Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Încălzire disc după schimbarea plăcuțelor de frână și a discurilor


BulletDyer

Recommended Posts

Tocmai ce am schimbat plăcuțele de frână și discurile de pe spate cu piese BMW. Discurile de pe spate se încing semnificativ mai mult decât cele de pe față. Am oprit normal după un drum pe autostradă și discurile din spate mă ardeau la deget după 3 secunde de atingere, iar cele din față după 10 secunde. Am oprit apoi cu aproape zero frânare (frână de motor), iar situația era identică.

După un drum mai lung sunt la fel de fierbinți, dar prezoanele nu ard.

Am ridicat mașina pe cric și am rotit o roată din față. Se roteste cu mâna ușor, și se aude/simte cum freacă puțin într-o anumită zonă. Am rotit fiecare roată de pe spate, se rotesc ușor, dar se aude/simte cum freacă permanent, dar ușor. O depunere de praf închis la culoare de pe buza caroseriei din jurul roții mi-a atras atenția asupra probelemei.

La înclocuire am folosit BimmerLink pentru a pune frâna de parcare în modul service, fapt confirmat de un sunet îndelungat de la mecanismul frânei de parcare.

Cu excepțiile de mai jos, am urmat corect procedura de înlocuire: nu am deconectat cablul din imagine și am apăsat parțial pistonul fără a desface ușor capacul de la lichidul de fână.

Pare că o păcuță sau ambele, de pe fiecare parte, freacă constant discul. Mă gândesc că, poate, nu se retrag suficient după fânare, însă am curățat etrierul cu lichid de curățare a frânelor și cu o periuță de dinți. Curățarea mecanică nu este recomandată, așa că nu suspectez că depunerile de pe etrier ar îngreuna culisarea plăcuțelor.

Aveți vreo recomandare despre ce aș putea să verific/fac?

image.png.536d1dd675383d92977b304b30cd3c56.png

Link to comment
Share on other sites

@BulletDyer Ar fi util sa precizezi ce model de BMW este in discutie.
Din ceea ce ai descris mai sus, nu pare ca ai facut ceva eronat. Inteleg ca ai inlocuit doar discurile si placutele la puntea din spate, nu si la cea din fata - cu care faci comparatia privind temperatura. Intrucat poti sa tii degetul pe discuri timp de 3 secunde, rezulta ca nu se incing exagerat. Opinia mea este sa mai rulezi inca min. 200 km cu masina in starea in care este, preferabil folosind frana ceva mai entuziast decat de regula, apoi sa evaluezi din nou situatia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.