Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Încălzire disc după schimbarea plăcuțelor de frână și a discurilor


BulletDyer

Recommended Posts

Tocmai ce am schimbat plăcuțele de frână și discurile de pe spate cu piese BMW. Discurile de pe spate se încing semnificativ mai mult decât cele de pe față. Am oprit normal după un drum pe autostradă și discurile din spate mă ardeau la deget după 3 secunde de atingere, iar cele din față după 10 secunde. Am oprit apoi cu aproape zero frânare (frână de motor), iar situația era identică.

După un drum mai lung sunt la fel de fierbinți, dar prezoanele nu ard.

Am ridicat mașina pe cric și am rotit o roată din față. Se roteste cu mâna ușor, și se aude/simte cum freacă puțin într-o anumită zonă. Am rotit fiecare roată de pe spate, se rotesc ușor, dar se aude/simte cum freacă permanent, dar ușor. O depunere de praf închis la culoare de pe buza caroseriei din jurul roții mi-a atras atenția asupra probelemei.

La înclocuire am folosit BimmerLink pentru a pune frâna de parcare în modul service, fapt confirmat de un sunet îndelungat de la mecanismul frânei de parcare.

Cu excepțiile de mai jos, am urmat corect procedura de înlocuire: nu am deconectat cablul din imagine și am apăsat parțial pistonul fără a desface ușor capacul de la lichidul de fână.

Pare că o păcuță sau ambele, de pe fiecare parte, freacă constant discul. Mă gândesc că, poate, nu se retrag suficient după fânare, însă am curățat etrierul cu lichid de curățare a frânelor și cu o periuță de dinți. Curățarea mecanică nu este recomandată, așa că nu suspectez că depunerile de pe etrier ar îngreuna culisarea plăcuțelor.

Aveți vreo recomandare despre ce aș putea să verific/fac?

image.png.536d1dd675383d92977b304b30cd3c56.png

Link to comment
Share on other sites

@BulletDyer Ar fi util sa precizezi ce model de BMW este in discutie.
Din ceea ce ai descris mai sus, nu pare ca ai facut ceva eronat. Inteleg ca ai inlocuit doar discurile si placutele la puntea din spate, nu si la cea din fata - cu care faci comparatia privind temperatura. Intrucat poti sa tii degetul pe discuri timp de 3 secunde, rezulta ca nu se incing exagerat. Opinia mea este sa mai rulezi inca min. 200 km cu masina in starea in care este, preferabil folosind frana ceva mai entuziast decat de regula, apoi sa evaluezi din nou situatia.

Link to comment
Share on other sites

Mulțunmesc pentru răspunsuri.

20 hours ago, wolf20 said:

Ai curățat bine pinii de glisare?

Nu am curățat deloc pinii (i-am deșurubat dar nu i-am scos din protecția de cauciuc), pentru că nu scria că ar trebui curățați, deși ar avea sens să fie măcar verificați. Arătau bine, fără rugină sau depuneri. O frecare prea mare în zona accea ar putea fi, într-adevăr, o cauză.

20 hours ago, FiveThreeFive said:

ce model de BMW

Active Tourer 218d

20 hours ago, FiveThreeFive said:

mai rulezi inca min. 200 km cu masina in starea in care este

Am parcurs 1000 km de la schimbarea plăcuțelor, din care 100 km în oraș și următorii pe autostradă. Situația este la fel. Temperatura raportată de senzorii de temperatură din roți este cu 3-5 grade mai mare pe spate decât pe față după un timp de rulare, nu îmi amintesc să fi văzut diferențe față-spate ci doar stânga-dreapta, în funcție de cum bate soarele.

Nu am mai verificat în trecut dacă discurile sunt fierbinți, însă acum mi-a atras atenția depunerea de praf de pe caroserie.

Edited by BulletDyer
Link to comment
Share on other sites

Pinii de glisare nu sunt sub nici o forma cauza infierbantarii etrierului.

Cauza este pistonul etrierului. Fie scapa lichid de frana si acesta producand rugina in acel burduf acesta rugina impiedica retragerea pistonului.

Trebuie demontat tot, schimbat cel putin garnitura de pe piston sau din etrier (depinde unde au pus-o) remontat, uns burduful pe interior (preventiv..) cu vaselina.

Daca pistonul are urme de uzura pe o anumita parte se schimba si acesta..

Sau cumperi alt etrier.

Nu ma intreba de unde stiu:

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, BulletDyer said:

Nu am curățat deloc pinii (i-am deșurubat dar nu i-am scos din protecția de cauciuc), pentru că nu scria că ar trebui curățați, deși ar avea sens să fie măcar verificați.

Ba se curata, se ung si se verifica integritatea brudufurilor.. daca sunt crapate sau rupte se schimba obligatoriu. Pinii aia sunt tijele cate asigura "plutirea" partii exterioare a etrierului, cealalta jumatate cu placuta dw pe exterior!

Cum sa nu se unga dupa 20-30-40 mii de km?

40 minutes ago, BulletDyer said:

Foarte posibil, însă cum de problema este pe ambele părți? Să fi apărut probleme simultan? Mașina este din dec. 2017.

Adica nu pot prinde rugina in ambele parti?..

Atunci ce ar fi de facut dupa tine?

Eu ti-am prezentat o situatie prin care am trecut AM REZOLVAT iar tu nu crezi. 

Daca iti spun ca din aceaisi neglijenta (nu am realizat ca se incinge.. asa trag de E90.. ) a trebuit sa schimb rulmentul pe aceiasi parte ulterior.. (ca huruia.. ca isi pierduse ungerea de cand umblam cu o roata incinsa..) asta te convinge sa verifici? 😁

Daca masina are frane cu buton.. desigur ca poti verifica daca motorasul retrage suficient. Ai desfacut mecanismul franei de mana de pe etrier? E totul in regula acolo?

(La cele cu frana de mana clasica e usor ca trebuie doar sa de-strangi surubul ala ce apropie placutele tambur..)

La astea cu frana de mana electrica e mai complicat.. dar tot trebuie sa te asiguri ca totul culiseaza mecanic usor..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@BulletDyer 

Da, este posibil sa ai problema indicata de @bimmer90f30.
Totusi, daca raspunsul la toate cele trei intrebari de mai jos este pozitiv:
(1) Temperatura rotilor din spate este aproximativ aceeasi, stanga fata de dreapta (= una dintre roti nu este in mod semnificativ mai calda decat cealalta)?
(2) Pe un drum drept si fara trafic, avand cutia de viteze la punctul mort si frana de mana libera, poti impinge masina cu mana cca. 10 metri, in fata si apoi in spate, fara a depune un efort urias?
(3) Lichidul de frana a fost inlocuit periodic, o data la fiecare 2 ani - sau macar o data la fiecare 3 ani?
atunci este o buna probabilitate ca masina sa fie, in fapt, OK.

In caz contrar, trebuie sa incepi sa faci diagnosticare.

Link to comment
Share on other sites

Lasa masina in pace , daca aveai frana blocata diferenta de temperatura era mult mai mare fata de cele 3-5 grade spuse de tine. La F21 parca la fel aveam diferenta de 3 grade stanga fata vs stanga spate. .Mare atentie masinile moderne sunt destul de destepte nu mai franeaza ca pe vremuri "doar fata" 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.