Jump to content

Probleme franare


Recommended Posts

Salutare,

 

am un e39 2.5 d din 2002. Pana in momentul de fata, nu am avut nici cea mai mica problema.

Dar, ce sa vezi, iarna asta mi-a rezervat o surpriza. Astfel, a aparut o "mica" anomalie in ceea ce priveste franarea. Adica, acum cca 2 saptamani, pedala s-a intarit brusc in trafic iar reactia de frana nu exista (mentionez ca motorul era inca rece, plecasem de pe loc de cca 5 minute). Am tras pe dreapta, am stat cateva minute (timp in care am verificat nivelul lichidului de frana - care era ok), dupa care problema a disparut.

Problema a reaparut dupa o saptamana (dupa o noapte foarte rece - daca are vreo relevanta), dar iarasi, dupa o mica stationare pe dreapta so cateva pedale in gol, a disparut.

Evident, vizita in service. Care s-au dovedit a fi mai multe service-uri, deoarece nimeni nu stie sa imi spuna/repare ce are masina.

S-au facut speculatii "la rece" - ca ar fi lichidul de frana ( mi s-a spus ca ar fi vechi - dar e schimbat de 6 luni :) ), sau pompa de servo (care, ce sa vezi, nu are nicio problema).

Ce am observat eu (desi poate suna prosteste) este ca la acele cateva pedale care le faceam pe loc, se auzeau o serie de sunete ciudatele, urmate de o reactie ciudata in pedala, de parca ar fi fost un "dop" pe circuitul de franare care era eliminat.

Mai nasol este ca am iesit si azi cu masina si problema a reaparut, insa de data asta nu vrea sa mai dispara ca de obicei. Mai mult, acum pedala se comporta total ciudat, in sensul ca e extrem de "moale" pana la jumatatea cursei (dar masina nu franeaza), dupa care e foarte tare (servo e mort total si nu mai actioneaza decat frana mecanica - pentru care trebuie sa apesi, nu gluma).

Avand in vedere cele mai sus mentionate (cu service-urile care nu stiu ce sa imi spuna :blink: ) v-as ruga sa ma ajutati/indrumati catre eliminarea acestei probleme.

Link to comment
Share on other sites

Si ei normal ca-ti vor spune ca este pompa de servofrana moarta :blink:

Ca idee...ar fi prea greu pentru ei sa schimbe doar membrana de care vorbiti, si sa vad cum reactioneaza masina? Banuiesc ca e aceeasi munca implicata si pentru schimbarea intregii pompe de servo...

Link to comment
Share on other sites

Iti trimit eu un pm cu numarul unui mecanic de incredere specializat pe BMW si care nu o sa te pacaleasca.

:blink:

Merci!

 

sincer....habar nu am. Au fost schimbate la service si nu am stat langa ei. :)

 

eu asta nu o mai inteleg , nici la frine nu verifici ce interventii se fac ? cum mai ai curaj sa mergi cu masina ?la ce "specialisti" ai fost ? cred ca nici nu s-au atins de lichid...

Nu ma bag la chestiile astea dintr-un simplu motiv...

Toate inspectiile si reviziile le-am facut la un service in Buzau (la care chiar am incredere sa ma duc - plus ca afacerea e a nasului meu - deci intervin si chestiile de familie), insa cu franele astea nu risc sa ma duc pana la Buzau....

In ceea ce priveste unii "specialisti" din Bucuresti.....sunt perfect de acord cu tine. Am avut o problema pe care nici macar cei de la Bavaria nu au reusit sa o faca, si am rezolvat-o singur pana la urma.

Link to comment
Share on other sites

daca e membrana fisurata macar un mm atunci asa ramine si simptomele se mentin non-stop...

 

ori sint dusi paletii in pompa de vacuum , ori e ceva pb cu uleiul pe acolo , ori pe tubulatura de conexiune e ceva pb , fie por , fie dop de gheata ; bineinteles si curatarea cum trb a circuitului hidraulic , inclusiv a mansoanelor de la cilindrii etrierilor , ASTA DACA O SA O FACA VREODATA CINEVA LA SERVICE... :) :blink:

Link to comment
Share on other sites

La mine e un fenomen asemanator de cand cu frigul. Inainte de pornire, pedala e tun. Cum am pornit motorul, isi revine instantaneu la normal. Poate fi asta un semn ca e ceva pe duca, sau e doar gerul care mai depune gheata pe undeva pe discuri, pistonase, etc si nu trebuie sa-mi fac griji?
Link to comment
Share on other sites

La mine e un fenomen asemanator de cand cu frigul. Inainte de pornire, pedala e tun. Cum am pornit motorul, isi revine instantaneu la normal. Poate fi asta un semn ca e ceva pe duca, sau e doar gerul care mai depune gheata pe undeva pe discuri, pistonase, etc si nu trebuie sa-mi fac griji?

 

Daca cu motorul pornit functioneaza normal, eu nu mi-as face probleme.

Link to comment
Share on other sites

Nu e ceva normal ca pedala sa fie beton daca o apesi de 2-3 ori cu motorul oprit? Eu asa am patit intotdeauna de cand ma stiu, la toate masinile pe care le-am avut.

exact. si eu am constatat aceeasi chestie la mai multe masini. Poate cineva explica de ce se intareste pedala dupa 2,3 apasari cu motorul oprit (si daca totul este inregula) ? apoi dupa ce motorul este pornit pedala devine moale cum ar trebui sa fie in mod normal.

Link to comment
Share on other sites

Nu e ceva normal ca pedala sa fie beton daca o apesi de 2-3 ori cu motorul oprit? Eu asa am patit intotdeauna de cand ma stiu, la toate masinile pe care le-am avut.

exact. si eu am constatat aceeasi chestie la mai multe masini. Poate cineva explica de ce se intareste pedala dupa 2,3 apasari cu motorul oprit (si daca totul este inregula) ? apoi dupa ce motorul este pornit pedala devine moale cum ar trebui sa fie in mod normal.

 

Aste e normal, servo lucreaza numai daca e motorul pornit. Daca motorul nu merge devina pedala la a doua treia pedala tare si daca franez cu motor oprit trebuie sa apes pedala cu forta. Servo este ca sa ajuta franarea sa nu trebuie sa apes cu mare forta ...

Link to comment
Share on other sites

Lichidul de frana e higroscopic, adica "absoarbe" apa ca sa zic asa. Daca mai este si de calitate precara atunci mai mult ca sigur ca ai cubulete de gheata prin instalatie si isi pierde drastic din proprietati.

Posibil ca si pompa de vacuum sa fie pe duca ...deci e bine sa mergi la cineva care se pricepe si care are "chef" sa iti verifice pe rand instalatia de frana pt ca nu e de joaca!

Edited by tiberiuenache
Link to comment
Share on other sites

Lichidul de frana e higroscopic, adica "absoarbe" apa ca sa zic asa. Daca mai este si de calitate precara atunci mai mult ca sigur ca ai cubulete de gheata prin instalatie si isi pierde drastic din proprietati.

Posibil ca si pompa de vacuum sa fie pe duca ...deci e bine sa mergi la cineva care se pricepe si care are "chef" sa iti verifice pe rand instalatia de frana pt ca nu e de joaca!

 

foarte adevarat . dar omu' nu crede...bine ca i-a mai spus si altcineva . sa aiba chef si cunostintele / sculele necesare ca sa-i faca o trb cu scrie la carte...dar cu greu ai sa gasesti , eu m-am saturat de mecanici care se supara daca le zici sa spele cu apa calda aerisitoarele si pe unde a curs lichid de frina , sa bage cu siringa ulei de cutie in canalul aerisitorului , sa dea cu unsoare abundenta pe exteriorul lui si abia apoi sa-i puna capacel...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.