Jump to content

ce placutze de frana recomandati ?


mixxed

Recommended Posts

530dA, E39

 

mi-am montat placutze noi-noutze acum 2 saptamani, si n-am facut decat vreo 2000 km cu ele. Scartzaie de mor cand le aud...

 

am pus unele de le cheama Ferodo (probabil, mare greseala)

 

explicatii primite:

- "e prea mult carbon in ele"... :)

- sunt placutze "tari" .. si ca poate ar trebui sa iau unele mai "moi". :)

- "dureaza ceva timp pana se tocesc bine" :)

- "asta e!..." :blink:

 

Voi ce aveti ?

Ce imi recomandati ?

Hai, ca nu mai rezist 2 zile asa...

 

M.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Standard cred, oricum i-driveu ala stie tare multe si e foarte usor de folosit.

42169[/snapback]

 

banuiesc ca "stie" (estimeaza) citi km te mai tin doar daca ai placute originale si din acelasi material, nu ? ca doar nu masoara distanta de la suportul placutei pina la disc :blink:

 

sau stie pur si simplu intervalele de service recomandate si nu estimeaza nimic ? daca bagi niste frine gravissime de la viteza mare, iti scade mai brusc intervalul ?

Link to comment
Share on other sites

La utilizarea frecventa a masinii in oras, toate placutele vor scartai.

Datorita franarilor repetate la viteze mici,placutele nu ajung la temperatura necesara disiparii rasinilor folosite la fabricatia lor.Astfel se creeaza un strat dur,lucios care duce la acest fenomen neplacut.

 

Multi folosesc placute aftermarket datorita pretului scazut.Cand un producator de masini testeaza franele ,o face cu un disc de frana care are o compozitie bine stabilita,nu la intamplare.La fel si pentru placute. Dupa nenumarate teste se ajunge la un standard dorit.Daca se merge in oras cu viteza de aprox 60km/h placutele aftermarket fac fata.In momentul in care sunt solicitate foarte mult(franari repetate de la 120km/h,franare continua timp de cativa km,etc) placutele de proasta calitate nu mai fac fata.

De ex un E46 323i foloseste un anumit tip de placute, pe cand un 316i foloseste aceleasi placute(dpdv fizic) dar cu un material diferit.Deci materialul folosit ,este ales in urma unor teste,in functie de model.

Poate si din cauza asta ,BMW-urile au frane de exceptie.

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca "stie" (estimeaza) citi km te mai tin doar daca ai placute originale si din acelasi material, nu ? ca doar nu masoara distanta de la suportul placutei pina la disc :blink:

 

sau stie pur si simplu intervalele de service recomandate si nu estimeaza nimic ? daca bagi niste frine gravissime de la viteza mare, iti scade mai brusc intervalul ?

42189[/snapback]

 

Masoara tot. De exemplu la ulei aveam vreo 18000 dupa care a scazut la 12000 dupa 2 saptamani de frecat in Bucuresti apoi am facut un drum de Cluj si acrescut la 14000.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Problema cu scirtiitul nu e nicidecum de la placute.

Problema vine, o sa rideti, dar asa e, de la instalarea lor. Exista in setul de placute originale BMW doua pliculete de "unsoare" BREMSE KLOTZ PASTE, scrie pe ele, care se aplica intre placuta si etrier si se mai aplica si pe umerii cu care placutele se agata de etrier.

Link to comment
Share on other sites

Problema cu scirtiitul nu e nicidecum de la placute.

Problema vine, o sa rideti, dar asa e, de la instalarea lor. Exista in setul de placute originale BMW doua pliculete de "unsoare" BREMSE KLOTZ PASTE, scrie pe ele, care se aplica intre placuta si etrier si se mai aplica si pe umerii cu care placutele se agata de etrier.

52622[/snapback]

 

 

Daca se merge mult in oras ,orice placuta scartaie.Cu, sau fara unsoare.

Link to comment
Share on other sites

Daca se merge mult in oras ,orice placuta scartaie.Cu, sau fara unsoare.

52623[/snapback]

maybe. Dar mie mi-au scirtit numa' cnd au uitat aia de la Filaret sa-mi puna klotz paste. Si crede-ma ca ma frec 90% numa' on Bucuresti. Si m-am dus, le-am uns si gata zgomoteala...

Link to comment
Share on other sites

Placute excelente sint ATE si Bosch. oricum BMW nu produce placute.

 

BOSCH este chiar echiparea de origine. Ambii fac si discurile.

Atentie ca sint mai multe tipuri : standard si de competitie.

Deasemenea daca aveti discuri speciale ( perforate sau cu elipse pentru eliminarea apei ) placutele trebuie alese corespunzator.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
530dA, E39

 

mi-am montat placutze noi-noutze acum 2 saptamani, si n-am facut decat vreo 2000 km cu ele. Scartzaie de mor cand le aud...

 

am pus unele de le cheama Ferodo (probabil, mare greseala)

 

explicatii primite:

- "e prea mult carbon in ele"...  :)

- sunt placutze "tari" .. si ca poate ar trebui sa iau unele mai "moi".  :)

- "dureaza ceva timp pana se tocesc bine"  :)

- "asta e!..."  :blink:

 

Voi ce aveti ?

Ce imi recomandati ?

Hai, ca nu mai rezist 2 zile asa...

 

M.

39173[/snapback]

 

 

 

ATE am auzit ca sunt f bune ca pret si calitate

Link to comment
Share on other sites

Scartaitul de fapt este o vibratie (de rezonanta) a intregului sistem de franare. Nu inseamna ca este placuta sau discul de slaba calitate ci doar ca intregul sistem (discuri, placute, etriere) ajunge in anumite situatii la o frecventa in care rezoneaza (scartaie). De cele mai multe ori demontarea si remontarea placutelor (sau schimbatul intre ele) rezolva problema. Explicatie data de departamentul tehnic ATE si Ferodo. Si ca sa-ti raspund la intrebarea din titlu, BMW iese din fabrica cu ATE. Ferodo este deasemenea un nume excelent.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
eu mi'am luat bendix .... chiar aveam urgenta mare ca eram deja de aprox 200km cu becu aprins in bord..... so .... I needed them...

 

ce parere aveti de placute bendix ??

61104[/snapback]

Vad aici opinii "firma aia e buna, aiai e buna etc". Parerea mea e ca nu poti sa spui despre o firma a e buna sau nu. Fiecare firma are o gama de placute de frana in general, si in cadrul aceleiasi marci (Bendix de ex) poti alege si bine si rau. Binele e in functie de ce iti trebuie tie :blink: Compozitul poate sa difere, de unde comportamente diferite in conditii de utilizare normala/oras vs sportiva. Nu prea s-a inventat (sau o fi prea scump?) compozitul care sa franaze perfect atat la temperaturi mici cat si la temperaturi mari.

 

Daca esti multumit (nu scartaie in oras, nu au fading prea rau in condus sportiv, nu se topesc sa se depuna pe discuri si sa ai vibratii) atunci ai facut o alegere buna :) Pentru cine nu se pricepe ff bine si nu vrea sa joace la ruleta eu recomand originale. Au facut si BMW o greseala acum ceva vreme (ofereau parca Textar si inca o alta marca XXX acum vreo 3 ani pentru E46, marca XXX scartaia in draci, asa ca au renuntat - e un articol TIS cu asta) dar in general e mult mai sigur cu ei decat dupa "catalogul" de alternative.

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.