Jump to content

Placute frana TRW?


Recommended Posts

Salut!

Am apelat la un service din orasul meu, pt. a-mi schimba placutele de frana fata (E 39 500D) si am lasat la latitudinea lor sa-mi aduca ceva de calitate.

Cand am intrebat de care au montat, am aflat ca sunt "TRV"??? . Ce parere aveti? sunt de calitate?...oricum ma costa 210 ron si le-au montat fara sa schimbe senzorul (mesajul din bord a ramas) - au omis sa-l comande.

Dupa ce voi schimba si senzorul(probabil maine) trebuie pusa pe calculator ca sa dispara mesajul din bord?

Va rog sa va spuneti parerea. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut!

Am apelat la un service din orasul meu, pt. a-mi schimba placutele de frana fata (E 39 500D) si am lasat la latitudinea lor sa-mi aduca ceva de calitate.

Cand am intrebat de care au montat, am aflat ca sunt "TRV"??? . Ce parere aveti? sunt de calitate?...oricum ma costa 210 ron si le-au montat fara sa schimbe senzorul (mesajul din bord a ramas) - au omis sa-l comande.

Dupa ce voi schimba si senzorul(probabil maine) trebuie pusa pe calculator ca sa dispara mesajul din bord?

Va rog sa va spuneti parerea. Multumesc

 

 

Si la Augsburg le vand ..sunt nemtesti ..sunt 180 ron ..pe fata si 135 pe spate ...cred ca le-au ales pt pret ..si adaosul consistent :blink: .....Mi-au propus si mie ..Am pus totusi ATS ..la pretul mentionat de tine ..:)

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

Salut!

Am apelat la un service din orasul meu, pt. a-mi schimba placutele de frana fata (E 39 500D) si am lasat la latitudinea lor sa-mi aduca ceva de calitate.

Cand am intrebat de care au montat, am aflat ca sunt "TRV"??? . Ce parere aveti? sunt de calitate?...oricum ma costa 210 ron si le-au montat fara sa schimbe senzorul (mesajul din bord a ramas) - au omis sa-l comande.

Dupa ce voi schimba si senzorul(probabil maine) trebuie pusa pe calculator ca sa dispara mesajul din bord?

Va rog sa va spuneti parerea. Multumesc

 

fac parte din lucas...si eu mi-am pus, 140 ron pe spate...fara probleme

Link to comment
Share on other sites

Legat de placute, am o intrebare. Mi-am luat de curand niste placute si discuri ATE si am observat urmatorul lucru: materialul de pe placute ce asigura frecarea cu discul are o forma trapezoidala (fiind mai ascutit spre discul de frana). Intrebarea mea e: de ce ? Nu ar fi fost mai bine sa aiba o forma dreptunghiulara, astfel incat suprafata de contact sa fie mai mare (oprire mai eficienta) ?

post-1921-1207774247_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu ar fi fost mai bine sa aiba o forma dreptunghiulara, astfel incat suprafata de contact sa fie mai mare (oprire mai eficienta) ?

Forta de franare este aceeasi, indiferent de marimea suprafetei de contact.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Sunt ABSOLUT sigur. Conform "Legilor frecarii" stim :

  • ForĂža de frecare la alunecare nu depinde de mĂŁrimea suprafeĂžei de contact dintre corpuri.
  • ForĂža de frecare la alunecare depinde direct propoĂžional de normala la suprafaĂža de contact.

Ff = miu x N

Unde Ff este forta de frecare, miu este coeficientul de frecare si N este marimea fortei cu care sunt apasate plecutele pe disc.

Se vede ca suprafata de contact nu intervine deloc in formula.

 

Deci forta de frecare ( si in consecinta eficienta franarii ) depinde doar de forta cu care sunt actionate placutele de frana si de coeficientul de frecare dintre placute si discuri si nu depinde de suprafata de contact.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Puteam sa jur ca am vazut masini cu etrieri dubli pe roata, dar ma inclin in fata stiintei. :blink:

Sunt si cu cate patru pistonase de frana, dar din alte considerente, cum ar fi :

Cu cat placutele au suprafata mai mica cu atat se uzeaza mai repede.

Cu cat vrei forta de franare mai mare cu atat diametrul pistonasului de frana trebuie sa fie mai mare.

Cu cat placutele au suprafata mai mare cu atat e mai greu sa distribui uniform forta de franare pe toata suprafata lor.

 

Toate aceste constrangeri se rezolva foarte simplu marind numarul pistonaselor ! Fiind o solutie scumpa se aplica doar la masinile performante. M5 are 2 pistonase pe fata.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Se obtine exact acelasi lucru ca la sistemul cu mai multe pistonase.

 

[...] .. dsicurile mari si placutele mari.. ar realiza o blocare mai rapida a rotilor..

Pai ce discutaram mai sus :blink: ? Ca nu conteaza nici suprafata discurilor si nici a placutelor. Blocarea se realizeaza la fel de repede, indiferent de marimea lor. Conteaza doar forta aplicata placutelor.

Link to comment
Share on other sites

Puteam sa jur ca am vazut masini cu etrieri dubli pe roata, dar ma inclin in fata stiintei. :blink:

Sunt si cu cate patru pistonase de frana, dar din alte considerente, cum ar fi :

Cu cat placutele au suprafata mai mica cu atat se uzeaza mai repede.

Cu cat vrei forta de franare mai mare cu atat diametrul pistonasului de frana trebuie sa fie mai mare.

Cu cat placutele au suprafata mai mare cu atat e mai greu sa distribui uniform forta de franare pe toata suprafata lor.

 

Toate aceste constrangeri se rezolva foarte simplu marind numarul pistonaselor ! Fiind o solutie scumpa se aplica doar la masinile performante. M5 are 2 pistonase pe fata.

 

 

Revenind la TRW eu nu am avut probleme si sunt genul mai nebun...de multe ori franez brusc/violent; singurul lucru care ma enerveaza e faptul ca uneori mai scartie cand franez dar nu e ceva neobisnuit.

Link to comment
Share on other sites

Atunci nu inteleg de ce motorizarile superioare au discuri/placute mai mari. Nu era suficient sa monteze un etrier cu sistem dublu de pistonase, sa zicem ?

 

Un disc mai mic se incalzeste mult mai repede.

 

Cu cat discul este mai mare cu atat poate disipa mai repede caldura, astfel franele sunt mai eficiente.

 

Ma refeream la ceva de genul asta, nu la etrieri mai mari cu mai multe pistonase. In cazul de mai jos intervin atat mai multe pistonase, dar si o suprafata mai mare de contact prin prezenta celui de-al doilea set de placute.

 

http://img212.imageshack.us/img212/9690/brakes1c1622asb9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Am apelat la un service din orasul meu, pt. a-mi schimba placutele de frana fata (E 39 500D) si am lasat la latitudinea lor sa-mi aduca ceva de calitate.

 

Daca vrei ceva de calitate pui placute originale.

Daca vrei sa pui placute foarte rezistente la fading(asta daca te duci pe circuit des), pui placute si discuri.

Placutele de frana sunt fabricate si in functie de materialul discului.

Ideea este, nu o sa ai frane mai bune daca pui placute aftermarket, indiferent de "numele" lor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.