Jump to content

Placute frana TRW?


Recommended Posts

Si eu am schimbat acum 2 saptamani discurile din cauza tremurarii volanului pe franare. discurile erau duse jumatate insa nu se mai putea merge cu ele. Nu-mi aduc aminte sa le fi decalit trecand prin apa cu ele incinse, pt ca de regula evit sa fac asta. Asa ca am pus discuri Brembo cu placute TRW. Din pacate, placutele ma dezamagesc pt ca pe franari usoare, la viteza mica scartaie. Deja discurile si placutele au vreo 6000km si tot la fel fac. De franat franeaza ok, doar ca e enervant scartaitul.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Imi place sa cred ca nu exista fenomenul de ovalizare a discurilor. Tot ceea ce se intampla este depunerea neuniforma de material de pe placute pe discuri, din diferite cauze.

Totusi ar trebui sa crezi.

 

Niste discuri originale se puteau ovaliza la fel de usor.

Link to comment
Share on other sites

:twoup:

Nu-mi pune discul cu probabila cauza, ci cum se intampla asta fizic ? Pur si simplu Îi creºte o gâlmã discului, zici tu ?

Intelegeam cand forma rotunda a discului devenea ovala, dar ca discul sa isi mareasca suprafata pe lateral de la diferenta de temperatura, imi vine greu sa cred.

 

Are mai multe sanse teoria cu depunerea neuniforma a materialului frictionabil, decat expandarea laterala a discului. Adica ce sanse, e dovedit deja ca discurile nu se ovalizeaza pe lateral :D .

 

PS: Da, sunt PD-uri. Nu-mi spune ca a intrat praf de la placute in canale si de asta tremura, pentru ca le-am curatat deja :twoup:.

post-1921-1212656380_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ai citit articolul postat de mine ?

 

Problema e clar de la discuri, nu contest asta. Contest cauza cauzei. Daca le dau jos si le masor cu un micrometru, voi avea diferente de grosime, dar dintr-o cu totul alta cauza decat cea sustinuta de tine sau de altii. A fost aruncata la un moment dat pastila asta cu ovalizarea si toti am inghitit-o...

Link to comment
Share on other sites

E in imaginatia lor. Eu am facut astia aproape 3000 km in 4 drumuri Bucuresti-Tg Jiu, n-am prins ploaie, n-am calcat in balti. Spal masina doar Vineri seara, dupa ce toata saptamana sta frumos in parcare, la umbra. Spalatoria e dupa coltul blocului...

 

Deci nu exista nici un motiv pentru o diferenta brusca de temperatura in intervalul asta de timp, astfel incat discurile sa fi suferit cel mai mic soc termic. Chiar daca l-ar fi suferit, refuz sa cred ca se pot ovaliza pe lateral.

 

 

[...]in more than 40 years of professional racing, including the Shelby/Ford GT 40s – one of the most intense brake development program in history - I have never seen a warped brake disc. I have seen lots of cracked discs, (FIGURE 1) discs that had turned into shallow cones at operating temperature because they were mounted rigidly to their attachment bells or top hats, (FIGURE 2) a few where the friction surface had collapsed in the area between straight radial interior vanes, (FIGURE 3) and an untold number of discs with pad material unevenly deposited on the friction surfaces - sometimes visible and more often not. (FIGURE 4).

 

In fact every case of "warped brake disc" that I have investigated, whether on a racing car or a street car, has turned out to be friction pad material transferred unevenly to the surface of the disc. This uneven deposition results in thickness variation (TV) or run-out due to hot spotting that occurred at elevated temperatures.

Link to comment
Share on other sites

Imi place sa cred ca nu exista fenomenul de ovalizare a discurilor. Tot ceea ce se intampla este depunerea neuniforma de material de pe placute pe discuri, din diferite cauze.

Exista si fenomenul de migrare al materialului de care amintesti. Dar exista si asa numita "ovalizare", cand datorita variatiilor de temperatura discurile se pot deforma si apare jocul lateral.

 

Unii fabricanti sustin ca nici nu este nevoie sa treci prin apa, ci este suficient ca sa tii piciorul apasat pe frana dupa oprirea masinii atunci cand discurile sunt supraincalzite. Diferenta de temperatura este suficienta ca sa conduca la deformarea discurilor.

 

"Another cause of warping is when the disc is overheated and the vehicle is stopped. When keeping the brakes applied, the area where the pads contact the disc will cause uneven cooling and lead to warping."

 

"Finally, you should never leave the brake pedal of a vehicle applied after bring the vehicle to a standstill when the discs are very hot. The area in contact with the friction material will not be allowed to cool as quickly as the rest of the disc surface resulting in definite temporary and possible permanent distortion. This is particularly relevant to drivers taking part in track days. You will often notice that race teams will push a racecar backwards and forwards in the pits for a few minutes after the vehicle comes off the track. This is to allow the discs (and other components) to rotate and cool more evenly."

 

Aici sunt prezentate cauzele cele mai frecvente ce pot duce la defectarea discurilor de frana.

Link to comment
Share on other sites

imi pare rau sincer.. :twoup:

dar daca iti faci rost de un deviz de montaj intr-un sevice autorizat ,ca le-ai montat la ei si s-au ovalizat ,vi cu ele si le schimbi pe garantie (discurile pleaca la furnizor la ATE si trebuie deviz)...nu trebuie sa iei neaparat tot d-astea...

 

p.s. devizul il faci usor rost..ii dai lu unu 20 de lei la un sevice si ti-l face :twoup:

 

insa eu numai lucrez acolo, imi fac magazin propriu si sunt cam prins..insa sa ai devizul si se rezolva fara nici o cearta :D

fa rost de deviz ,doar sunt bani tai..in 1 saptamana ai banii retur(poti sa iti iei doar bani ,nu trebuie neaparat sa mai cumperi de ei ceva )

bafta :D

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Nu grosimea se va modifica ci planeitatea. Ca sa intelegi mai bine, imagineaza-ti ca dai discul jos si-l pui pe o suprafata plana. El nu va calca cu toata suprafata pe acel plan. Sper ca m-am facut inteles. Unii recomanda, atunci cand exista material suficient pe acel disc sa fie strunjit la strung. Mi se pare tiganeala si de fapt se planeaza luandu-se inegal din suprafetele discului.

Ca e material prost, ca s-a decalit si s-a strambat, nu mai conteaza. Rezultatul e acelasi: schimb de discuri. 2milioane bucata discuri Brembo plus set de placute si asta este.

Link to comment
Share on other sites

Unii fabricanti sustin ca nici nu este nevoie sa treci prin apa, ci este suficient ca sa tii piciorul apasat pe frana dupa oprirea masinii atunci cand discurile sunt supraincalzite. Diferenta de temperatura este suficienta ca sa conduca la deformarea discurilor.

 

Nasol.

Asta inseamna ca in cazul unei masini cu cutie automata, sansele de ovalizare a discurilor sunt mai mari.

Link to comment
Share on other sites

Unii fabricanti sustin ca nici nu este nevoie sa treci prin apa, ci este suficient ca sa tii piciorul apasat pe frana dupa oprirea masinii atunci cand discurile sunt supraincalzite. Diferenta de temperatura este suficienta ca sa conduca la deformarea discurilor.

 

Nasol.

Asta inseamna ca in cazul unei masini cu cutie automata, sansele de ovalizare a discurilor sunt mai mari.

 

 

asta inseamna ca saptamanal sa schimbam discurile.....nu prea cred...e saracie la casa omului atunci...la ce le-au mai facut

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie nici exagerat. :twoup:

 

nu cred eu ca bmw face discuri care sa se deformeze cu una cu doua......daca ar fi asa proaste ar insemna ca la o solicitare intensa a lor sa cedeze, or discurile trebe sa reziste la o solicitare mai mare, peste capacitatea masinii.

Intr-adevar, daca discurile prezinta uzura...s-a depasit durata de folosinta a lor.....este mai mult ca sigur posibil sa-si piarda din calitati. Pana la urma este fier.

Daca mai tin bine minte...cei de la reprezentanta bmw din Tm mi-au spus ca la o folosire normala discurile fata se schimba in jurul a 100Tkm-120Tkm

Link to comment
Share on other sites

Data de productie ( data de fabricatie, nu data primei inmatriculari ) a masinii tale este in 1996 sau 1997 ? Ce fel de placute ai pus ? Sunt din acelea care au indicat pe ele sensul de montaj ?
Link to comment
Share on other sites

Sa le ia naiba, le-am schimbat deja. Am mai avut pe o Laguna placute de la Lucas, ca asa veneau originale. Nici cea mai mica problema. De aia le-am si luat pe astea TRW, am zis ca sunt facute in colaborare cu Lucas si ca sunt bune.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.