Jump to content

frana de mana folosita prea mult, dauneaza ?


alina

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

La masina mea, sunt doua lucruri, cum spunea si Bogdan. DTC si DSC. DTC e o varianta redusa a DSC, care ofera pana la viteze moderate tractiune maxima pentru anumite contitii, dar stabilitate mai scazuta.

 

Daca apas butonul pe care scrie DSC, scurt, DTC-ul se activeaza si DSC-ul se dezactiveaza. De fapt, DSC e redus prin interventia DTC. Se aprinde pe bord, DTC.

 

Daca vreau sa le dezactivez pe amandoua, tin mai mult (3 secunde ) butonul apasat, si DSC si DTC sunt dezactivate. Incluzand Active Steering correction. Se aprinde pe bord un cerc cu un triunghi galben.

 

Daca nu se aprinde nimic, DTC si DSC sunt functionale si DSC-ul este activ.

 

DTC-ul se poate activa cand este de urcat o panta inzapezita, dar stabilitatea are mult de suferit.

 

DTC - Dynamic Traction Control

DSC - Dynamic Stability Control

Link to comment
Share on other sites

La masina mea, sunt doua lucruri, cum spunea si Bogdan. DTC si DSC. DTC e o varianta redusa a DSC, care ofera pana la viteze moderate tractiune maxima pentru anumite contitii, dar stabilitate mai scazuta.

 

Daca apas butonul pe care scrie DSC, scurt, DTC-ul se activeaza si DSC-ul se dezactiveaza. De fapt, DSC e redus prin interventia DTC. Se aprinde pe bord, DTC.

 

Daca vreau sa le dezactivez pe amandoua, tin mai mult (3 secunde ) butonul apasat, si DSC si DTC sunt dezactivate. Incluzand Active Steering correction. Se aprinde pe bord un cerc cu un triunghi galben.

 

Daca nu se aprinde nimic, DTC si DSC sunt functionale si DSC-ul este activ.

 

DTC-ul se poate activa cand este de urcat o panta inzapezita, dar stabilitatea are mult de suferit.

 

DTC - Dynamic Traction Control

DSC - Dynamic Stability Control

57580[/snapback]

 

Asa e si la Alina

Link to comment
Share on other sites

Nu dauneaza, (se tocesc sabotii mai repede doar) dar oprirea cu frina de mina nu e tocmai OK. Pe frina de mina nu ai ABS. E un fapt dovedit k frinarea cu ABS e mai performanta decit cea fara. Deci rotile ti se vor bloca foarte usor si de aici pina la o pirueta nu mai ai mult.

Sfatul meu e sa-ti pui cauciucuri de iarna cu jante de tabla si capace, poti si pe 15 (195/65/15 - masura recomandata de BMW), nu tre sa dai o caruta de bani pe ceva ce folosesti doar 3-4 luni.

Si sa ai mare incredere in DSC si ABS si CBC (cornering brake control).

Link to comment
Share on other sites

Laur, ma indoiesc ca etrierii de la E46 330Ci permit 15" la jante. La E60 530iA, cu siguranta nu. Cea mai mica janta e 17".

57630[/snapback]

stai k mai uit in carte

Korect.

la 325 merg de 16

la 330i, d, xi. xd, 205/50/17 sau 225/45/17

M-am facut de ris.

Link to comment
Share on other sites

Deci cu frana de mana s-a lamurit nu se trage cand masina e in mers,masina e in acel moment instabila.Frana de mana se folosete cand parchezi.Apropo BMW-urile au ABS cu CBC Cornering Brake Control deci todeauna fie pe zapada,gheatan sa apasati bine pe frana e inteligenta si stie ce face.

Cu tractiune e altceva se folosesc multe sisteme cunoscute sub DSC sau la alte masini ESP la modelel mai noi este ESP II sau la BMW DSC III un DSC lucreaza impreuna cu CBC si DBC pentru franare si cu DTC pentru tractiune sunt sisteme f f bine puse la punct.Sigur in modelel mai noi seria 1 sau e-90 apar si sub denumirea de DTC care la unele modele are mai multe variante de decuplare cam 3 ca sa poata fiecare care cumpara un BMW sa-l conduca cum vrea poate mai sportiv cu toate ca e o prostie sa renunti la electronica voit caci in ziua de azi la puteri de moror mari fara aceste sisteme trebuie sa fii un pilot adevarat sa tii masina pe strada la o anumita viteza si curbe.Dar eu tot scriu poate pentru multi dintre voi ar fii bine sa vedeti LIVE cum se fac aceste sisteme si se incearca.Asa ca daca cineva sau mai multi au interes sa vada o fabrica a BMW-ului sa scrie am sa incerc sa organizez pentru bmwclub si numai pentru membrii de aici in premiera o vizita la o fabrica.

Link to comment
Share on other sites

Asa ca daca cineva sau mai multi au interes sa vada o fabrica a BMW-ului sa scrie am sa incerc sa organizez pentru bmwclub si numai pentru membrii de aici in premiera o vizita la o fabrica.

57660[/snapback]

 

Sunt primul pe lista.

 

Plecam in tabaraaaaaaaa! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dar eu tot scriu poate pentru multi dintre voi ar fii bine sa vedeti LIVE cum se fac aceste sisteme si se incearca.Asa ca daca cineva sau mai multi au interes sa vada o fabrica a BMW-ului sa scrie am sa incerc sa organizez pentru bmwclub si numai pentru membrii de aici in premiera o vizita la o fabrica.

57660[/snapback]

Eu voi fi la Munchen sigur anul viitor, intre 16 si 20 mai. Crezi ca am putea sa ne intalnim? Si as si putea vedea ceva in fabrica?

Link to comment
Share on other sites

Am un filmulet f dragut si elocvent in care echipa de la Fifth Gear exemplifica (pe un jaguar) undeva in nord pe o super zapada ce fac ABS , ESP , traction control.

Dupa ce am vazut eu acolo nu cred ca am de gand sa ma ating vreodata de butonul de dezactivare al sistemelor de siguranta din bord. Oricum la x3-ul meu tot nu am inteles daca apas butonul ala ce dezactivez? Stabilitatea ? Tractiunea? Amandoua?

Link to comment
Share on other sites

Oricum la x3-ul meu tot nu am inteles daca apas butonul ala ce dezactivez? Stabilitatea ? Tractiunea? Amandoua?

57691[/snapback]

Daca apesi scurt, activezi DTC care va tempera putin DSC pentru a permite putin sa iti patineze rotile. Util pe zapada/gheata, la pornit de pe loc. In cazul asta, DSC este inca activ, desi intervine mai tirziu. Nu stiu sigur, dar cred ca peste o anumita viteza DTC activat nu mai face nimic. sau ma insel?

 

Daca apesi si tii 3 sec, dezactivezi DSC. Adica, adio control al stabilitatii, adio control al tractiunii, adio interventie la directie (doar daca ai active steering), eventual (asta nu stiu sigur) adio si CBC.

Link to comment
Share on other sites

Hai ca m-ai bagat in ceata.  Vrei sa spui ca masinile bmw nu au controlul tractiunii decat daca apesi pe buton?

57713[/snapback]

ERONAT! Daca apesi butonul (depinde de ce sisteme ai instalate si de cum si cit apesi) NU MAI AI SISTEMELE ACTIVE!!! Mai simplu daca la bord iti lumineaza continuu un martor galben (triunghi intr-un cerc) sistemul nu e activ. Daca clipeste inseamna ca in acel moment functioneaza si face ceva sa tina masina pe drum.

Link to comment
Share on other sites

Eu voi fi la Munchen sigur anul viitor, intre 16 si 20 mai. Crezi ca am putea sa ne intalnim? Si as si putea vedea ceva in fabrica?

57670[/snapback]

Da,nu e o problema eu am zis o fabrica si nu trebuie sa fie in MĂźnchen.Sigur as vrea sa stiu daca sunt mai multi interesati sa vizitam impreuna productia E-87,E-90 ,E-92 poate M3 mai vad ce e voie la momentul respectiv am sa fac un topic aparte.

Link to comment
Share on other sites

@MMC Masina normal are activat DSC, daca apesi scurt pe buton, activezi DTC si dezactivezi DSC, DTC este un DSC mai cuminte, care nu-si baga mereu nasul in ceea ce faci tu, doar cand apare un pericol, Iar daca apesi butonul 3 sec se dezactiveaza si DTC si mai ramai cu nimic. Cred ca mai ramane ABS-ul dar nu stiu, nu am BMW, dar stiu destule despre BMW, in curand voi avea si eu un 320d E90 Abia astept.

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Aha.  Dar cum e semnalizat in bord?  Daca apas o data pe buton se aprinde semnul in bord.  In momentul asta se dezactiveaza DSC si intra DTC.  Cum stiu ca e dezactivat sau nu si DTC ?  Se aprinde alt martor? Ca eu nu am vazut altceva in bord...

57781[/snapback]

 

 

Nu am auzit de DTC la X3.Al meu nu are.

 

Dupa cate stiu eu, in DSC sunt cuprinse mai multe functii ,care executa diverse operatii:ABS,ASC-X,DSC,EBV,DBC,CBC,MSR,HDC si ADB-X.

 

Xdrive se ocupa de TCC(transfer case control).

 

Daca masina este condusa off road, ASC-X va detecta acest lucru si va permite patinarea rotilor dupa un algoritm diferit .

 

Prin dezactivarea DSC-ului ,se dezactiveaza functiile mentionate mai sus exceptie facand ADB-X( si ABS-ul,normal) care ramane tot timpul activ.Chiar daca DSC este dezactivat ,Xdrive va functiona.

 

Asa lucreaza sistemul la masina mea.Nu stiu la cele care au DTC si dezactivare in 2 trepte....

 

330i are niste frane extraordinare.Nu cred ca este nevoie de frana de mana, ptr a opri masina.Nici nu este destinata acestui scop.

Pe langa uzura sabotilor, nu este exclusa distrugerea sistemului de prindere.

Pana la urma,fiecare franeaza cum poate :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hai sa vedem un pic ce zice BMW referitor sistemele existente la X3:

 

- Anti-lock brake system (ABS)

- Automatic Differential Brake (ADB-X)

- Dynamic Stability Control (DSC, incl DBC)

- Hill Descent Control (HDC)

 

Aha.  Dar cum e semnalizat in bord?  Daca apas o data pe buton se aprinde semnul in bord.  In momentul asta se dezactiveaza DSC si intra DTC.  Cum stiu ca e dezactivat sau nu si DTC ?  Se aprinde alt martor? Ca eu nu am vazut altceva in bord...

57781[/snapback]

 

Toate sistemele sunt normal activate. Prin apasarea pe butoane, se dezactiveaza respectiva functie.

Edited by Leusor
Link to comment
Share on other sites

330i are niste frane extraordinare.Nu cred ca este nevoie de frana de mana, ptr a opri masina.Nici nu este destinata acestui scop.

Pe langa uzura sabotilor, nu este exclusa distrugerea sistemului de prindere.

Pana la urma,fiecare franeaza cum poate :blink:

57803[/snapback]

 

da, asa e , pana la urma franez si cu piciorul afara numai sa ma opresc .... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.