Jump to content

a rezolvat cineva trepidatia masinii la plecarea de pe loc?


pavel_marius

Recommended Posts

  • 3 months later...

si mie imi trepida masina la pornire. aveam roti de vara pe 235/45/17. dupa lasarea frigului le-am pus pe cele de iarna tabla pe 205/55/16.

dupa ce le-am pus surpriza. NU mai tremura deloc la pornire nici cand e motorul rece dupa multe ore de stat.

singura modificare facuta asta e. deci is doua variante... rotile sa fie prea mari si sa nu aiba destula putere sa le miste ok fara trepidatii, sau a doua varianta o fi chiar frigul (dar asta vad spre primavara sau intr-o zi mai calduroasa daca or mai veni din astea).

 

de curios intreb : e cineva cu roti mai mici de 17 la care ii trepideaza la plecarea de pe loc dimineata ?

 

salut, eu am roti de 15 si imi trepideaza mereu dimineata la plecarea de pe loc, mai exact daca misc masina doar din ambreiaj fara acceleratie, si cum incep sa ridic pedala de ambreiaj pana sus incepe sa trepideze pana cand da aproape sa se stinga motorul. Daca e de schimbat volanta o las balta, tocmai am schimbat kitul de ambreiaj, vibratia asta o aveam si inainte, dar nu era asa de pronuntata ca acum si face numai cand e motorul rece si numai in trepata 1a.

Link to comment
Share on other sites

eu am scapat de trepidatii cand am schimbat tampoanele de la motor, cel mare de pe stanga era rupt, la mine trepida si cu 205 55R16 si cu 245 40R17 pe spate..nu cred ca are vre-o importanta, asta daca nu vorbim de demaraje ci de plecari normale de pe loc

 

mai am o bataie sub podea la schimbarea vitezelor brusc... nu-mi dau seama de unde, bucsele la grup sunt ok

Edited by nutu 18
Link to comment
Share on other sites

in

hai sa va lamuresc eu putin ca vad ca nu va prindeti de idei : exista doua probleme in acest topic ambele cu acelasi efect ... tremuratul masinii.

- prima problema este la unii la care masina tremura DUPA ce se incalzeste motorul mai ales in aglomeratie si trafic intens... acolo este de vina ambraiaj + volanta problema aparuta de la uzura volantei la cuplarea excesiva a ambreiajului ...

- a doua problema (care o am si eu) este INAINTE de a se incalzi motorul, atunci cand motorul e rece si apare tremuratul la plecarea masinii de pe loc numai in treapta intai cu accelerare slaba sau fara accelerare. aceasta problema este cauzata de uzura elementelor din cardan enumerate mai sus de colegul nostru.

va doresc success si cand se incalzeste afara o sa schimb si eu acele elemente de la cardan si va comunic daca a disparut sau nu tremuratul masinii la plecarea de pe loc

 

in afara de trepidatie se mai aude si un zgomot infundat din spate :blink:, la mine, mai ales cand bag in marsarier. sper sa fie doar flansa de la cardan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

e46 diesel 2003 ,200k rulati.nu se intampla mereu sa trepideze ,dimineata cand plec dar dupa ce merg putin nu mai face.

nu am schimbat nimic la ea,si nici nu ma gandesc sa o fac.pot sa traiesc cu asta.mai greu pt prietena mea care urmeaza sa si ia permisul,dar am sa o instruiesc si pe ea cum sa trateze situatia.

eu cand patesc ,o turez putin si se diminueaza intensitatea trepidatiilor.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutare

Am experimentat si eu trepidatii la pornirea de pe loc dupa ce o frecam cu 1-a 2-a prin oras in aglomeratie.Parca rupea masina.

Si toate astea doar dupa ce se incalzea bine discul..cutia.

Am constatat ca cutia se incalzeste excesiv - undeva la 70-80 de grade cand trepideaza, asa ca am schimbat uleiul si trepidatia a disparut miraculos :)

Volanta se aude ca e obosita, ca mai scartaie, mai bocane un pic cand opresc motorul, dar trepidatii nu mai exista.

Concluzia care e? ca uleiul din cutie nu isi mai facea datoria ca lumea, cutia se incingea si probabl incepea sa stranga, volanta fiind si ea obosita , rezultau trepidatii.

masina e e46 318d din 2004 si are undeva la 300k .Oricum daca se cauta prin cataloage bmw, miraculossul ulei lifetime de fapt trebuie schimbat la 250k km maxim.

Sper sa ajute informatia.

Cele bune !

Link to comment
Share on other sites

Salutare

Am experimentat si eu trepidatii la pornirea de pe loc dupa ce o frecam cu 1-a 2-a prin oras in aglomeratie.Parca rupea masina.

Si toate astea doar dupa ce se incalzea bine discul..cutia.

Am constatat ca cutia se incalzeste excesiv - undeva la 70-80 de grade cand trepideaza, asa ca am schimbat uleiul si trepidatia a disparut miraculos :)

Volanta se aude ca e obosita, ca mai scartaie, mai bocane un pic cand opresc motorul, dar trepidatii nu mai exista.

Concluzia care e? ca uleiul din cutie nu isi mai facea datoria ca lumea, cutia se incingea si probabl incepea sa stranga, volanta fiind si ea obosita , rezultau trepidatii.

masina e e46 318d din 2004 si are undeva la 300k .Oricum daca se cauta prin cataloage bmw, miraculossul ulei lifetime de fapt trebuie schimbat la 250k km maxim.

Sper sa ajute informatia.

Cele bune !

 

Nu stiu daca e chiar plauzibila chestia cu schimbatul uleiului -> scapi de trepidatie, am un amic care are uleiul din cutie schimbat recent si tot asa face la rece, adica trepideaza un pic primele plecari de pe loc.

 

Cred ca de la volant se trage 99%.

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil e semn de uzura la volanta-ambreiaj, dar nu inseamna ca trebuie schimbate acum. La mine se intampla asa la rece daca incerc sa plec de pe loc la turatii prea mici, cand ridicam piciorul de pe ambreiaj. De vreo cateva luni, m-am obisnuit sa plec de pe loc la macar 1500-1700 ture si nu mai face. Cat se poate circula, poti sa mergi asa, mai merge. Totusi la mine e ca o bataie, nu o trepidatie si mai degraba o bataie e asociata cu uzura ambreiaj-volanta. Cat despre alte repartii conexe, eu am schimbat:

- suporti motor -- nu cauza bataia aia la plecare ci atunci cand porneam motorul vibra tare stanga-dreapta. Intr-adevar unul era rupt si altul spart;

- bucsa grup diferential -- se auzea ca o bufnitura, bataie infundata din spate, cand schimbam trepetele inferioare sau scoteam pe liber. Am schimbat bucsa si nu mai face. Se mai verifica si flansa cardan pentru "simptomul" asta, dar la mine cica era ok.

Link to comment
Share on other sites

 

- bucsa grup diferential -- se auzea ca o bufnitura, bataie infundata din spate, cand schimbam trepetele inferioare sau scoteam pe liber. Am schimbat bucsa si nu mai face. Se mai verifica si flansa cardan pentru "simptomul" asta, dar la mine cica era ok.

 

poti indica pe realoem exact ce bucsa ai schimbat?

Link to comment
Share on other sites

poti indica pe realoem exact ce bucsa ai schimbat?

Da, dar vad ca tu ai FL, poate e la fel. Asta e linkul

Am schimbat bucsa, piesa 5 din poza, cu codul 33101428798.

Daca ridici masina si te uiti la diferential de dedesubt din spatele lui, o vezi in partea din stanga spate a diferentialului, asta la 320d NFL. Baietii au zis ca la alta masina au reusit sa o scoate fara sa dea jos diferentialul, dar la mine nu a mers, am incercat si eu cu ei dar era teapana tare, am dat jos diferentialul pana la urma. Pieasa era uzata peste masura, nu cred sa mai fi fost schimbata, desi fostul proprietar facuse niste reparatii ok cu sudura la puntea spate.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 6 months later...

Dupa schimbare ambreiaj/volanta problema a reaparut :(

 

Am observat totusi ca dispare dupa o procedura ce teoretic reseteaza anumiti

parametrii ce influenteaza raspunsul acceleratiei.

 

Procedura reset:

http://e84.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=812743

 

Dupa un timp(condus prin oras) problema reapare, necesitand o noua resetare.

 

Testat pe modelul e90 320d 163CP cutie manuala

Link to comment
Share on other sites

Sal...Nu trebuie schimbat nimic decat daca trepidatia e foarte mare.Dar B.M.W-urile au un cuplu motor mai mare decat alte masini si trebuie accelerat un pic mai tare la plecarea de pe loc.Incearca sa pleci un pic mai turat,aproepe de 2000 si vezi cum se comporta... :)

 

 

 

oare un 65 AMG cam la cat ar trebui turat daca cumva are aceeasi simptoma ? 7000 ?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dupa schimbare ambreiaj/volanta problema a reaparut :(

 

Am observat totusi ca dispare dupa o procedura ce teoretic reseteaza anumiti

parametrii ce influenteaza raspunsul acceleratiei.

 

Procedura reset:

http://e84.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=812743

 

Dupa un timp(condus prin oras) problema reapare, necesitand o noua resetare.

 

Testat pe modelul e90 320d 163CP cutie manuala

 

 

Am aceeasi masina; pot fi si volante defecte, dar cred ca e un lucru destul de rar..; mai tii minte ce volant (produsa de cine?) ai instalat?

 

Interesant linkul dat; intr-adevar procedura reseteaza niste parametri pe care ECU ii aplicare in functie de cum e stilul soferului.. dar din pacate cand ceri mai mult de la masina te trezesti cu o intarziere in demaraj, un "lag"... . In link aceeia discuta despre masini cu cutii automate, dar merge si pe manuale. Acum pot sa fiu incognito :sorcerer: si cand ma aflu in masina conducand; de acum nici macar algoritmii BMW nu ma mai pot urmari! :laugh: :pirate:

 

Multumiri pentru link.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Dupa schimbare ambreiaj/volanta problema a reaparut :(

 

Am observat totusi ca dispare dupa o procedura ce teoretic reseteaza anumiti

parametrii ce influenteaza raspunsul acceleratiei.

 

Procedura reset:

http://e84.xbimmers....ad.php?t=812743

 

Dupa un timp(condus prin oras) problema reapare, necesitand o noua resetare.

 

Testat pe modelul e90 320d 163CP cutie manuala

 

Am citit si eu si maine vreau sa verific. Doar ca atunci cand zice ca Power On si power Off se refera ca bagi cheia in contact si apesi o data butonul de start pana se aprind toti martorii?!?! La asta se refera Power On? Si Power Off inseamna ca vei stinge toti acei martori?!?! Dupa care scoti cheia de tot, o lasi 2 min, timp in care ar trebui sa se auda/simta acele zgomote mecanice? Mi se pare si mie ca nu mai trage ori un fel de rigiditate, parca nu-mi mai place cum merge, desi cred/credeam ca poate-s eu prea obisnuit cu ea, desi sunt si dati cand mi se pare ca trage chiar klumea. Mai auzisem de astfel de "invatari" ale masinii/cutiei si ca ar trebui cumva sa-i resetezi aceste invatari proaste. O sa incerc si revin cu feedback. Merci de info.

Link to comment
Share on other sites

Tradus cat am putut de exact procedura de resetare a acceleratiei (practic a unui program de lucru pe care ECU il pune in aplicare automat motorului de cate ori conduci(eti) masina... adaptand regimul motorului la stipul soferului):

"- Put the power on but do not start the engine.

- Floor the throttle for 30-60 seconds

- Keep the throttle to the floor and put the power OFF

- Release the throttle and wait 2 minutes."

 

- pune contactul/apasa butonulde Start pana la aprinderea martorului(lumina-motor) in bord, dar nu porni motorul.

- apasa pedala de acceleratie la podea intre 30-60 secunde (eu am tinut 40 sec.)

- fara a elibera pedala de aceleratie scoate contactul, apasa butonul de Start pana la stingerea luminilor in bord.

- elibereaza pedala de acceleratie si asteapta 2 minute.

 

Eu nu am auzit nici un zgomot dar sigur motorul e mai "legat" de cutie si accelereaza fara intarziere (care se simtea cateodata la dortinta unei accelerari bruste) - mult mai natural, se simte "legata" de dorintele tale! :yahoo:

 

Stiu sigur ca, cel putin pe E90 ECU-ul "invata" sau memoreaza intr-o memorie stilul soferului..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Sa vad daca am inteles bine :

 

Bag cheia

Apas butonul, martorul motor apare

Calc pedala peste punctul de rezistenta (kickdown)

Stau asa 40-60 secunde

Cu pedala apasata, apas iarasi butonul si martorul motor dispare

Scot cheia

Corect. Asa am procedat si eu (dar nu am scos cheia) ci am asteptat 2 minute, pur si simplu :good:

 

Cand am zis scoate contactul m-am referit la cei care probabil ar vrea sa incerce pe E46, care probabil au cheie.. si trebuie doar sa o intoarca in "punctul mort".

Ceva se intampla (resteaza) sigur :drinks: e un pic mai agila :queen:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am facut si eu acest "reset" de doua ori chiar ca sa fiu sigur :p Prima oara am scos cheia dupa cele doua minute de asteptare, iar undeva pe e90post cineva mentiona sa nu se scoata cheia(probabil in cele doua minute, ceea ce n-a fost cazul), ci sa se porneasca masina imediat dupa cele 2 min scurse. As spune ca s-a schimbat ceva in bine, dar prefer sa mai astept cateva zile si sa dau un verdict final. Sper ca dupa cateva alte drumuri sa "am aceeeasi impresie" ca si azi, ca reactioneaza mai bine acceleratia, ca motorul pare ceva mai flexibil la turatii mai mari de 2000rpm. Nici eu n-am auzit zgomote in cele doua minute. Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.