Jump to content

DEBITMETRU


Recommended Posts

poate sa fie numai valvele de control de la EGR si Turbina?

 

depinde ce turbina ai...daca ai ca mine actionata de unu mini calculator (adica fara electrovalva) ,poti suspecta doar o electrovalva + ERG(valva de pe furtunul intercoolerului + termostatul de racire a gazelor din evacuare,gaze care patrund in admisie atunci cand electrovalva face vaccum si deschide valva in sine)...

Link to comment
Share on other sites

ma streseaza in continuare problema cu debitmetrul...

masina consuma normal, zic eu (7% la 130-140 km/h), nu trepideaza, are relantiul constant...

precizez ca la un tester mi-a dat o diferenta enorma intre parametrul normal de functionare si cel la care lucreaza al meu.

cum pot sa imi dau seama daca este ok sau nu?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut!

 

Am urmatoarea problema: masina este un bmw e46 320i din 2000; cand ma sui in masina la rece sa o pornesc, porneste normal insa in foarte scurt timp mi se aprind in bord beculetul de debitmetru(air mass flow sensor cred), EML-ul si ASC-ul. Pur si simplu masian sta la relanti cam balbait, cu ASC-ul aprins in bord si EML-ul si debitmetrul si nu pot cupla la loc ASC-ul. Daca apas butonul de ASC sa il cuplez la loc nu are nici o reactie, masina porneste cu el deja decuplat si aprins in bord evident. Cand accelerez pe loc, motorul tremura si urca destul de greu pana in 3000 rpm dupa care cad turatiile spre relanti. Daca e sa mentin constant acceleratia putin apasata, turatia variaza (fara sa misc piciorul pe acceleratie) intre relanti si 3000 rpm, urca, scade incontinuu. Ei bine, o las asa la relanti cu cele 3 erori sa se incalzeasca motorul, iar dupa ce se incalzeste o opresc si ii dau la cheie din nou de mai multe ori pana isi revine si merge in parametrii normali, si nu mi se mai aprinde in bord nici debitmetrul, nici EML-ul si nici ASC-ul, iar ASC-ul poate fi cuplat sau decuplat. Merg cu ea in parametrii normali, o opresc si daca nu o las sa se raceasca motorul prea tare imi porneste fara erori, daca insa o las peste noapte, cateodata porneste fara erori insa de cele mai multe ori cu aceste 3 erori de care v-am zis. Rog daca ati intalnit aceasta problema sau ceva similar sa imi dati si mie un sfat avand in vedere ca zilele astea e inchis peste tot si nu prea am ce sa fac. Debitmetrul oricum il suspectam de ceva mai mult timp, am mai avut probleme cu el si l-am inlocuit cu unul italian (neoriginal bmw); motorul si chiulasa si tot ce tine de parte mecanica a motorului a fost facut recent (aproximativ 6 luni), deci nu are cum sa fie ceva mecanic de motor zic eu. Ceea ce este foarte ciudat : ok, debitmetrul cu EML-ul se aprind, au o oarecare legatura in cap-ul meu de neprofesionist (problema electrica, senzor ceva poate), insa de ce se aprinde si ASC-ul???? Si nu pot sa il decuplez//cuplez?? Iar dupa ce se incalzeste masina, toate erorile dispar dupa cateva reporniri si masina merge in parametrii normali, putand cupla//decupla ASC-ul???? Ce mama masii este EML-ul ala si ce face? Engine Management Control sau ceva de genul? Va rog ajutati-ma cu un sfat/parere, am vazut in alte posturi ca sunt membrii pe site care se pricep (Dans, si altii).

 

Va multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Ce mama masii este EML-ul ala si ce face? Engine Management Control sau ceva de genul? Va rog ajutati-ma cu un sfat/parere, am vazut in alte posturi ca sunt membrii pe site care se pricep (Dans, si altii).

 

Va multumesc anticipat.

 

 

EML este acceleratia electronica ..Posibil sa ai ceva probleme cu clapeta de acceleratie ..e un senzor acolo

Link to comment
Share on other sites

Senzorul TPS (throttle position sensor) zic eu ca este. Verifica mai intai daca nu ai o problema de conexiune electrica la conectorul acestuia (mie cand mi-au schimbat uleiul au scos conectorul sa nu-l loveasca cu cheia si ghici ce??...nu l-au cuplat corect la sfarsit si era sa o iau pe aratura de nervi, din cauza de orga de lumini in bord, cand am vrut sa plec de acolo....la mine e amplasat cumva deasupra filtrului de ulei..).

DME(computerul), ABS (franele), ASC/DSC(controlul tractiunii) interactioneaza dinamic destul de complex, si in general o singura problema le afecteaza pe celelalte. Mai mult de atat, bateria sau conexiunile imperfecte le afecteaza pe toate (citat dintr-un topic)

Verifica mai intai conexiunea la acumulator, si cea de la TPS. Dar nu o lua pe ghicite ca nu se merita...fa neaparat o scanare ca se vezi ce erori ai...asa poti sa te duci la sursa.

Poti sa ghicesti numai ca astea sunt numai speculatii

Link to comment
Share on other sites

Fiindca am "ghicit" TPS, poate te ajuta filele atasate (dar numai daca scan-ul te duce acolo). Eroarea poate fi si P110D - Throttle position sensor A/B - range/ performance si la cauze are Probleme de conexiune electrica (wiring), throttle sensor, ECM (der mai intai fa scan-ul)
Link to comment
Share on other sites

Dupa alte cateva teste cu masina prin oras, am mai descoperit unele chestii. In mers, fara nici o eroare si masina mergand in parametrii normali, mi se aprind deodata cele 3 erori (debitmetru, EML, ASC). Cand e sa se aprinda se aprind toate 3 impreuna, niciodata una singura de capul ei. Am observat o scadere de putere in motor in timp ce mergeam, primul sa aprins ASC-ul, dupa care debitmetrul si EML-ul in aceasta ordine la scurt timp. Cand am simtit ca da sa se opreasca motorul, am calcat acceleratia si cand a urcat mai sus de 3000 rpm toate erorile s-au stins :). Deci, cand imi apar erorile, motorul se tureaza greu si balbait pana in 3000 rpm dupa care cade spre relanti in timp ce acceleratia este apasata. Daca insa reuseste sa treaca de pragul de 3000 rpm, erorile dispar din bord si motorul merge in parametrii normali, chiar si cand revin turatiile inapoi spre relanti. Insa asta se intampla cateodata, de cele mai multe ori trebuie sa opresc si repornesc masina pana o ia fara aceste erori. Azi dimineata m-am chinuit jumatate de ora cu ea, pur si simplu se incalzise motorul numai din ce am dat la cheie si am lasat-o sa mearga putin intre restarturi :) Ca sa nu mai spun ca in 87 de km (de Bucuresti) mi-a consumat cam 17 litrii :)))))) Asta ma gandeam si eu, sa nu fie senzorul de pe pedala de acceleratie, mai ales ca de vreo 2 luni incoace masina se tureaza mai greoi decat normal; cand ajunge in zona rosie a turometrului e ok, insa pana acolo urca mai greut decat deobicei, iar eu suspectam ca ar fi reglajul de vanos pe care ar trebui sa il fac dupa ce mi-am schimbat segmentii motorului si chiulasa. Multumesc mult pentru feedback, si daca avem ocazia sa iesim odata in oras la o intalnire, un rand de bere il dau eu :)

A, si sa nu uit, aveti idee cam cat ar fi un senzor de genul asta? In general am observat ca la bavaria cam orice senzor, fie el si de parcare, costa in jur de 350 ron.

post-16187-1230928224_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

intreaba-l pe dorin75 daca are. Serios si de mare caracter...Da-i un PM

Ma intreb si eu....revenirea (indusa de accelerare) in parametrii nu cumva se datoreaza unei lipse de curent care se restabileste datorita turatiei crescute.....Doar o idee...pune te rog un Volt-metru pe bornele bateriei si vezi cat incarca...O idee dar cine stie? :) . Ma gandesc la ce ti-am scris mai sus...Asta numai in cazul in care simptomele au aparut brusc....

Te rog fa asta si da un reply

Dan

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Pai da, insa nu tot timpul se intampla asa....adica de cele mai multe ori nu se intampla. Cam din 10 incercari de accelerare o singura data reuseste sa treaca de pragul de 3000 rpm, in rest cade inapoi inspre relanti dupa ce ajunge in jurul valorii de 3000, chiar daca eu o mentin apasata acceleratia. Plus ca nu tot timpul porneste cu erori masina, cateodata porneste perfect, dar de cele mai multe ori nu. Oricum, o sa iau legatura si cu un prieten de al meu care are service si mi-a facut toate masinile care le-am avut pana acum, si o sa revin cu rezolvarea dupa gasirea problemei. Bafta!
Link to comment
Share on other sites

Da! Oricum, am sapat astazi putin pe net si pe forumuri din afara, si am gasit simptome similare cu ale mele. Din ce am inteles, trebuie sa fie una din urmatoarele: probleme de injectie, injectoare ceva sau pompa de benzina, insa cel mai probabil ca este clapeta de acceleratie sau senzorul de acceleratie. Ar mai putea fi si wheelspin sensor insa nu cred, dupa mine ceva legat de clapeta de acceleratie este.
Link to comment
Share on other sites

Da, o sa revin. Daca cumva uit, dupa un timp, trimiteti-mi PM sa-mi reamintiti. Oricum o sa dureze ceva cred, ca sunt prins in mai multe chestii, si cum se intampla de obicei, mi-a mai venit si asta pe cap :)

 

Va salut respectuos!

 

 

BTW, daca e ceva de intalniri sau chestii organizate de genul asta, dati-mi si mie un PM, as veni si eu :)

Edited by traian'80
Link to comment
Share on other sites

ma streseaza in continuare problema cu debitmetrul...

masina consuma normal, zic eu (7% la 130-140 km/h), nu trepideaza, are relantiul constant...

precizez ca la un tester mi-a dat o diferenta enorma intre parametrul normal de functionare si cel la care lucreaza al meu.

cum pot sa imi dau seama daca este ok sau nu?

 

 

 

eu am un 318d caruia i-am cumparat doar senzorul debitmetru(Pierburg - 7.22684.09.0 - echivalent Bosch 318d m47 09/2002).Pe tester debitmetrul vechi imi dadea valori peste maxim(aprox 350 - normal fiind 300).Simptomele care m-au trimis la service erau trepidatii uniforme la relanti,turatie constanta,consum nu stiu (ca lucrez la o companie petroliera).Montand senzorul nou am constatat ca masina mea devenise tractor...zgomotos(parca),si puturos pana in 2000-2500 ture.

Daca eram fetita si imi placeau trepidatiile nu dadeam 450 ron degeaba si acum probabil nu cascam ochii pe acest forum in ciuda placerii mele pentru aceasta sigla.

 

trepidam impreuna...pana in 2999...sau astept impreuna cu tine sa vine "ION" sa ne binecuvanteze cu o solutie

 

 

la multi ani IONILOR(sper pozitivi)

Link to comment
Share on other sites

Baieti mai am o intrebare! Am fost ieri la bmw militari sa fac o programare. Cand m-am dus la piese dupa aia sa intreb cat costa o clapeta de acceleratie, mi sa spus 1700 ron pret final. Cand am intrebat de TPS (throttle position sensor), au ridicat din umeri, nu aparea nicaieri in calculator la ei ca piesa separata pt inlocuit si nici cat ar costa. Deci sa inteleg ca, chiar daca e senzorul respectiv, trebuie sa schimb tot modulul (clapeta de acceleratie), senzorul fiind undeva acolo inauntru bagat? Am dat search impreuna cu tip-ul de la piese sa gaseasca tot ce tine de "throttle" si nu gasea senzorul ala, numai modulul tot. Am bagat si seria de caroserie si tot nu gasea asa ceva in baza lor de date.

 

Oricum, tind acum sa cred ca e 99% clapeta de acceleratie, pt ca mai nou cand apar erorile alea se apasa acceleratia in trepte vad, nu merge cursiv si parca agata si sare in trepte, se simte in pedala de acceleratie cand e apasata ceva care nu era inainte. Exact ca atunci cand simti in pedala de frana ca intra ABS-ul dupa o franare mai brusca, iti da socurile alea in pedala.Iar de ieri cred ca masina a intrat in moarte clinica, m-am chinuit o ora sa o pornesc fara erori, se incalzise si motor si tot insa nu a vrut deloc sa porneasca fara erori, am fost nevoit sa ma duc pe jos sa imi rezolv treburile :)

Edited by traian'80
Link to comment
Share on other sites

nu te speria dejaca este prematur...

Asteapta scan-ul intai.....Nu omite din calcul alte chestii mult mai usoare si mai rapid/ ieftin derezolvat...

 

Nu ma sperii nici daca e sa o iau noua. Problema este ca maine dimineata aveam programata testarea insa nu mai am cum sa ajung acolo, deoarece se pare ca sa dus de tot clapeta si nu mai vrea sa porneasca fara erorile alea, iar in conditiile astea masina este imposibil de condus, mai ales ca imi decupleaza si ASC-ul si vedeti si voi cum ninge acum in bucuresti, daca brusc isi revine masina in timp ce ma tarai cu ea iti dai seama ca o sa sara acul turometrului si o sa ma invart in loc (+ca am cauciucuri de vara late 225/45/18"). Si mai e o problema, cat o sa dureze pana o sa inlocuiesc clapeta de acceleratie, ca o sa fiu mancat fara masina si fara sa ma pot deplasa. Nici la service nu stiu cum o sa o duc sa inlocuiesc clapeta. Astea sunt temerile mele. Asa ca nu mai fac nici un scan, ca nu mai am cum, o sa inlocuiesc direct clapeta de acceleratie cu una second, si daca asta era....m-am scos, daca nu, de abea atunci o sa vad cum fac sa o tractez pana la bmw pt un scan.

Edited by traian'80
Link to comment
Share on other sites

Sal are ceva daca merg cu masina fara debitmetru vreo 3 sau 4 zile pana imi vine altul nou ca mi-am facut comanda ... :)

eu zic ca o sa iti influenteze consumul si eventual mersul in ture............daca e vorba de 3-4 zile (presupun ca asta inseamna vreo 200km) nu o sa ai alte defectiuni din cauza asta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.