Jump to content

Normele de poluare la BMW


EugenD

Recommended Posts

Orvo, imi pare rau sa te dezamagesc dar "cererea de consultanta" nu este solutia CLAR, si consultanta asta se face tot in Romania,deci nu te ajutta la nimic.

 

nu inteleg ce vrei sa spui, adica aceasta consultanta =0, sau ca odata o masina scoasa in consultanta E4 (de exemplu) poate sa se schimbe la verificare propriuzisa in E3? .....imi vine greu sa cred, sa faca RAR-u caterinca in acte oficiale.

eventual ca ai spus-o in sensul ca odata ce ai dat banii pe masina consultanta nu are rol decat sa te linisteasca in alea 2 luni in care stai la coada....dar nici atunci nu sunt de acord cu afirmatia, intrucat prefer sa dau 60 si ceva de ron ...si sa stiu dinainte cu ce ma-am procopsit nu sa stau 2 luni si sa clocesc emotii si frustrari.

 

Ce am vrut sa spun ca ca astia de la RAR sunt niste idioti si tu poti sa ai Euro 2 pe masina, iar ei sa scoata NON Euro "ca toate masinile ca a ta au fost NON Euro". Nu-i intereseaza sa verifice in detaliu, poate cineva are alt motor decat restul (asa cum s-a intamplat la mine) si iti dau norma de poluare dupa restul turmei.

 

"Consultanta" poate sa o faca uin Inginer care "se grabeste in momentul ala si nu sta sa judece ce srie in acte si e foarte probabil sa iti dea norma de poluare care crede el sau ii vine la gura.

 

Cel mai important e sa ai "Certificatul de conformitate", asa cum mai era un coleg tot aici pe forum, caruia i-au spus la RAR ca e Euro 2 sau Euro 3, in felul asta nu mai au tolomacii ce sa comenteze.

 

Un alt exemplu: eu am un Rover 214 din 1995, in listele oficiale de pe site-ul RAR, codul motor de pe masina mea, respectiv 14K4F, este incadrat la Euro 3, desi eu stiu sigur ca masina aia este Euro 2, ce credeti ca o sa iasa la RAR? ca Daca iese 2 ma duc si le dau cu lista in cap, nu?

Edited by B46ROS
Link to comment
Share on other sites

Totusi ma indoiesc ca raspun in acte oficiale fara ca sa fie corecta afirmatia, intrucat actul fiind oficial inregistrat si stampialt de ei, sunt buni de plata in fata instantei, deci da-mi voie sa cred ca o masina scoasa pe consultanta E2 este chiar E2 (de ex., cazul meu). Or fi ei incuiati dar asa greseli nu cred ca isi paermit sa faca.

Si inca ceva e bine sa nu presupui anumite chestii inainte sa ai un raspuns oficial itrucat asa poti baga multi oameni de pe forum in ceata.

Link to comment
Share on other sites

"Consultanta" poate sa o faca uin Inginer care "se grabeste in momentul ala si nu sta sa judece ce srie in acte si e foarte probabil sa iti dea norma de poluare care crede el sau ii vine la gura.

 

?!?!?! Normele de poluare se dau de catre RAR - CTPC Bucuresti in urma cererii de consultanta.

Link to comment
Share on other sites

proaspat venit de la rar ...

 

masina bmw 316i ,16 benzina ,73 kw

cod motor 164 e1

an fabricatie 1993 luna a 4 a

prima inmatriculare 05.1993

 

am facut cerere pentru a vedea exact ce norma de poluare are

(inginerul de acolo mia zis ... e sigur e1 ca euro 2 nu are cum sa fie din cauza codului motor )

 

primesc rezultatul : masina este euro 1 adik o taxa de poluare in valoare de 438 euro lucru care e f bun :twoup:

 

 

deci acum ca o parere am citit tot ce scrie pe forum si cam toate indiciile care le-ati postat pe site si am dedus urmatoarele lucruri ,lucruri dupa care cred ca se tine cont si la rar .

 

motoarele 164 e1 184 e1 care sunt pana in iulie 92 sunt non euro chiar daca au catalizator si sonda

motoarele 164 e1 184 e1 care sunt peste iulie 92 sunt considerate euro 1

motoarele 164 e2 184 e2 sunt considerate euro 2 daca sunt peste 1 ian 94

lucru interpretabil deoarece am vazut multi care aveau 164 e2 si erau din 93 si aveau euro 2 deci ... nu prea sunt sigur de asta ,oricum ce este peste 94 are euro 2 daca are cod motor cu e2 si catalizatoare

 

 

mai sus la motoarele de 2000 respectiv m50 uri le cred ca e in functie de s uri respective

adik daca in serie ai 6s e non euro daca ai 12 este euro 1 si 24 s euro 2 sau daca ai 6s 2 iar este euro 2

 

va spun asta din prisma faptului ca am avut un 520 care avea cod motor cu 6s si era non euro ... dupa spusele celor de la rar

 

 

nush cat de elocvente sunt chestiile astea pentru ca nu mai stiu ce masini sa mai aduc...

oricum clar de acum aduc numai peste 93 94 pentru ca este taxa mica si chiar de este euro 1 si-o permite toata lumea

 

aaa si inca ceva chestia cu e 2 de pe brief ul mic nu e general valabila deoarece aia este trecuta in tari ca germania pentru a plati taxe mai mici( asigurare impozit si restu )

Link to comment
Share on other sites

Si eu am terminat cu nebunia de la RAR 316 75kw 164E2 a iesit euro 2 ....e o problema,anu nici acum nu lam aflat de la masina ..pe talon scrie anu productiei 1994 fara luna zii....dar la RAR mi-au luato 28 februarie 1995 pentru ca asa au zis ei masina a fost inmatriculata in 28 februarie 1995 ....deci drept urmare am platit o taxa de 1500 ...

 

 

P.S.-jos in talon mi-au scris ceva interesant ...seria motorului nu poate fii citita :twoup: .deci pot sai schimb motoru oricand :twoup: sper sa reusiti si voi sa le scoateti euro2 ca oricum la BUCURESTI se schimba tot :D

Link to comment
Share on other sites

proaspat venit de la rar ...

 

masina bmw 316i ,16 benzina ,73 kw

cod motor 164 e1

an fabricatie 1993 luna a 4 a

prima inmatriculare 05.1993

 

am facut cerere pentru a vedea exact ce norma de poluare are

(inginerul de acolo mia zis ... e sigur e1 ca euro 2 nu are cum sa fie din cauza codului motor )

 

primesc rezultatul : masina este euro 1 adik o taxa de poluare in valoare de 438 euro lucru care e f bun :twoup:

 

 

deci acum ca o parere am citit tot ce scrie pe forum si cam toate indiciile care le-ati postat pe site si am dedus urmatoarele lucruri ,lucruri dupa care cred ca se tine cont si la rar .

 

motoarele 164 e1 184 e1 care sunt pana in iulie 92 sunt non euro chiar daca au catalizator si sonda

motoarele 164 e1 184 e1 care sunt peste iulie 92 sunt considerate euro 1

motoarele 164 e2 184 e2 sunt considerate euro 2 daca sunt peste 1 ian 94

lucru interpretabil deoarece am vazut multi care aveau 164 e2 si erau din 93 si aveau euro 2 deci ... nu prea sunt sigur de asta ,oricum ce este peste 94 are euro 2 daca are cod motor cu e2 si catalizatoare

 

 

mai sus la motoarele de 2000 respectiv m50 uri le cred ca e in functie de s uri respective

adik daca in serie ai 6s e non euro daca ai 12 este euro 1 si 24 s euro 2 sau daca ai 6s 2 iar este euro 2

 

va spun asta din prisma faptului ca am avut un 520 care avea cod motor cu 6s si era non euro ... dupa spusele celor de la rar

 

 

nush cat de elocvente sunt chestiile astea pentru ca nu mai stiu ce masini sa mai aduc...

oricum clar de acum aduc numai peste 93 94 pentru ca este taxa mica si chiar de este euro 1 si-o permite toata lumea

 

aaa si inca ceva chestia cu e 2 de pe brief ul mic nu e general valabila deoarece aia este trecuta in tari ca germania pentru a plati taxe mai mici( asigurare impozit si restu )

 

 

NU exista decat xxxS6 sau S4 la E36,acesta este numarul cilindrilor.Mai exact daca ai 164S1(2,3) inseamna motor de 1.6, 4 cilindrii in linie si S-ul....nu stim nici pana acum daca este reprezentativ sau nu pt decizia asupra unei incadrari de poluare.

Link to comment
Share on other sites

proaspat venit de la rar ...

 

masina bmw 316i ,16 benzina ,73 kw

cod motor 164 e1

an fabricatie 1993 luna a 4 a

prima inmatriculare 05.1993

 

primesc rezultatul : masina este euro 1 adik o taxa de poluare in valoare de 438 euro lucru care e f bun :twoup:

 

motoarele 164 e1 184 e1 care sunt pana in iulie 92 sunt non euro chiar daca au catalizator si sonda

motoarele 164 e1 184 e1 care sunt peste iulie 92 sunt considerate euro 1

motoarele 164 e2 184 e2 sunt considerate euro 2 daca sunt peste 1 ian 94

 

 

Ne-ar ajuta mult sa scanezi raspunsul primit de la RAR. l

Link to comment
Share on other sites

ce norma de poluare iesa la un BMW 320i, e36 fabricat pe 1/1995 (pe carte scrie E2 , nu Euro 2...sper sa nu conteze prea mult). Pe RealOEM am vazut ca pt anul asta de fabricatie exista atat M50 cat si M52 ca motorizare. Ceea ce as mai vrea sa stiu de la voi este daca motorul este cu Vanos, ca proprietarul nu a stiut sa imi spuna ( eventual din ce an a inceput fabricatia motoarelor cu Vanos ). Multumesc anticipat !
Link to comment
Share on other sites

Orvo, imi pare rau sa te dezamagesc dar "cererea de consultanta" nu este solutia CLAR, si consultanta asta se face tot in Romania,deci nu te ajutta la nimic.

.

 

Ce am vrut sa spun ca ca astia de la RAR sunt niste idioti si tu poti sa ai Euro 2 pe masina, iar ei sa scoata NON Euro "ca toate masinile ca a ta au fost NON Euro". Nu-i intereseaza sa verifice in detaliu, poate cineva are alt motor decat restul (asa cum s-a intamplat la mine) si iti dau norma de poluare dupa restul turmei.

nu face nimeni distinctie intre omologarea de tip si omologarea individuala???

la prima dintre ele, numarul de omologare ti se acorda in functie de echiparea de fabrica a masinii...

la cea de-a doua, numarul de omologare se acorda individual, in functie de particularitatile fiecarui vehicul.

am mai spus, RAR lucreaza dupa specificatiile tehnice ale fabricantilor, nu dupa ureche. inginerul ala pe care il injura toti ca le scoate masinile non-euro, isi poate pierde painea pentru orice greseala de incadrare ...

Link to comment
Share on other sites

Corect, asta nu intelege lumea pe aici. Nu inginerul hotaraste norma de poluare !!! Toate dosarele trec prin Bucuresti (Dept. CTPC) si de acolo se acorda normele conform bazei de date / specificatiile producatorului. Si cu asta basta ! Ma mir cand il aud pe cate unu' ca vrea sa dea spaga la Rar sa-i iasa masina Euro x. Daca ar fi asa, va dati seama ce-ar fi in tara asta ? Ce mafie ar fi ? (Nu ca acum nu este ... ) Edited by Orvo
Link to comment
Share on other sites

Corect, asta nu intelege lumea pe aici. Nu inginerul hotaraste norma de poluare !!! Toate dosarele trec prin Bucuresti (Dept. CTPC) si de acolo se acorda normele conform bazei de date / specificatiile producatorului. Si cu asta basta ! Ma mir cand il aud pe cate unu' ca vrea sa dea spaga la Rar sa-i iasa masina Euro x. Daca ar fi asa, va dati seama ce-ar fi in tara asta ? Ce mafie ar fi ? (Nu ca acum nu este ... )

asa este... au la bucuresti baza de date...

eu am inmatriculato pe bulgaria si tot non-euro(04.1992) a iesit si la bulgari... l-am intrebat pe tipul de acolo si mi-a zis ca baza de date e comuna si pentru ro. si pentru bg. deci cu alte cuvinte e o baza de date comuna... cam greu cu spaga la rar... dar sigur nu imposibil...

Link to comment
Share on other sites

asa este... au la bucuresti baza de date...

eu am inmatriculato pe bulgaria si tot non-euro(04.1992) a iesit si la bulgari... l-am intrebat pe tipul de acolo si mi-a zis ca baza de date e comuna si pentru ro. si pentru bg. deci cu alte cuvinte e o baza de date comuna... cam greu cu spaga la rar... dar sigur nu imposibil...

Clar, ca nimic nu e imposibil in tara asta. Dar in nici un caz n-o sa va rezolve inginerul de la RAR norma de poluare ... Da nu conteaza, bagati fratilor bani in ei, ca merita.

Link to comment
Share on other sites

Emiliannec Posted Today, 10:44

ce norma de poluare iesa la un BMW 320i, e36 fabricat pe 1/1995 (pe carte scrie E2 , nu Euro 2...sper sa nu conteze prea mult). Pe RealOEM am vazut ca pt anul asta de fabricatie exista atat M50 cat si M52 ca motorizare. Ceea ce as mai vrea sa stiu de la voi este daca motorul este cu Vanos, ca proprietarul nu a stiut sa imi spuna ( eventual din ce an a inceput fabricatia motoarelor cu Vanos ). Multumesc anticipat !

 

 

am revenit cu detalii: M52B20 sau P E36 Lim 320i M52 ECE 19950100 L M (dupa realOEM.com)

Link to comment
Share on other sites

Eu am primit raspuns de la RAR Cluj fara nici o consultare a nici unei baze de date, adica m-a intrebat ce an de fabricatie e. Cand am zis 1990 a zis ca sub 93 toate sunt NON EURO indiferent c e motor are si ce catalizator. Oare sa trimit o cerere de consultanta si la Bucuresti ? Masina mea are motor pe injectie, catalizator si sonda lambda, gazele sunt pt Euro 2. Aveti vreo idee?
Link to comment
Share on other sites

Eu am primit raspuns de la RAR Cluj fara nici o consultare a nici unei baze de date, adica m-a intrebat ce an de fabricatie e. Cand am zis 1990 a zis ca sub 93 toate sunt NON EURO indiferent c e motor are si ce catalizator. Oare sa trimit o cerere de consultanta si la Bucuresti ? Masina mea are motor pe injectie, catalizator si sonda lambda, gazele sunt pt Euro 2. Aveti vreo idee?

 

Din '90 din pacate si conform bazei de date masina e Non-Euro. Nu exista nici o masina din '90 in baza lor de date cu Euro 1 sau Euro 2. De aceea ai primit raspunsul asa rapid. Asta e ... pacat oricum ...

 

Emiliannec Posted Today, 10:44

ce norma de poluare iesa la un BMW 320i, e36 fabricat pe 1/1995 (pe carte scrie E2 , nu Euro 2...sper sa nu conteze prea mult). Pe RealOEM am vazut ca pt anul asta de fabricatie exista atat M50 cat si M52 ca motorizare. Ceea ce as mai vrea sa stiu de la voi este daca motorul este cu Vanos, ca proprietarul nu a stiut sa imi spuna ( eventual din ce an a inceput fabricatia motoarelor cu Vanos ). Multumesc anticipat !

 

 

am revenit cu detalii: M52B20 sau P E36 Lim 320i M52 ECE 19950100 L M (dupa realOEM.com)

 

Codul tau motor (in vederea stabilirii normei de poluare) este 206S3 - VANOS.

Nu cunosc caz concret, dar as miza 100% pe Euro 2 la motorul asta, mai ales sunt si 206S2 cu carti iesite Euro2 si an mai vechi (93/94).

Link to comment
Share on other sites

Si eu am un e36, imi pare rau sa citesc ce vi se intampla, dar parerea mea (sper sa nu ma injurati) este ca inainte sa cumperi o masina indiferent de pretul ei, trebuie sa te informezi corest si in timp util. Eu sunt in aceeasi situatie cu voi, mi-am cumparat din Germania o pisica acum 2 zile, de abia am ajuns cu ea in tara ca aflu ca e posibil sa dau taxa aproape cat a costat ea. Daca as fi citit aceste posturi, as fi ales mult mai cu grija.

 

Asta e, e greseala mea si mi-o asum. Imi pare rau, masina merge super bine, sunt foarte multumita de ea, a mers incontinuu 2000 de km fara absolut nici o problema.

 

Este vorba de un e36, 316i din 24 iulie 1992, si din ce am observat iulie 1992 e limita dintre euro 1 si euro 2. Ar fi incredibil daca din cauza catorva zile va fi evaluata la euro 1. :twoup: Motorul (sursa de pe realoem.com) este 164s1, deci tot ce se poate. Ma mai gandesc daca merita sa platesc 1400 euro taxa.

 

Nu are rost sa mai zic ca acum un an am cumparat un 320 d an 2000 tot din germania, am tinut-o pe numere provizorii de germania 3 luni pana in ianuarie in speranta ca vor schimba astia taxa in mai bine, pe care am platit-o in ianuarie, ca mai apoi peste juma' de an sa schimbe taxa. Taxa a fost atunci 1800 Euro, deci ne-am luat o super teapa din acest punct de vedere. Diferenta este ca am stiut sigur ca e euro 3.

 

Bafta tuturor in continuare. Si mie la fel.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am un e36, imi pare rau sa citesc ce vi se intampla, dar parerea mea (sper sa nu ma injurati) este ca inainte sa cumperi o masina indiferent de pretul ei, trebuie sa te informezi corest si in timp util. Eu sunt in aceeasi situatie cu voi, mi-am cumparat din Germania o pisica acum 2 zile, de abia am ajuns cu ea in tara ca aflu ca e posibil sa dau taxa aproape cat a costat ea. Daca as fi citit aceste posturi, as fi ales mult mai cu grija.

 

Asta e, e greseala mea si mi-o asum. Imi pare rau, masina merge super bine, sunt foarte multumita de ea, a mers incontinuu 2000 de km fara absolut nici o problema.

 

Este vorba de un e36, 316i din 24 iulie 1992, si din ce am observat iulie 1992 e limita dintre euro 1 si euro 2. Ar fi incredibil daca din cauza catorva zile va fi evaluata la euro 1. :twoup: Motorul (sursa de pe realoem.com) este 164s1, deci tot ce se poate. Ma mai gandesc daca merita sa platesc 1400 euro taxa.

 

Nu are rost sa mai zic ca acum un an am cumparat un 320 d an 2000 tot din germania, am tinut-o pe numere provizorii de germania 3 luni pana in ianuarie in speranta ca vor schimba astia taxa in mai bine, pe care am platit-o in ianuarie, ca mai apoi peste juma' de an sa schimbe taxa. Taxa a fost atunci 1800 Euro, deci ne-am luat o super teapa din acest punct de vedere. Diferenta este ca am stiut sigur ca e euro 3.

 

Bafta tuturor in continuare. Si mie la fel.

Imi pare rau ... ce sa zic. Macar primesti inapoi diferenta de taxa platita ... la 320.

Link to comment
Share on other sites

Mai astept putin ca acum e haos cu restituirea taxei. Dar de fapt, cine stie... poate peste cateva luni statul o sa schimbe din nou taxa si ne pune pe toti care am primit diferenta sa le dam banii inapoi si inca ceva in plus. Ar fi in stare.

 

Cred ca vand pisica si imi iau o dacie. Macar jegul asta are euro 2.

Link to comment
Share on other sites

Mai astept putin ca acum e haos cu restituirea taxei. Dar de fapt, cine stie... poate peste cateva luni statul o sa schimbe din nou taxa si ne pune pe toti care am primit diferenta sa le dam banii inapoi si inca ceva in plus. Ar fi in stare.

 

Cred ca vand pisica si imi iau o dacie. Macar jegul asta are euro 2.

ia-ti Dacie, da cu ea-n perete si-ti cade-un Renault din ea... am incheiat citatul !

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

E posibil ...

Multe sunt posibile, am scris intr-un alt post ce-am patit eu, si anume:

Inainte sa-i fac carte la 316-le meu din 07/94 am trimis un mail la BMW Germania cu seria masinii si o copie dupa brief sa-i intreb ce norma de poluare este masina.

Si surpiza!!!!!: Am primit raspuns: Euro 1.

Si mai o surpriza!!!: La RAR mi-au dat carte cu Euro 2.

Asa ca ... no comment

Link to comment
Share on other sites

Mai astept putin ca acum e haos cu restituirea taxei. Dar de fapt, cine stie... poate peste cateva luni statul o sa schimbe din nou taxa si ne pune pe toti care am primit diferenta sa le dam banii inapoi si inca ceva in plus. Ar fi in stare.

 

Cred ca vand pisica si imi iau o dacie. Macar jegul asta are euro 2.

 

LOL...

stai linistit... eu am avut dacie... si nu pot sa spun ca nu a mers... a mers chiar f bine, nu mi-a facut probleme...

dar nu as mai conduce niciodata o dacie... mai ales cand e vorba de nesiguranta totala... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.