Jump to content

316 sau 318


cmn

Recommended Posts

  • Replies 505
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

filtru la cutia de viteze??? acum aud prima data de asta.

jocul in volan nu inseamna ca iti trepideaza. jocul in volan e acea miscare libera pe care o face volanul cand tragi de el ... pana incepe sa vireze. il simti la mana. cu motorul pornit, rotile drepte, trage usor de volan in stanga sau in dreapta. o sa simti foarte putina rezistenta in momentul in care prinde, si rotile incep sa se invarta. eh, din pct zero(sa-i zicem asa) pana cand simti acea rezistenta, in cursa volanului, ala e jocul. e exact ca si cursa libera la ambreiaj

Edited by Ovidiu Augustin
Link to comment
Share on other sites

pai iarna nu e prea indicat sa pleci cu masina de pe loc imediat dupa ce ai pornit-o. orice ulei cade in baie, devine mai vascos la rece, samd. de-asta e bine dupa pornirea motorului sa o lasi putin la relanti(da, stiu ca si la relanti are nevoie de ulei, si fiind uleiul in baie dureaza putin pana urca pe galeriile pistoanelor si pe restul pieselor) ...

 

dar cum zici si tu, fiecare cu teoria lui ... nu cadem in polemica pe tema asta.

 

 

Sunt de acord cu tine . Dar daca ne luam dupa unii useri , ei cred ca normal e bine sa incalzesti motorul in mers... Eu nu sunt de acord cu teoria asta si vad ca nici tu...

Link to comment
Share on other sites

eu pana nu incepe sa se ridice si temperatura apei, si anume sa treaca peste zona albastra nu misc masina din loc. chiar daca asta inseamna ca poate o las si 5 minute cu motorul pornit, la relanti.

pe vremea asta, nici nu prea am de ales, ca pana curat masina de zapada, pana rad gheata de pe parbriz, dureaza cva timp, timp in care motorul se incalzeste.

Link to comment
Share on other sites

Pe site ul ala cu preturi am vazut tot felul de piese.

 

 

Nici eu cand mi-am luat BMW nu le stiam... Acum le stiu pe toate , si asta nu pt ca-mi place sa citesc ci din nevoie :)

 

In afara de o bascula spate , in 3 ani am schimbat tot pe masina ( de 2 ori motorul de 2 ori cutia de viteze si odata diferentialul ca lucrari mai importante :) ) Asta pe langa articulatie fatza pompa de benzina de apa kit ambreiaj si alte "nimicuri " ... :lol:

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

eu pana nu incepe sa se ridice si temperatura apei, si anume sa treaca peste zona albastra nu misc masina din loc. chiar daca asta inseamna ca poate o las si 5 minute cu motorul pornit, la relanti.

pe vremea asta, nici nu prea am de ales, ca pana curat masina de zapada, pana rad gheata de pe parbriz, dureaza cva timp, timp in care motorul se incalzeste.

 

Gresit

 

Motorul nu se incalzestela relanti ci cu sarcina mica: trepte mici cu turatie usor marita (nu doar cat ai nevoie sa te deplasezi )

 

Relanti-ul este "un rau necesar" - un regim nesanatos

Link to comment
Share on other sites

Pai e clar, si-n carte scrie sa incalzesti motorul numai in mers, se si incalzeste mai repede asa.

Insa multi nu urmeaza acelasi sfat, uneori nici eu.

De exemplu.

 

Iarna, -10 grade, ieri dim, am piele in masina, am razuit la gheata de mi-au sarit ochii, timp in care, motorul pornit, normal, am dat drumul la incalzirea scaune, dezaburirea fata-spate.

 

Pur si simplu, in situatia asta, nu cred ca e unu ce porneste si pleaca, fiindca nu prea ai cum.

 

 

Si mai apoi, vara, cand sunt in jur de 50 de grade in masina. Pornesc masina din casa si in 5-6 min scade indeajuns temperatura din interior incat sa nu ma oparasc tot de la piele.

Poate am de mers undeva unde necesita un anume cod la imbracaminte, nu imi permit sa merg tot transpirat, ca m-am copt in masina.

:)

 

In restul anului, pornesc masina si o tai, ii place si motorului parca mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Eu mi-as dori sa incalzesc motorul inainte sa plec pt ca asa imi pare normal si logic doar ca n-am rabdare niciodata...

Tot n-am inteles de ce e mai bine sa pleci cu motorul rece... N-are nici o logica...

Si daca in mers se incalzeste motorul mai repede care-i duda? Timpul in care se incalzeste motorul ma intereseaza pe mine sau cat timp merge fara ulei ?

 

Pai dupa aceeasi logica un motor nou fara rodaj ar trebui forjat sa-i vina spumele pe el "ca sa se lase "...

 

Fiecare face ce vrea cu masina lui dar pe mine nu ma convinge teoria asta cu hai sa forjam masina cand e motorul rece...

 

Sa mearga la relanti cu motorul rece nu e daunator (n-ar avea de ce ) in schimb sa mearga in sarcina fara ulei inseamna uzura... Motoarele se uzeaza in principal cand merg fara ulei nu cand merg reci.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

iN NICI UN CAZ FORJA LA RECE

 

 

Logica este ca regimul de relanti nu este sanatos pt motor pt ca are vibratii mari.

Regimul de relanti exista din alte coniderente: consum, confort sonor etc

 

La motoarele industriale unde piesele sunt f scumpe si unde grija pt motor e maxima NU EXISTA regim de relanti.

Unele au o mica plaja de turatie care de cele mai multe ori nu atinge raportul 2:1 de la min la max.

 

Aceste motoare merg de obicei f mult :sute de ore pe luna si rezista zeci de ani in exploatare

 

Ideal (asa cum se intampla la motoarele de mai sus) ar fi sa le incalzesti INAINTE DE PORNIRE.

Link to comment
Share on other sites

pai da dar te cam contrazici... la inceput zici ca :

"unde grija pt motor e maxima NU EXISTA regim de relanti. "

 

Apoi spui :

 

" Ideal (asa cum se intampla la motoarele de mai sus) ar fi sa le incalzesti INAINTE DE PORNIRE."

 

 

Pai forjat la rece nu,

Relanti nu...

"Apoi" cum dracu sa le incalzesc ? Sa suflu in ele ?

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

pai da dar te cam contrazici... la inceput zici ca :

"unde grija pt motor e maxima NU EXISTA regim de relanti. "

 

Apoi spui :

 

" Ideal (asa cum se intampla la motoarele de mai sus) ar fi sa le incalzesti INAINTE DE PORNIRE."

 

 

Pai forjat la rece nu,

Relanti nu...

"Apoi" cum dracu sa le incalzesc ? Sa suflu in ele ?

 

EXACT!

 

De aia am scris IDEAL si AR FI...

 

In aplicatiile industriale sunt de obicei mai multe motoare cu circuite de racire comune dar care nu functioneaza simultan astfel incat de fapt stau la temperatura de functionare si cand sunt oprite,

 

De asemenea exista surse de incalzire separate (in general boilere cu arzator) - asa ceva exista si pe belaz (nu stiu cum se scrie)

 

P.S. NU exista regim de relanti din constructie - motorul porneste direct la rpm nominal sau pe aproape

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Nu spun ca tu n-ai dreptate dar nu sunt de acord din punct de vedere logic....

 

Un motor industrial nu are relanti pt ca are doar 2 viteze... pornit si oprit. sau cum are troleibuzul 2 viteze incet si tiptil...

 

Un motor de acest gen ( de tramvai de troleibuz de camion de vapor etc etc ) are o viata lunga datorita regimului de exploatare la turatie joasa nu datorita lipsei de relanti...

Gandeste-te ca un astfel de motor are un regim de lucuru de cateva sute de RPM pe cand o masina F1 sau o motocicleta are un regim de exploatare de peste 12 mii de ture...

 

Un exemplu extrem... O moara are un regim de exploatare de cateva ture pe minut si poate sa tina cateva sute de ani.... Gandeste-te cum ar fi sa exploatezi moara la 3000 de ture pe minut... Mai mult de 3 minute n-ar rezista...

 

Si cu motorul la fel ca si cu calul... Daca traiam acum 200 de ani puteam sa dam o tura cu calul pana ii veneau spumele la gura la propriu de alergat ce era sau puteam sa ne plimbam linistiti 20-30 de km fara sa omoram calul...

 

Continui cu exemple din randul animalelor... O vrabie traieste 3-4 ani pt ca are o inima ce bate de cateva sute de ori pe minut , pe cand o broasca testoasa avand un metabolism foarte lent traieste cateva sute de ani...

 

Asa si cu motoarele... Turatii multe viata scurta... De fapt viata unui motor se masoara in rotatii... Un motor mare tine mult pt ca aceleasi nr de rotatii le face in mult mai mult timp...

 

De asemenea cred ca uzura motorului este cea mai mare la pornire tocmai datorita lipsei de lubrefiere nu din cauza temperaturii... Deci pot sa-l incalzesc pana-mi vine rau ca daca nu e lubrefiat tot se uzeaza la pornire...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

the rifle vad ca are darul de a se certa cu toata lumea. Sa fie el sanatos, n-am eu treaba cu nimeni.

Oricum la faza asta nu ai dreptate rifle. Oamenii au spus clar: Cand e rece motorul, dupa ce pornesti, e indicat (si scrie in toate manualele de utilizare BMW) sa pornesti de pe loc si sa mergi frumos fara sa o turezi prea tare. Nu e indicat sa o lasi pe loc sa stea sa se incalzeasca la relanti. Tu din ce ai spus, se pare ca stii ori sa o lasi la relanti, ori sa ii dai forja.

Dca tu cauti logica la chestia asta, scrie-le la BMW, si intreaba-i, poate iti raspund.

Eu zic ca logica e in felul urmator: la relanti, uleiul nu cred ca se ridica chiar pana sus, si de aceea uzura e mai mare. Cred ca e pe undeva ca si la tiruri: cei care dorm noaptea in tir, am inteles ca au ceva sistem automat care le urca putin relantiul, din cand in cand, astfel incat uleiul sa fie pompat pana sus, si sa se faca ungerea peste tot.

@cmn, mai frate poate nu ti-ai luat beamveu si ne-ai facut sa ne certam aici 15 pagini aiurea.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu cat de corect este , dar in cazul acesta o sa ii dau dreptate lui the_rifle . Si eu las masina cateva minute la relanti inainte sa plec . Asa mi se pare cel mai logic si chiar nu inteleg cum acest lucru ar putea dauna masinii ?!

 

Eu zic ca inginerii de la BMW au mult mai multa experienta, au facut studii, au testat, au facut analize, si apoi au ajuns la concluzia respectiva.

De aceea au scris in manualele de utilizare indicatiile lor. Daca voi credeti ca stiti mai multe decat echipe intregi de ingineri specializati...e treaba voastra, sau mai bine zis: problema voastra.

Oricum, si eu procedez cam in acelasi fel cu ce ziceti voi. Dimineata primul lucru pornesc masina ca sa se dezghete putin luneta si parbrizul, sa se incalzeasca putin in masina, si intre timp curat in exterior zapada si gheata.

Asta nu inseamna ca eu nu cred ceea ce scrie in manualul de utilizare a masinii.

Link to comment
Share on other sites

cat timp motorul este rece uleiul este gros si nu ajunge sa faca ungere peste tot.daca stai cu motorul la relanti acesta se incalzeste mult mai greu decat in mers, gresarea motorului se va face mai greu.de aceea scrie si in carte ca se pleaca cu masina imediat de pe loc tocmai pentru a se incalzii motorul si implicit uleiul pentru a se face ungerea corespunzator.stai 10 min ca sa ajunga apa la temperatura normala iar in acest timp ungerea motorului nu va fi corespunzatoare.de ce functionarea optima a unui motor este la 90 C?

asta am aflat eu din mai multe surse care cu siguranta sunt mai credibile decat supozitiile facute pe forum.

bafta

Link to comment
Share on other sites

Am revenit. Cu o masina in plus sau in minus. Am fost la Craiova, am achizitionat masina insa pe drum am intampinat probleme. Sper sa pot rezolva problemele impreuna cu voi aici pe forum si cu bineinteles niste mecanici, electricieni etc. Masina pana la urma am aduso tractata. O sa povestesc alta data cum a fost ziua cand am luat masina, acum va zic doar problemele la prima vedere.

 

Masina pe drum s-a infranat dar nu stiu cate roti si cum si ce. Caldura nu prea baga, adica dadeam de butoanele de la aeratoare, erau trecute pe caldura bineinteles si cand schimbam pozitia pe unde sa imi bage aer, ba imi baga cald, ba rece. Dar cand zic cald era ceva de genu calai asa, si parca mai arunca si niste stropi pe la aeratoare dar asta cred ca era de la zapada. Oricum mirosea pe instalatie a statut.

 

Sa trecem la partea electrica. In mers sau chiar si pe loc la relanti, imi apare brusc pe afisaj nush ce cu oil, apoi dispare, si in mers cand imi face faza asta ceasurile de la turometru si de la accelerometru, defapt toate, si cel de la benzina si cel de la termometru se dau la zero, apoi isi revin si tot asa. Cand am masina oprita, nu pot sa aprind pozitiile pentru ca nu merg. Si asta e la prima vedere cat am stat in masina o ora.

 

Sincer imi pare rau pt. tine. Imi imaginez ce neplacut poate sa fie.Dar trebuia sa iei in calcul posibilitatea de a pati asta, lucruri ieftine si bune nu se gasesc.

Link to comment
Share on other sites

Nu spun ca tu n-ai dreptate dar nu sunt de acord din punct de vedere logic....

 

Un motor industrial nu are relanti pt ca are doar 2 viteze... pornit si oprit. sau cum are troleibuzul 2 viteze incet si tiptil...

 

 

 

Asa si cu motoarele... Turatii multe viata scurta... De fapt viata unui motor se masoara in rotatii... Un motor mare tine mult pt ca aceleasi nr de rotatii le face in mult mai mult timp...

 

De asemenea cred ca uzura motorului este cea mai mare la pornire tocmai datorita lipsei de lubrefiere nu din cauza temperaturii... Deci pot sa-l incalzesc pana-mi vine rau ca daca nu e lubrefiat tot se uzeaza la pornire...

 

Ca sa o dau urat in off-topic...

Ambele fac probleme : temperatura si ungerea. Temperatura datorita jocurilor mai mici decat cele optime

 

De fapt motoarele aste au viata foarte lunga dintr-o lista interminabila de motive:

- pornire la cald

- ungere INAINTE de pornire

- virare : rotire lenta cu un mic motor electric inainte de pornire

- turatie constanta in exploatare si cu variatii mici de sarcina (in general 75-80%

- inspectie si curatare si ajustare a componentelor programata la ore de functionare indiferent daca face figuri sau nu

- curatare continua a uleiului si monitorizarea nivelului de apa in el

- curatarea combustibilului de apa si impuritati

 

- monitorizare a multor parametrii: temperaturi aer inainte/ dupa turbo, inainte/dupa intercooler ; temp gaze arse pe fiecare cilindru si inainte dupa turbo. temp apa,ulei. Turatie turbina etc etc

- Protectii automate

- masurare periodica a performantelor: a presiunii maxime in cilindru (la unele chiar luate diagrame)

 

In general in industrie nu prea ai ce sa faci cu motoare de multe mii de rpm (care intr-adevar reduc viata motoarelor dar exista si motoare de avion)

 

Nu sunt chiar asa curios sa caut chestiile astea:lucrez cu astfel de motoare

 

P.S Uzurile sunt destul de mari si la un motor care are 120rpm dar pistonul are 3-4 tone fara biela sau turbina are 10000rpm si 2 metrii diametrul ( de asemenea exemple catre extrem)

 

 

 

P.S. 2 Motoarele de camion/tractor nu le consider industriale

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.