Jump to content

Baterie moarta ..


Recommended Posts

schimba carbuni de la alternator k asa pateam si eu daca dadeam cheie a doua zi pornea dar daca o lasam 2 zile nu mai pornea nici cu cabluri...incearca cu un aparat de masurat sa vezi cat incarca bateria,trebe sa ai 14,2-14,5....eu aveam 13.1 si daca nu dadeam cheie 2 zile nu mai pornea ...bafta si incearca sa masori cat incarca si daca nu schimbai k nu stunt asa scumpi daca i schimbi u ..se gasesc pe spatele alternatorului si nu trebe sa sti multa mecanica sau sa fi inginer
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Multumesc pt sfat ,dar nu cred ca este de la carbuni pt ca, dupa 2 zile nu mi se aprind nici becurile in bord cat de slaba este bateria ...plus ca, cu oricare baterie (incarcata)am incercat a pornit fara probleme ...

 

Acuma ma duc sa verefice bateria ...dar tare mi ca bateria nu are nimica ...

 

In acest caz ramane vinovat statia audio ,sau alarma ....Astea sunt ultimele lucrari la masina pe partea electrica ..

 

Vreau sa va intreb , dezactivez complet alarma normal nu ar avea voie sa mai consume curent?? Pt ca vreau sa o dezactivez sa vad cum se comporta masina dupa cateva zile ....

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt sfat ,dar nu cred ca este de la carbuni pt ca, dupa 2 zile nu mi se aprind nici becurile in bord cat de slaba este bateria ...plus ca, cu oricare baterie (incarcata)am incercat a pornit fara probleme ...

 

Acuma ma duc sa verefice bateria ...dar tare mi ca bateria nu are nimica ...

 

In acest caz ramane vinovat statia audio ,sau alarma ....Astea sunt ultimele lucrari la masina pe partea electrica ..

 

Vreau sa va intreb , dezactivez complet alarma normal nu ar avea voie sa mai consume curent?? Pt ca vreau sa o dezactivez sa vad cum se comporta masina dupa cateva zile ....

 

 

Bateria este buna ..iar de incarcat alternatorul incarca 13,5 cea ce este foarte bine ...

Link to comment
Share on other sites

incerca sa pui un intreruptor pe remotul de la statie eu asa am facut k am obseravt k daca stau cu casetofonul stins si pornesc masina statia sta aprinasa si iam pus un intreruptor (cand nu am chef de bass opresc statia de la intreruptor si merge doar casetofounul e forte bun) daca incarac 13,5 nu stiu dar tiam spus la mn asta o fost buba si incarca 13 .2 -13.5 cand accelaram,...... bafta in continuare
Link to comment
Share on other sites

Nu eu am montat alrma , a fost montata la un sevice autorizat ....

 

Astazi am scos firele de la statia audio + si -- o las asa 2 zile nepornita si dupa acea vad cum este bateria ....

 

Daca porneste atunci asta era rezolvarea...

 

Daca nu porneste ii mai nasoala treaba ,la alarma aia nu stiu cine se baga ...

Link to comment
Share on other sites

la alarma e simlu,se gasete cutiuta sub volan si ae o siguranta si o scoti atata tot si nu pierzi garantia k nu observa nimeni daca scoti si pui la loc dp cateva zile siguranta........daca scoti cablu statiei (plusul) de la borna nu o sa rezolvi nimic daca stai doar 2 zile,cel mai bn ar fi sa sa scoti cablu cum ai spus si sa mergi vreo saptamana sau 2 cu masina si dupaia sa o lasi sa vezi dp cat timp nu porneste sau pune bateria pe redresor mergi cu masinuta 2-3zile si dp o lasi 3 zle ne pornita si vezi atunci
Link to comment
Share on other sites

Daca problema se dovedeste a fi de la statia auto + tubul de bass.Ma gandesc ca as putea rezolva problema legand plusul statiei la casetofon (cum era normal de prima data) ,si adaugarea unui condensator pt statie ???

 

Mai exact poate sa-mi spuna cineva ce face un condensator??? .Pt o statie de 600w ce condensator ar trebui sa folosesc??

Link to comment
Share on other sites

te asigur ca e de la ALARMA ca si yo am patit-o, nu pune alarma , si las-o 2 zile nepornita si ai sa vezi ca o sa-ti porneasca , am pe masina alarma auto Maat 7500 cu pager , nu stiu cum se face dar cred ca consuma ceva mai mult sau are alarma vreun scurt cum a fost legata NU STIU , dar iti zic sigur ca e de la alarma

 

Alarma nu are nimic . Si eu am acea alarma pe masina de peste 2 ani jumate si nu am nici un fel de problema cu ea .

 

Condensatorul ofera putere pentru varfurile de bas , ATAT ! Pe statia de 600 W nu ai decat subwooferul legat ? De ce putere este sub-ul ? Cablurile de alimentare a statiei + si - ce grosime au ? Iti fluctueaza relantiul sau luminile cand dai mai tare muzica ?

 

Daca pui intrerupator pe REMOTE si folosesti doar inchiderea centralizata fara alarma , inseamna ca nu este problema de la cele doua consumatoare . Nu ai spus daca ai verificat bornele la baterie , masele pe caroserie si motor ...

Link to comment
Share on other sites

Alarma nu are nimic . Si eu am acea alarma pe masina de peste 2 ani jumate si nu am nici un fel de problema cu ea .

 

 

Pai nu alarmele sunt cu problema.

 

Dar cine?   Montajul?

 

edit: da' zgarcit mai esti in explicatii...

Edited by katlin
Link to comment
Share on other sites

te asigur ca e de la ALARMA ca si yo am patit-o, nu pune alarma , si las-o 2 zile nepornita si ai sa vezi ca o sa-ti porneasca , am pe masina alarma auto Maat 7500 cu pager , nu stiu cum se face dar cred ca consuma ceva mai mult sau are alarma vreun scurt cum a fost legata NU STIU , dar iti zic sigur ca e de la alarma

 

Alarma nu are nimic . Si eu am acea alarma pe masina de peste 2 ani jumate si nu am nici un fel de problema cu ea .

 

Condensatorul ofera putere pentru varfurile de bas , ATAT ! Pe statia de 600 W nu ai decat subwooferul legat ? De ce putere este sub-ul ? Cablurile de alimentare a statiei + si - ce grosime au ? Iti fluctueaza relantiul sau luminile cand dai mai tare muzica ?

 

Daca pui intrerupator pe REMOTE si folosesti doar inchiderea centralizata fara alarma , inseamna ca nu este problema de la cele doua consumatoare . Nu ai spus daca ai verificat bornele la baterie , masele pe caroserie si motor ...

 

 

Pe statie numai subwooferul este legat,despre care nu stiu ce putere are oricum nu este unul foarte mic ,ocupa destul loc in portbagaj....

Cablurile de alimentare a statiei iarasi nu stiu ce grosime au ,chiar conteaza ??

Nu fluctueaza nimic cand dau drumul mai tare la muzica ,totul este normal ...

Nu am verificat masele de pe caroserie ,iar despre borne ce sa zic bateria este noua cumparata de 3 saptamani ..

 

 

Poti te rog sa fi mai explicit in legatura cu utilitatea condensatorului ....

 

 

Maine va anunt cum sa comportat bateria dupa ce a stat masina doua zile nepornita ,si cu statia deconectata complet...

Daca am curent pe baterie inseamna ca statia este consumatorul...

Link to comment
Share on other sites

Pe statie numai subwooferul este legat,despre care nu stiu ce putere are oricum nu este unul foarte mic ,ocupa destul loc in portbagaj....

Cablurile de alimentare a statiei iarasi nu stiu ce grosime au ,chiar conteaza ??

Nu fluctueaza nimic cand dau drumul mai tare la muzica ,totul este normal ...

Nu am verificat masele de pe caroserie ,iar despre borne ce sa zic bateria este noua cumparata de 3 saptamani ..

 

Poti te rog sa fi mai explicit in legatura cu utilitatea condensatorului ....

 

Maine va anunt cum sa comportat bateria dupa ce a stat masina doua zile nepornita ,si cu statia deconectata complet...

Daca am curent pe baterie inseamna ca statia este consumatorul...

 

Daca ai cablurile de alimentare si de + si de - , adica partea de alimentare este facuta cu simt de raspundere , NU ai nevoie de acel condensator . Daca ai fi avut cablurile subtiri si consum mare , ti-ar fi aparut acele fluctuatii la consum in momentul basului puternic si atunci era nevoie de condensator , peste 1,5 F , pentru o statie numai pe bas , de acea putere de care spui tu .

Statia ta amplifica numai semnalul de joase ( daca este bine configurata ) , adica pana in 80 Hz aprox. , astfel incat oricat de tare ai da muzica , numai alece sunete joase sunt amplificate de statie si numai atunci se consuma un surplus de curent , care il consuma statia . Tinand cont de faptul ca intre statie si bateria principala este o anumita distanta considerabila de peste 4,5 metri , atunci era posibil ca in anumite situatii statia sa aiba nevoie de mai mult curent pe moment decat avea la dispozitie prin acel cablu si atunci ar fi luat curent din acel condensator , instantaneu , fara intarziere , fara sa-ti mai apara fluctuatii de putere la motor din cauza alternatorului . Acum este f adevarat ca , probabil si alternatorul este mai puternic decat la o masina autohtona si bateria ar trebui sa aiba peste 60 Ah si atunci nu s-ar simti atat de mult acel consum instantaneu , DAR la o putere reala de peste 500 W a subwooferului s-ar fi simtit .

In principiu nu conteaza marimea incintei , difuzorul putand sa fie de 150-300 W reali cu aceeasi marime de incinta si probabil ca de asta nici nu se simte atat de mult acel consum suplimentar . Daca ai o statie care scrie pe ea 600W ( max. ) si un subwoofer de 200-300 w , atunci acel consum nu s-ar simti in mers , dar asta nu inseamna ca iarna , pe acele friguri nu iti seaca bateria de putere .

Parerea mea este sa nu te complici cu un condensator daca nu ai acele probleme .

 

MAINE ar fi bine sa masori intai voltajul din baterie INAINTE sa incerci sa dai la cheie ! Daca e sub 10 V , nu te mai agita ca nu-ti porneste si mai bine cauti niste cabluri sa iei curent .

Link to comment
Share on other sites

Bateria de pe masina are 80Ah...

 

Eu am statia legata cu firele de alimentare direct pe baterie ,si din cate am inteles nu este recomandat pt se leaga direct la casetofon ,iar cand sting casetofonul va amane si statia fara curent ...

 

Ma gandesc ca statia a consumat bateria deoarece era conectata la baterie tot timpul,si cum a stat 2 zile nepornita a consumat tot curentul ..Nu stiu daca este plauzibila teoria mea.. :)

 

Vom afla maine ..cand se implinesc doua zile fara sa pornesc masina ....plus ca dupa ce bateria a ramas fara curent nu am incarcat-o cu redresorul doar ce a incarcat alternatorul o zi de circulat....

Link to comment
Share on other sites

statia se alimenteaza cu + direct la baterie si - la o masa(orice surub prins pe sasiu/caroserie).

daca ai montat corespunzator cablul de remote, nu exista sa-ti fi descarcat amplificatorul bateria. tocmai asta face cablul de remote, porneste alimentarea amplificatorului in momentul in care porneste si cd-playerul. e ca un buton de on/off!

 

grosimea cablurilor afecteaza in mod direct output-ul statiei. cablurile subtiri nu pot transmite suficienta putere la statie pentru ca ea sa redea sunetul la normele la care a fost proiectata(insa acest aspect nu prea este sesizabil urechii omului). de asemenea se vor incalzi mai tare ... si se pot topi - cazuri extreme!

 

condensatorul asigura alimentarea corespunzatoare, si continua a amplificatorului cu curent, asta tinand cont si de faptul ca este incarcat. cu un condensator pe masina care functioneaza corespunzator si este alimentat suficient nu ar trebui sa observi fluctuatiile de curent de la bass ... decat la puteri masive, amplificatoare puternice si subwoofere care fac parbrizul sa "faca valuri" ....

Edited by Ovidiu Augustin
Link to comment
Share on other sites

Ai dat o cheie? Porneste? 

Da ,a pornit fara ezitare acuma ce sa cred ...numai daca statia a fost instalata necorespunzator ..altceva nu mai stiu ce sa zic..

 

Oricum zilele astea duc bateria la cineva sa o incarce bine ,pt ca de atunci de cand sa descarcat a incarcat-o numai alternatorul intr-o zi de condus si ma gandesc ,ca daca era un consumator sigur o gata in 2 zile ....

Link to comment
Share on other sites

"Uite asa se calculeaza :

Sa facem calculul cu farurile uitate aprinse - faza scurta. Doua becuri in fata de 55W = 110W.

Doua pozitii pe fata si doua pe spate, fiecare a 5W = 20W. Mai sunt si niste beculete prin bord.... Sa zicem in total 180W (desi am exagerat... )

 

Bateria e pe 12V - deci in total se consuma 180/12 = 15 Amperi.

 

Daca ai baterie de 45Ah, asta inseamna ca bateria suporta consumul mentionat mai sus timp de 45/15 = 3 h = 3 ore.

 

Daca ai baterie de 60Ah, asta inseamna 4 ore.

 

Daca lasi doar pozitiile aprinse, adica cam 30W, asta inseamna 2.5A - deci o baterie de 50Ah poate suporta curentul acesta timp de 20 ore. "

Acesta este un citat din postul unui coleg pe alt forum , dar cred ca va este de un real ajutor pentru a intelege ceva din consumul care poate sa-l aiba orice masina .

 

"Un simplu bec de interior" are 5 , max 10 W . Cele de 15W topesc de obicei plasticul daca sunt lasate mai mult timp aprinse . Deci calculul ar veni cam :

10/12 = 0,83 A

Bateria este de 80 Ah deci calculul devine : 80/ 0,83 = 96,4 ORE ( cam 4 zile ) , asta DACA bateria este in deplinatatea puterii ei si daca ai un bec de 10 W , dar de obicei becurile de interior sunt mai slabute de 10 W sau sunt 2 de 5W , iar daca bagi leduri ... deja nu mai conteaza acel consum .

 

Puteti conecta circuitul luminarii interioare la alimentarea de "accesorii" , astfel incat cand scoateti cheia din contact sa se opreasca automat orice este cuplat pe accesorii , asa cum este ventilatia , muzica , bricheta ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.