Jump to content

Parerea mea despre tuning


Romulus

Recommended Posts

Eu sunt de acord cu tuningul. Cu cel adevarat. Poate fi exterior, poate fi interior, poate fi de motor, intotdeauna e loc de mai bine. E cam periculos sa afirmi ca nu esti de acord cu tuningul in general. O simpla modificare de EPROM nu defineste tuningul. Faptul ca sunt prea multi care fac tuning si nu se pricep - asta da, e o problema, si poate afecta credibilitatea ideii in general. Sa incercam totusi sa citim printre randuri :)

 

Faptul ca firma producatoare a vandut produsul (masina) la un anumit pret a conditionat (calitativ) evident anumite compoonente. Si cum in 99% din cazuri se gaseste ceva mai bun, nu vad ce poate fi rau in a schimba - daca se face cu stiinta. Ex: schimbi franele, sau schimbi amortizoarele, sau schimbi difuzoarele, sau... ei bine, hai sa intram si in ceva major, sau pui un compresor. Toate modificarile au un anumit grad de complexitate si un cost, si daca sunt facute cu cap transforma produsul initial intr-unul mai bun, iar daca convin si financiar isi ating si scopul, recte satisfactia posesorului.

 

Tuningul poate fi interpretat si ca o acordare fina pentru un anumit scop care nu a putut fi atins de produsul initial, acesta fiind gandit in limite mult mai generale. Apare evident si "personalizarea" care poate isca diferente de opinie cu provire la un anumit rezultat.

 

Sunt de acord cu exemplele din tehnica de calcul. Totusi, daca cumpar un sistem facut de IBM sa zicem, un PC la cheie adica, si decid ca nu-mi convine performanta subsistemului grafic, pot sa-i "upgradez" placa grafica. Esentialul, ca in orice, este cum pui problema. Asta e parerea mea :)

152924[/snapback]

Cred ca ai sintetizat foarte bine problema :blink: cam asa gandesc si eu se merita un tuning dar facut cu cap si de PROFESIONIST!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Poate va intereseaza si parerea unuia care face tuning la motoare,eu personal sunt de acord cu ceea ce sa spus mai sus si tocmai asta e problema ,sunt multi care vor sa faca rapid bani cu scule cumparate de la ebay sau clone din China si fara prea multe cunostiinte in domeniu ,in general se folosesc fisiere copiate de la o masina la alta si de aceea pe alte forumuri curge cu oferte de chiptunung ,la BMW nu prea o sa vedeti asa ceva pt. ca fisierul din ECU nu se poate pune pe mai multe masini din cauza datelor pt. imobilizer (sper ca m-am exprimat corect :blink: ),si alt tuning (tot felul de cutii intercalate pe undeva la motor) decat remaparea softului nu va recomand. Asa ca daca veti apela la un profesionist nu veti regreta.
Link to comment
Share on other sites

Poate va intereseaza si parerea unuia care face tuning la motoare

 

Chiar e bine ca ai postat @dr.puiu, spune dumneata ce e ala tuning adevarat la motoare, ca e bine sa stim si noi, direct de la un profesionist.

Ca sa te intarat, parerea mea e ca nu exista niciun tuner "adevarat" de motoare in Ro, dar in fine, asta e alta discutie. Poate doar sunt eu prost informat.

Link to comment
Share on other sites

Chiar e bine ca ai postat @dr.puiu, spune dumneata ce e ala tuning adevarat la motoare, ca e bine sa stim si noi, direct de la un profesionist.

    Ca sa te intarat, parerea mea e ca nu exista niciun tuner "adevarat" de motoare  in Ro, dar in fine, asta e alta discutie. Poate doar sunt eu prost informat.

155177[/snapback]

 

 

pai la piata de tunning din Romania nimeni nu isi permite sa faca chestii "grave" la motor... poate doar un pasionat ca si Kali... deci, cand piata va creste si macar 5% din masinile de pe strada vor fi tunate atunci cu siguranta vor aparea si super profesionistii romani in tunning cu solutii radicale...

Link to comment
Share on other sites

[Ca sa te intarat, parerea mea e ca nu exista niciun tuner "adevarat" de motoare in Ro, dar in fine, asta e alta discutie. Poate doar sunt eu prost informat. ]

 

pai sincer sa fiu nu ma intariti ca si eu sunt de aceasi parere, daca prin tuner "adevarat" intelegi unul care are un atelier dedicat tuningului si dotat cu

tot ce trebuie de la hard la soft ,pune masina pe tester si atatita "gadila" la soft pana merge beton si daca vrea clientul schimba injectoare , turbo sau mareste capacitatea cilindrica etc...atunci ai dreptate cred ,eu unul nu stiu sa existe asa ceva in RO(sau poate exista dar eu nu stiu).Cand m-am referit "sa apelati la un profesionist" nu m-am referit la mine ci in general ,eu ma ocup de electronica auto de 12 ani, ceva experienta sper ca am acumulat, dar chiptuning fac doar de scurt timp,aparatura pe care o folosesc este profesionala si am in spate suportul unei firme de tuning din Germania care are traditie ,dar nu am tot ce am enumerat mai sus ca sa ma consider un tuner "adevartat" si sunt convins ca mai am mult de invatat ,dar ma straduiesc sa fac treaba cat mai bine si las pe altii sa aprecieze . :blink:

Link to comment
Share on other sites

[Ca sa te intarat, parerea mea e ca nu exista niciun tuner "adevarat" de motoare in Ro, dar in fine, asta e alta discutie. Poate doar sunt eu prost informat. ]

 

pai sincer sa fiu nu ma intariti ca si eu sunt de aceasi parere, daca prin tuner "adevarat" intelegi unul care are un atelier dedicat tuningului si dotat cu

tot ce trebuie de la hard la soft ,pune masina pe tester si atatita "gadila" la soft pana merge beton si daca vrea clientul schimba injectoare , turbo sau mareste capacitatea cilindrica etc...atunci ai dreptate cred ,eu unul nu stiu sa existe asa ceva in RO(sau poate exista dar eu nu stiu).Cand m-am referit "sa apelati la un profesionist" nu m-am referit la mine ci in general ,eu ma ocup de electronica auto  de 12 ani, ceva experienta sper ca am acumulat, dar chiptuning fac doar de scurt timp,aparatura pe care o folosesc este profesionala si am in spate suportul unei firme de tuning din Germania care are traditie ,dar nu am tot ce am enumerat mai sus ca sa ma consider un tuner "adevartat" si sunt convins ca mai am mult de invatat ,dar ma straduiesc sa fac treaba cat mai bine si las pe altii sa aprecieze . :blink:

155298[/snapback]

Este adevarat ca ECU are legatura cu EWS dar dupa o rescriere de ECU se face sincronizarea ECU><EWS...se poate face tuning linistit atata timp cat salvezi fisierul original...,dar trebuie sa ai si tester pentru a sincroniza ECU><EWS..

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce fel de tuning faci dar daca faci via OBD vreau sa-ti spun ca nu mai trebuie sa faci sincronizarea cu EWS pentru ca fisierele rescrise se refera doar la mapa injectiei,este un fel de ,service patch, din XP...,sincronizarea o faci doar in cazul cand stergi EPROM cu expunere UV ,atunci rescrierea poate nu se mai termina cu adresa de memorie 7FFFFFF..sau poate la adresa de memorie destinata EWS este scris altceva ,atunci se face sincronizarea,dar in general fisierele originale se modifica in anumite adrese de memorie care nu au legatura cu= IMOBILIZER=

incearca sa vezi diferentele ce apar intre un fisier original si unul tunat,si ai sa vezi ca mari diferente nu sunt,incearca cu WINOLS,evident daca te pricepi in programare,am sa-ti trimit un fisier original ALPINA pentru un dde 4.0 sa vezi cam care sunt diferentele...

Link to comment
Share on other sites

Cand m-am referit "sa apelati la un profesionist" nu m-am referit la mine ci in general.

Fac o precizare, nici eu nu m-am referit la tine, ca sa nu ma intelegi gresit ca te-as fi luat la misto sau ceva de genul asta, am facut precizarea pentru ca esti nou pe BMW si am zis ca sa nu se inteleaga ceva aiurea.

Succes oricum si apreciez ca macar vezi realitatea corect, sunt unii care au impresia ca fac din nu stiu ce masina obisnuita Porsche adaugandu-i 40 de cai.

Am un prieten care face remapari, chip etc si se chinuie tare saracul si se pricepe dar eu i-am zis de la inceput ca e cu dus si intors tuningul asta "electronic".

Cel mai simplu la un motor este sa-i modifici managementul electronic, deseori se modifica in sens "negativ".

Link to comment
Share on other sites

Fac o precizare, nici eu nu m-am referit la tine, ca sa nu ma intelegi gresit ca te-as fi luat la misto sau ceva de genul asta, am facut precizarea pentru ca esti nou pe BMW si am zis ca sa nu se inteleaga ceva aiurea.

  Succes oricum si apreciez ca macar vezi realitatea corect, sunt unii care au impresia ca fac din nu stiu ce masina obisnuita Porsche adaugandu-i 40 de cai.

  Am un prieten care face remapari, chip etc si se chinuie tare saracul si se pricepe dar eu i-am zis de la inceput ca e cu dus si intors tuningul asta "electronic".

  Cel mai simplu la un motor este sa-i modifici managementul electronic, deseori se modifica in sens "negativ".

155413[/snapback]

Ai perfecta dreptate,in general lucrurile nu ies bine,trebuie sa bibilesti mult pana gasesti optimul si poate nu-l gasesti :) .Nu ai cum sa faci racheta din masina cum se asteapta unii,aproape ca plusul de cai sa fie insesizabil...doar ideea ca ai mai multi sa te faca sa te simti bine :blink:

Link to comment
Share on other sites

hopa! adica 25 - 30% in plus nu se simt? va contrazic :blink: se simt f tare, mai ales ca sunt insotiti si de o crestere bunicica de cuplu. dupa ce am pus un power box pe un motor de 130 cp si o caroserie de 2 tone, parca erau 100 de cai in plus, nu 30.

 

efectul placebo este exclus, cel putin in cazul turbo diesel.

 

problema mea nu este ca nu se simte cresterea de putere, ci daca cel care remapeaza intr-adevar stie ce face.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce fel de tuning faci dar daca faci via OBD vreau sa-ti spun ca nu mai trebuie sa faci sincronizarea cu EWS pentru ca fisierele rescrise se refera doar la mapa injectiei,este un fel de ,service patch, din XP...,sincronizarea o faci doar in cazul cand stergi EPROM cu expunere UV ,atunci rescrierea poate nu se mai termina cu adresa de memorie 7FFFFFF..sau poate la adresa de memorie destinata EWS este scris altceva ,atunci se face sincronizarea,dar in general fisierele originale se modifica in anumite adrese de memorie care nu au legatura cu= IMOBILIZER=

 

Pai fisierele le scriu in Eprom cu programatorul, prin portul BDM cu BDM 100 ,sau via OBD cu Byteshooter etc. Si in legatura cu copiat fisierele ma refeream la BMW-urile mai noi de la 2000 in sus unde in ECU e seria de caroserie si altele ,nu stiu daca poti cu un tester sa rescrii in ECU seria originala de caroserie si datele din EWS .

Link to comment
Share on other sites

Pai  fisierele le scriu in Eprom cu programatorul,  prin portul BDM cu BDM 100 ,sau via OBD cu Byteshooter etc. Si in legatura cu copiat fisierele ma refeream la BMW-urile mai noi de la 2000 in sus unde in ECU e seria de caroserie si altele ,nu stiu daca poti cu un tester sa rescrii in ECU seria originala de caroserie si datele din EWS .

155425[/snapback]

Asta spuneam si eu daca arzi EPROM cu UV problema de rescriere este mult mai complicata,daca folosesti OBD lucrurile sunt mai simple,am explicat mai sus unde se intervine cu tuningul de motor doar in partea de mapare a injectiei..in DDE sau DME,la fel si cand schimbi modulul DDE /DME.

In alta ordine se spune ca se ajunge la o crestere de putere de 25-35 cp,asta in cazul ideal,la un test amanuntit cresterea este relativa in functie de mai multi parametri,incl.uzura motorului ex.:120 kw>130 kw cam asta este proportia reala....daca vrei sa crezi bine daca nu ,iar bine...

Edited by Rasvan
Link to comment
Share on other sites

multi inainte ...

eu am 30 si m-am apucat de umblat pe la motoare de vre-o 3 ani .. si am inceput studiind citeva carti de profil, gen "Supercharged!", "Maximum Boost", Turbochargers & Superchargers", etc ..

 

" chestia asta cu tunningul nu o prea inteleg sau daca o inteleg nu prea sunt de acord cu ea. " ... eu as cauta argumente mai bune ... aste e ceva de genul "cine nu e cu noi e impotriva noastra" :))

152719[/snapback]

 

intr-adevar am fost poate prea transant, si sincer uneori apreciez o masina reusita si fara tiganii tunnigata, e doar o chestie de gusturi. mie nu imi place si atat ,nu am vrut sa fiu ... 'rautacios' . :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ar fi interesant sa aflam de la cineva care se ocupa cu asa ceva,cum se fac modificarile pentru marirea puterii.Bineinteles,daca chiar exista cineva care se pricepe,nu doar sa copieze de la altii.

Cum se mareste puterea unui motor aspirat,se pastreaza amestecul stoechiometric sau nu,cum se modifica timpii de injectie,aprindere,cum afecteaza acest lucru temperatura motorului,scad sau cresc emisiile poluante.In aceeasi ordine de idei,cum se mareste puterea unui motor td,sau turbo pe benzina.

De ce apare mult fum negru la accelerare,la diesel,este un semn de consum mic ,putere mare si emisii poluante foarte mici?

Tot am auzit de consum scazut,putere mare si emisii scazute,dar nici o explicatie...

Link to comment
Share on other sites

Problemele cu fum si alte chestii apar la modificari facute "pe genunchi", ce se practica atat in Romania cat si in alte tari. Nu e universal valabil ca ce e de "dincolo" e cel mai bun. Si dincolo sunt firme de "experti".

La un schimb de experienta, cu job-ul am avut ocazia ca sa particip la acordarea certificarii TUV unei firme de chiptuning in Germania. Modificarile software-lui erau facute de un inginer ce lucrase peste 10 de ani la dezvoltare de soft in industria automotive. Revenind la certificare, testele facute de auditorul din partea TUV si tehnologia folosita sunt cel putin egale cu ce folosim la RAR.

In Germania este OBLIGATORIU ca prin chiptuning sa nu depasesti normele Euro (3, 4 etc.) ale masinii. Presupun ca acest lucru inseamna si o modificare de soft deosebit de profesionista, nu de genul "putere, cuplu cu nemiluita" ca sigur scade si consumul.

In Romania am vazut la ITP masini "modificate", si unele au trecut testul de noxe iar altele nu.

Ce ma ingrijoreaza pe mine este usurinta cu care oricine, cu un pic de "pregatire" este capabil sa modifice un fisier, si nu numai atat, dar pentru cate 'jde modele de autoturisme. Parerea mea este ca e de preferat sa aduni un ban si sa faci chiptuning la o firma care are experienta si care este pe piata de multi ani si care mai ales iti ofera garantie. In principiu, fenomenul acesta al chiptuning-ului a inceput prin Germania prin anii 1992-1994, asa ca atentie la firme "entuziaste si pricepute" cu 1-2 ani "vechime".

Edited by Tamas_Tibor
Link to comment
Share on other sites

Am vazut ca se discuta enorm de mult despre chiptuning, pro si contra.

Sunt surprins de faptul ca de multe ori, lucurile cele mai simple sunt complet ingnorate, si aici ma refer la urmatorul aspect: cu un simplu search pe net, sau in catalogul firmelor se pot vedea activitati ale firmelor de chiptuning de genul "- activitati legate de bazele de date:

. furnizarea de date intr-o anumita ordine, prin metode de cautare on-line sau acces direct pentru utilizatori;

- prelucrarea datelor folosind, fie programele proprii, fie ale clientului:

. prelucrarea completa a datelor, servicii de introducere de date (data entry), scanarea documentelor etc.;

- gestiunea si exploatarea curenta a datelor care apartin clientilor;

- administrarea de pagini web", ceea ce mi se pare mai mult decat amuzant, atunci cand trebuie legate de raspunderea legala fata de client si autoturismul sau.

La fel, am acordat in Romania omologari si certificari unor alte firme de chiptuning, care au acordat si acorda garantie pentru motor, cutie de viteze si tren de rulare. Adevarul e ca pretul pe care-l practica aceste firme este cu totul altul decat acel 200-300Euro de la firmele de ocazie, insa "parerea mea" e ca m-as intreba de ce in alte tari un chiptuning are un pret iar in Romania e muuuuuult mai ieftin. Care e diferenta? Atunci cand eu imi raspund la aceasta intrebare imi dau seama ca as da un ban in plus dar sa am siguranta ca zecile de mii de euro investiti in masina nu se vor duce pe apa Sambetei.

Edited by Tamas_Tibor
Link to comment
Share on other sites

Problemele cu fum si alte chestii apar la modificari facute "pe genunchi", ce se practica atat in Romania cat si in alte tari.

194666[/snapback]

 

 

La anumite firme scad emisiile :) dupa ciptuning ,deja este prosteala pe fata. :)

Pai e una ca nu cresc in intervalul unde se fac masuratorile de la RAR ,si alta ca sunt mai mici.

 

Stau si ma intreb,cum or mari domne puterea unui motor aspirat si in acelasi timp sa scada emisiile :blink:

Poate schimba amestecul aer-benzina,printre altele :)

Nu prea se leaga ceva,vad ca la putere maxima noxele ies din grafic :)

 

Hmm,poate la cursurile de specialitate,alea pe multi bani,se pune graficul cu susul in jos :)

post-66-1171941414_thumb.jpg

post-66-1171941423_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Asta cam asa e ... puterea maxima se obtine cu amestec ceva mai bogat - afr 12 - 13:1, depinde de motor si de avansul pe care il suporta - situatie in care nu prea ai cum sa iesi chiar bine la noxe :blink:

dar faza cu cresterea de putere fara crestere de consum (semnificativa) e posibila - conteaza mult si modul in care se exploateaza motorul ..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

parerea mea:

 

Cand cineva din RO imi v`a oferi garantie, atunci voi plati si eu o remapare.

 

Cand spun garantie, ma refer la garantia tuturor pieselor care sunt afectate direct de remapare. Nu conteaza cum merg cu mashina, fie ca o tzin numai in 6500 ( 4500 ) fie 2000-3000 rot/min.

 

Si asta nu pe vorbe, ci acte stampilate si semnate.

 

Daca nu exista nici un risc, dc multzi se feresc de asha ceva? Nu ma intereseaza garantzie pe "softul lor" ptr ca la ala nu ai cum sa dai garantie, nu ai dreptul, ala este scris in cipul meu, nu fug octetzii din cip niciodata :blink:) ! Am scris asta cu "garantie pe soft" pentru ca muuuuulti ofera astfel de garantie, auzi la ei...

 

Acum, voi, tunarii de hartzi ( care dupa parerea mea, luatzi cu stanga, datzi cu dreapta, concluzie suntetzi simpli intermediari care v`atzi bazat pe naivitatea pustilor de 19 ani, si atzi facut o investitzie in fire si laptopuri, cu gandul de a va imbogatzi ), o sa spuneti : da, ai garantzie, dar eu ma intreb, de unde vetzi avea bani sa ma despagubitzi ??

 

Intai lucrati la credibilitate, si poate vetzi fi luatzi in considerare...

 

Va rog sa tzinetzi cont ca m`am referit strict la remapare !

 

In concluzie, pentru mine momentan remaparea fara garantie este echivalenta cu datul mashinii mele unui epileptic sa o conduca... Scz de comparatzia dura, dar kam asta este increderea care o am in acesti oameni...

 

Repet, parerea mea.

 

P.S Acum, o sa zicetzi : Pai nu vezi ce obosita e mashina ta, cum sa`tzi dau garantzie? / Ei bine, d c o mai faci daca e obosita??? Vrei sa ma ai pe constiintza? Daca te bagi la asha riscuri, d c nu te bagi si la garantie? Asta nu e in cazul meu oricum, am doar 40k km la a mea, abia s`a lasat motorul... :)

 

LE: Am vazut ca ultimul reply e de 4 luni, dar nu puteam sa ma abtzin...

Edited by adimagic
Link to comment
Share on other sites

@adimagic, ce virulent esti! Dar ce, fara garantie nu merge? Tu cum crezi ca poate sa iti dea cineva garantie la o masina cu peste 100 k km la bord, care poate reali are multi mai multi, la o remapare?

 

Lasa lucrurile asa cum sunt! Cine vrea sa isi faca isi face si remapare! Eu de ex ( cand aveam 320 D) mi-am facut si nu am regretat niciodata. Masina mergea si merge si acum perfect.

 

Imi aduc aminte ca si cand eram mic, imi schimbasem pinionul de 18 dinti de la bicicleta cu unul cu 16 dinti, si le dadeam " clasa" la astia cu acelasi tip de bicicleta noua. Dadeam ceva mai greu la pedale, dar satisfactia era mare.

 

Aa, si nu mi-a dat nimeni garantie! :blink: :) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tuning???

 

Pt BMW la exterior vad numai Mpaket, maxim Alpina si ACS!!!

 

Motorul iasa din fabrica cu 70% din performantele maxime (hp, cuplu) din motive de viabilitate (din soft). Chiptuningul (resoftare) nu face decat sa il aduca undeva la 85-90% si sa ii scada durata de viata!!!

 

Daca ar fii benefic oricine si-a piermis un bmw de peste 3000euro isi mai permite inca vreo cateva sute sa il faca "ce trebuie!!!". Pe cine ar supara putere in plus sau cuplu mai mare, indiferent de varsta. Deci sunt vreo cateva milioane de posesori de bmw care sunt "prosti" ca nu au ajuns inca la chiptuning, eu sper ca o sa ne sune cei la reprezentante sa ne cheme cu masinile ca si-au dat seama ca ar fii mai bine altfel nu asa!

 

Deacord cu ei: "IN BMW WE TRUST !!!"

Link to comment
Share on other sites

Subscriu la Kali si Rasvan....BMW ca orice alta firma urmareste, cum a spus bine Romulus, profit....Aici intra in functie divizia de marketing, care si ea are experienta de multi ani si ore lucrate in spate :twoup:

 

Iese pe piata un motor, care la un an sau doi apare cu o crestere de vreo 15 - 20 de cai, de multe ori aceasta fiind obtinuta printr-un "flash tuning"....

 

In privinta specificatiilor uleiului, altor lichide, pieselor, dimensiunilor la anvelope, alte piese si consumabile ce trebuiesc schimbate, nici nu discut ca trebuie respectate intocmai specificatiile producatorului...desi, de multe ori, uleiurile evolueaza foarte mult si depasesc ca si calitate, momentul in care s-a facut recomandarea initiala de catre producator.....

 

Niste frane mai capabile, nu strica deloc chiar....si BMW mai face rechemari in service din cauza unor bug-uri strecurate....

 

Am incredere si eu in BMW, dar nu orbeste....evit astfel, dezamagirile :twoup:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.