Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Cu ce sunt mai bune noile generatii de motoare bmw diesel decat noile generatii de motoare bmw pe benzina?

 

noul330 pe benzina urca la 258hp cu acelasi consum ca precedentul, iar 325-ul urca la 218 hp, toate pe normal aspirat fara turbo.

 

ce au bun noile generatii diesel? sunt facute doar datorita cererii covarsitoare de consum redus si fortate cu ajutorul turbinelor performante... dar tehnologia motorului este rudimentara comparativ cu 330 pe benzina. Este doar un rezultat de marketing... parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor, eu am votat indecis, consider ca BMW face motoare de exceptie oricare ar fi ele, benzinare sau dieseluri.

Vorbiti de sunetul benzinarelor; va recomand sa ascultati cu prima ocazie sound-ul unui diesel 6inlinie turat, pe mine ma unge la suflet, de multe ori mergeam pe serpentine in forja cu geamul lasat doar ca sa ascult sunetul bestiei :blink:.

Link to comment
Share on other sites

La aceiasi caiputere, diesel-ul este mult mai performant decat benzina datorita cuplului obtinut la turatii joase (N/m)incomparabil, iar la aceiasi cilindree (cmc) este mai performanta benzina.

Din cultura mea generala. :blink:

Link to comment
Share on other sites

La aceiasi caiputere, diesel-ul este mult mai performant decat benzina datorita cuplului obtinut la turatii joase (N/m)incomparabil, iar la aceiasi cilindree (cmc) este mai performanta benzina.

Din cultura mea generala. :)

3118[/snapback]

 

Depinde ce intelegi prin performanta... :blink: Cred ca opiniile noastre in aceasta privinta difera.

Link to comment
Share on other sites

Depinde ce intelegi prin performanta...  :blink:  Cred ca opiniile noastre in aceasta privinta difera.

3134[/snapback]

 

Da, se pare ca avem opinii diferite. Cand spuneam performanta ma refeream la cuplu motor, practic aici se reduce totul. Adica asa cred.

Link to comment
Share on other sites

Ce te face sa ai senzatia ca esti impins in scaun?

Turatia sau cuplul?

Cutia joaca un rol foarte important.

Putem compara un 320d cu un 320i?

 

 

320D

Nominal power (kW) at 1/min 110/4,000

 

Max. torque (Nm) at 1/min 330/2,000

 

 

320I

Nominal power (kW) at 1/min 125/6,100

 

Max. torque (Nm) at 1/min 210/3,500

Am spus la aceiasi Cilindree dieselul este mai tare.

Edited by Nick
Link to comment
Share on other sites

Ce te face sa ai senzatia ca esti impins in scaun?

Turatia sau cuplul?

Cutia joaca un rol foarte important.

Putem compara un 320d cu un 320i?

320D

Nominal power (kW) at 1/min 110/4,000 

 

Max. torque (Nm) at 1/min 330/2,000 

 

 

320I

Nominal power (kW) at 1/min 125/6,100 

 

Max. torque (Nm) at 1/min 210/3,500

Am spus la aceiasi Cilindree dieselul este mai tare.

3146[/snapback]

 

Puterea... :blink:

 

Pai ne-ar trebui si curbele de cuplu si putere pentru motoarele astea. Problema e ca performanta nu inseamna doar acceleratie.

 

Nu e neaparat important repriza in treapta a 4-a ci acceleratia de la 0-100 km/h. Spre exemplu, repriza in treapta IV-a este nonsens pentru benzina. Vrei sa iti dau cifrele de aceleratie pentru motoarele de mai sus?!?

 

Deci, despre care performante vorbim?

 

/later edit:

 

320i E46:

Capacitate cilindrica: 2171 cmc

Viteza maxima: 226 km/h

Acceleratie 0-100 km/h: 8,3 secunde

Putere: 170/6100 cp/rpm

Cuplu: 210/3500 Nm/rpm

 

320d E46:

Capacitate cilindrica: 1995 cmc

Viteza maxima: 221 km/h

Acceleratie 0-100 km/h: 8,8 secunde

Putere: 150/4000 cp/rpm

Cuplu: 330/2200 Nm/rpm

 

Care performante? Si nu imi spune de diferenta de capacitate, pentru ca motorul diesel e o generatie mai noua decat cel pe benzina...

Link to comment
Share on other sites

performanta=viteza------Ai dreptate.

Sunt date tehnice in privinta top speed(0-100Km/h) care iti dau dreptate, deci nu pot sa te contrazic.

3153[/snapback]

 

Am spus eu asta?!? Eu doar te-am intrebat pe tine ce inseamna performanta? Dupa cum vad eu, benzina bate la toate capitolele, mai putin la repriza 80-120 km/h in treapta IV-a. De unde ai dedus ca eu am spus: performanta=viteza?!?

Link to comment
Share on other sites

Pai eu nu prea inteleg cu ce este mai bun dieselul.Ca are cuplu la turatii joase :) pai si benzina are cuplu doar ca la turatii mai mari deci nu vad superioritatea dieselului.Dieselul este doar pentru economie nu trebuie pus langa cuvinte gen "Sport".ma rog poate sunt eu mai :blink:

 

Astept sa ma lamureasca cineva

Link to comment
Share on other sites

se pare ca exemplul care ti l-am dat nu face decat sa intareasca spusele tale, m-am grabit un pic si am gresit.

dupa cum spuneam la aceeiasi cilindree este mai tare benzina, si tu ai argumentat chestia asta.

Dar urmatorul exemplu ce zici de el:

MercedesC240 Sedan

2.6L 18-valve twin-spark V-6 engine

168 hp @ 5,700 rpm

177 lb-ft @ 4,700 rpm

0-60 mph in 8.7 seconds

Bmw 120d

Putere 163/4000 cp/rpm

 

Cuplu 340/4000 Nm/rpm

Viteza maxima 220 km/h

 

Acceleratie (0-100km/h) 7.9 s

Link to comment
Share on other sites

Nick. Mai uiti ceva: TURBO... In exemplul 320d vs. 320i, unul are o Turbina super performanta, unul nu... Vrei sa vezi ce face un 2.0 l cu turbina? Vezi WRC... E drept e de raliu nu de strada, dar atunci vezi la un alt producator motoarele 1,8 T...
Link to comment
Share on other sites

Dar urmatorul exemplu ce zici de el:

MercedesC240 Sedan

2.6L 18-valve twin-spark V-6 engine

168 hp @ 5,700 rpm

177 lb-ft @ 4,700 rpm

0-60 mph in 8.7 seconds 

Bmw 120d

Putere 163/4000 cp/rpm

 

Cuplu 340/4000 Nm/rpm

Viteza maxima  220 km/h

 

Acceleratie (0-100km/h)  7.9 s

3156[/snapback]

 

Nu inteleg exemplul? Ce vrei sa spui, ca sunt motoare diesel performante? CLAR! Vezi aici! Nici un dubiu!

Link to comment
Share on other sites

Nick. Mai uiti ceva: TURBO... In exemplul 320d vs. 320i, unul are o Turbina super performanta, unul nu... Vrei sa vezi ce face un 2.0 l cu turbina? Vezi WRC... E drept e de raliu nu de strada, dar atunci vezi la un alt producator motoarele 1,8 T...

3161[/snapback]

 

you've got me man, ai dreptate diferenta era turbina, se vede ca nu esti novice in ale masinilor., dar in orice caz discutia a fost destul de captivanta, sper eu si pentru ceilalti.

Link to comment
Share on other sites

Nick, dupa cum am scris in primul post... diferenta consta in turbine performante si este bine ca ai inteles pana la urma ideea.

Un motor diesel de la acelasi fabricant si de aceeasi clindree cu altul pe benzina nu are nici cuplu si nici putere mai mare, din contra sunt puturoase dupa 2000rpm dar avand o compresie foarte ridicata pentru a asigura aprinderea motorinei prin compresie... obtin cuplul motor maxim pana in 2000rpm.

 

Motorul diesel simplu a fost conceput pentru a pune in miscare sarcini grele, remorci, tiruri, etc, datorita compresiei enorme 21:1 cuplul maxim apare foarte devreme in jur de 2000 rpm, si atunci este un mare ajutor in punerea in miscare a utilajelor foarte grele, dar apoi se plafoneaza si devine puturos. cu turbinele s-a rezolvat 80% din problema, acum un turbo diesel accelereaza pana la 4500rpm, dar dupa aceasta turatie trebuie sa schimbi viteza in treapta superioara si devine puturoasa in raport cu un motor pe benzina la aceeasi cilindree care inca mai calculeaza puteri pana la 7000rpm.

 

Cuplul este doar o componenta in ecuatia PUTERII... iar valorile de puterea finala pe intreaga banda de turatie sunt cele care accelereaza masina.

 

Daca vrei sa aprofundezi un pic, iti recomand sa citesti in detaliu urmatorul topic: Puterea si cuplu motor: o abordare simplista

Edited by Romulus
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
eu vad un singur avantaj la motoarele diesel :blink: si este pentru cei care fac cate 100.000 km pe an.

3877[/snapback]

 

parerea mea... daca folosesti diesel-ul exclusiv pentru transport... o cifra mult mai realista este peste 36.000 pe an, adica peste 3000 km pe luna cand deja se simte grav la buzunar mai ales in Romania... asa ca devine rentabil iar zgomotul il vei accepta ca pe prietenul tau cel mai bun...

 

... dar daca vrei curse lungi, confort, putere si timpi scurti pentru delegatii ca esti grabit si autostrada iti permite... diesel-ul va sta turat in draci, scoate niste zgomote la 4500rpm de zici ca atunci se rupe... si te va obosi simtitor fortandu-te la viteze mici... e un compromis ca un bumerang... intr-o buna zi se va intoarce impotriva ta... asa ca daca dai intr-o buna zi de bani tot benzina e buna si cand faci sute de mii de kilometri...

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca pe un asa subiect se pot starni multe pasiuni si indarjiri, ca sa nu spun mai mult...

 

Dar sunt curios, de ce preferati una in favoarea celeilalte... Costul nu poate sa fie totul, pentru ca BMW nu e o masina ieftina, deci cei care le cumpara rar fac economii mari la combustibili...

 

De ce in Romania se cumpara un tip de motorizare sau celalalt? In alte parti pot fi si alte considerente, dar de ce la noi se intampla cum se intampla?

 

Cum se impaca idea de sportivitate cu zona rosie la 4.500 rpm?

De ce un cuplu mare, nu este indeajuns pentru unii?

 

Stiu, ca BMW a castigat o cursa de anduranta de 24 ore (gen Le Mans, dar nu mai retin care si acum nu gasesc) cu o masina diesel. De ce nu si in alte parti? De ce abia acum s-a ajuns in Rally Raid la diesel?

460[/snapback]

 

 

Intr-adevar,este o mare dilema chestiunea pusa in discutie,dar totusi soundul unui motor pe benzina la bmw este greu de inlocuit de orice-si inclin sa cred ca dieselul este mai greu de intretinut in Romania decat motorul otto.

Oricum ,nu ii inteleg pe cei care cumpara un BMW diesel-ieri o buna prietene a mea si-a cumparat un 520d din 2001-14600 euro-masina era superba,argintie,full.Problema este ca nu alearga deloc-chiar uraste viteza-de ce si-a luat atunci BMW?De impresie,de faptul ca masina arata bine-e destul de impunatoare?ma rog! Din pct. meu de vedere,daca tot e o masina scumpa,benzina nu conteaza,si o prefer rontaitului chiar si macar la ralanti!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.