Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Asa cum noul motor diesel de 3,0 litri are acum 218hp, si noul motor pe benzina de 3 litri cu noul dublu vanos cu deschideri infinite dezvolta 258 hp.

 

Gasesc comparatia celor de la auto-moto... strict anormala si gresita.

6561[/snapback]

 

Noul motor diesel de 3 litri (cu dublu turbo :blink: ) are 275 de cai, NA!

 

Nu vroiam sa ma bag in discutia asta, dar nu ma pot abtine :)

Link to comment
Share on other sites

Sunt intradevar foarte multe BMW-uri diesel pe drumurile noastre pentru ca romanul e zgarcit.....are 70.000 eur sa isi ia x5 sau seria 7 si nu are bani de benzina :blink: .

parerea mea este ca nu sunt neaparat zgarciti ci sunt chiar pragmatici...:

 

masinile pe care le-ai specificat tu sunt foarte grele, iar dieselul are proprietatea de a urni cu mai multa forta masinile din loc... adica pe distante scurte, incluzand plecatul de pe loc, un diesel poate fi mult mai sprinten decat un benzinar...

...ca sa nu mai mentionam si confortul pe care-l ofera o autonomie mai mare

 

personal, daca as avea bani de un X5 si eu tot diesel mi l-as lua... poate as opta pentru un benzinar numai pentru simplul fapt ca este BMW, dar nu din alta cauza... caci o masina cu care teoretic este conceputa pentru teren accidentat, da cel mai mare randament daca este diesel

Link to comment
Share on other sites

Sunt intradevar foarte multe BMW-uri diesel pe drumurile noastre pentru ca romanul e zgarcit.....are 70.000 eur sa isi ia x5 sau seria 7 si nu are bani de benzina :blink: .

 

NU suport genul asta de oameni care la noi se pare ca ii gasesti din abundenta bashwall:

 

Daca isi ia omul un bmw mai ieftin(15.000-20.000 eur) diesel il inteleg ca nu isi permite o masina care sa consuma foarte multe dar cel care da intre 70.000-90.000 de eur pe o masina nu cred ca sta asa prost cu finantelele sa nu isi permita un motor pe benzina. :)

6606[/snapback]

 

 

Scarface, eu cred ca oameni diferiti au criterii diferite la cumparearea unei masini si nu tot timpul achizitionarea unui diesel este determinata de zgarcenie.

 

Cateva exemple:

- X5 diesel se comporta mai bine in teren si pe drumuri in panta decat benzinarul pentru ca are cuplul disponibil la turatii joase.

- motoarele diesel sunt recunoscute pentru durabilitatea lor, cine are de gand sa faca multi km cu masina alege un diesel

- firmele care au in flota BMW-uri prefera dieselurile pt motivul de mai sus.

 

Ce este important si-ar trebui sa fim cu totii de acord: BMW face niste masini al draq de bune, fie ele benzinare sau dieseluri. Orice ai alege, nu poti gresi :)

Link to comment
Share on other sites

Scarface, eu cred ca oameni diferiti au criterii diferite la cumparearea unei masini si nu tot timpul achizitionarea unui diesel este determinata de zgarcenie.

 

Cateva exemple:

- X5 diesel se comporta mai bine in teren si pe drumuri in panta decat benzinarul pentru ca are cuplul disponibil la turatii joase.

 

Nu imi spune mie ca iti cumperi X5 si te urci cu el pe munte ca nu te cred.Eu unul daca as vrea off road mi-as cumpara un pajero mai vechi ca sa nu imi para rau ca ii raman rotile pe acolo.

 

- motoarele diesel sunt recunoscute pentru durabilitatea lor, cine are de gand sa faca multi km cu masina alege un diesel

 

erau recunoscute cand nu exista turbo pentru ele....decand cu turbo au acceasi fiabilitate cu un motor pe benzina poate chiar mai scazuta.Stiu destule turbine  sparte....asa ca adio fiabilitatea pe care o aveau demult.Pentru cine face chiar asa multi km pe an inteleg dar nu cred ca toti romanii nostri fac sute de mii km pe an cu ele.

 

- firmele care au in flota BMW-uri prefera dieselurile pt motivul de mai sus.

 

Aici sunt deacord doar nu o sa cumpere V8-uri pentru firma :)

 

Ce este important si-ar trebui sa fim cu totii de acord: BMW face niste masini al draq de bune, fie ele benzinare sau dieseluri. Orice ai alege, nu poti gresi  :)

 

 

Ai dreptate dar totusi am pica pe dieseluri....no offence....toata lumea vrea bmw dar sa nu consume :blink: ...ca vorba aia e bemeveu domne si se uita gagicile dar sa nu cumva sa sara de 8 litri consumul ca nu ii mai ajunge sa scoata domnisoara la un suc :) .A devenit prea comercial nu mai este ce a fost odata :) . Se exclud cei care chiar au nevoie de o masina diesel ....care fac foarte multi km pe an ....care chiar au nevoie de un diesel si la care se simte la buzunar dieferenta.In rest pentru cei care au diesel sa se plimbe prin cartier sa ii vada lumea ca au bemeveu le dedic ceva cenzurat...cu multe ****.

 

Numai bine

 

6610[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Scarface, vezi lucrurile doar din extreme si in plus se pare ca nu accepti ca altcineva sa gandeasca altfel decat tine.

 

- la faza cu pajero-ul vechi te contrazici singur - e o zgarcenie mai mare decat un BMW diesel

 

- o turbina intre timp este consumabila, doar nu arunci motorul cand pica turbina. Inlocuirea unei turbine se rezolva in maximum o zi de stat in service daca nu doar cateva ore.

 

- singurul punct unde nu te contrazic: cocalarii dintre blocuri, dar aia de obicei nici nu prea stiu ce motor are masina, cunosc doar emblema)

Link to comment
Share on other sites

Scarface, vezi lucrurile doar din extreme si in plus se pare ca nu accepti ca altcineva sa gandeasca altfel decat tine.

 

Imi pare rau daca asa am lasat impresia ....nu ma deranjeza daca altcineva gandeste altfel decat mine,eu mi-am dat doar cu parerea.....iti place dieselul ???foarte bine tu sa fi fericit nu conteaza ce zici eu ...nu pune la suflet. :blink:

 

- la faza cu pajero-ul vechi te contrazici singur - e o zgarcenie mai mare decat un BMW diesel

 

imi pare rau dar cred ca i inteles alteceva.....eu am spus ca m-ar durea sufletul sa imi bat joc de o masina de 70.000 eur cum este x5 sa il tarasc prin toate noroaiele cand pot sa imi iau un pajerio de care nu ma doare sufletu.

 

- o turbina intre timp este consumabila, doar nu arunci motorul cand pica turbina. Inlocuirea unei turbine se rezolva in maximum o zi de stat in service daca nu doar cateva ore.

 

este consumabila dar si 1500 eur la fiecare turbina schimabata sunt consumabili????

 

- singurul punct unde nu te contrazic: cocalarii dintre blocuri, dar aia de obicei nici nu prea stiu ce motor are masina, cunosc doar emblema)

 

:)

 

6622[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

este consumabila dar si 1500 eur la fiecare turbina schimabata sunt consumabili???

6623[/snapback]

Daca omul isi permite un X5 de 90.000 de euro nu cred ca este o problema sa-i schimbe turbina. :)

De ce spui ca sunt zgarciti?Vorba lui bogmw,poate el vrea sa aiba o autonomie mai mare(omul gandeste practic)

Sau daca da 90.000 de euro pe o masina,are si bani de benzina dar lui ii place dieselul. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sau daca da 90.000 de euro pe o masina,are si bani de benzina dar lui ii place dieselul. :blink:

 

6637[/snapback]

 

In cazul asta nu am nimic de comentat dar chiar asa multi iubitori de diesel????Sau o fi la moda acum sa te dai mare ca ai motor 3000d cu 6 cilindrii in linie si 500nm(cuplu) in loc de un V8 de 4000 cmc.Pana la urma sa isi cumpere fiecare ce vrea si gata.

Link to comment
Share on other sites

Pentru cine e amator de diesel exista BIO-diesel de multi ani in Germania e mai ieftin si nu scoate fum miroase a cartofi prajiti la ora actuala orice BMW diesel poate fi dotat RME deci sunt mici schimbari ca sa mearga bine cu bio-diesel si costa in fabrica 200-300? in plus decat la dieselul normal.Pentru cine nu stie Bio-dieselul se face din rapita si se poate cultiva f f usor.Deci sunt resurse multe.

1350[/snapback]

Salutare tuturor.Intrebare:dupa ce montezi RME trebuie sa alimentezi numai cu biodiesel?Care ar fi avantajele si dezavantajele.Auzisem in Germania ceva de scaderea fiabilitatii motoarelor.

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor.Intrebare:dupa ce montezi RME trebuie sa alimentezi numai cu biodiesel?Care ar fi avantajele si dezavantajele.Auzisem in Germania ceva de scaderea fiabilitatii motoarelor.

6678[/snapback]

Poate ca nu sunt eu la curent...dar ce e "RME"? :blink:

Link to comment
Share on other sites

""""Costs

 

The production of biodiesel is very expensive and can currently only subsist with subventions.

 

Infrastructure

 

Biodiesel would require a parallel supply infrastructure (at least during parallel use with conventional diesel).

 

Wear

 

Due to its chemical properties, RME increases motor wear (especially on gaskets etc.). In many cases RME resistant motor components are required.

 

Lubricant dilution

 

Combustion temperature has to be carefully controlled, since low temperature may lead to the dilution of oil lubricant.

 

Smell

 

The exhaust of biodiesel has an unpleasant smell (similar to french fries!).

 

Storage

 

Being a natural product, biodiesel can be affected and destroyed by bacteria infestation. This may be a problem for fuel storage.

 

 

 

Environmental balance

 

Cultivation of rape implies the use of toxic substances like pesticides and extensive area consumption.""""

 

Nu cred ca o sa aiba un succes asa de mare! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu prefer motorina si asta dupa aproape 18 ani de condus benzina. 

Sunt cateva lucruri care trebuiesc luate in consideratie si care incet incet isi fac loc in viata noastra intai in europa si probabil peste ani si peste ocean

- factorul ecologic - in ritmul actual de consum benzina si de crestere a parcului auto, rezervele de petrol mai duc cam 50-60 ani.  Daca in clipa asta toate masinile ar trece pe motorina petrolul ar mai ajunge inca 150-200 ani.(cifre luate din cursul predat la universitate)

-performantele motoarelor diesel au ajuns la nivelul celor pe benzina(mai ales in cazul BMW) in unele cazuri chiar le depasesc ( a se vedea cuplul mult mai mare)

consumul si totodata costurile(diferenta de pret) nu sunt deloc de neglijat

la 30000 km/an intre X3 3.0i si 3.0d este o diferenta de aproape 90 mil lei/an in 5 ani se fac 400 mil lei adica salvezi aproape 10000 euroi

-autonomia masinii . De ce nu? Sa umblu prin tara dupa vreo statie shell prin cine stie ce sat nenorocit si uitat de vreme?

-aici ma repet - DEMARAJUL - te rupe la 410 nm nu mai vorbesc de versiunea de la 530 care are 500 nm

-si in final parerea mea este ca motorina asta este un viitor posibil(poate electrice poate hidrogen poate hibride) nu neaparat nici sigur nici probabil dar cert este ca pentru publicul larg benzina este trecutul.

1339[/snapback]

 

Asta cu demarajul nu o cred! Da spuneai ceva de reprizele intr-o anumita treapta de viteza ( exemplu 80-120km/h in treapta a-IV-a), mai credeam. Din fericire motorul de 3000 pe benzina inca-i face fata celui similar pe motorina, ce-i drept cu un consum mai mare de combustibil. A se vedea E46 - 330i si 330d :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fratilor,

Cu banii cu care am luat 330xi-ul puteam sa iau 330xd-ul si-mi mai ramaneau si vreo 150 de euro de antifoane (la relanti ai nevoie de ele). La inceput nu eram convis ce sa aleg si normal ca le-am probat pe amandoua. Sincer am fost impresionat de benzina si am actionat in consecinta. Cineva vorbea de acceleratia care te baga in scaun sau de demaraje fulminante...ei eu astea le-am observat la motorul pe benzina :) ...ca sa nu mai vorbim de sound...tot cineva spunea ca-i vine sa mearga cu dieselul cu geamul deschis numai pentru sunet :blink: ...nu cred ca vreodata un 6 in linie diesel o sa sune ca cel pe benzina.Poate sa-i puna si mama evacuarii. Si la urma urmei cand dai 45-50000 de euroi ce te mai intereseaza consumul? :)

Link to comment
Share on other sites

publicul larg... adica poate te referi doar la firme si companii de transport...

 

insa pentru cei ce vor aprecia mereu sportivitatea unei masini, tot benzina e viitorul... si se vede in cursele de formula 1 unde au ajuns motoarele pe benzina... foate multe din tehnologii ca valvetronic, galerii ce se modifica in timp real in lungime, bujii duble, etc... toate aceste tehnologii fiind deja in curs de implementare pe motoarele de serie... consumul a inceput deja sa scada si la motoarele pe benzina...

 

...lucrurile sunt extrem de complicate... voi vedeti doar ca trage diesel-u' tare de jos... in realitate diesel-ul este rudimentar si usor de construit... dar foarte greu si scump ca materiale... poluarea rezultata din desheurile unui motor diesel este foarte mare... se foloseste FONTA... care nu este reciclabila si polueaza in draci... pe cand benzina a trecut pe aluminiu+magneziu...

 

si una peste alta... un motor diesel are 230kg... (comparativ cu 130Kg un motor pe benzina) niciodata nu va fi competitiv in sport... ingreunand mult puntea fata in raport cu spatele... aaa vrei sa ai o masina care merge repede doar in linie dreapta? ok... ia-ti un diesel sport ... :blink:

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

Asta cu demarajul nu o cred! Da spuneai ceva de reprizele intr-o anumita treapta de viteza ( exemplu 80-120km/h in treapta a-IV-a), mai credeam. Din fericire motorul de 3000 pe benzina inca-i face fata celui similar pe motorina, ce-i drept cu un consum mai mare de combustibil. A se vedea E46 - 330i si 330d :blink:

7504[/snapback]

In 5 ani daca economisesti 10.000 de euro e ceva.

Nu sunt multi care isi permit un 330i sau chiar xi si sunt si mai putini care isi permit consumul unui astfel de motor.

Sa dau un exemplu aiurea:Ma pune tata sa aleg ce masina vreau sa-mi cumpere :) -330xd sau 330xi....eu as alege 330xd pt ca nu cred ca mi-as permite sa bag 1 data pe zi 20 de l de benzina

Link to comment
Share on other sites

intr-adevar consumul mai redus este un lucru foarte important, mai ales in Romania. dar vreau doar sa nu se treaca cu vederea adevarata natura a unui motor diesel, adica acela de motor industrial realizat pentru consum redus, si sa se confunde cu vreun motor de clasa, modern, silentios si High-Tech.

 

Repet mai ales in Romania... unde un raport performanta/pret este primordial, diesel-urile sunt foarte bune, n-am nimic cu ele, ba chiar le gasesc o foarte buna inventie... aceasta adaptare a unui motor industrial pe automobile. Foarte buna treaba...

 

Dar asa cum eu le recunosc avantajele, nu imi place cand un pasionat de diesel spune lucruri neadevarate...doar din pasiune... Lucrurile cu Diesel-ul se opresc la un raport bun Calitate/Pret. Mai departe cand doresti intr-devar o masina High-Tech, o masina sport, sau o limuzina perfecta fara pic de zgomot... adica fara jumatati de masura... nu exista inca inlocuitor pentru motorul pe benzina.

 

Si daca tot m-ati tras in subiect asa tare :) va mai povestesc cate ceva:

 

-1. Austria este de putin timp... prima tara care a redus pretul la benzina... 1 litru de benzina costa 0.9 Euro... iar 1 litru de motorina costa 0,9 euro... adica... identic si egal... :blink: ce credeti despre asta? o fi smecherie cu diesel-urile astea sau o fi doar o schema de piata a producatorilor de automobile ? ia ghiciti de ce au facut-o ?

 

-2. Elvetia... este recunoscuta pentru marile impozite pentru cei ce detin masini Diesel... :) Din acest motiv... in Elvetia toata lumea isi cumpara masini pe benzina... ai sa ramai uimit cati benzinari sunt acolo... toti... pentru ca in loc sa accepte sa plateasca ipozit mai mare pentru Diesel mai bine isi cumpara masina pe benzina... si in loc de impozit baga benzina mai multa in motor... deci la aceeasi cheltuiala ei au ales benzina! Sa fim noi mai destepti sa zicem ca-i Diesel-ul mai bun?

 

3. Tot despre Elvetia... aceasta diferenta de impozitare se datoreaza faptului ca ei recunosc... (fata de altii care nu) ca motorul Diesel polueaza OMUL mai tare... In schimb benzina polueaza natura mai tare... prin aport mare de hidrocarburi... Elvetienii nu au acceptat mirosul toxic pentru om al Diesel-ului si au cerut impozite mai mari pentru cei ce le detin. Astfel ca Diesel acum in Elvetia nu-si iau decat camionagii, tractoristii si autobuzele.

 

In final... va dau doar un sfat... fraze ca "Benzina e trecutul si motorina e viitorul"... sunt doar lipsa unei informari la nivel mondial... E bine sa saltam si noi capu' pe afara... ca nu tot ce zboara se mananca...

 

Motorul pe benzina va exista in paralel cu cel pe motorina... pentru cei ce nu vor jumatati de masura mai ales pentru tari extra civilizate... iar cand vor disparea vor disparea amandoua deodata si se va trece la altceva... poate la hidrogen.

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu pretul motorinei apropiat de cel al benzinei e valabila si la noi, dar economia o faci prin consumul redus nu prin costul scazut al carburantului.

In privinta disparitiei, sunt de acord ca daca ar fi sa dispara, dispar amandoua lasand locul altui combustibil. Dar e departe ziua aia.

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu pretul motorinei apropiat de cel al benzinei e valabila si la noi, dar economia o faci prin consumul redus nu prin costul scazut al carburantului.

7657[/snapback]

 

la noi este diferenta de 10 centi intre motorina si benzina... cum sa fie egale?

asta inseamna 10% mai scumpa benzina. este si asta o economie... 10%.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.