Jump to content

cum prelungim viata anumitor componente ale masinii


vladps

Recommended Posts

Sunt interesat de metode de bun simt de expoatare a a masinii astfel incat durata de functionare a unor piese importante/costisitoare ale masinii sa fie cat mai indelungata.

As fi interesat de sfatul unor persoane avizate, chiar din domeniu, care pot sa ne zica tuturor mici trucuri mai mult sau mai putin stiute astfel incat sa prelungim viata acestor piese.

De exemplu:

pt turbina:

1. e stiut faptul ca accelerarea brusca in ture mici(treapta de viteza prea mare la masini cu cutie manuala) nu este indicata

2. daca imediat dupa un drum care presupune folosirea intensa a turbinei(mers foarte sportiv sau parcurgerea unei sosele in rampa o perioada mai lunga-gen serpentine) soferul decide sa opreasca(la un popas - de ex), este indicat a se lasa motorul sa mai functioneze macar 30-40 secunde inainte de a-l opri. Inteleg ca racirea se face prin vapori de ulei, si motorul odata oprit nu asigura racirea controlata a turbinei.

3. mai departe ii las pe cei mai experimentati

 

 

 

 

ps:

pentru unii acest topic poate parea banal. pe acestia ii rog sa butoneze mai departe, unde este mai interesant.

pe mine si poate si pe altii ne-ar interesa niste pareri pertinente, care ar putea fii utile si altora.

cei cu sfaturi de genul: daca eviti gropile din asfalt te va tine suspensia mai mult, si alte remarci " ironice" din pauza de cafea la serviciu, ii rog sa se abtina.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

sper sa apara ceva interesant la topicul asta, pana acum nu ai avut succes ...

exact tipul de interventii care sunt in plus pe acest topic.

daca cineva va avea ceva de spus concret o va face cu siguranta.

daca nu "va avea succes" se va inchide si gata.

nu a murit nimeni din atat.

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca nu e bine sa lasi motorul sa se icalzeasca la ralanti.

Adica il pornesti, stai la ralanti 20-30 sec si apoi poti pleca.

Alt lucru: nu e bine sa treci de 3000 rpm pana nu ajunge apa la 90 grade.

Mersul subturat face rau si distributiei, ca sa nu mai spun de restul.

Link to comment
Share on other sites

Apropos de asta am si eu o intrebare: Cat trebuie lasat motorul sa se incalzeasca inainte sa pleci? Momentan eu stau pana aproape iese din patratelul albastru. Mentionez ca am diesel.

 

Pai vezi ca stai cam mult la relanti , nu trebuie neaparat sa stai pana trece de zona albastra. Indicat este pana trece de zona albastra sa nu o accelerezi mai mult de 2000-2200 rot/min. Daca stai 2-3 min este de ajuns cred . Cam cate minute pierzi pana se incalzeste masina, ai facut un calcul?.

Link to comment
Share on other sites

Apropos de asta am si eu o intrebare: Cat trebuie lasat motorul sa se incalzeasca inainte sa pleci? Momentan eu stau pana aproape iese din patratelul albastru. Mentionez ca am diesel.

stiu ca e indicat sa pornesti din loc imediat, dar sa nu supraturezi motorul. Undeva la 2000 ture pana ajunge la temperatura de functionare.

problema e ca la e90 eu nu am descoperit unde arata temperatura motorului.

stie cineva cum se poate vedea?

 

 

foarte interesant topicul nu cred ca v-a muri...

te plictisesti rau?

Link to comment
Share on other sites

Ambreiaj-ul cel mai solicitat este la plecarile de pe loc in forta,atunci are uzura maxima.In rest nu prea ai ce sa previ la el.

 

@_mx_..Poti sa o faci in treapta a 3-a,dar bei o cafea pana ajunge la turatia dorita .

Dupa parerea mea in treapta a 3-a cu 1500rpm inseamna mers subturat,care nu este deloc benefic motorului.

 

Turatia ideala pt masina mea de exemplu este intre 2500-3500 rpm.

Link to comment
Share on other sites

Ambreiaj-ul cel mai solicitat este la plecarile de pe loc in forta,atunci are uzura maxima.In rest nu prea ai ce sa previ la el.

 

@_mx_..Poti sa o faci in treapta a 3-a,dar bei o cafea pana ajunge la turatia dorita .

Dupa parerea mea in treapta a 3-a cu 1500rpm inseamna mers subturat,care nu este deloc benefic motorului.

 

Turatia ideala pt masina mea de exemplu este intre 2500-3500 rpm.

 

Eu tot in intervalul asta de valori merg 2500-3500, am intrebat doar sa aud niste pareri.

 

Debitmetru de la ce se poate strica, unii zic vapori de ulei, unii zic de filtru de aer schimbat la intervale foarte indelungate....

Link to comment
Share on other sites

Eu stau cam 2/3 minute in parcare cu motorul pornit pana plec (ca sistem de masurare , cat tine o melodie la radio) dupa care nu sar de 2000 de turatii maxim 2500 (asta cand o impune situatia) , pe urma intre 2500 si 3200 schimb in mod normal iar cand avem chef de nebunii (prosteala adica) 4500 + pana in maxim 4800 (adica de unde incepe la mine zona rosie) .

 

La ambreiaj , il menajez pe cat e posibil insa in aglomeratia din buCUResti este imposibil sa nu abuzezi de el .

 

Ce mai protejez , nu trag niciodata frana de mana , mai ales pe timp de iarna .

 

Si uleiul schimbat intre 10 mii si maxim 12 mii si cam astea ce ar fi de protejat din partea mea , conteaza sa fim feriti de incidente ca asa intra un prost in noi si sa dus p**ii de suflet protectia .

Link to comment
Share on other sites

Deja mai mult de jumatate din BMW'urile noi vad ca sunt echipate cu steptronic ! La steptronic in modul Drive schimba pana in 2000rpm. Cam la 1700-1900rpm.

Asa ca d.p.d.v. al celor care au facut softul pentru steptronic...se cam bat cap in cap argumentele.

Daca schimba sub 2000rpm > creste consumul.

In modul sport schimba mult mai sus. Undeva pe la 2300-2500rpm. Depinde si de regimul de mers. Uneori schimba din 4 in 5 mult dupa 3000rpm.

 

Dimineata si eu las masina cam 2 minute sa mearga. Chiar daca tot timpul am minim 20 de grade in garaj.

Link to comment
Share on other sites

Ambreiaj-ul cel mai solicitat este la plecarile de pe loc in forta,atunci are uzura maxima.In rest nu prea ai ce sa previ la el.

 

@_mx_..Poti sa o faci in treapta a 3-a,dar bei o cafea pana ajunge la turatia dorita .

Dupa parerea mea in treapta a 3-a cu 1500rpm inseamna mers subturat,care nu este deloc benefic motorului.

 

Turatia ideala pt masina mea de exemplu este intre 2500-3500 rpm.

 

Eu am cutie septronic pe masina la un 320d e46 an 2000 si dak stau cu ea turata la 2500 ajung la 100km la ora :| deci cum sa merg cu 50km la ora in roas la 2000 de ture fara sa o dau pe manual?

vreo sugestie?

Link to comment
Share on other sites

Probabil userul @KYL vrea sa circule cu masina (care are cutia steptronic)in oras avand viteza legala dar si cu motorul turat in jurul a 2500rpm(fara sa treaca pe manual).Iar el sustine ca acest lucru este imposibil .Asta am inteles eu ..

 

Oricum eu nu am cunostintele necesare ca sa-l ajut cu vreo sugestie. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Eu stau cam 2/3 minute in parcare cu motorul pornit pana plec (ca sistem de masurare , cat tine o melodie la radio) dupa care nu sar de 2000 de turatii maxim 2500 (asta cand o impune situatia) , pe urma intre 2500 si 3200 schimb in mod normal iar cand avem chef de nebunii (prosteala adica) 4500 + pana in maxim 4800 (adica de unde incepe la mine zona rosie) .

 

La ambreiaj , il menajez pe cat e posibil insa in aglomeratia din buCUResti este imposibil sa nu abuzezi de el .

 

Ce mai protejez , nu trag niciodata frana de mana , mai ales pe timp de iarna .

 

Si uleiul schimbat intre 10 mii si maxim 12 mii si cam astea ce ar fi de protejat din partea mea , conteaza sa fim feriti de incidente ca asa intra un prost in noi si sa dus p**ii de suflet protectia .

 

mi se pare cam mult sa stai 2-3 minute la prima pornire dimineata sau pe motor rece, din cate stiu nu este prea ok pentru catalizator.

cu frana de mana iarna sunt de acord, mai ales atunci cand este foarte frig peste noapte si masina nu sta in garaj.

la schimbul de ulei prefer sa schimb de fiecare data filtru de ulei si chiar si cel de motorina, insa fac schimbul la 15000

 

la ambreiaj stiu cazuri care stau la stop cu piciorul pe ambreiaj. total gresit, se uzeaza f rapid placa de presiune, chiar daca este apasat partial. apas ambreiajul doar cand bag in viteza sa plec de pe loc; stresatilor din spate care claxoneaza inca de la galben...succes

Edited by vladps
Link to comment
Share on other sites

Probabil userul @KYL vrea sa circule cu masina (care are cutia steptronic)in oras avand viteza legala dar si cu motorul turat in jurul a 2500rpm(fara sa treaca pe manual).Iar el sustine ca acest lucru este imposibil .Asta am inteles eu ..

 

Oricum eu nu am cunostintele necesare ca sa-l ajut cu vreo sugestie. :twoup:

Eu am citit exact ce scria :) Nu am dat o alta conotatie afirmatiilor lui :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Probabil userul @KYL vrea sa circule cu masina (care are cutia steptronic)in oras avand viteza legala dar si cu motorul turat in jurul a 2500rpm(fara sa treaca pe manual).Iar el sustine ca acest lucru este imposibil .Asta am inteles eu ..

 

Oricum eu nu am cunostintele necesare ca sa-l ajut cu vreo sugestie. :twoup:

exact , pentru ca la 50km/h am deja treapta a4a din cate am numarat eu ca se vede cand schimba vitezele....

schimba a3a pe la 2500 parca si a4a in jur de 3000 a5a la 3500 sa zic...

N-am stat sa analizez la ce turatie schimba treptele ... dar tiu ca mi-e imposibil sa merg cu 50 km pe ora constant si sa am peste 2000 de ture , in schimb am in jur la 1400 rpm

Edited by KYL
Link to comment
Share on other sites

incalzirea motorului se face in mers.

Exact.In Belgia asta e intrebare pusa in chestionar la examenul de permis auto.

 

 

Intrebarea din chestionar e legata de ecologie, adica in mers motorul se incalzeste mult mai repede de unde rezulta mai putine noxe asta deoarece catalizatorul are un randament optim la temperatura de regim a motorului.

 

Asta nu inseamna ca daca incalzesc motorul in mers am o uzura mai mica.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.