Jump to content

Jaluzelele din fata radiatoarelor la 520 sunt o optiune?


comandante

Recommended Posts

Am o masina cu jaluzele din astea, de aceea intrebam. Stiu ca se deschid cand temperatura motorului creste peste 80-90.. si atunci cand dai drumul la AC.

In rest, diagnoza cand sunt probleme si din ce am inteles o problema este conectorul de acolo din bara in care daca ajunge umezeala nu mai merg. Iar contactele din priza pot chiar oxida..

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, arnx said:

Posibil sa se fi stricat motorasul, poti pune o diagnoza. Eu sunt asa cu ele de ceva timp, fiind vara am zis ca merge sa le las deschise. Cu toata lumea cu care am vorbit spun ca trebuie grilele schimbate cu totul din ce am mai citit spun ca s-ar putea schimba si doar actuatorul, am sa ma mai interesez sau poate exista colegi care au schimbat.

 

image.thumb.png.29f2a56691faf0122d1fa1c14134d122.png

Multumesc frumos pentru raspuns, ma duc la diagnoza atunci si revin.

Link to comment
Share on other sites

@Taviboy, ai rezolvat ceva? Eu am schimbat astazi motorasul la grila de sus(  se poate schimba si separat nu toata grila) dar pare ca tot degeaba (am inchis manual apoi dupa ce am schimbat motorasul, s-au deschis cand am pornit masina dar au ramas in continuare pe deschis), am sa mai verific maine

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 10/10/2023 at 6:48 PM, arnx said:

@Taviboy, ai rezolvat ceva? Eu am schimbat astazi motorasul la grila de sus(  se poate schimba si separat nu toata grila) dar pare ca tot degeaba (am inchis manual apoi dupa ce am schimbat motorasul, s-au deschis cand am pornit masina dar au ramas in continuare pe deschis), am sa mai verific maine

Salutare, mai nou am depistat ca stau si la mine mereu deschise si nu se mai incalde uleiul acolo catre 100, sta mai jos acul, ce sa fie de vina oare?vad ca ai schimbat motorasul si degeaba!ai pus nou?sau second?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Salutare, a mai gasit cineva ceva rezolvare, grilele degeaba sunt noi ca tot la fel stau deschise, acel motoras fiind unul care se invarte atat cat primeste comanda(pas cu pas), nu merge de capul lui…ceva le dă comanda aia sa stea deschise, daca stie cineva ce senzor e raspunzator de asta!?

Link to comment
Share on other sites

Nu am eroare pe niciun senzor, toate temperaturile sunt bune, dpf e in parametrii, egr la fel, comanda ii merge direct din calculator motor, el asa zice sa stea deschise, dar de ce, nu stie nimeni!sa fie nevoie de ceva update calculator!?

Link to comment
Share on other sites

Ai schimbat grila si de sus si de jos? Eu in continuare le-am lasat asa dar te anunt daca rezolv ceva, ma gandeam in prima faza sa verific toate cablurile ce tin de grila.

Link to comment
Share on other sites

Eu am motor de 2.0, am doar sus grile in spate la nări, cablajul nu e, ca daca era nu mergea sa faci test, si imi zice cand sunt inchise sau deschise si cat la %, daca era cablajul trebuia sa fie eroare de necomunicare sau ceva, dar nu este nicio eroare!am sa sun la reprezentanta sa vorbesc sa vedem, se poate face ceva update sau poate au ei ceva buletin de reparatie pe problema asta!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pai aceiasi problema e si la mine, am fost la bmw sibiu vineri si cicā e nevoie de update de soft la calculatorul motorului si ca eu am schimbat nu stiu care modul pe masina si ca nu e ce trebuie pe modelul meu si din cauza aia ei nu pot sa imi faca acest update

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

"Jaluzelele" se afla si pe masini cu cutie manuala si cu cutie automata. Daca vorbim numai de BMW F10 LCI (din asta am si stiu din practica) - presupun ca este valabil si la alte modele- rolul lor este sa ridice destul de mult temperatura motorului astfel incat masina sa-si poata face regenerarea pe evacuare...din acesta cauza s-ar putea sa nu le vezi prea des deschise...se pot proba daca functioneaza incalzind senzorul de temperatura care le comanda !

Link to comment
Share on other sites

On 5/20/2024 at 1:54 PM, germanco said:

"Jaluzelele" se afla si pe masini cu cutie manuala si cu cutie automata. Daca vorbim numai de BMW F10 LCI (din asta am si stiu din practica) - presupun ca este valabil si la alte modele- rolul lor este sa ridice destul de mult temperatura motorului astfel incat masina sa-si poata face regenerarea pe evacuare...din acesta cauza s-ar putea sa nu le vezi prea des deschise...se pot proba daca functioneaza incalzind senzorul de temperatura care le comanda !

Eu nu stiu ce sa le mai fac sa stea inchise, nu deschise, pentru ca la mine stau mereu deschise😁

Link to comment
Share on other sites

Jaluzele nu au deloc rolul de a ridica temperatura pe evacuare pentru a face regenerarea.

Aceeasi "problema" o am insa si eu. Cum pornesc masina, ele se deschid, indiferent de temperaturi. La oprirea ei se inchid. Nu am gasit nicio explicatie pana in acest moment.

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Ion. said:

Jaluzele nu au deloc rolul de a ridica temperatura pe evacuare pentru a face regenerarea.

Aceeasi "problema" o am insa si eu. Cum pornesc masina, ele se deschid, indiferent de temperaturi. La oprirea ei se inchid. Nu am gasit nicio explicatie pana in acest moment.

Pfuuui deci nu sunt singurul!spune-mi te rog la rechemarea cu schimbul egr-ului ai fost?eu banuiesc ca de atunci s-a intamplat ceva la soft…eu am pus si grile noi, am sa merg la bmw din nou pentru un update de soft la ei cu tester original cum zic ei sa vedem!

Link to comment
Share on other sites

Am fost la rechemare pentru update de soft + EGR, dar problema o aveam si inainte. Nu e de acolo.
Am schimbat si termostatul (cu unul original), dar tot asa se manifesta.

Singura explicatie a color de la reprezentanta este "asa vrea masina". De ce? Nu se stie.

In ISTA nu am nicio eroare. Procedura de testare care le deschide si inchide trece cu succes.

Am atasat documentatia din ISTA cu privire la Radiator Blinds.

Vad ca urmatoarele criterii pot determina deschiderea lor : 

The following evaluation criteria are used for the air flap control:

  • Coolant temperature (coolant-temperature sensor and temperature sensor at the radiator outlet, if present)
  • Transmission oil temperature
  • Engine oil temperature
  • Current supply to the characteristic map thermostat (if present)
  • Load signal
  • Engine speed
  • Driving speed
  • Speed of the electric fan
  • Trailer detection

Care dintre astea determina deschiderea lor din momentul cand pornesti masina, nu stiu.

Radiator blinds.pdf

Edited by Ion.
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Ion. said:

Am fost la rechemare pentru update de soft + EGR, dar problema o aveam si inainte. Nu e de acolo.
Am schimbat si termostatul (cu unul original), dar tot asa se manifesta.

Singura explicatie a color de la reprezentanta este "asa vrea masina". De ce? Nu se stie.

In ISTA nu am nicio eroare. Procedura de testare care le deschide si inchide trece cu succes.

Am atasat documentatia din ISTA cu privire la Radiator Blinds.

Vad ca urmatoarele criterii pot determina deschiderea lor : 

The following evaluation criteria are used for the air flap control:

  • Coolant temperature (coolant-temperature sensor and temperature sensor at the radiator outlet, if present)
  • Transmission oil temperature
  • Engine oil temperature
  • Current supply to the characteristic map thermostat (if present)
  • Load signal
  • Engine speed
  • Driving speed
  • Speed of the electric fan
  • Trailer detection

Care dintre astea determina deschiderea lor din momentul cand pornesti masina, nu stiu.

Radiator blinds.pdf 94.42 kB · 1 download

La fel si la mine, trece procedura cu succes, am schimbat si senzorul de temperatura antigel, dar la fel face, daca nici reprezentanta nu le dă de cap, apăi is cu draci atunci!

Link to comment
Share on other sites

Salut 

Sincer imi pare rau ca nu i-ati dat de cap la reprezentanta - poate ar fi bine sa mentionati ce reprezentanata, sa nu mai trecem pe acolo- explicatia cu ridicarea temperaturii de la motor pentru a se face regenerarea am primit-o de la o firma din Pitesti, practic cea mai buna firma de electricieni auto din oras, baieti buni la care merg cu diverse masini de ceva ani. Intamplator baiatul care mi-a zis asta are tot un F10 care functioneaza la fel ca a mea, adica se deschid foarte rar...

Link to comment
Share on other sites

Te salut,

Temperaturile necesare pentru regenerare (aprox. 600 grade) se obtin din postinjectie, nu din obturarea fluxului de aer din afara inspre radiator. 

La tine, daca se deschid foarte rar, cel mai probabil funcționează corect.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu ultima data am mers la sibiu, dar nu s-a putut face update pe motiv ca am ceva calculator de airbag schimbat dar faza era alta, era anulat pedestrianul, acum l-am rezolvat si o sa revin sa vedem ce se intampla dupa update!eu am facut un update la calculator direct la ceva baiat bun in astea si in Ista din sibiu…am 12 pagini de pdf-uri cu teste si probe, toate sunt bune dar grilele stau mereu deschise!🤷‍♂️

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.