Jump to content

Curatare galerie de admisie


Recommended Posts

Ceva sfaturi ? Inca nu am rezolvat.

 

 

 

Salut,

ai umblat la debitmetru? Daca ai umblat poate ai stricat ceva acolo dar eroarea e mai mult ca sigur de la egr nu ai pus ceva cum trebuie acolo si el nu mai functioneaza, verifica daca la relanti ai vacuum la capsula egr. Furtunele de vacuum sunt ok, poate ai scos vreunul accidental, convertizorul de presiune egr este cu mufa pusa, ai umblat la el? Ai prea mult aer curat fiindca egr-ul nu mai deschide si nu mai introduce gaze arse in admisie. O sa-ti apara si lumina galbena la martorul de motor daca mergi asa cu ea.

 

Spor.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

ai umblat la debitmetru? Daca ai umblat poate ai stricat ceva acolo dar eroarea e mai mult ca sigur de la egr nu ai pus ceva cum trebuie acolo si el nu mai functioneaza, verifica daca la relanti ai vacuum la capsula egr. Furtunele de vacuum sunt ok, poate ai scos vreunul accidental, convertizorul de presiune egr este cu mufa pusa, ai umblat la el? Ai prea mult aer curat fiindca egr-ul nu mai deschide si nu mai introduce gaze arse in admisie. O sa-ti apara si lumina galbena la martorul de motor daca mergi asa cu ea.

 

Spor.

 

 

Am umblat la EGR si racitor de gaze pentru ca am curatat cam totul pe acolo.Are momente cand relantiul este instabil si se vede cum lucreaza EGR.

Am verificat senzorii MAF/MAP si i-am curatat cu electrocleaner. Furtunul este pus la capsula de vacuum de la EGR.

EGR lucreaza si deschide/inchide cand acelerezi sau lasi la relanti. A aparut intradevar martorul pentru EGR si "Drive train " cand am incercat sa accelezez pe drum. Incerc luni sa imping la loc toate furtunele de vacuum. Sa le iau unu cate unu.

Cand scot mufa de la MAF sau MAP relantiul este stabil dar apare atentionatea cu "Drive train"

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am gasit problema. Clapeta de by-pass de la racitorul de gaze era intepenita. Nu stiu de ce. Am curatat din nou si acum se misca.

Ca feedback dupa curatenia generala este o clara imbunatatire a raspunsului la acceleratie si o mai mare lejeritate cand urca in ture.

O curatenie generala merita cel putin o data cand iei masina. Desi este ceva de munca, la urmatoarea masina am sa fac la fel.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Dupa ce am rezolvat cu recall-ul racitorului EGR, mi-am propus sa curat galeria de admisie. Nu stiam la ce sa ma astept exact, dar oricum, realitatea a depasit toate asteptarile. Masina are aproximativ 223.000 km si cel mai probabil nu a mai avut galeria curatata. Am vazut relativ putine poze pe net cu alte galerii dar ce am gasit la mine arata urat de tot. Puteti arunca un ochi pe pozele atasate daca sunteti curiosi. Rezultatul nu l-am mai pozat dar am curatat "luna" tot ce era de curatat.

 

Legat de clapete, dupa ce le-am demontat de pe galerie, mi se parea ca se misca urat de tot pe tija aia si ca n-ar fi foarte greu sa se rupa sau sa se blocheze. Totusi, dupa ce le-am montat inapoi pe pozitia lor, pareau chiar in regula. Deci nu am mai schimbat clapetele.

 

In ceea ce priveste operatiunea in sine, se poate face relativ usor acasa, dar pregatiti-va sa ma jegariti bine de tot. Eu am folosit motorina si pe urma am spalat cu fairy. Ar fi de mentionat ca nu am curatat deloc porturile din chiulasa. Dar decat cu toata mizeria ce o aveam pe admisie, e bine si-asa rau... Apropo de demontat, eu nu am reusit sa deconectez mufele de la unii senzori - de exemplu senzorul de presiune din galerie. Am tras de "limba" aia si de mufa dar nu am reusit sa o scot. Daca poate explica cineva cum se deconecteaza, poate ar ajuta informatia pe altii care mai vor sa faca operatiunea.

 

Efectul curatarii? Nu e ceva spectaculos dar la mine am constatat ca pornirea si oprirea se fac mult mai lin, motorul nu mai vibreaza ca inainte iar acceleratiile de la turatii joase (1500-1600 rpm pana pe la 2000 rpm) nu mai induc trepidatii ca inainte. Sincer sa fiu, speram sa nu mai vad nici toba afumata ca efect dar la 223.000 km nici DPF-ul nu mai e chiar nou...

post-84449-0-59260500-1567578431_thumb.jpg

post-84449-0-02895400-1567578439_thumb.jpg

post-84449-0-62297800-1567578450_thumb.jpg

post-84449-0-97072300-1567578455_thumb.jpg

post-84449-0-45660500-1567578463_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 months later...

Salut cum ai rezolvat pana la urma cu orificiile de la supape ? Ms

 

Salut! Eu nu am mai umblat acolo - deci nu sunt curatate. Daca merge motorul, nu mai desfac nimic. Eu sunt de parere ca ar trebui sa mergi la un service sau la o reprezentanta sa iti curete zona aia daca nu vrei sa ai surprize dupa un DIY...

Link to comment
Share on other sites

la 223k nu te aflai in treaba , doar mai cheltuiai 200 ron ;)

 

Salut,

Eu am curatat admisia si am schimbat clapetele, se puteau curata dar problema vizibila era la mecanismul care le actiona, e din plastic si avea o uzura si un joc vizibil, plus ca garniturile dintre admisie si blocul motor sunt tot acolo fiind corp comun cu clapetele si se simteau plastifiate. Costul a fost undeva la 180 ron pe original. Avand in vedere ca erau deja 5 ani de functionare eu zic ca e o cheltuiala justificata.

 

Drumuri bune.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.