BMWClub: Filtru particule - BMWClub

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Filtru particule

#1 User is offline   JohnCs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 20-December 18

Posted 19 July 2019 - 20:43

Buna seara! In urma cu vreo saptamana mi s-a aprins in bord martorul galben de la motor. Am facut o diagnoza, mi-a spus ca e filtru de particule si a solicitat o regenare, dar din pacate am nimerit pe un drum foarte rau prin Navodari,si nu am putut rula cu min 60km/h timp de 20 de min. In timp ce ma intorceam acasa s-a aprins din nou martorul iar cand am ajuns, ruland circa 440 de km, s-a stins. Astazi s-a aprins din nou, cu eroare pe tester 244800... Daca imi puteti da ceva detalii si poate o rezolvare, in afara de cea la care m-am gandit, respectiv inlocuirea filtrului. Multumesc!
530xD - 2012
0

#2 User is offline   All 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 919
  • Joined: 29-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 July 2019 - 21:12

Il dai jos si il duci la unii care se ocupa cu curatat DPF-uri. Il pui la loc si mergi linistit.
0

#3 User is offline   DrRobert 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 06-June 14

Posted 19 July 2019 - 21:25

Salut, condițiile c regenerarea s porneasc dup ce a fost comandat din tester sunt temperatura gazelor nainte de DPF sa fie peste 240 grade, temperatura lichidului de rcire sa fie minim 75 grade și s ai minim 10 litri de motorin n rezervor. Efectul cel mai bun l obții dac poți menține o viteza de minim 60 kmh timp de 20 minute. Așadar sigur și-a fcut o regenerare la un moment dat.
Trebuie fcut un test de contrapresiune sa vezi cam care este valoare backpressure la relanti si 2000 rpm Exist un test simplu in ISTA dac mergi la cineva cu tester trebuie sa știe.
Eroarea ta spune c durata de viaț a DPF ului este limitata.
nainte de a incerca s l cureti sau s l schimbi ți recomand s iei legtura cu cineva priceput n diagnoza astfel nct s nu cheltui aiurea.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
0

#4 User is offline   JohnCs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 20-December 18

Posted 19 July 2019 - 22:06

In tester am vazut acolo ca in urma cu 342 de km a fost o regenerare...
Masina am cumparat-o de la o ruda care a mers in Germania, si a facut schimbul de ulei doar la 30000 km si niciodata nu a completat cu ulei de la schimb la schimb. Am facut schimbul cu ulei BMW 5w30, iar la 8000 de km am completat cu 300 ml, am facut 3000 de km iar mi-a aparut sa completez, deci ar fi cam 600 de ml la 11000 de km facuti. E mult,putin? Oare are legatura si cu filtrul? Fum nu scoate deloc, evacuarea ii curata nu are deloc depuneri... masina are 300000de km
In urma cu 2 luni s-a dat jos admisia cu clapetele alea si avea ceva depuneri...
0

#5 User is offline   montela1980 

  • nceptor
  • Group: Members
  • Posts: 193
  • Joined: 20-December 15
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Posted 20 July 2019 - 12:53

Daca zici ca masina are 300k, DPF-ul e pe duca. Sa ajungi la nr asta de km, inseamna ca s-a mers *corect* cu masina. Incearca sa il scoti si sa-l trimiti la o curatare.


Sent from my iPhone using Tapatalk
0

#6 User is offline   Shep86 

  • nceptor
  • Group: Members
  • Posts: 99
  • Joined: 25-March 18
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 20 July 2019 - 19:20

Ca ideea asa, eu cu al meu E90, la 230k km, a iesit la diagnoza ca filtrul e perfect curat. Asta o pot atribui faptului ca masina a fost folosita toata viata in mod 90% extra-urban.

Solutia economica este sa cumperi unul din dezmembrari cu garantie.
0

#7 User is offline   JohnCs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 20-December 18

Posted 20 July 2019 - 23:22

Multumesc pentru raspunsuri! Inca o intrebare, cam cat mai pot merge si care ar fi simptomele cand ii "gata" de tot? Multumesc inca o data!
0

#8 User is offline   Benilika 

  • nceptor
  • Group: Members
  • Posts: 120
  • Joined: 01-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Resita

Posted 22 July 2019 - 07:53

cand e gata de tot iti vei da seama ca intre timp ai spart o turbina sau nu mai trage masina de loc.
Daca mergi cu filtrul infundat ai sanse mari sa pui pe duca turbina ...
Daca cumva scapi cu turbina si nu o spargi atunci nu va mai trage nu se va mai tura ... este imposibil sa nu iti dai seama ca este os
0

#9 User is offline   JohnCs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 20-December 18

Posted 22 July 2019 - 08:53

Am fost la alt tester si eroarea era ceva de genul ca distanta parcursa pentru filtru de funinige a fost atinsa. Cei de la service mi-au spus ca era setat un contuar pentru o anumita distanta ce trebuie parcursa cu filtrul. A dat inlocuire filtru si eroarea s-a sters. Acum a mai gasit una cu debitmetru de aer 26892280/290900.. asta ce mai inseamna??
0

#10 User is online   Godini 

  • nceptor
  • Group: Members
  • Posts: 143
  • Joined: 24-September 18

Posted 23 July 2019 - 21:41

View PostJohnCs, on 22 July 2019 - 08:53, said:

AAcum a mai gasit una cu debitmetru de aer 26892280/290900.. asta ce mai inseamna??


Ce tester foloseste de ii da codurile de eroare sub forma asta ?
Sunt dubioase foc !
0

#11 User is offline   JohnCs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 20-December 18

Posted 24 July 2019 - 11:20

Chiar nu stiu ce tester foloseste, mi-a zis mecanicul ca o dat 9000 de lei pe licenta parca... ieri am fost cu ea la reprezentata si mi-au spus ca masina are o rechemare in fabrica datorita racitorului de la egr. Si a doua chestie, eroarea ar fi ca pierde pe undeva aer, pe la galeria de admisie sau prin alta parte.
Acum vreo 3-4 luni s-a crapat o teava din plastic ce intra in motor prin care circula antigelul, si ca sa schimbe teava au dat jos admisia. Bineinteles ca avea depuneri, fapt pentru care am spalat-o la alt service intr-o cuva speciala de spalat. Cand i-am povestit celor de la reprezentata, au zis ca admisia nu trebuie spalata, ca s-ar putea ca supapele alea sa se macine datorita solutiei chimice, si sa cada in capul pistoanelor... wtf????
De filtrul de particule mi-au spus ca intradevar, filtrul are o setare ca dupa 270-280 de mii de km sa arate ca trebuie schimbat, si chiar daca pune testerul nu poate vedea nivelul ci doar ii da defect, dar el fizic poate sa fie bun. Acu' i-am resetarea aia, sa vedem daca merge. Marti sunt programat la reprezentanta pentru verificarea egr-ului si cealalta problema... revin cu post.
O zi buna!!

This post has been edited by JohnCs: 24 July 2019 - 11:22

0

#12 User is offline   Drey 

  • nceptor
  • Group: Members
  • Posts: 110
  • Joined: 12-May 18
  • Gender:Male

Posted 24 July 2019 - 13:35

View PostJohnCs, on 24 July 2019 - 11:20, said:

[...] daca pune testerul nu poate vedea nivelul ci doar ii da defect [...]


Poate calcula nivelul de la DPF.

Se citeste presiunea la ralanti si la 2000 rpm si se calculeaza. La ralanti trebuie sa ai maxim 35 mbar spre exemplu.

This post has been edited by Drey: 24 July 2019 - 13:38

0

#13 User is offline   JohnCs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 20-December 18

Posted 24 July 2019 - 18:53

La mine arata 29 de mbar... bine, el o zis ca sigur ii da defect dupa 280000 de km...

This post has been edited by JohnCs: 24 July 2019 - 18:54

0

#14 User is offline   Drey 

  • nceptor
  • Group: Members
  • Posts: 110
  • Joined: 12-May 18
  • Gender:Male

Posted 25 July 2019 - 07:07

View PostJohnCs, on 24 July 2019 - 18:53, said:

La mine arata 29 de mbar... bine, el o zis ca sigur ii da defect dupa 280000 de km...


Citirea se face dupa un drum de 20 minute la 60 km/h ca sa apuce sa-si faca regenerarea. In caz contrar, iti arata mai mult.

Daca s-a facut regenerarea, 29 mbar e destul de mult
0

#15 User is offline   JohnCs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 20-December 18

Posted 27 July 2019 - 14:01

Am pus iar testerul de curiozitate, 19 mbar arata, iar regenerarea ii facuta in urma cu 291 km
http://www.girlshare.ro/3769759671.7

This post has been edited by JohnCs: 27 July 2019 - 14:05

0

#16 User is offline   JohnCs 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 19
  • Joined: 20-December 18

Posted 01 August 2019 - 20:34

Pana la urma filtrul nu are nimic, era doar contuarul ala.
Erorile alea cu debitmetrul de aer erau de la racitorul de gaze EGR(o teava ce circula aerul cand e motorul rece, era crapata), pe care cei de la reprezentanta l-au schimbat.

As dori un sfat... as vrea sa schimb uleiul in cutie si nu stiu unde... am gasit un service in Roman, NT, dar folosesc ulei Ravenol. Bine, ei au zis ca pot pune si ZF, la cerere, dar e "considerabil mai scump" ...
Sa pun ZF? Stie cineva in Bacau, sau in judetele limitrofe unde pot schimba uleiul cu tot cu "spalare"?
Multumesc!

This post has been edited by JohnCs: 01 August 2019 - 20:37

0

#17 User is offline   montela1980 

  • nceptor
  • Group: Members
  • Posts: 193
  • Joined: 20-December 15
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Posted 16 August 2019 - 18:30

Sfat: cumpara ti tu singur uleiul si baia cu filtru, iesi mai ieftin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
0

Share this topic:


Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro