Jump to content

BMW Diesel vs. BMW Benzina


Romulus

Diesel sau Benzina  

1002 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu as putea sa ma pronunt in cazul marcii BMW pentru ca am condus numai BMW-uri pe benzina. Asa comparativ cu alte marci, tot cu benzina as vota.

Motorina e cam la acelasi pret cu benzina, asa ca in cazul BMW iti trebuie un numar de kilometri foarte mare ca sa dovedesti diferenta de pret. Daca as cauta intr-adevar economie, mi-as lua ceva cu consum de 4% si atunci as putea sa zic ca merg economic. Iar despre depasiri, prefer retrogradez, si chiar si cu micul 2000cm3 pe care il am nu am avut vreodata probleme sa depasesc.

Link to comment
Share on other sites

Eu prefer motorina si asta dupa aproape 18 ani de condus benzina.

Sunt cateva lucruri care trebuiesc luate in consideratie si care incet incet isi fac loc in viata noastra intai in europa si probabil peste ani si peste ocean

- factorul ecologic - in ritmul actual de consum benzina si de crestere a parcului auto, rezervele de petrol mai duc cam 50-60 ani. Daca in clipa asta toate masinile ar trece pe motorina petrolul ar mai ajunge inca 150-200 ani.(cifre luate din cursul predat la universitate)

-performantele motoarelor diesel au ajuns la nivelul celor pe benzina(mai ales in cazul BMW) in unele cazuri chiar le depasesc ( a se vedea cuplul mult mai mare)

consumul si totodata costurile(diferenta de pret) nu sunt deloc de neglijat

la 30000 km/an intre X3 3.0i si 3.0d este o diferenta de aproape 90 mil lei/an in 5 ani se fac 400 mil lei adica salvezi aproape 10000 euroi

-autonomia masinii . De ce nu? Sa umblu prin tara dupa vreo statie shell prin cine stie ce sat nenorocit si uitat de vreme?

-aici ma repet - DEMARAJUL - te rupe la 410 nm nu mai vorbesc de versiunea de la 530 care are 500 nm

-si in final parerea mea este ca motorina asta este un viitor posibil(poate electrice poate hidrogen poate hibride) nu neaparat nici sigur nici probabil dar cert este ca pentru publicul larg benzina este trecutul.

Link to comment
Share on other sites

- factorul ecologic in ritmul actual de consum benzina si de crestere a percului auto rezervele de petrol mai duc cam 50-60 ani.  Daca in clipa asta toate masinile ar trece pe motorina petrolul ar mai ajunge inca 150-200 ani.(cifre luate din cursul predat la universitate)

 

Respect parerea ta, dar...

 

Argumentul de mai sus nu are nimic cu ecologia, avand in vedere efectele nocive ale modoarelor diesel asuptra mediului. Tocmai am vazut un documentar despre biodiesel (AMS TV) si despre acel combustibil se mai poate spune, dar nu prea are legatura cu motorina.

 

Cred ca motivul tau de mai sus, are legatura cu exploatarea mai eficienta a resurselor existente si iti pot da inca un motiv pentru care NU e ecologic. Daca le epuizam mai repede, consumand benzina, vom fi nevoiti MAI repede sa cautam alternative. Logic, nu?

 

 

:) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pentru cine e amator de diesel exista BIO-diesel de multi ani in Germania e mai ieftin si nu scoate fum miroase a cartofi prajiti la ora actuala orice BMW diesel poate fi dotat RME deci sunt mici schimbari ca sa mearga bine cu bio-diesel si costa in fabrica 200-300? in plus decat la dieselul normal.Pentru cine nu stie Bio-dieselul se face din rapita si se poate cultiva f f usor.Deci sunt resurse multe.
Link to comment
Share on other sites

Eu prefer motorina si asta dupa aproape 18 ani de condus benzina. 

- factorul ecologic - in ritmul actual de consum benzina si de crestere a parcului auto, rezervele de petrol mai duc cam 50-60 ani.  Daca in clipa asta toate masinile ar trece pe motorina petrolul ar mai ajunge inca 150-200 ani.(cifre luate din cursul predat la universitate)

Un studiu britanic recent arata ca, mai ales pentru zonele urbane, emisiile Diesel-ului sunt mai suparatoare decat ale motoarelor Otto. In rest unele emit un (cenzurat) altele alt (cenzurat). Ramane in picioare faptul ca dieselul emite mai putin CO2.

-performantele motoarelor diesel au ajuns la nivelul celor pe benzina(mai ales in cazul BMW) in unele cazuri chiar le depasesc ( a se vedea cuplul mult mai mare)

Aproape corect, dar sa nu uitam ca diesel-urile despre care vorbim sunt toate turbo, ori daca le comparam cu benzinele turbo de cilindree echivalenta, orice comparatie a performantelor nu mai are rost.

consumul si totodata costurile(diferenta de pret) nu sunt deloc de neglijat

la 30000 km/an intre X3 3.0i si 3.0d este o diferenta de aproape 90 mil lei/an in 5 ani se fac 400 mil lei adica salvezi aproape 10000 euroi

Si acet calcul este aproape corect, dar sa-l punem in alti termeni cu 30mi/anx5ani=150mii de km, altfle spus nu ajungi niciodata sa recuperezi investitia. Cine tine o masina noua cinci ani, poate! Un alt calcul arata ca din diferenta de consum si de pret a motorinei, diesel-ul recupereaza diferenta de pret dupa 100mii de km. Si atunci pentru o masina, la aceiasi cai putere le dau niste bani inainte pe care ii recuperez dupa 100mii de km. Pentru mine aceasta investitie nu are sens. Daca punem la socoteala costul reviziilor si faptul ca la diesel ar trebui sa schimbi trei filtre in loc de doua, nu mai stiu unde ajungem.

-autonomia masinii . De ce nu? Sa umblu prin tara dupa vreo statie shell prin cine stie ce sat nenorocit si uitat de vreme?

-aici ma repet - DEMARAJUL - te rupe la 410 nm nu mai vorbesc de versiunea de la 530 care are 500 nm

Iar un non-sens: iti iei diesel pentru economie sau pentru performante? Toti spun: "Am diesel, dar stii ce trage!" Pai de aia ti-ai luat diesel ca sa traga? de ce nu ti-ai luat Subaru STI, daca vrei sa traga?

-si in final parerea mea este ca motorina asta este un viitor posibil(poate electrice poate hidrogen poate hibride) nu neaparat nici sigur nici probabil dar cert este ca pentru publicul larg benzina este trecutul.

Motorina are acelasi viitor ca benzina. Daca se intrezareste ceva in viitor, sunt hibridele, restul sunt speculatii si impresii.

 

In rest argumentele tale in favoarea diesel-ului stau in picioare. E si normal, daca ar fi numai aberatii, nu le-ar mai cumpara nimeni.

1339[/snapback]

Edited by Romulus
Link to comment
Share on other sites

Din pacate ecologia nu are numai componenta aceea de poluare ci si pe cea de prezervare de salvare a resurselor si deci implicit ceea ce am spus eu. CO2 conteaza . Iar noile filtre de particule completeaza daca mai era ceva de completat.

Diferenta de pret dintre X3 3.0 diesel si 3.0i se amortizeaza in ziua cumparareii. check bmw.ro. Plus ca dieselul are revizii la 30.000 km. Ce vrei mai mult?

 

"Aproape corect, dar sa nu uitam ca diesel-urile despre care vorbim sunt toate turbo, ori daca le comparam cu benzinele turbo de cilindree echivalenta, orice comparatie a performantelor nu mai are rost."

 

Imi pare rau dar nu inteleg. Comparam 2 motoare de 3 litri. Motoarele 6 in linie de la BMW sunt egale sau superioare in performanta motoarelor de aceeasi capacitate dar turbo ale concurentei. SO?

 

"Iar un non-sens: iti iei diesel pentru economie sau pentru performante? Toti spun: "Am diesel, dar stii ce trage!" Pai de aia ti-ai luat diesel ca sa traga? de ce nu ti-ai luat Subaru STI, daca vrei sa traga? "

 

Sus esti de parere ca performantele sunt aproximativ aceleasi aici spui altceva. Te contrazici singur?

 

Ideea in general este ca dieselul(nou si modern de ultima generatie) si trage si economiseste. Daca asta pare cuiva un nonsens ,...well lucky me!!!! (timpurile se schimba. intrebarea este daca putem si noi. din intteligenta mea :blink:

Link to comment
Share on other sites

Din pacate ecologia nu are numai componenta aceea de poluare ci si pe cea de prezervare de salvare a resurselor si deci implicit ceea ce am spus eu.  CO2 conteaza .  Iar noile filtre de particule completeaza daca mai era ceva de completat.

Diferenta de pret dintre X3 3.0 diesel si 3.0i se amortizeaza in ziua cumparareii.  check bmw.ro. Plus ca dieselul are revizii la 30.000 km. Ce vrei mai mult?

 

"Aproape corect, dar sa nu uitam ca diesel-urile despre care vorbim sunt toate turbo, ori daca le comparam cu benzinele turbo de cilindree echivalenta, orice comparatie a performantelor nu mai are rost."

 

Imi pare rau dar nu inteleg. Comparam 2 motoare de 3 litri.  Motoarele 6 in linie de la BMW sunt egale sau superioare in performanta motoarelor de aceeasi capacitate dar turbo ale concurentei.  SO?

 

"Iar un non-sens: iti iei diesel pentru economie sau pentru performante? Toti spun: "Am diesel, dar stii ce trage!" Pai de aia ti-ai luat diesel ca sa traga? de ce nu ti-ai luat Subaru STI, daca vrei sa traga? "

 

Sus esti de parere ca performantele sunt aproximativ aceleasi aici spui altceva.  Te contrazici singur?

 

Ideea in general este ca dieselul(nou si modern de ultima generatie)  si trage si economiseste.  Daca asta pare cuiva un nonsens ,...well lucky me!!!! (timpurile se schimba. intrebarea este daca putem si noi.  din intteligenta mea :blink:

1424[/snapback]

 

Mai scurt si poatemai clar

 

3,0l BMW Diesel Turbo = 3,0l BMW aspirat

 

Adica diesel-ul turbo ajunge la aceeasi putere cu un Otto aspirat.

 

E un non sens sa-ti iei diesel pentru performanta. Diesel-ul nu a ajuns inca acolo!

Sunt de acord cu motivatia:imi iau diesel pentru un cuplu mai bun la turatii mici, pentru un consum mai mic.

BMW e un caz special in care Diesel-ul are aproape aceeasi putere cu Otto.

BMW e un caz special in care Diesel-ul are aproape acelasi pret cu Otto.

BMW e un caz special in care Diesel-ul are aproape aceleasi performante cu Otto.

BMW este un caz special, in general! Dar asta stim cu totii, de aceea suntem pe acest site.

 

Eu zic sa ne verificam mai atent motivatiile. De ce ne luam un Diesel? Pentru ca ne place cum se comporta. De ce ne luam un Otto? Tot din acelasi motiv. Fiecare cu optiunea sa.

Restul motivatiilor, chiar daca sunt sincere, sunt destul de imature. "Mi-am luat Diesel ca sa si traga si sa si consume putin!" Nu prea are noima o astfel de motivatie.

De ce vrei 200 de cai daca te framanta consumul? De fapt nu te framanta, dar e un avantaj care te bucura.

De ce vrei consum mic daca ai bani pentru un BMW?

 

Ce vreau sa spun. Nu am nimic impotriva motoarelor Diesel. Le cunosc meritele si le apreciez. Eu lupt pentru ca fiecare sa fie sincer cu motivatia pentru care face o optiune sau alta. Nu sa fie indus in eroare de sloganuri publicitare.

Diesel-ul a facut pasi enormi in ultimi zece ani. Si asta pentru ca publicul si-a dat seama de avantajele lui si producatorii au fost fortati sa ia in seama dorintele publicului. Altfel aveam inca injectii indirecte. Acestea au fost dezvoltate de Citroen si Ricardo Consulting prin '50. Cat timp nu s-au cerut prea multe diesel-uri nu si-au batut capul sa schimbe ceva.

 

Toata aceasta pledoarie porneste de la faptul ca "vrem Diesel pentru performanta". Nu spun ca nu se poate, BMW a castigat clasa la Les Mans cu un Diesel, spun doar ca este o cerinta gresita.

 

Concluzie: nu am nimic impotriva celor care vor Otto si nici impotriva celor care vor Diesel. Vreau numai sa se gandeasca bine de ce vor unul sau altul dintre sisteme. Discutiile pro si contra, de tipul "Eu tin cu Steaua" - "Eu tin cu Dinamo", ar inceta.

Link to comment
Share on other sites

Adica lumea ar trebui sa se limiteze la a da click pe poll-ul din thread?

1429[/snapback]

 

Nu, bineinteles ca nu... :) :)

 

... Dar ar putea explica de ce ii place lui o optiune sau alta, fara a incerca sa convinga partea adversa si fara a aduce argumente puerile - in favoarea unei alegeri sau a celeilalte...

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Da, e adevarat nu s-a aratat la ce e bun un diesel si la ce un benzinar e o intrebare veche pe care putini in veste o pun nu se uita numai la performante ci si la trebuinta,ceea ce in Ro e altfel la uni sau la alti dar ma bucur ca si acolo unii gandesc f f bine si normal.

Am colegi care au diesel findca fac km enormi pe an si ajunge mai ieftin,eu de exp. nu fac km dar am ocazia sa conduc si masini de firma si evident ca iau diesel e mai ieftin si cine nu ar face asa,si ar mai fii o categorie cei care merg in concediu si au ceva de tras sigur ca cu un diesel e mai bine.Dar un om cel putin un vest care cumpara un BMW se uita si la consum,poluare si alte avantaje si oamenii care cumpara asa masini au precis un venit bun dar au grija de buzunarul lor si evident aleg varianta mai buna pentru ei,in Germania se vand la ora actuala mai multe diesele decat benzinare si da de gandit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In general pt cel cu explicatii puerile: try to grow up!  Pt cel cu motorul otto si diesel sa stii si tu ca si motorul diesel e tot Otto.  Cresteti si invatati !  iar eu am taiat-o de pe aici  :blink:

1435[/snapback]

 

Nu stiu la cine te referi cu explicatii puerile... Si da, probabil sunt pe aici si oameni mai tineri care mai au de invatat cat timp mai traiesc, adica tineri pana pe la 80 de ani. Nu o facem toti? :)

 

Cat despre motorul diesel (cu autoaprindere) care este tot un motor otto (cu ardere interna) nu am mai auzit nici eu si e impotriva convingerilor mele. Dar poate e o neintelegere de termeni sau nume, sau poate este cum am spus, nevoia de a invata toata viata.

 

Si acum, ca sa fiu rau :) in ton cu exprimarea ta, inteleg ca tu ai crescut si ai terminat de invatat?!? Eu cred ca textul de mai sus, dovedeste exact contrariul. Si cel putin 4 autori pe acest subiect au peste 30 de ani, unul chiar peste 40. :)

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca cu toti tot invatam,dar trebuie sa stim si ce.Era doar o comparatie si nimic altceva.Eu cred ca adevarati fani BMW au sa mai scrie asa sau asa.Fiindca eu cred ca cu toti ca avem multe de invatat dar cel puti eu as vrea sa stiu ce?! :blink:
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu la cine te referi cu explicatii puerile... Si da, probabil sunt pe aici si oameni mai tineri care mai au de invatat cat timp mai traiesc, adica tineri pana pe la 80 de ani. Nu o facem toti? :)

 

Cat despre motorul diesel (cu autoaprindere) care este tot un motor otto (cu ardere interna) nu am mai auzit nici eu si e impotriva convingerilor mele. Dar poate e o neintelegere de termeni sau nume, sau poate este cum am spus, nevoia de a invata toata viata.

 

Si acum, ca sa fiu rau :blink: in ton cu exprimarea ta, inteleg ca tu ai crescut si ai terminat de invatat?!? Eu cred ca textul de mai sus, dovedeste exact contrariul. Si cel putin 4 autori pe acest subiect au peste 30 de ani, unul chiar peste 40. :)

1436[/snapback]

 

Motor Otto - a fost inventat de un tip, Otto; are apindere prin scanteie.

Motor Diesel - a fost inventat de un tip, Diesel; are aprindere prin compresie.

 

Autoaprindere este un termen folosit pentru apriderea necontrolata a amestecului de aer cu benzina. (se petrece inainte de termen, adica inainte de a avea scanteie)

Este foarte nociv deoarece arderea este violenta si necontrolata. O aprindere normala are efectul unei impingeri a pistonului. Autoaprinderea are efectul lovirii pistonului. Daca impingem pistonul invartim arborele cotit. Daca ii dam un ciocan s-ar putea sa invartimarborele cotit. Dar s-ar putea si sa nu. Oricum efectul loviturii este mult mai rau.

 

La Diesel nu apare autoaprinderea nociva pentru ca pana nu se injecteaza motorina, nu are ce sa se aprinda prematur. Iar motorina se injecteaza la timp. Ca si scanteia care se da la timp. Nu vorbim de cazurile unor reglaje proaste sau de defctiuni.

 

Confuzia apare din faptul ca ambele motoare sunt motoare CU ARDERE INTERNA.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Din fabrica inca nu sa livrat nici un GPL si in Germania nici nu se fabrica asa masini numai pe gaz metan Erdgas care e cu totul altceva si nici benzinari pentru GPL in Germania nu prea exista dar stiu ca in Italia e plin si nu numai acolo.
Link to comment
Share on other sites

s-a facut o mica confuzie aici... sper sa explic un pic.

Dau un exemplu:

Un motor Diesel de 3000cmc NU are cuplu mai mare decat un motor de benzina normal aspirat de 3000 cmc...

 

Insa un motor Turbo Diesel... adica bmw-urile diesel astea noi au turbine... doar atunci cuplul este mai mare. Dar daca pui o turbina pe un motor de benzina... FUGI D'AICI SA VEZI ATUNCI CUPLU !!!

 

Cu alte cuvinte... benzina invinge intotdeauna... din toate punctele de vedere... DIESEL este pentru CONSUM REDUS.

Link to comment
Share on other sites

Dan98 multi scriu si vorbesc multe dar putini au contact cu BMW sa nu mai zic sa lucreze la BMW si nu in services ci in fabrica.Eu iti zic sigur ca nici un BMW nu iese cu GPL si nici nu a iesit dar sunt multe servisuri autorizate sau nu care fac asa o treaba cand masina e inca noua inainte de predare.

Dar eu unul ma intreb ce garantie mai are masina respectiva?Mai mult ca sigur ca nu mai are,e alceva la Erdgas(gas metan),am facut asemenea motoare.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.