Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

mgi

Contributors
  • Posts

    2738
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    65

mgi last won the day on April 24

mgi had the most liked content!

About mgi

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    E90

Recent Profile Visitors

28256 profile views

mgi's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/15)

  • Haiduc Verificat 2025 Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Contributor 2024 Rare
  • Great Support Rare
  • Contributor+ 2023 Rare

Recent Badges

1.2k

Reputation

  1. Nu cred ca franarea regenerativa a fost cauza principala. La cum au scris acolo, ca e o limita de timp dupa care se intampla, cel mai probabil era ceva din soft, o conditie pusa aiurea. Brake-by-wire se foloseste din ce in ce mai mult, nu doar pentru hibride/electrice, dar si pentru masini normale. Pentru ca iti ofera un control mai bun al franarii si o viteza de reactie mai mare a sistemelor de asistenta.
  2. Francezii au avut un plan sa reduca cu 30% numarul de centrale nucleare pana in 2035, si au mai avut si cam jumate din numarul lor de centrale inchise pentru probleme sau revizii acum vreo 2 ani. Nu mai stiu care e situatia curenta..
  3. Pai și francezii și nemții s-au împușcat in picior ca s-au grăbit sa închidă centralele atomice si acum le pare rău
  4. E normal sa fie frâna "by wire" la hibride si electrice, pentru ca trebuie combinată frâna regenerativa cu frana clasică
  5. La electrice depinde cum e implementat softul. Unele pleacă sigure, altele nu. În alta ordine de idei: https://theicct.org/pr-electric-cars-getting-cleaner-faster/
  6. E irelevant cine il produce. Asa BMW nu face nici cutii de viteza, nici airbag-uri, nici bielete, nici amortizoare..
  7. Si eu folosesc tot doar ulei BMW, din 2010 incoace in masini. Tot asa, fara probleme, nici la benzina, nici la diesel.
  8. La f30 stiu ca farurile adaptive sunt cam cu 50% mai puternice (in W) decat cele standard led. E posibil sa fie si la G30 la fel, si atunci sa fie diferenta mare intre led standard si laser, dar diferenta nu atat de mare intre led adaptiv si laser
  9. Evident ca puterea are treaba. Mai multa putere înseamnă mai mult stres în motor, tolerante mai mici. Plus o turbina. Sunt motoare total diferite, caracteristici diferite la ulei, nu poți sa le compari.
  10. Hibridele de la Toyota merg cu 0w20 și au alt ciclu de funcționare. Plus putere mai mica.
  11. BMW da ca ulei recomandat pentru B48 LL17FE+, care e doar 0w20 0w30 cred ca e foarte ok, mai ales ca vreau sa ajunga mai repede motorul la temperatura de regim toamna-iarna. Iar LL19 are HTHS mare, deci ma indoiesc ca o sa devina apa prea repede. Nu stiu ce masinute aratau cei de care spui, dar s-ar putea sa nu fie relevante in context. Stai sa vezi distractie la B48/58 TU2, care are recomandat LL22-FE, adica 0w12
  12. Eu ma uit la masinile de generatie noua, cu arhitectura de 800+V - Smart #5, Xiaomi yu7 (care mi se pare bomba!), IX3 Neue Classe, au viteze de incarcare de 400 KW. Deja in zonele civilizate in care gasesti incarcatoare de putere, asta inseamna opriri de maximum 15 min. Si mai toate astea cred ca o sa aiba autonomie 300+ km pe autostrada si probabil 450+ pe DN. Mi se pare foarte rezonabil, pentru orice fel de drum.
  13. Dubios. La Filaret le-am cerut de doua ori 0w30 si au spus ca n-au, si ca bmw recomanda 5w30. In fine..
  14. Pai BMW doar 5w30 LL04 pune la noi in tara, nici nu cred ca au altceva.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.