Jump to content

Bala

Moderators
  • Posts

    8863
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

42678 profile views

Bala's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/15)

  • Haiduc Verificat 2025 Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. Oricum 100% nu e un target realist pt EV. Statul la bloc este un obstacol dar nu reprezinta intreaga tara. Eu ma uit la mine pe strada: 17 case. 3 case au EV si sunt la al doilea sau al 3-lea EV. Deci dupa ce au avut un EV, le-a placut ideea de EV si o varianta fezabila. Ceilalti nu vor sa auda iar cand discuti cu ei, nu au nicio idee despre cum e realitatea cu EV.
  2. De ce? Adica ce ai avea in plus? Eu am in home assistant masina si pe aplicatia ei. In principiu as putea pune si statia in home assistant dar nu am ervi sa ma pun sa scriu ceva sw acum pt ea.
  3. Principalul obstacol in adoptia EV este lipsa de informatii corecte. Plus dezinteresul pentru a citi ceva nou despre ceva nou. Dupa 8 ani de EV, inca primesc intrebari de baza legate de incarcare, statii etc. Plus eternul comentariu: "statii gasesti pe afara. La noi nu sunt..." Care desigur este si fals si stupid. P.S. Ca pe termen lung iti scoti banii, nu intereseaza pe nimeni. Noi nu prea ne facem planuri pe termen lung. Acum ne trebuie ceva de bagat in gura si e ok. Se vede asta si la vot
  4. Orice statie de incarcare este buna si nu face nicio diferenta in incarcare cat timp e de puterea care trebuie. In zilele noastre nu as lua altceva de puetere mai mica de 22kW pt ca nu are sens. Doar pretul e sensisbil mai mic la una de 11kW sau 7 kW (monofazata). Ar mai avea sens sa platesti mai mult daca vrei integrare cu panouri si iti scoti treptat banii incarcand de la soare.
  5. Am intrat pe un grup de baterii/panouri etc. Vad ca apar tot mai multe (si mai bune) celule chinezesti. Apar si solutii tot mai bune si mai complexe opensource si solutii de baterii DIY. Se gasesc carcase, celule, BMS... Inca am preturi f ok la curent dar cu astia nu se stie asa ca incep sa ma documentez serios si pe partea asta. De ex: https://github.com/EnnoidMe/ENNOID-BMS In paralel imi fac curaj sa imi montez cel de-al doilea invertor. Dar la ce ceata e pe afara, si frig... asa nu am chef
  6. La vechiile spatii au fost licitatii separate. Au si ajutat la spor de putere in unele locuri pt ca nu era putere suficienta. La autostrazile noi au fost inca din licitatiile autostraziilor obligati sa faca racordurile. Apoi licitatii pt cine instaleaza si opereaza statiile. Asa vor fi toate parcarile pe autostrazile din UE De fapt sunt. Ma urc pe autostrada in Tm si merg linistit pana in Italia cu chargere unde vreau. Idem in ro cand o apuc spre B sau Iasi/cluj. Ca la noi la mare nu are sens
  7. Conteaza mult si la electrica. Este diferenta chiar foarte mare intre ele. La I3, aveai acelasi cuplu pana la fix 100km/h cand se blagea brusc si tragea chiar greu la peste 100km/h. Daca depaseam la 100-120km/h, parca eram cu camionul La leaf trage tare pana pe la 70km/h si scade cuplul lent pana la 135km/h unde e limitat La skoda, trage la fel si abia pe la 120km/h scade incet cuplul insa in mare trage bine si la 150km/h Diferenta vine de la tipul motorului, ratia dintre magneti permanenti, nr de poli etc etc care depinde mult de la producator la producator si de generatie
  8. Este fascinant cum oamenii cu EV acasa si panouri spun ca le trebuie baterie. Dupa un simplu calcul rezulta ca bateria nu ajuta cu nimic. Pe termen lung o mai si strici. Dar sigur... e cool sa ai baterie Bine, exceptie cand respectiva persoana este deosebit de bogata si cumpara o baterie foarte mare. Aia va rezista. Doar ca tot nu isi va scoate banii in veci pe ea. Csf, ncsf
  9. Superb!!! Inca un model la care se poate incepe o a doua viata cu range mai mare ca in prima viata. Au si vide-uri cu teste si ce schimba la masina. P.S. Pretul la I3 a ajuns f mic acum. Cum mai scade... pe viitor chiar e o optiune buna
  10. Va fi interesant cand vom avea E class nou & I5 nou pe noile arhitecturi. Cu 750-800km range, deja e altceva. Plus incarcarile alea.
  11. La prima intrebare, bateria are cativa parametrii care se bat cap in cap: densitatea energetica - kWh ore capacitatea vs. volum&greutate. Aici intervine si softul care asigura un buffer intre 0% - util - 100%. durata de viata - numar de ciclii viteza de incarcare/descarcare La o baterie, dupa ce se stabileste chimia, din structura intrna se poate ca anumiti parametrii de mai sus sa poata fi optimizati in defavoarea altora. Poti mari viteza de incarcare fara sa scazi viata bateriei dar facand un mic compromis la capacitatea totala. Sau ai capacitate mare dar scazi viteza de incarcare sau reduci viata. Deci daca folosesti reteta corecta, bateriei nu ii scade durata de viata. Depinde de seriozitatea si talentul producatorului. Inca un aspect important: managementul termic. O conditie obligatorie este ca la puterea aia de incarcare, bateria sa nu se incalzeasca. Asta presupune racire cu lichid si un sistem AC bine dimensioat. Ochiometric, la 180kW incarcare, un sistem AC normal poate mentine temperatura bateriei daca afara sunt 40 de grade. La a doua intrebare: orice statie are load balancing sau limitare temporara. Puterea de incarcare livrata masinii este ajustata de 10 ori pe secunda si se poate ajusta live in functie de disponibilitatea de putere -> deci nu arzi cabluri si trafuri. In plus, la viteza asta de incarcare, incarcarea nu dureaza mult. Sistemul energetic national are o inertie mult mai mare si poate suporta astfel de varfuri -> deci nu e risc sa conectezi X masini si ai direct black-out.
  12. L-au lansat fara dar baga si ei convertor de la 400V la 800V https://www.caranddriver.com/news/a64715269/2026-mercedes-benz-cla-ev-not-compatible-400v-fast-charger/
  13. Nu e chiar asa. Ce se monteaza noi acum, vin cu 800V destul de multe. Si suntem relativ in trend. Nu e ca pe afara ai dese 800V. Iar masinile cu 800V au local DC-DC si trag cat se poate din 400V si fac cat ii trebuie bateriei local. Deci nu e ca nu poti incarca ci doar ca nu te duci in puterea maxima. Ai doua limitari: tensiunea si curentul. La tensiune: era limita pe 400V pentru ca ai componente catre trebuie sa reziste la tensiunea de 400V + o marja iar marea problema era ca tranzitoarele erau lente la tensiuni mai mari. Orice convertor sau incarcator DC-DC iesea mare ca volum si greutate din cauza frecventelor mici de comutatie acum au scazut preturile la tranzistoarele rapide care merg la tensiuni mai mari (1200-1600V) deci invertoarele & on board chargerele pot ramane mici si se poate trece la tensiunea mai mare. Idem, a scazut pretul si la componentele pasive care merg la tensiuni mari: conectori, condensatoare etc La curent: la curenti de cateva sute de A, cablurile de incarcare devin f grele. Sunt studii care arata ca e mai usor un cablu cu racire cu apa prin el decat un cablu normal. Dar pe langa pret, si ala e scump rau. Oricum, un cablu de DC de la 400V de 3m e pe la 1500eur. Marind tensiunea si pastrand acelasi curent, atingi puteri de incarcare mai mari. P.S. E si masina la 1200V. Sau 1000V. Ceva chinezesc cu 1000cp+ Xiaomi parca
  14. Da. Oarecum la fel e si cu ionity. Daca faci tur prin EU, merita subscriptia. Din cateva incarcari ti-ai scos-o.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.