Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Bala

Moderators
  • Posts

    8857
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

42648 profile views

Bala's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/15)

  • Haiduc Verificat 2025 Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. Conteaza mult si la electrica. Este diferenta chiar foarte mare intre ele. La I3, aveai acelasi cuplu pana la fix 100km/h cand se blagea brusc si tragea chiar greu la peste 100km/h. Daca depaseam la 100-120km/h, parca eram cu camionul La leaf trage tare pana pe la 70km/h si scade cuplul lent pana la 135km/h unde e limitat La skoda, trage la fel si abia pe la 120km/h scade incet cuplul insa in mare trage bine si la 150km/h Diferenta vine de la tipul motorului, ratia dintre magneti permanenti, nr de poli etc etc care depinde mult de la producator la producator si de generatie
  2. Este fascinant cum oamenii cu EV acasa si panouri spun ca le trebuie baterie. Dupa un simplu calcul rezulta ca bateria nu ajuta cu nimic. Pe termen lung o mai si strici. Dar sigur... e cool sa ai baterie Bine, exceptie cand respectiva persoana este deosebit de bogata si cumpara o baterie foarte mare. Aia va rezista. Doar ca tot nu isi va scoate banii in veci pe ea. Csf, ncsf
  3. Superb!!! Inca un model la care se poate incepe o a doua viata cu range mai mare ca in prima viata. Au si vide-uri cu teste si ce schimba la masina. P.S. Pretul la I3 a ajuns f mic acum. Cum mai scade... pe viitor chiar e o optiune buna
  4. Va fi interesant cand vom avea E class nou & I5 nou pe noile arhitecturi. Cu 750-800km range, deja e altceva. Plus incarcarile alea.
  5. La prima intrebare, bateria are cativa parametrii care se bat cap in cap: densitatea energetica - kWh ore capacitatea vs. volum&greutate. Aici intervine si softul care asigura un buffer intre 0% - util - 100%. durata de viata - numar de ciclii viteza de incarcare/descarcare La o baterie, dupa ce se stabileste chimia, din structura intrna se poate ca anumiti parametrii de mai sus sa poata fi optimizati in defavoarea altora. Poti mari viteza de incarcare fara sa scazi viata bateriei dar facand un mic compromis la capacitatea totala. Sau ai capacitate mare dar scazi viteza de incarcare sau reduci viata. Deci daca folosesti reteta corecta, bateriei nu ii scade durata de viata. Depinde de seriozitatea si talentul producatorului. Inca un aspect important: managementul termic. O conditie obligatorie este ca la puterea aia de incarcare, bateria sa nu se incalzeasca. Asta presupune racire cu lichid si un sistem AC bine dimensioat. Ochiometric, la 180kW incarcare, un sistem AC normal poate mentine temperatura bateriei daca afara sunt 40 de grade. La a doua intrebare: orice statie are load balancing sau limitare temporara. Puterea de incarcare livrata masinii este ajustata de 10 ori pe secunda si se poate ajusta live in functie de disponibilitatea de putere -> deci nu arzi cabluri si trafuri. In plus, la viteza asta de incarcare, incarcarea nu dureaza mult. Sistemul energetic national are o inertie mult mai mare si poate suporta astfel de varfuri -> deci nu e risc sa conectezi X masini si ai direct black-out.
  6. L-au lansat fara dar baga si ei convertor de la 400V la 800V https://www.caranddriver.com/news/a64715269/2026-mercedes-benz-cla-ev-not-compatible-400v-fast-charger/
  7. Nu e chiar asa. Ce se monteaza noi acum, vin cu 800V destul de multe. Si suntem relativ in trend. Nu e ca pe afara ai dese 800V. Iar masinile cu 800V au local DC-DC si trag cat se poate din 400V si fac cat ii trebuie bateriei local. Deci nu e ca nu poti incarca ci doar ca nu te duci in puterea maxima. Ai doua limitari: tensiunea si curentul. La tensiune: era limita pe 400V pentru ca ai componente catre trebuie sa reziste la tensiunea de 400V + o marja iar marea problema era ca tranzitoarele erau lente la tensiuni mai mari. Orice convertor sau incarcator DC-DC iesea mare ca volum si greutate din cauza frecventelor mici de comutatie acum au scazut preturile la tranzistoarele rapide care merg la tensiuni mai mari (1200-1600V) deci invertoarele & on board chargerele pot ramane mici si se poate trece la tensiunea mai mare. Idem, a scazut pretul si la componentele pasive care merg la tensiuni mari: conectori, condensatoare etc La curent: la curenti de cateva sute de A, cablurile de incarcare devin f grele. Sunt studii care arata ca e mai usor un cablu cu racire cu apa prin el decat un cablu normal. Dar pe langa pret, si ala e scump rau. Oricum, un cablu de DC de la 400V de 3m e pe la 1500eur. Marind tensiunea si pastrand acelasi curent, atingi puteri de incarcare mai mari. P.S. E si masina la 1200V. Sau 1000V. Ceva chinezesc cu 1000cp+ Xiaomi parca
  8. Da. Oarecum la fel e si cu ionity. Daca faci tur prin EU, merita subscriptia. Din cateva incarcari ti-ai scos-o.
  9. Au deschis al doilea supercharger in Tm Preturile sunt; 1.52ron / kWh in rest 2.12ron / kWh ora 9 pana la ora 23 Mi se pare un pret f bun. Daca esti la ppc sau alte mizerii dinastea, iesi mai ieftin daca incarci la supercharger
  10. Am citit despre bateria astora. Cum ziceam mai in urma ca e nevoie si de servisare simpla a bateriei. In sfarsit renunta la acel frame in jurul bateriei si astfel modulele se prind individual pe sasiul masinii. In caz de probleme cu bateria, schimbi direct modulul defect si asta e. Fara sa te atingi de celalalte module ale bateriei. Ar fi minunat sa faca toti asa EV-urile.
  11. Arhitectura de 800V e o evolutie buna si un must have din 2025 in colo. nu mi-as mai lua ceva ce nu are 800V La BMW doar neue klasse are
  12. Nimic nou. Se intampla si la marcile europene, inclusiv BMW. Era si la I3 dar am dat masina inainte de a expira cu cateva luni. La skoda am platit vreo 200 de ron parca pt un an. Sau pe acolo.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.