Jump to content

Bala

Moderators
  • Posts

    8795
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

42558 profile views

Bala's Achievements

Veteran

Veteran (13/15)

  • Haiduc Verificat 2025 Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. Intre timp la e-charge: Asta e fain. Am luni in care trec de 150kWh de la ei
  2. Clar ! Si pe langa asta, taxa e la initiativa Europeana pt ca ai retelele interconectate si cand e consum mic la noi fiind sarabatoare, e cam oeste tot. Idem si soarele fiind un continent mic. Fix asa cum tipam din prima ca nu e bine, au tipat si idiotii aia din usr si s-a ales praful de o idee buna pana la urma. E o masura de protectie. Scria si in legea aia ca e o taxa temporara pt a micsora varful enrgetic dar de ce sa citeqasca cineva ceva. Se poate plange si revolta direct. Preventiv, asa
  3. Sunt momente cand sistemul energetic are un consum mai mic decat productia. In functie de tipul producatorului de energie, unii producatori se pot opri mai usor (ex parcurile fotovoltaice, hidro) si unele mei greu (nuclear, carbuni). Scopul taxei era ca sa existe un mecanism care poate fi folosit pentru perioade scurte de timp, pentru a opri sau stimula oprirea injectiei in retea. Fiecare sistem energetic are prognoze pentru zilele urmatore. Poate veni un anunt: sambata si duminica activam taxa. Atunci, sambata si duminica, prosumatorii isi opresc injectia in retea si nu platesc. Daca nu o opresc, atunci platesc o taxa pe kWh injectat Cand s-a discutat la noi de taxa asta, au sarit niste gusteri ca vai, taxam soarele. Nu! Era doar pt a stimula un control al injectiei in perioade cand chiar e prea multa energie si apar complicatii. Mi se pare foarte util sa ai un control al injectiei
  4. Taxa pe soare este un concept foarte ok si benefic. Desigur, cand este folosita in scopul initial si cu reguli clare. Cand abuzezi de taxa pe soare, atunci e o problema. Dar ea in sine nu este.
  5. I4 clar. Mai ales la cat mergi cu el.
  6. Mi se pare prea futurist interiorul ala. Cred ca am imbatranit eu dar mi se pare greu ca la fiecare masina nou sa trebuiasca sa ma adaptez la ea. Ba un ecran in minus, ba tableta in mijloc, ba unul in plus pe langa parbriz etc. De la E60, la I3 macar ramasese idrive-ul. Mult imbunatatit dar era acolo. Aveai ceva comun. Cand o apare, poate dupa un testdrive sa imi schimb parerea
  7. Asa, de dragul unitatilor de masura: kWh, energia. E cantitate. In kWh se masoara capacitatea bateriei sau energia incarcata. kW este puterea si reprezinta debicei viteza de incarcare. Sau puterea motorului Consumul este dat de kWh/100km adica energia/distanta. Ar fi fain ca dupa mai bine de 10 ani de masini electrice pe piata, sa scriem corect unitatile astea de masura
  8. Varianta oficiala este ca platesti acciza + tva + taxa injectie + taxa transport etc. iar liniile transport sunt diferite in functie de zona. Acum vreun an (parca) au marit aceste taxe. De parca legile fizicii s-au schimbat si se pierde mai mult pe traseu. P.S. prosumatorii platesc transportul pe inalta tensiune desi prosumatorul produce si primul "neprosumator" aflat in vecinatatea lui, va consuma ce injecteaza prosumatorul. Practic, nu produci in Tm si consumi la Iasi. Deci taxa pe inalta tensiune e o alta japca pe fata.
  9. Am primit ieri informarea de la hidroelectrica legat de noul tarif: acum 0.76 ron / kWh aprox noul tarif 0.83 ron / kWh Nu e rau. Se putea si mai rau. Dar clar extind si panourile. Am gasit si site-uri care ofera panouri la preturi f ok. 6-7kWp la sub 1k eur (panouri ok, nu no name)
  10. La nissan leaf, BMS-ul poate fi resetat si apare SoH 100% Apoi, dupa cativa ciclii de incarcare pe ChadeMo, SoH se duce spre real dar apuci sa te dai cu masina cu range mare in bord. Si sa o vinzi la un pret bun Partea buna e ca la service-uri mari, poti cere test de baterie. Un astfel de test incarca si descarca bateria in unele conditii si genereaza un raport cu SoH oficial, nu estimat de catre BMS.
  11. La V2L trebuie vazut cum e implementat pt ca difera de la masina la masina. De ex la skoda au pornit V2L dupa un update de sw insa au implementat si un counter. Ai maxim de 1000 de descarcari in meniu. Eu nu l-am activat asa ca nu stiu cum face dar: - ce se intampla dupa cele 1000 de descarcari? pierzi garantia sau dezactiveaza functia? - e 1000 de porniri sau 1000 de ciclii de baterie. Ca daca pornesti sa alimentezi un bec jumate de ora cat te bagi in cort si scade counterul cu 1 pt asta, e cam trist
  12. I3 este o masina foarte reusita. Urata cu spume, dar e fiabila si foarte usor de intretinut.
  13. De fapt e mai ieftin insa vor subscriptie. O dau si ei ca ionity pe afara
  14. Asa apare factura cu panourile. Am undeva pe la 80% din incarcare numai din panouri iar partea asta nu apare pe factura. Apare pe smart meter: Se vede ca intre smart meter si factura e o diferenta de sub 1kWh ceea ce e foarte bine. Am mai auzit pe unii ca astia "ne fura". Se pare ca nu ne fura.
  15. Cei cu hidroelectrica vor avea relativ aceleasi tarife ca pana acum. Sau cateva procente in plus. Intelesesem ca daca esti prosumator, nu schimba preturile. Probabil ca mai sunt diversi cu contracte la firme mai dubioase si care vor fi arsi la buzunar. Dar eu sincer nu stiu pe nimeni cu EV care sa nu fi trecut la hidroelectrica. Cam trebuie sa fi masochist sa nu o faci. Mai sunt statiile de incarcare rapide care depinde de unde trag energia. Daca sunt pe hidroelectrica, nu ar trebui sa vina cu scumpiri. L.E. Mi-a venit factura la curent. Cu 2 EV-uri acasa si in medie spre 800-1000km/saptamana, cu 9kWp panouri, factura a venit 370ron
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.