Jump to content

Bala

Moderators
  • Posts

    8866
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Bala last won the day on October 14 2013

Bala had the most liked content!

1 Follower

About Bala

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ghiroda

Previous Fields

  • Masina
    BMW I3

Recent Profile Visitors

42688 profile views

Bala's Achievements

Grand Master

Grand Master (14/15)

  • Haiduc Verificat 2025 Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Reacting Well Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare

Recent Badges

55

Reputation

  1. O parte in app skoda si toate in home assistant prin ceva integrare
  2. Da, toate astea le primeste si grupul VAG. De ex: daca geamul dreapta/stanga/fata/spate este deschis. unde, cat si cum am incarcat daca am activat modul de battery care daca incarc acasa sau in alta parte daca am becuri aprinse si care daca am activat dezaburirea la cat am setata clima daca am pornit dezaburirea ce temp am setata la clima etc L.E. sunt 55 de parametrii pe care ii pot vedea eu ca sunt trimisi la VAG. Nu stiu daca mai sunt si altii trimisi
  3. Toate fac asa. Nu vad unde e noutatea. Si I3 facea. Si nissan leaf si skoda fac. Acuma ca sunt chinezi sau din grupul VAG sau BMW, nu e tot aia? "O mana criminala" tot poate ceva rau.
  4. Oricum 100% nu e un target realist pt EV. Statul la bloc este un obstacol dar nu reprezinta intreaga tara. Eu ma uit la mine pe strada: 17 case. 3 case au EV si sunt la al doilea sau al 3-lea EV. Deci dupa ce au avut un EV, le-a placut ideea de EV si o varianta fezabila. Ceilalti nu vor sa auda iar cand discuti cu ei, nu au nicio idee despre cum e realitatea cu EV.
  5. De ce? Adica ce ai avea in plus? Eu am in home assistant masina si pe aplicatia ei. In principiu as putea pune si statia in home assistant dar nu am ervi sa ma pun sa scriu ceva sw acum pt ea.
  6. Principalul obstacol in adoptia EV este lipsa de informatii corecte. Plus dezinteresul pentru a citi ceva nou despre ceva nou. Dupa 8 ani de EV, inca primesc intrebari de baza legate de incarcare, statii etc. Plus eternul comentariu: "statii gasesti pe afara. La noi nu sunt..." Care desigur este si fals si stupid. P.S. Ca pe termen lung iti scoti banii, nu intereseaza pe nimeni. Noi nu prea ne facem planuri pe termen lung. Acum ne trebuie ceva de bagat in gura si e ok. Se vede asta si la vot
  7. Orice statie de incarcare este buna si nu face nicio diferenta in incarcare cat timp e de puterea care trebuie. In zilele noastre nu as lua altceva de puetere mai mica de 22kW pt ca nu are sens. Doar pretul e sensisbil mai mic la una de 11kW sau 7 kW (monofazata). Ar mai avea sens sa platesti mai mult daca vrei integrare cu panouri si iti scoti treptat banii incarcand de la soare.
  8. Am intrat pe un grup de baterii/panouri etc. Vad ca apar tot mai multe (si mai bune) celule chinezesti. Apar si solutii tot mai bune si mai complexe opensource si solutii de baterii DIY. Se gasesc carcase, celule, BMS... Inca am preturi f ok la curent dar cu astia nu se stie asa ca incep sa ma documentez serios si pe partea asta. De ex: https://github.com/EnnoidMe/ENNOID-BMS In paralel imi fac curaj sa imi montez cel de-al doilea invertor. Dar la ce ceata e pe afara, si frig... asa nu am chef
  9. La vechiile spatii au fost licitatii separate. Au si ajutat la spor de putere in unele locuri pt ca nu era putere suficienta. La autostrazile noi au fost inca din licitatiile autostraziilor obligati sa faca racordurile. Apoi licitatii pt cine instaleaza si opereaza statiile. Asa vor fi toate parcarile pe autostrazile din UE De fapt sunt. Ma urc pe autostrada in Tm si merg linistit pana in Italia cu chargere unde vreau. Idem in ro cand o apuc spre B sau Iasi/cluj. Ca la noi la mare nu are sens
  10. Conteaza mult si la electrica. Este diferenta chiar foarte mare intre ele. La I3, aveai acelasi cuplu pana la fix 100km/h cand se blagea brusc si tragea chiar greu la peste 100km/h. Daca depaseam la 100-120km/h, parca eram cu camionul La leaf trage tare pana pe la 70km/h si scade cuplul lent pana la 135km/h unde e limitat La skoda, trage la fel si abia pe la 120km/h scade incet cuplul insa in mare trage bine si la 150km/h Diferenta vine de la tipul motorului, ratia dintre magneti permanenti, nr de poli etc etc care depinde mult de la producator la producator si de generatie
  11. Este fascinant cum oamenii cu EV acasa si panouri spun ca le trebuie baterie. Dupa un simplu calcul rezulta ca bateria nu ajuta cu nimic. Pe termen lung o mai si strici. Dar sigur... e cool sa ai baterie Bine, exceptie cand respectiva persoana este deosebit de bogata si cumpara o baterie foarte mare. Aia va rezista. Doar ca tot nu isi va scoate banii in veci pe ea. Csf, ncsf
  12. Superb!!! Inca un model la care se poate incepe o a doua viata cu range mai mare ca in prima viata. Au si vide-uri cu teste si ce schimba la masina. P.S. Pretul la I3 a ajuns f mic acum. Cum mai scade... pe viitor chiar e o optiune buna
  13. Va fi interesant cand vom avea E class nou & I5 nou pe noile arhitecturi. Cu 750-800km range, deja e altceva. Plus incarcarile alea.
  14. La prima intrebare, bateria are cativa parametrii care se bat cap in cap: densitatea energetica - kWh ore capacitatea vs. volum&greutate. Aici intervine si softul care asigura un buffer intre 0% - util - 100%. durata de viata - numar de ciclii viteza de incarcare/descarcare La o baterie, dupa ce se stabileste chimia, din structura intrna se poate ca anumiti parametrii de mai sus sa poata fi optimizati in defavoarea altora. Poti mari viteza de incarcare fara sa scazi viata bateriei dar facand un mic compromis la capacitatea totala. Sau ai capacitate mare dar scazi viteza de incarcare sau reduci viata. Deci daca folosesti reteta corecta, bateriei nu ii scade durata de viata. Depinde de seriozitatea si talentul producatorului. Inca un aspect important: managementul termic. O conditie obligatorie este ca la puterea aia de incarcare, bateria sa nu se incalzeasca. Asta presupune racire cu lichid si un sistem AC bine dimensioat. Ochiometric, la 180kW incarcare, un sistem AC normal poate mentine temperatura bateriei daca afara sunt 40 de grade. La a doua intrebare: orice statie are load balancing sau limitare temporara. Puterea de incarcare livrata masinii este ajustata de 10 ori pe secunda si se poate ajusta live in functie de disponibilitatea de putere -> deci nu arzi cabluri si trafuri. In plus, la viteza asta de incarcare, incarcarea nu dureaza mult. Sistemul energetic national are o inertie mult mai mare si poate suporta astfel de varfuri -> deci nu e risc sa conectezi X masini si ai direct black-out.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.