Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Cablul ala P-Bus ar trebui sa fie albastru cu dunga rosie. Este gros de 0,35mm, grosimea sarmei la interior. Deci este cat se poate de subtire. Ar trebui bagat in locatia 11 din conectorul cu 18 pini. Conectorul acela intra in categoria waterproof din pagina asta a modelului tau: RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog Aici sunt tipuri de pini folositi pentru watertight: RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog Poti vedea pe cum sunt aranjati pe diferite sectiune de cablu. Tie iti trebuie 0,5-1mm sau mai mici. Vezi daca poti sa extragi vreunul din cablurile de aceiasi grosime din conector sa vezi ce clema metalica e atasata. Apoi mergi la dealer cu poza si comanda mama si tata.
  3. Today
  4. Revin, desi am totul nou in continuare pierde lichid servo , in weekend poate imi fac chef sa dau jos "chipul" de pe masina si sa pun inapoi ce avea de fabrica , am incercat sa pun si debitmetrul de fabrica, nici o sansa mergea extrm de bogat practic a inecat motorul si dupa 5 sec s-a oprit . Dupa mi-am amintit ca la M42 cu lambda trebuie deconectat nu stiu ce fir, am facut asta dar nu am mai incercat din nou sa pun debitmetrul, poate in weekend. Consumul e imposibil de dedus daca as lua de bun ce zice sonda litrometrica ar fi ceva de genul 25%
  5. Mergi cu o problema in service si te intorci cu alta: pun diagnoza si constatat ca am o eroare pe un senzor (1531, arbore cotit sau cam asa ceva). Ia si citeste, studiaza, ce naiba e. Rapid am facut legatura cu lucrarea din service, tutoriale pe yt sa vad ce au desfacut (au dat admisia jos). In fine, sambata dimineata, la prima ora, m-am dus la ea. De data asta am avut noroc, in 2 minute am gasit mufa de la senzor nepusa la remontare. Sters eroarea, plecat in probe, totul ok. Simptomele erau: pornire greoaie si lipsa de putere. Tot intre timp am rezolvat si o mica probema la grila de ventilatie din bord: un piciorus rupt la unul din butoanele care misca fantele, pe care l-am rezolvat cumparand cu 40 lei o grila cam busita de la dezmembrari dar cu el ok. Satisfactie maxima. Dupa 6 luni de stres, am rezolvat problema cu nefunctionalitatea modulului din usa: firul de P-BUS avea o improvizatie facute in Germania, pe traseu (mai exact, la mufa de imbinare cu caroseria a racordului flexibil de la usa sofer). Greu de descris in cuvinte ce bucurie simteam aseara legat de acest lucru. Acum pot spune ca este o masina perfect functionala (la fel ca si cabrio). Ramane sa ma concentrez pe maruntisuri: un punct de rugina pe capota motor, cateva pe usa portbagaj, niste sprayuri anticorozive prin praguri si aripi, ceara pe dedesubt, chestii dinastea. Si o plimbare mai lunga (in afara de cea de la Sibiu, de la intalnire, masina nu vede decat centura Craiovei, 30 km in total, sambata sau duminica). Cred ca voi face o vizita la Tiriac la expozitia de masini.
  6. ""Lucrarea"" este facuta cu siguranta intr-un service si nu intr-un parc auto. Mai mult ca sigur este de la primul proprietar, nu de la urmatorul (asta habar nu avea de asa ceva). A rezistat ceva, totusi. Dar, a fost facuta de mantuiala, chiar daca a folosit si tub izolator termocontractil (dupa ce am taiat cablul, am descoperit la unul din capete, lipitura rece). Acuma, ce pot sa spun: defectul a fost banal, e adevarat. Dar, cand cunostiintele mele erau 0, cand vorbesti cu cel putin 10 electricieni din oras, care-ti dau tot felul de teorii sau iti dau cu flit, ori ai noroc ori cauti de innebunesti. Eu am umblat la racordul respectiv de 2 ori insa fara sa desfac in zona de imbinare in caroserie (abia ieri pe yt am gasit un tutorial si am vazut cum se desface acolo). Doar cine vede masina poate sa ma inteleaga. Totul, la interior, este impecabil. Sigur ca ma gandeam ca in garaj sau afara, in 24 de ani, un sobolan sau raton sau alta jivina ar fi putut roade ceva, dar, recunosc, la ce se vede in poza, nu ma asteptam. Momentan voi intregi, lipi, izola cu un fir similar (deja am facut probe). Ulterior, voi cumpara de la dezmembrari mufele si voi folosi pinii (la fel ca la modulul din usa). Acum stiu cum se desface o mufa ca sa schimbi un pin. Nu ma apuc de sertizat (are fii-miu scule) fiindca nu e usor si cred ca nici firul nu mai are lungimea necesara (deci, va trebui reintregit oricum).
  7. Deci iprin conectorul dim usa trecea inca un fir care tinea comunicarea cu modulul? Iar acesta dupa cum vad parr ca a adiugat o sectiune de cablu evitand conectorul.. iar ambele capete ale sectiunii par a avea heatshrink.. pe ele. Parerea mea e ca de fapt firul "intregit" trecea de fapt prin conector. Cred ca, ceva s-a incercat in ttecutul masinii.. si nu a reusit dar a stricat si sertizarea cablului din fabrica! Cred ca numai un idiot cu doua maini stangi putea sa faca asta.. Sa se apuce de ceva si sa strice mai rau tocmai in conectorul usiii.. Oricum... daca stii pe cineva care sa aiba o scula de sertizat pentru asa ceva.. gasesti la dealer relativ ieftin conexiuni/pimi pentru mufa aceea. Cauta pe realoem si da-le codul. Cateodata.. nu ma intreba ca nu stiu cum functioneaza lucrurile la dealeri. Cateodata vand cabluri cu ambele capete sertizate de ei sau cine fac respectivele conexiuni pentru ei. Mai jos doar un exemplu: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UX31-EUR-06-2008-E91N-BMW-320d&diagId=61_1691 La modelul meu in realoem nu arata conexiuni cu, cabluri atasate si a venit cu sectiune de cablul sertizat in ambele capete. Il tai in doua sau cat iti trebuie sa conectezi/lipesti doar un capat ca celalalt intra in mufa. Tu poti sa sertizezi un capat iar celalalt capar il cositoresti (izolezi cu banda..) de cabulul masini si il impaturesti daca locul iti peemite. Daca nu te duci in paralel si te lipesti de acelasi cablu unde gasesti loc. La fel si in partea cealalta a conectorului. Ce, culoare are cablul ala in mufa aia? Poti sa te "legi" oriunde ipe acelasi cablu in interiorul masinii fara al taia atat timp cat il izolezi. Doar decojesti foarte putin si te lipesti pe el. Dar asta nu e profesional.. si prea corect.. Asta putea sa incerce si ala inainte fara sa trebuiasca sa distruga sertizarile. Sunt scule care doar inteapa izolatia cablului pentru testari verificari de durata sau nu..
  8. Pentru toate tipurile : https://www.bmw.de/de/mehr-bmw/technology-and-innovation/bmw-reifenkennzeichnung.html “Anvelopele au o influență puternică asupra manevrabilității și siguranței la volan. De aceea, impunem cerințe ridicate anvelopelor pentru vehiculele noastre. Le supunem unor teste riguroase folosind până la 50 de criterii de calitate diferite. Acest lucru este semnificativ mai mult decât este cerut legal de reglementările UE privind etichetarea anvelopelor. În plus, acestea sunt dezvoltate în strânsă colaborare cu producători de anvelope de top. Se potrivesc perfect și sunt adaptate individual pentru BMW-ul dumneavoastră.” Aveti atasat si etichetarea cauciucurilor cu aprobare BMW.
  9. Inteleg perfect cu zgomotul, am patit la fel la un B47...am schimbat fulia vibrochen ca apoi sa isi dea seama mecanicul ca e de la pompa de apa... urmeaza schimbata si aceea impreuna cu cureaua(desi are 18k km cureaua) si ce mai e pe acolo. Revenind la tine, frumos din partea lor ca le schimba pe garantie, pana la urma de aceea o ai. Te inteleg si la faza cu coupe vs sedan/touring. Si eu sunt fan coupe, dar nu mai am rabdare de usi lungi si grele, pozitie mai joasa la volan etc :))
  10. Nu ai de unde sa știi ce a fost acolo,sunt persoane care se pot bloca in situația de mai sus.
  11. Te asigur ca e valabil si n viata reala, am vazut multe situatii similare in care soferii au avut prezenta de spirit si s a reusit evitarea unor catastrofe de proportii. Dar si alea, ai asta, exceptii. E trist ca scoala de soferi e ca o gluma proasta la noi... de aia mor si atatia tineri, din cauza inconstientei si a faptului ca habar n au sa conduca chiar si dupa scoala auto.
  12. Yesterday
  13. @Wolff aici e smecheria, cand faci upgrade , iti dai seama ca e mai bine, mai mare etc, asa te ai simtit cand te-ai murar de oe f31 pe g32, crede-ma cand mergi inapoi o sa fie diferenta mare eu am g21 dupa f10 ,prima impresie a fost ca e mai mic si na, in timp mi-am dat seama ca dau cu genunchiul in consola tot timpul, cand multumesc la careva in trafic ( ridic mana) ating parbrizul etc. parcheaza odata langa un g2x sa vezi cu cat e mai lata seria 5 la urma urmei e alegerea ta, banii tai, faci cum vrei,
  14. Corect,dar asta e valabil la simulator sau jocuri pe calculator.Era bine să oprească pe loc autocarul și vw,trecea nebunu și aia era.. In viața reală se întâmplă altfel,din păcate…
  15. G31 540i n ar fi bun? Tot b58 are si asta...
  16. Aici nu e vorba de evitat ca oricum n ai pe unde, dar daca era atent la drum, ala cu vw putea frana din timp sa minimizeze impactul pana la urma ca nu e tot una sa faci frontala la 70kmh+70kmh sau la 30kmh+30kmh... Eu conduc mult, si prin Romania, soferii sunt efectiv inconstienti si ZERO instinct de supravietuire... f putini anticipeaza traficul si vad mai mult in fata decat masina proprie, habar n au ce i aia soferie... sa nu mai vb de preventie...
  17. Nu vreau sa fiu ala care zice "ti-am spus eu..." dar era primul loc in care as fi cautat.... e bine ca ai gasit "buba"
  18. Am avut F31 si spatiul era ok, G21 e similar la spatiu interior si bagaje, merge pt un drum lung in Romania sau in Grecia. Initial luasem G31 pt tururi prin europa, dar nu am reusit sa fac niciunul, din lipsa de timp, optim sunt minim 10-15 zile; am zburat+masina inchiriata, 4-5 zile, si e ok asa.
  19. Sunt fracțiuni de secundă, nu prea putea să evite ăla cu vw ,nu avea loc unde să intre în dreapta..autocarul se vede clar că a tras dreapta cât a putut, și tot degeaba. Similar,am pățit pe v. Oltului într-o o curbă la stànga,m am trezit cu o skodă în față,dar am avut loc în dreapta unde să mă duc,altfel ne făceau de 6 luni acum…nevasta era în dreapta,pe telefon,nici nu a avut timp să vadă ce se întâmplă sau să zică “au”,i am zis eu pe urmă că era să murim,simțise doar niște “ mișcări ciudate “ ale mașinii..
  20. Nu ai idee ce satisfactie incerc. 6 luni de cautari, de documentare.
  21. De evitat nu prea cred ca se putea evita, dar mi se pare foaaarte intarziata reactia celui cu VW, care avand totusi vizibilitate in fata l ar fi vazut pe ala cu opel ca se baga si schitai macar o frana, daca nu una mai consistenta, sa minimizezi impactul, e totusi vorba de instinctul de supravietuire... saaau, nu era atent deloc la ce e in fata, ca mai sunt soferi care nu vad ce e mai departe in fata decat botul masinii...
  22. salutare, ai putea ca sa ma ajuti si pe mine cu hartile? in ce zona esti in Bucuresti ? Salutare, ai reusit pana la urma ?
  23. Incapatanarea, mai degraba. Da, acum pot spune ca acolo era buba, am taiat bucata de cablu adaugat la nemti si avea lipitura rece si oxidata sub termocontractil. Iar cablul reintregit in Germania este cel de P-BUS
  24. Salutare . Azi am primit în sfârșit diagnosticul. După ce am lăsat mașina toată ziua în service pentru verificare amănunțită la tot ce ar putea fi defect de funcționare la închidere,s-a constatat că plăcuța aceea din interiorul antenei diversity este plină de circuite corodate. Multe nu mai fac contact. Restul sînt in regulă. O să încerc varianta să o curăț cu ceva soluții speciale de circuite electronice,între timp o să caut un electronist ceva care se pricepe să repare. Alte soluții ar fi să iau nouă dar prețul este in jur de 350-400 euro sau la mîna a doua unde prețul ar fi mai puțin de jumătate dar cu riscul să nu funcționeze mult timp. Cam asta a fost aventura mea, mă bucur că în final am găsit pe cineva competent care să verifice tot cap coadă (și nu la reprezentanță) cu costuri rezonabile. Acuma că știu exact ce și cum rămîne doar să găsesc soluția cea mai bună pentru a rezolva problema. Seară frumoasă și încă odată multe mulțumiri pentru sfaturi.
  25. Sincer iti inteleg pasiunea si inflacararea dar cateodata exagerezi. Iti mai sugerez inca o data sa fi mai linistit asta daca nu cumva insisti sa ai mereu ultimul cuvant in orice discutie intri.
  26. Topic inchis. Se va redeschide ulterior daca userul va avea buna vointa sa revina cu un raspuns. Daca nu, topicul va fi si ascuns.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.