All Activity
- Past hour
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
BaXXon replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Adoptarea pe scara larga a masinilor electrice este imposibila la starea actuala a infrastructurii ( ma refer la posibilitatea de a incarca cu energie electrica ). In afara de Dacia nu am vazut pe nici un producator sa scada din pretul de vanzare a ev-urilor, pana nu vor descoperi/inventa o alta tehnologie( mai buna ) se pare ca apogeul EV a trecut. O sa ne mai scaldam o vreme buna in hibride....- 3347 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
- Today
-
Rog recomandare telescoape spate E87 118i lci.
Calinu replied to Calinu's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 1
Multumesc pt sfaturi. -
Cod eroare 244C00
Alex1996044 replied to Alex1996044's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 4
O să verific și asta mulțumesc mâine am o programare la o diagnoză live dată să vedem dacă totul merge în parametri revin cu update -
Bună ziua tuturor, Sunt interesat de achiziția unui BMW Seria 7, mai exact modelul 745Le 2020 cu 110.000km masina este importata din germania (hibrid plug-in), și aș dori să aflu mai multe informații direct de la cei care dețin sau au deținut acest model.Tin sa mentionez ca trec de la X4 2020 Benzina Am câteva întrebări punctuale și v-aș fi recunoscător dacă ați putea împărtăși din experiența voastră: Fiabilitatea în timp – Cum se comportă mașina după un număr mai mare de kilometri (100.000+)? Există probleme comune care apar odată cu uzura? Sistemul hibrid (motor termic + electric) – Sunt probleme cunoscute cu bateria de înaltă tensiune sau alte componente ale sistemului plug-in hybrid? Costuri de întreținere și reparații – Cum sunt comparativ cu un Seria 7 convențional (diesel sau benzină)? Sunt diferențe majore? Confort și experiență de condus – Este mașina potrivită pentru utilizare zilnică sau mai degrabă orientată spre drumuri lungi? Probleme tehnice sau electronice – Ați întâmpinat erori frecvente sau defecte la sistemele de asistență, infotainment, suspensie etc.? Orice părere sau sfat din experiența personală este binevenit. Nu caut neapărat comparații cu alte modele, ci mă interesează în special experiența reală cu 745Le. Mulțumesc anticipat
-
@Ciprian01 si @throw daca tot mai vreti sa aveti vendete personale cu romanasi si italieni, etc, va sugerez sa o faceti pe privat.
-
Getrag 240. la rece 1-2 schimba "corect" dar daca vroiai sa dai 3-2 nu puteai decat cu dubla debreiere, la cald situatia se imbunatatea, acum am mers 7 km dupa ce masina a stat 8 luni pe dreapta ca prima impresie pare sa schimbe mai bine, 1-a a facut o figura la un moment dat dar acum aparent ambreiajul prinde mai sus . Oricum ambreiajul si franele au fost aerisite dar e clar da mai trebuie sa il misc ceva km pentru a intelege exact ce mai "doreste" . O sa incerc si la LSD sa schimb uleiul si probabil ca o sa iau pompa de servo sa fie acolo, alta treaba ar fi ca vascul pare "pe moarte" desi saracul cupleaza si de ex daca urca apa catre 3/4 reusesc tinand la 2000 rpm de loc o aduc inapoi la 1/2 am observat ca , la oprirea motorului se misca destul de usor cu mana, probabil ca voi lua unul noi si aici Ca si fun fact - masina a "cerut" aproape 6 litri de ulei .
-
Este fix invers decat in experienta mea. Un Getrag 260/6 (cutia tipica pentru modelele post-'86 E28, E24, E32 si E34 cu motor M30) schimba foarte bine la rece cu ATF (uleiul original), dar prost cand se incalzeste. Solutia a fost sa folosesc un ulei mineral 80W90, care oarecum inverseaza situatia: la cald schimba exceptional, dar la rece intra mai greu in treptele I si II - rezultand totusi un compromis acceptabil, mai bun decat cu ATF. Pe E30 318is ce cutie ai, Getrag 240? Daca cu ATF esti multumit, foloseste-l in continuare.
-
Dupa multe peripetii in care s-a impotrivit de multe ori la irce am incercat sa facem am ajuns acasa cu el, in mare e ok doar ca am "zgomote" pompa servo , vasc , cutie , grup... bonus incalzeste deoarece nu e aerisit cum trebuie .Interesant e ca in cutie am pus ATF in loc de 75W90 sau ce naiba era acolo si momentan nu mai face figuri la viteza 2-a.
-
-
daniel178 joined the community
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Pentru cei care pot incarca masina acasa (ideal cu panouri solare) si care fac destul de rar drumuri lungi, afirmatia ta este adevarata, fara niciun dubiu. Pentru ceilalti insa, situatia nu este deloc atat de clara, ci depinde de modul particular in care fiecare isi utilizeaza masina. Atat timp cat pretul incarcarii rapide (CCS) continua sa fie exagerat relativ la pretul combustibililor fosili, o masina Diesel sau benzina/hibrid inca poate fi o optiune mai economica, mai ales pentru cei care parcurg anual multi Km pe autostrazi. La o masina Diesel, avand in vedere randamentul total specific (cca. 35%), combustibilul costa aprox. 0.43€ per kWh de energie utila (la roata). La o masina electrica incarcata la o statie CCS, costul este de cca. 0.62€ per kWh de energie la roata. Adica, energia electrica este cu peste 40% mai scumpa, calculata la kWh util la roata. Aceasta cred ca este o cauza majora care impiedica adoptarea pe scara larga a automobilelor electrice. Calculele sunt bazate pe preturile actuale: 1.5€/l Diesel, 0.5€/kWh CCS. Parametri: randament total masina Diesel 35%, randament total masina electrica 80%, cantitate energie 1 l Diesel: 9.9 kWh.- 3347 replies
-
- 1
-
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Ieri am facut revizia (ulei, filtre) la un prieten, si a observat o scurgere de ulei in partea din spate a motorului. Din pacate el nu mai lucreaza la chestii mai complexe, doar lucruri mai marunte gen revizii, dar mi-a dat o idee ce ar putea fi, ca sa le spun la cei de la service cand voi merge. Mi-a zis ca e posibil ca scurgerea sa fie de la semering spate arbore cotit, mai exact: - piesa nr 3 (11147787262) de aici https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC71-EUR-09-2004-E60-BMW-530d&diagId=11_3420 - semeringul se uzeaza in timp. - DAR, si locul de pe arbore (care e in contact cu semeringul) se uzeaza, face niste caneluri, nu mai e neted. - si chiar daca schimb semeringul, din cauza ca acel loc pe arbore e uzat, tot va curge. - el zicea ca o reparatie mai buna ar fi sa se monteze o bucsa pe arbore (astfel, suprafata de contact intre bucsa si semering e neteda, deci semeringul etanseaza mai bine), si apoi se pune un semering un pic mai subtire (practic se tine cont ca bucsa adauga un pic de grosime la arbore). A mai intalnit cineva situatia asta? (sau poate ati auzit discutii pe tema asta) Operatiunea ar implica sa dau jos ori cutia, ori motorul, deci dau jos cutia Iar daca dau jos cutia, atunci ar trebui sa schimb (preventiv) si altele (de ex flansa cardan, etc...), ca sa nu mai dau jos cutia iar in viitor. Pt mine e important daca teoria respectiva are sens, pt ca as vrea sa repar, dar daca tot ma bag, as vrea sa o repar calumea, nu sa fac tot acest taraboi si apoi peste 4-5 luni sa ma trezesc ca iar curge Evident scurgerea poate avea alta cauza, dar deocamdata ma intereseaza doar aceasta teorie, nu as vrea sa extindem discutia la altceva.
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
wolf20 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
In ro sunt aproape 11 mil.de hârburi. Din astea,0.4% sunt ev,printre ele si spring sau alte muraturi..deci e clară cu electricele,cel putin in ro.https://www.economica.net/in-romania-sunt-inmatriculate-108-milioane-de-vehicule-parcul-auto-s-a-majorat-cu-4-anul-trecut_804829.html Cam asta e situatia.- 3347 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Ciprian01 replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Sa ma taghezi si pe mine cand sunt reduceri la Tesla, deocamdata o tin sus si tare.- 3347 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
Bala replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Ne intoarcem pe dreaq la ice. Vor fi discounturi la dealeri si vom plati tot la fel sau mai putin. Deja devine clar ca pretul total la EV (achizitie + combustibil + intretinere) e mai mic la EV deci la km multi, clar merita.- 3347 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Salutare . Am fost la service să schimb uleiul și am descoperit vaselină care parcă curge din burduful planetarei . Oare la schimbatul brațelor de suspensie s-a produs spargerea burdufului ? Am comandat unul nou cu 360 ron și îl schimb la service-ul unde tot schimb uleiul. Las o poză mai jos .
-
Silviu823 joined the community
-
Eu doar originale și doar în reprezentanta la maxim 15.000km parcurși combinat benzina/electric.Reviziile sunt între 1200 și 1800 lei depinde ce filtre schimb.Bujiile schimbate la fiecare 60000km.
-
Vezi sa nu fie de la furtunurile de vaccum. Daca tin minte de la fostul F10, parca sa spun ca aceeasi eroare am avut-o o perioada, aparea si disparea cand si cand. S-a dovedit a fi de la furtunasele de vaccum, crapa, se coc de la caldura si nu mai tin vaccum-ul. Stiu ca le-am schimbat pe toate la un moment dat. Gasesti furtun albastru si rosu la metru parca pe OE, iar ulterior mecanicul le poate taia la dimensiunile dorite. E o problema des intalnita, e cauciuc si se degradeaza in timp in acel mediu.
-
@throw felicitari pentru achizitie! Daca ti-as zice ca jumatate sunt italian si ca mai mult stau prin "tari straine", ai zice ca imi bate planetara pe stanga... Eu ti-am povestit o faza reala cu un prieten care a facut miscarea asta, deranjandu-l foarte mult consumul in oras (13-14 pe 30i). Ca a luat el sedan sau diesel, aia e partea a doua... Bomba M40i-ul din ultimul link de la wolf!!!!
-
@Remote sper ca ai inteles ce ti-a spus colegul @FiveThreeFive mai sus si vei tine cont de rugamintea lui.
-
@six in line nu lua 20d ca e gloaba puturoasa pe caroseria aia. Am avut eu unul o luna de zile si trageam de el ca de magar, mai aveam putin si ajungeam ca Fred Flintstone de scoteam picioarele prin podea sa trag eu in locul motorului aluia.
-
https://www.bmw.de/de-de/sl/gebrauchtwagen#/details/0195d7b9-6d08-7695-8984-7f99faa5387c?filters={"MARKETING_MODEL_RANGE":["X3_G01"],"ENGINE_TYPE":["GASOLINE"],"IS_INSTALLMENT":false,"USED_CARS_PROGRAM":["BPS"]}&modelCode=TR95&paint=P0475&fabric=FBWNL&modelRangeCode=G01&options=S05A1,S03MB,S05DM,S06NW,S04K7,S06WD,S03AC,S0676,S0710,S05AC,S0715,S0430,S0431,S0552,S06AP,S02VL,S04NE,S02NH,S02VB,S06AK,S06AM,S02VG,S06AN,S0302,S05DF,S0548,S0704,S0461,S07LF,S0420,S05DA,S03KA,S0609,S0258,S0610,S0654,S0775,S0534,S0459,S06AC,S06AE,S0493,S0494,S04UR,S0650,S03AT,S05AS,S02TB,S02PA,S0248,S0481,S04U0,S0322,S0488 https://www.bmw.de/de-de/sl/gebrauchtwagen#/details/019485ba-c74c-7b0c-9007-43e0b4d74265?filters={"MARKETING_MODEL_RANGE":["X3_G01"],"ENGINE_TYPE":["GASOLINE"],"IS_INSTALLMENT":false,"USED_CARS_PROGRAM":["BPS"]}&modelCode=TY55&paint=P0A90&fabric=FMAFO&modelRangeCode=G01&options=S05A1,S06C4,S05DN,S03DS,S06WD,S03AC,S0676,S0710,S05AC,S07R7,S08KA,S0430,S01UV,S0431,S0552,S04AW,S04NE,S09D6,S09D7,S02VB,S08R9,S06AK,S02VG,S0302,S0423,S0548,S0428,S06NS,S0461,S1990,S07LE,S0420,S05DA,S01DF,S0223,S03KA,S04LU,S0610,S0654,S0413,S048Z,S0534,S0459,S0536,S06AC,S1988,S06AE,S0493,S04UR,S0851,S03AT,S05AS,S08TF,S05AL,S02PA,S0248,S0402,S0205,S04HA,S0481,S04U0,S0320,S0322,S0488,S06U3&fsParams=c2VsZWN0ZWRPZmZlcklkPVYwSkJWRmsxTlRBME1FNHhNVE00TkRnek1EZzBPUzB4TkRJek5qVTJOelEw https://www.bmw.de/de-de/sl/gebrauchtwagen#/details/019485b2-c96b-73b2-a6ce-43c774df0109?filters={"MARKETING_MODEL_RANGE":["X3_G01"],"ENGINE_TYPE":["GASOLINE"],"IS_INSTALLMENT":false,"USED_CARS_PROGRAM":["BPS"]}&modelCode=TY55&paint=P0A90&fabric=FMAH7&modelRangeCode=G01&options=S05A1,S05A4,S05DM,S04K7,S03DS,S03AC,S0676,S0710,S05AC,S0715,S07R7,S0230,S0430,S0431,S02VL,S04NE,S09D6,S02NH,S09D7,S02VB,S02VG,S0302,S0548,S0704,S07LF,S0420,S05DA,S01DF,S03KA,S0610,S0654,S0775,S0413,S0534,S0931,S0536,S06AC,S0493,S01CA,S01CB,S04UR,S03AT,S05AT,S02TB,S05AL,S02PA,S0248,S0481,S04HA,S04U0,S0441,S0322,S0488,S06U3 https://www.bmw.de/de-de/sl/gebrauchtwagen#/details/0197d010-3f73-752f-aa7a-ebb3f8c3e1b4?filters={"MARKETING_MODEL_RANGE":["X3_G01"],"ENGINE_TYPE":["GASOLINE"],"IS_INSTALLMENT":false,"USED_CARS_PROGRAM":["BPS"]}&modelCode=TS31&paint=P0A90&fabric=FBWNL&modelRangeCode=G01&options=S05A1,S03MC,S05DN,S06NW,S06WB,S06WD,S03AC,S0676,S0710,S05AC,S022Z,S0879,S0715,S07R7,S08KA,S0230,S0430,S0431,S0552,S06AP,S02VL,S04AW,S04NE,S02NH,S02VB,S08R9,S06AK,S02VF,S06AM,S02VG,S06AN,S0302,S0423,S0548,S0428,S0461,S0420,S05DA,S03KA,S0609,S09BM,S0258,S0610,S0775,S0413,S0534,S0459,S06AC,S06AE,S0493,S01CA,S0494,S01CB,S04UR,S0650,S04ML,S0851,S05AT,S08TF,S02TB,S02PA,S06CP,S0801,S0925,S0481,S04U0,S0760,S0322,S0488 Pâna la urma cat ai de cheltuit pentru masina?
-
Salutare tuturor, ieri am facut test drive in Bucuresti si un pic pe autostrada cu BMW X3 G01 2.0i xdrive. Masina trage binisor pt 1,83 tone si pt motorul ala mic/cuplu mic. Nu m-a dat pe spate dar nici rea nu e. Evident ca un 3.0i ar fi senzatie dar nu intra in bugetul de achizirtie, depaseste cu vreo 3k. 3.0E nu gasesc in buget sub 100K km. MAsini sunt, dar eu sunt roman si vreau sa fie sub 100K km, dotata si la pret de Logan SH ( glumesc). Cred ca pana la urma o sa cumpar un 2.0D si aia e. B47-le mi s-a parut ca trage mai bine caroseria grea de G01 fiind diesel si avand cuplu mai mare. Consumul pt mine nu e relevant, intre B48 si B47 diferenta e de 2-3l care chiar nu conteaza mai ales ca eu fac maxim 15K km pe an. Mereu cand am avut masini le-am calcat de le-au sarit pistoanele prin capota la propriu ( Fostul F10 535xd :D) si nu mi-a pasat de consum. Evident ca nu mi permit intretinerea la un 4.0i ca l-as lua maine.....
-
costi198415 started following Indicatori de service BMW
-
Buna dimineața! Tocmai ce am cumpărat un BMW G05 Hibrid, și vroiam sa întreb ce ulei puneți și ce filtre, producător, un anume ulei. Vă rog să mă sfătuiți, și unde pot sa merg in București la un service. Mulțumesc anticipat drumuri plăcute!
-
problema 535d e60
FiveThreeFive replied to cata_535d's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
@Remote Utilizezi un autoturism BMW ale carui sisteme de control al noxelor au fost in mod voit dezactivate, eliminate sau modificate. In comunitatea noastra, acest subiect este tabu. Te invitam sa remediezi cat mai rapid posibil, la masina ta, sistemele de control al noxelor, astfel incat acestea sa functioneze in parametrii proiectati de catre BMW. Pana atunci, te rugam sa nu mai postezi pe forum mesaje prin care sa soliciti informatii sau asistenta de ordin tehnic. Spre lamurire, te rog consulta topic-ul de mai jos: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196323-manipularea-controlului-noxelor-dpf-off-egr-off/ -
Remote joined the community
-
Salutare am și eu o problemă poate v-ați întâlnit cu ia sau ați mai auzit La mașină când era catalizatorul și dpf înfundat mașina mergea ok până la 240 fără nicio problemă i-am dat jos dpf și catalizatorul am fost de mi-a făcut cineva soft doar pentru anularea lor și egr iar acum la viteză de 240 taie pedala și nici nu mai trage o opresc și o pernesc din nou își revine când ajung la 230-240 la fel taie pedala și nu mai trage de niciun fel dacă mă puteți ajuta mulțumesc mult
-
Topics