Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 09/09/19 in all areas
-
Am descis acest topic pentru ca am vazut destul de des pe forum doua spete (aparent distincte) de intrebari. Pe de o parte, intrebari de la persoane care intentioneaza sa isi cumpere un BMW, avand drept principala motivatie “mirajul” marcii. Pe de alta parte, intrebari de la persoane care au cumparat deja un BMW, dar au facut asta in necunostinta de cauza. Ca urmare, am considerat util sa sintetizez cateva idei generale, care pot constitui un ghid "neortodox", in special pentru cei din prima categorie de mai sus. Important: cele de mai jos reprezinta strict o opinie personala. In nici un caz nu sunt adevaruri absolute. Foarte probabil, multe din ideile de mai jos pot fi, sau vor fi, combatute de alti forumisti. 1. A existat o anumita perioada in istorie cand un posesor entuziast, inzestrat cu un bun bagaj de cunostinte tehnice, suficient timp liber si un set rezonabil de scule de uz general, putea sa realizeze de unul singur si la un bun nivel calitativ majoritatea operatiilor de intretinere si reparatie specifice BMW-ului sau. Daca, in plus, avea si acces la un garaj spatios dotat cu groapa de vizitare, atunci mecanicul amator putea repara (aproape) orice. In cazul automobilelor BMW, aceasta era a apus aproximativ odata cu introducerea seriilor 7er E65, 5er E60 si 3er E90 (+ derivatele respective). Si nu ma refer doar la sistemele electronice, care abunda. Din cauza unei suite de factori - printre care complexitatea tehnica, reducerea costurilor, “planned obsolescence” - motoarele BMW din generatia “N” prezinta frecvent probleme tehnice a caror remediere este de regula costisitoare. Desi sunt prea recent introduse pentru a trage concluzii, ma astept ca acest lucru sa se dovedeasca valabil si pentru motoarele din generatia “B”. De retinut: cam orice model BMW post-2002 - cu o perioada de tranzitie aproximativ intre 2002-2005, este scump (sau, dupa caz, chiar “foarte scump”) de intretinut si reparat. Fara o buna experienta tehnica privind BMW-urilor moderne, cat si un set de “special tools”, nu veti putea economisi o suma semnificativa efectuand personal intretinerea masinii. Pe de alta parte, modelele pre-2002 sunt deja foarte vechi. In concluzie, “BMW” si “intretinere ieftina” nu mai pot fi utilizate in aceeasi propozitie. 2. In piata apar frecvent BMW-uri second-hand, la preturi foarte atractive (= sub pretul mediu al pietei pentru modelul / anul / rulajul / starea masinii respective). Intretinerea acestor masini, insa, costa proportional cu pretul pe care il aveau cand au fost noi. Un BMW second-hand este ieftin pentru ca, din cauza uzurii sau a unor defectiuni acumulate, repararea si/sau intretinerea lui au devenit nerentabile pentru posesor. De regula, vanzatorul nu informeaza cumparatorul cu privire la problemele respective. Sunt relativ frecvente cazurile in care masinile scoase la vanzare au fost “cosmetizate” in diverse moduri, cu scopul premeditat de a ascunde defectele si a insela cumparatorul. De retinut: Este aproape garantat faptul ca, achizitionand un BMW cu un pret (foarte) atractiv, primiti la pachet si o serie de probleme tehnice, sau chiar legale, care se vor dovedi costisitoare. 3. Cu cat rulajul (real) al unei masini este mai mare, cu atat uzura acumulata si probabilitatea de a crea probleme tehnice este mai mare. Unii considera ca, daca motorul unei masini se prezinta in stare tehnica foarte buna la “n” sute de mii de Km, atunci masina respectiva este un deal bun. Gresit. Nu doar motorul se uzeaza, ci si transmisia, suspensia, interiorul, chiar si caroseria (materialul oboseste dupa nenumarate torsiuni in timp, apare rugina, etc.). Toate piesele de plastic si cauciuc imbatranesc. De retinut: Chiar daca rulajul nu este principalul criteriu in alegerea unui BMW second-hand, este o buna practica sa cautati un automobil cat mai bine intretinut si cu un rulaj real cat mai mic. 4. In prezent, a avea un BMW este mai mult decat oricand un exercitiu de imagine personala, de “show-off”, de afisare a unui statut social (fie el real, sau “wannabe”). Nu inseamna ca toti posesorii de BMW si-au cumparat masina in acest scop, dar foarte multi se incadreaza in aceasta categorie - deseori fara a recunoaste acest lucru. (Aproape) orice BMW care nu face parte din portofoliul curent de productie, sau din generatia imediat anterioara celei curente, este un model invechit. Exceptie fac modelele speciale / deosebite, care au fost produse in putine exemplare, precum si modelele care au deja statut de masina clasica. Acei “wannabes” care circula in prezent prin tara cu BMW-uri cu volan pe dreapta, si/sau inmatriculate in Bulgaria, de regula si intr-o stare tehnica proasta, nu mai atrag nimic altceva decat zambete ironice. De retinut: daca vreti sa va luati un BMW din motive de imagine, aceasta presupune implicit ca masina sa fie pe de o parte cvasi-noua, iar pe de alta parte intr-o stare estetica si tehnica foarte buna. Daca sunteti in situatia de a “stoarce” bugetul (fie la cumparare, fie la intretinere) pentru a va permite un BMW, atunci poate ar trebui sa analizati obiectiv daca nu cumva o alta marca de autoturism se potriveste mai bine nevoilor voastre reale. 5. O exceptie la pct. 4 de mai sus o reprezinta cei care isi cumpara un BMW pentru modul in care se conduce acesta, pentru anumite caracteristici tehnice disparute din gama BMW, sau pentru placerea de a efectua acasa diverse reparatii in stil “old school”. Spre exemplu, un serie 5 E34 525i poate fi interesant pentru ca ofera soferului posibilitatea de a conduce o masina dinamica (la vremea ei) si echilibrata, fara sisteme electronice de asistare. In general, este o expresie a pasiunii pentru modelele exclusiviste sau clasice. Ceea ce nu inseamna deloc ca este o pasiune ieftina; dimpotriva. Masina clasica nu inseamna in nici un caz “rabla”, iar intretinerea poate fi mai costisitoare decat in cazul unei masini noi. De retinut: analizati cu sinceritate daca va incadrati in mod real in acest tip de exceptie, sau in fapt vreti un BMW pentru motivul exprimat la pct. 4 de mai sus, dar nu va permiteti mai mult decat o vechitura. 6. Unii dintre noi, in speta cei care au trecut de jumatatea teoretica a vietii, au cunoscut BMW ca fiind producatorul care fabrica automobile sportive si fiabile, a caror tinuta de drum si performante tehnice (raportate la clase de caroserie si motorizari echivalente) erau intotdeauna deasupra concurentei. Doar Porsche mai umbrea, din cand in cand, aceasta stare de fapt. BMW este insa acum o cu totul alta firma. Astazi, BMW produce o groaza de modele Sport Activity Vehicle (X1, X3, X5, mai nou X7), Sport Activity Coupe (X2, X4, X6). Aici se mai adauga “blasfemii” precum 2er Active Tourer, care prin forma de caroserie, motorul montat transversal si tractiunea fata parca si-a propus sa nege orice caracteristica fundamentala a modelelor de altadata. Sa mai mentionez i3? De retinut: Oricat de mult ar stramba din nas “puristii”, cea mai mare parte a modelelor BMW din prezent au foarte putin ADN in comun cu modelele clasice, care au consacrat marca. Aceasta pentru ca BMW traieste si se dezvolta datorita acelor clienti care in primul rand cumpara masini noi, iar in al doilea rand ulterior cumpararii le intretin la reprezentantele BMW. Cumparatorii de BMW second-hand, si in special cei care isi intretin masinile in afara retelei BMW, sunt, in esenta, neinteresanti pentru companie. 7. Soselele din ziua de azi sunt foarte aglomerate. Nu numai in Romania (cu problemele sale arhi-cunoscute de infrastructura), dar si practic in orice alta tara europeana. De asemenea, in cam toate tarile Politia utilizeaza tot felul de echipamente moderne de supraveghere a traficului. Cu execeptia (dis-de-) diminetilor de weekend si a unor situatii deosebite care confirma regula, in mod uzual este aproape imposibila conducerea unui BMW modern, pe drumurile publice, aproape de maximul capabilitatilor sale dinamice. La prima vedere, dilema de a alege intre un M5 si un 520i are o solutie evidenta pentru orice pasionat. Dar, luand in considerare pe de o parte costurile aferente unui M5 (achizitie, intretinere, consum, taxe, devalorizare) si pe de alta parte cvasi-imposibilitatea de a pune in valoare M5-ul in traficul curent, altfel decat mergand iresponsabil si riscand amenzi uriase, optiunea M5 nu mai este atat de evidenta - poate cu exceptia obisnuitilor circuitelor de viteza. De retinut: in utilizarea de zi cu cu, modelele BMW moderne, cu motorizari din zona de jos a gamei, sunt uneori o alegere mai practica decat cele de varf de gama.3 points
-
Ce inseamna stare foarte buna pentru tine? Cat mm are calea de rulare? Eu de exemplu daca au sub 6mm cauciucurile de iarna cand le dau jos primavara nu le mai pun urmatoarea iarna, iau altele. Ce argumente solide trebuie sa ai pe un forum? Sa iti prezint un caz ca intr-o sala de judecata? Cand pui un anunt pe internet te uiti in piata si iti faci pretul dupa piata. Stiu ca veti gasi in continuare motive sa va mintiti ca valoreaza mai mult, cum a dat si colegul 2600lei, dar asta e piata. 1050 lei 1100 lei 1150 lei3 points
-
2 points
-
(continuare) 8. Miscarea ecologica castiga teren in Europa, iar autoturismele care functioneaza cu benzina sau motorina vor fi supuse unor constrangeri din ce in ce mai severe. Nu este departe momentul in care si in Romania vor aparea restrictii de circulatie in functie de norma de poluare (“Euro”) si/sau de emisia de CO2. Nu atat din ratiuni ecologice, cat din atractia irezistibila a primariilor catre noi surse de venit. De retinut: atunci cand cumparati un BMW pe care intentionati sa-l pastrati mai mult timp – si, in mod special, pe care il veti utiliza pentru deplasari in orasele mari - este indicat sa optati pentru un model care se incadreaza cel putin in norma de poluare Euro 5 si, preferabil, care sa aiba emisii de CO2 cat mai reduse. Atat timp cat respectati pct. 4 de mai sus (anume, BMW-ul sa fie din portofoliul curent de productie, sau din generatia imediat anterioara celei curente) masina sigur va fi cel putin Euro 5. (Nota: recomandarea este valabila in momentul publicarii acestui post si trebuie adaptata la evolutiile viitoare) 9. Spre deosebire de majoritatea marcilor “populare”, un BMW se devalorizeaza mult mai rapid. Iar evolutia din ultimul deceniu a pietei auto second-hand din Romania a dovedit ca devalorizarea este, deseori, peste chiar cele mai pesimiste asteptari. De retinut: luati in calcul faptul ca, la revanzarea unui BMW, veti avea de suportat o devalorizare consistenta, pe care aproape sigur o subestimati, precum si ca banii investiti in intretinerea (chiar si) ireprosabila a masinii sunt practic nerecuperabili, chiar daca un exemplar bine intretinut se vinde mai usor si la un pret mai bun decat unul neglijat.2 points
-
Salutare am achizitionat de curand o interfata inpa/ista pt majoritatea modelelor bmw si mini inclusiv F-uri Pentru membrii bmwclub ofer in bucuresti diagnoza gratis (evident in limita timpului disponibil) pentru contact va rog doar pm1 point
-
Nu stiu ce este sigur, insa suna a " nu cumva sa mai pornesti masina"... suna extraordinar de urat.1 point
-
Iosif cu siguranta e baiat bun, e si nou venit, dar parca prea si-a primit botezul. si eu si toti mai intrebam cate o chestie sau mai spunem/vrem cate ceva care nu e deloc la asentimentul colegilor1 point
-
1 point
-
1 point
-
ia un benzinar mai bine, nu cred ca un diesel e optiunea cea mai buna atat din punct de vedere legal, vezi taxele si restrictiile ce vor sa le impuna, si nici practic, e totusi un motor dezvoltat acum +20 de ani, e depasit tehnologic si cu o multitudine de probleme. La benzinare tehnologia nu a avansat chiar atat de mult astfel incat un aspirat in 6 cilindri chiar si de acum 25 de ani single vanos si e inca un motor rafinat si cu un consum decent.1 point
-
Pai problema sta cam asa:La diesel - Preferabil facelift, nfl are pompa aceea pacatasa de motorina, daca gasesti ceva care sa-ti placa ar fi bine sa fie euro 4, neaparat tester pe motor ptr. a verifica injectoarele daca sunt duse rau si alti parametrii de functionare. La un service serios sa se verifice diferentialul daca are joc altfel bagi ceva bani si acolo. Trebuie sa faci un drive test mai serios cu masina sa vezi daca troncane, daca caseta de directie este in regula, daca se incinge motorul, daca bate volanta - costisitoare. O pornire la rece dimineata sa vezi daca bate volanta sau daca bate vreun injector dar nu este neaparat o regula. Sunt multe de spus dar in principiu aceste sunt cele mai grave. Oricum nu baga in seama masinile care au un mers al motorului anormal - batai, balbaieli etc. Daca preferi benzina poate te ajuta alt coleg eu nefiind posesor.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Pe langa cei 4k pentru masina, cat mai ai disponibil pentru perioada imediat urmatoare pentru intretinere, primele reparatii, service, etc.?1 point
-
Mutumesc pentru sfat! Nu vreau sa fiu in nici un fel arogant sau sa-i jignesc pe posesorii de e90, dar imi displace total masina. Estetic vorbind, atat exterior cat si interior mi se pare horror. Cel putin modelele la care as putea avea acces la bugetul meu. Exclud orice alt model, strict e46 caut. Stiu ca e mai greu sa gasesc unul intretinut, sunt constient si gata sa-mi asum riscurile care vin cu o masina asa veche.1 point
-
Mersi pentru sfat. Mie mi se pare bestiala combinatia de rosu cu negru, si o sa o fac asa cat mai curand. Va multumesc pt pareri.1 point
-
Daca asta e minimum necesar, ai masina acum, sau astepti cincinalul urmator? Just asking1 point
-
1. - 2. Stiu ca merg resetate counterele pt service si din bord, cauta pe google, gen: E90 service reset sau metoda a doua: tester(INPA/ISTA) 3. Tampoane motor sau injectoare. Daca tot mergi la mecanic spune-i sa-ti verifice tampoanele motor. LE. Si fulie motor 4. In principiu n-ar trebui sa fii nevoit sa schimbi distributia la un motor M47. S-au atins si 500k Km cu distributia la un astfel de motor. Doar specific daca are ceva piese imbatranite, altfel n-ai treaba. Are niste lanturi sanatoase. Se si vad atunci cand deschizi busonul de ulei. In principiu cred ca si aici ar trebui sa se auda ceva zgomot, altfel da-i pace. 5. Verifica prima data sa nu ai scurgeri. Doar ca cel mai sigur iti mananca uleiul. Acest motor este recunoscut pt consumul de ulei. Verifica si filtrul epurator, eventual poti sa-l schimbi inainte, desi problema in realitate sta in alta parte: 1. simeringuri supape; 2. segmenti de ungere piston. Astea doua operatii sunt destul de costisitoare, desi prima poate merge mai rpd daca gasesti un mecanic sa le schimbe fara sa dea chiulasa jos. Mai exact cati km ai parcurs de la schimb si pana in momentul in care ai primit atentionare ca uleiul este la min?!?!1 point
-
Eu sunt de acord cu FiveThreeFive. Masinile nu sunt doar motor, cutie si interior. Sunt o gramada de plastice si conducte care se pot strica, unele foarte costisitoare - vezi galeria de admisie. Mai sunt conductele de frana care se deterioreaza. Mai este instalatia electrica - fire, module, calculatoare. Plus alte 'bucurii' random din cutia cu surprize: span in sistemul de injectie la N47, vibrochene care se rup, piese de plastic prin cutiile de viteze si alte asemenea. Pentru toate astea nu exista intretinere. N-ai cum sa ungi cu ulei un plastic sa tina mai mult, nici un modul electric. La fel, pentru problemele mecanice pe care le-am enumerat nu prea exista preventie, chiar presupunand ca proprietarului anterior i-a pasat. Si toate sunt scump de reparat - asta, fireste, daca nu joci la loteria dezmembrarilor. Despre masinile pre-2002 nu are sens sa discutam. In curand n-o sa se mai poata circula cu ele, si oricum e foarte greu sa gasesti una in mintile ei. Iar la cele mai noi, e foarte greu sa gasesti una cu km reali, ce sa mai vorbim de un istoric corect de intretinere..In cel mai fericit caz gasesti una din vest, care a fost intretinuta conform caietului de service (revizii la 30,000 km) si care e vanduta fix cand incep sa pice chestii de pe ea.1 point
-
Problema rezolvatĂŁ la schimbul de ulei pentru cutie. Recomandare: folosiți ulei ATF original. Eu am incercat cu Ravenol și când l-am scos din cutie avea consistenta de ceai.1 point
-
Salutare m am intors pe meleagurile tarii daca aveti nevoie de ajutor cu diagnoza in limita timpului incerc sa ajut; dati doar un pm1 point
-
Nuuu, doar un alt caz la care picĂŁ distribuția având sub 200k km1 point
-
Da-le niste ciocane atunci )) Oricum informeaza-te bine inainte sa vina sa vada vreun agent constatator.1 point
-
Gata fratilor, a inteles omu, iar facem un topic de n pagini pt o prostie. La caterinca toti ne bagam, cand e de dat un sfat sau de ajutat cu indicatii putini se baga sau deloc.0 points
-
Foarte gresita afirmatia ca uzura masinii creste odata cu inaintarea in km. Uzura motorului, transmisiei, suspensiei si a interiorului tine foarte mult de modul de exploatare al acestora. Din pacate la romani s-a dezvoltat ideea ca o masina cu +200.000 km este de necumparat. Daca trebuie schimbate niste amortizoare, bucse, alternatorul, bateria sau mai stiu eu ce “consumabil,, ,pana la urma nu este capat de lume si masina aia nu inseamna ca trebuie aruncata la gunoi sau este vreun harb. Ce am enumerat eu mai sus nu se defecteaza toate odata si orice detinator de masina stie foarte bine ca o masina necesita si niste inlocuiri la un moment sau altul, asta in cazul in care nu are salariul de 50000 Euro pe luna, ca sa isi cumpere un BMW cap de lista la pret de peste 70 de mii. Am detinut un mercedes fabricat in 1999 timp de 3 ani, avea 250.000 km ( sunt convins ca avea mult mai mult) si inafara de alternator, baterie nu am schimbat absolut nimic ( excluzand reviziile la 9000 km) iar masina avea viata si se deplasa exceptional pentru varsta ei. Pacat ca incepuse sa rugineasca si a trebuit sa o schimb pentru ca nu mai prezenta siguranta. Totusi vorbesc de 20 de ani vechime. De 1 an detin un BMW e90 lci 2010 cu 270.000 km in bord iar dupa achizitie imi venea sa ma duc la vanzator si sa ii mai dau 2000 euro cadou doar pentru ca a stiut cum sa o intretina. Masina este fenomenala din toate punctele de vedere, sa nu uitam de cei 270.000km si 10 ani vechime. In rest un topic de nota 100 points
-
Gizmo ce mi-ai dat tu sunt fara anvelope, unul singur e cu dar par foarte uzate, deci pretul meu de 2500 mi se pare destul de solid, avand in vedere ca un cauciuc ca al meu nou e undeva la 600 RON https://www.compari.ro/anvelope-c3615/michelin/alpin-5-225-55-r17-97h-p234884901/ Am sa incerc sa le spal si ulterior sa le fac alte poze.-1 points
-
Vand masina din anunț, stare tehnicĂŁ excelentĂŁ, restul se poate vedea in anunț. Este mașina personalĂŁ. https://www.olx.ro/oferta/bmw-535d-286cp-lci-IDbXn0q.html-1 points
-
Calmeaza-te prietene si lasa atitudinea asta de baro$an ca am jante de 600 de euro pe masina si am anvelope Michelin de 400 euro , saptamana trecuta i-am schimbat injectoarele si m-a costat 4150 lei. Daca adun doar sumele astea cred ca-ti cumpar caroseria de pe masina. Asa ca nu-i mai spune tu cum sa ma invete pe mine ce e aia calamina si dc se formeaza. Nu credeam sa dau de caricaturi deastea de gluemti pe forum si de tarani. Pun pariu ca toti astia au volan-ul la perete. Duceti-va masinile inapoi in Anglia ca plang de dorul tarii.-2 points
-
Una e sa-ti dai cu parerea ca e urat/frumos si alta e sa iei la misto. Maimute minore ce sunteti. Luati exemplu de la colegu caruia i-am multumit pt sfat. Poate va maturizati si voi-3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00