Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05/18/21 in Posts
-
Hai ca daca tot au iesit mai multi din dulap referitor la meseria de IT-ist, marturisesc si eu: programator si posesor de E39 timp de vreo 6 ani. Sunt masini faine, dar daca iti place sa fie in stare impecabila, constati ca cer bani mai tot timpul. Am luat masina cu 7k la momentul respectiv si pe parcurs am mai bagat vreo 8-9k in ea, pe principiul keep it classy, keep it oem ( ME39Restorations) si tot nu era perfecta. Parerea mea e ca pentru psihic e mai ok sa faci reparatiile in cat mai putini pasi. Mai bine ii faci undeva la un service o evaluare calumea, vezi exact tot ce trebuie schimbat si le schimbi deodata, dupa aia te bucuri de masina. Unele piese le schimbi de nevoie, altele preventiv. E super enervant sa repari ceva la masina, mergi un pic, apoi iar trebuie sa o bagi in service. Intr-adevar efortul financiar e mai mare sa repari deodata cat mai multe probleme, dar e mai ok pt psihic. Fa-ti un plan asa: 1.luna asta schimb tot ce inseamna circuit de racire ( fie ca e stricat sau imbatranit)2.luna viitoare schimb suspensia3. franele4.rezolv rugina, eventual ii fac o revopsire exterioara5.detailing interior Dupa aia doar te bucuri de ea.4 points
-
Salut, Asa cum mentionat acum ceva timp, ma hotarasem (si am si reusit) sa vand F30 LCI, 320d. Cum am un Superb de serviciu, diesel, m-am hotarat pe ceva mic, un hot hatch. Ma uitasem dupa M135i, varianta F40, Audi S3, MB A35 si Cupra si Golf 8R. Audi si MB au iesit repede din discutii, neplacandu-i "copilotului", asa ca au ramas celelalte. Facand cateva configurari, am vazut la Cupra preturi muuuuult crescute fata de generatia precedenta (Leon Cupra, pentru varianta precedenta, pret final dupa discount 35k eur, acum ajunsesem cu configurarea la aprox 50k eur si am WOW!) Golf 8R, am vazut multe review-uri, toate lumea se plangea de constructie si de partea de infotainment, de multe bug-uri, dar laudau grupul moto-propulsor. Iarasi, o configuratie a ajuns la 55k Eur, ceea ce mi se parea wow. Asa ca am ramas, pe M135i. Dar vorbind la Bavaria, am gasit un M235i Gran Coupe F44. Stiu, nu e tractiune spate, stiu nu e motor longitudinal, dar mi-a placut. Masina de pe stoc..am reusit sa obtin un discount frumusel, lasand-o la ei, cateva luni. Are cam tot pe ea, mai putin HK, trapa si piele. Mi-as fi dorit trapa, dar beggers cant be choosers. Mai jos ceva poze..3 points
-
Daca unui produs i se face reclama, nu inseamna ca e neaparat si bun.3 points
-
Arata ca un cablu similar cu ala de la telefonul pentru e39, eu l-am incercat prima oara acolo si ma miram de ce nu merge, dupa am vazut pe el ca e de Skoda. Dupa cateva zile cand mi-a dat prin cap sa ma uit pe google maps am vazut ca fostul propietar avea o Skoda in fata casei si dupa m-am prins si am zis... aa d-aia e de Skoda. Banuiam initial ca aia de la dealer l-au uitat p-acolo prin torpedou dar de fapt fostul propietar mai mult ca sigur l-a uitat acolo. Am sa incerc sa-l caut cu cartea de telefon De asta cu airbag-uri nu am auzit, cel de la sofer a fost schimbat pe recall, am vazut cand am scos instoricul de la BMW pentru masina. Ala de la pasager, plasticul de il acopera sta perfect semn ca nu a fost umblat sau sarit. Masina am cumparat-o sa o folosesc... este daily driverul meu si o sa o tin pe viata, am sa mi-o pun si ca masina clasica cand ii vine vremea, d-aia am avut si atata rabdare sa caut una care sa merite sa-mi bat capul cu ea. Eu sunt programator ca meserie dar imi place sa si mesteresc, sunt obisnuit cu lucruri care iti dau dureri de cap, cam asta fac si ca programator, rezolv probleme... problema dupa problema. La fosta masina nu mi-am bagat mana mai de loc in ea si din experienta cu service-urile am decis sa o fac eu pe asta, in fata blocului ca mie nu-mi este rusine, eu am cumparat-o, eu o stric! sau repar! Gasesc pe YouTube absolut orice sa repari la motorul asta, cum sa reconditionezi componente, absolut tot. Am inceput sa ma interesez deja si de spatiu sa bag niste bani sa-mi ridic un garaj, baraca, ceva. Nu ma asteptam sa-mi placa atat de mult sa lucrezi la ceva ce o sa ma termine financiar. Un elevator e 1500 de euro, eu sunt cam dispus sa bag 4-5000 daca gasesc undeva loc de preferinta in oras sau macar la 10-20 de km in afara orasului. Iarna asta nu am avut deloc zapada la Constanta, dar sper ca pana iarna viitoare, sau in cel mai rau caz 2 ierni, am sa-i fac tratament ceva dedesubt, cunosc problema am cercetat-o. Caroseria de e39 chiar are o problema cu rugina... Momentan nu am dat toate plasticele alea jos doar ala de la filtrul de benzina si arata foarte bine. SPER sa fie asa si restul. In Germania am vazut de vanzare, mai rar, e39 cu tratament d-asta dedesubt, cereau 2000 de euro in plus fata de restul care nu aveau. La ei 1 singur element sa revopsesti se duce si in 500 de euro, cam are sens de ce unii propietari cereau suma asta, mie ca roman imi cam dadea cu minus. Am sa bag si ceara in praguri in fiecare an, mai bine bagi ceara decat sa pui flexul pe ea. Pragul pasager fata este afectat fix unde cade apa intre aripa fata si usa fata, este afectata doar suprafata putin si SPER sa nu fie nevoie de chit. D-asta am si luat masina bine ca pret si se explica de ce fostul propietar a scapat de ea. Pai in piese, flush-uri, ulei, chestii, chestiute, masina necesita la prima strigare 1000 de euro, in manopera probabil inca 1000 de euro si cu rugina de pe ea care trebuie reparata, depasea din START valoarea masinii in Germania, eu am platit 3100 de euro la dealer, dealerul mai mult de 2500 nu a dat pe masina. Au avut unde sa negocieze si sa o traga in jos pentru ca masina avea rugina, d-asta zic un 525i euro 4 fara rugina cu 200k 250k km si in momentul de fata acolo in Germania sub 3500 nu-l gasesti. Am vazut la privati si la 2000 de euro e39 cu mai putine dotari care meritau cumparate, cu rugina dar ai dracu n-am reusit sa conving niciunu sa o cumpar cu platforma. Cum le ziceam ca-s roman, ba nu mai raspundeau, ba ma invitau sa-mi cumpar bilet la avion. Au si ei multe petarde, le vezi din poze ca-s facute din bucati sau luate din cimiturul de masini. Alea dupa le vezi pe OLX, la pret bomba, ca doar le cumpara cu kg. Ba hai ca iara scriu romane ) Daca stai dupa mine eu te tin de vorba pana la anu.3 points
-
Eu ma gandeam sa contribui ca suntem cam cativa p-aici cu motorul asta. Poti sa-l ignori fara nici o problema, nu te pune nimeni sa dai click.3 points
-
EDIT: Baaa, cat am scris Am cumparat-o pentru ca a avut 1 singur propietar iar motivul pentru care a vandut-o e clar si anume, a vrut sa scape de gunoi, tipic nemtesc. Stiam din poze ca are rugina, stiam ca are o scurgere de ulei, aia de la servo, scria si pe TUV-ul ei care fusese facut nu cu mult timp in urma sa fie masina pusa la vanzare, singura defectiune ca are o scurgere de ulei, nu zicea exact unde. Istoricul de service tot ce a fost schimbat am verificat data de pe componente, si chiar asa este... minus filtrul de benzina care data de pe el zicea ca-i din 11-2002, data fabricatiei a masinii. Sistemul de franare fusese schimbat complet cu vreo 1 an inainte sa fie pusa la vanzare, placute, discuri, lichid si frana de mana. Discurile doar alea de pe fata au un inceput de buza, frana de mana, tine excelent... o folosesc de fiecare data inainte sa bag in Park cutia. Rotile nu bat deloc, decat aia de pe partea pasager fata, se simte o bataie mica la denivelari repetate, in rest tot ce e legat de roti e tanc. Directia in mana se simte excelent, nu are senzatie de barca, etc. Din investigatia mea de detectiv, banui ca persoana care a detinut masina era mai batrana ca erau numai fire albe sub scaunul sofer si pasager. Cu ajutorul la Google Maps m-am uitat fix in fata la casa fostului propietar si de aici inteleg de ce masina asta arata bine atat pe interior cat si pe exterior... are garaj in fata casei Masina nu are chit nicaieri, am verificat fiecare centimetru cu aparat de masurat care il cumparasem inainte sa cumpar masina. Cand mi-au adus-o astia pe platforma primu lucru care l-am facut am pus aparatu pe stalpi. Masina a avut 2 revopsiri aripile spate, posibil de la rugina. Mai suspectez si capota si bara fata, in rest totul este original. Am vazut data de pe scheletele de plastic unde vine radiatorul acum cateva zile, ala e original al masinii, deci accidentul probabil in fata a fost asa ceva minor. Capota are semn de cheie pe la suruburi iar bara trebuia sa stea unpic mai bine, culoarile se potrivesc bine cu restu dar semn ca a fost ciufulita candva si schimbate. Nemtii cica nu carpesc, le schimba cu totul. Suna ca un vis nu? Cu toate astea... propietarul de a avut masina nu a schimbat niciodata uleiul la cutie, a avut vasul de expansiune explodad ca am gasit stropi de antigel pe capacele de la motor si ulei uscat pe instalatia de racire si de aici deduc ca a avut garnitura de _chiulasa_ schimbata, adica motor desfacut. Motorul sunt aproape sigur ca e original pentru ca daca nu era imi dadeau astia la RAR revenire, tot treceam RAR-ul dar nu din prima. Cutia am reusit sa gasesc calculatorului responsabil pentru cutie si ISTA zice ca VIN-ul al calculatorului pentru cutie este cel al masinii, nu sunt urme de surub pe ea semn ca a fost demontata deci si aia e cam originala... din investigatia mea. Eu banui ca fost genul de propietar d-ala ca taica-miu... merge cu masina pana crapa si te lasa pe dreapta, nu a primit 100% intretinere corespunzatoare. Pretul cu totul, 3100 masina, 700 platforma, si vreo 200-300 inmatriculat, punem 4000 rotund cu totul, chiar si in starea asta, cu toate aceste problemute de le are este mai bine decat tot ce am vazut la vanzare la noi in RO. Mai e si euro4, majoritatea fiind euro 3. In Germania masinile care au rugina sunt foarte depreciate, d-aia am si luat-o la un pret mai 'bun' + ca i-am prins fix in perioada cu pandemia si ii cam strangeau si pe ei cureaua, una fara rugina euro 4 se duce si in 5000 de euro cu dotari pe ea si sub 250.000 km. D-aia m-am si riscat si am cumparat o masina doar din poze, in Romania pierdusem deja 150-200 de euro doar ca am incercat sa cumpar 2 masini si am zis ca mai bine imi incerc ghinionul si cumpar de pe mobile. E bataie de cap cu ea... nu este perfecta, nu poti astepta perfectiune la un obiect vechi de 20 de ani cu uzura, dar este mai buna decat orice cumparam din Romania. In viata mea nu o sa mai incerc vreodata sa cumpar de pe OLX. Asa ca daca v-a incanta vreun e39 525i la 3000 de euro pe OLX gata inmatriculat 'an stare buna' si 'revizie facuta racent'... luati-o la fuga. AAhh, inca ceva. Fostul propietar, baiat destept, si-a luat o skoda octavia noua(imagini Google Maps) asta are acuma in fata casei si un cablu de la ea care era la mine in masina, probabil l-a uitat. Am incercat sa-l caut pe retele de socializare dar nu exista.2 points
-
De la a fi inchis pentru furt din automate cu mancare pana la a detine un G30... chiar sunt curios care-i povestea, "rags to riches". Probabil era "impresarul" vreunor fete prin strainataturi2 points
-
La Bucuresti poti merge la Bogdan (BMGarage). E super priceput si de incredere. Are si cateva review-uri aici pe forum de la oameni multumiti1 point
-
Eu sunt unu din ei Tocmai am pus comanda pentru un 840i gran coupe. Cred ca fiecare trebuie sa se decida pe ce da banii, o masina nu este o investitie (ma rog, masinile de care vorbim aici). Poti sa le iei ca si o utilitate, poti sa le iei cu sufletul. M-am uitat la multe modele pana am luat decizia.1 point
-
1 point
-
Ce am realizat dupa 2 "project car" stau , merg tot se vor strica, asa macar ma bucur de ele. Dar da intotdeauna am avut masina de back-up. in cazul meu pentru moment nici nu ma complic cu retroshit taxele / impozitele sunt ok am avut o tentativa dar a aparut pandemia + cei de la retromobil se misca relativ incet .1 point
-
Eu unul il inteleg, culmea tot IT-ist Nu vad unde e problema sa pui la punct si sa folosesti o masina veche. Da in caz de accident e mai sigura decat cele vechi, nu are technologia, high-tech-ul, dar pentru cineva caruia ii plac masinile, sa conduca, sa lucrezele la ele, cel mai important e feeling-ul iar acesta, oirce ar zice lumea, nu mai este atat de vizibil la masinile noi. Si eu am ceva mai vechi, e daily, am bagat si probabil voi continua sa bag bani in ea. Dar cand ies cu ea imi face placere. Nu toata lumea are buget sa schimbe masina mai des ca telefonul, plus de asta nu toata lumea vrea sa faca asta. Daca merge, imi ofera tot ce vreau, imi satisface pofta de mesterit de ce sa o schimb? Evident asta tine de fiecare, de timp, locatie, responsabilitati, lucruri care nu sunt la fel pt toti. Anyhoo, Am pus si eu tot radiator nissens si pare ok pana acum, al meu avea burta jos si intr-un final a dezvoltat o aerisire pe undeva pe sus. Bafta in continuare si spor la surubarit.1 point
-
Asta este exact motivul pentru care nu am luat diesel. Am condus 3.0 si 2.5 diesel pe e39, merg foarte rotund motoarele fiind in 6, dar si pe mine ma sperie astia cu legile, d-aia am si cautat-o euro 4. Odata ce masina a obtinut certificatul de retro, o poti folosii linistit indiferent de legi, scapi si de impozit. Decat sa iei un 3.0 diesel de 193 de cai si sa platesti impozit 2000 de lei, mai bine iei un 525i platesti impozit 1000 de lei si restu ii bagi in economia aia de o scotea motorul diesel ca si combustibil. Ce este posibil sa se mai intample pe viitor, o sa creasca cererea pentru benzina si se mareste pretul pe litru1 point
-
As verifica/curata Senzorul MAP, care e pe admisie, la spatele ei cum ridici capota. Ala s-ar putea sa faca figuri. Poate fi chiar gaura din el aproape infundata. Nu as curata galeria sa elimin un simptom care Se Simte cum zici. Daca (doar) deconectezi senzorul MAP o sa vezi ca motorul nu o sa traga deloc la deal.. Motorul e cumva M47?1 point
-
Merg da-le dracu de ghene ,mai ales cum e in cazul lui a schimbat o buna parte din lucrurile care sunt "slabe" a ca poti sa ramai in drum oricand asta poti sa patesti cu masina nou nouta. Altfel la ultimul RCA facut la urs am luat si ceva asigurare cu platforma and shit 50 lei parca .1 point
-
1 point
-
da puff se numesc si spartul de telefoane si bancomate, pariuri si videochat nu vor dispare niciodata din mentalitatea romanului1 point
-
Cam 2000 euro investiti doar anul acesta in ea (din pachetul M lipsesc doar bara spate si plafonul). Jantele sunt reconditionate de mine. Functional, ca si comparatie cu trecutul, in momentul de fata am curaj sa merg cu ea pana in Germania (benzina, gpl si pedala). Insa, inca nu este asa cum doresc eu.1 point
-
Lista de cheltuieli este lunga (chiar tin o evidenta) dar cele ce ies in evidenta ar fi: - cumparat anvelope iarna si vara - inlocuire ECU pt ca cel de pe masina (care nu era al ei) a crapat la o saptamana dupa achizitie - schimbat ulei cutie de transfer - schimbat brate dr fata (superior, inferior) Lemforder - inlocuit arcuri fata, OEM - reconditionat turbina ce a venit la pachet cu diverse conducte si coliere schimbate si revizie motor - anulat clapete admisie - anulat egr - anulat dpf - soft putere la aprox 280cp/650Nm - revizie cutie de viteze, ZF si OEM (manson conector, baie ulei, ulei, mansoane mecatronic, suruburi baie de ulei) - reparat trapa de 2ori - epurator ulei - jgheaburile de sub capota - inlocuit schimbator de viteze - schimbat lichid frana La partea cosmetica: - refacut traseul pt stropitoarea de pe luneta, nu a fost nevoie decat sa demontez jumatate de interior - schimbat lumini interior cu led-uri lumina rece - inlocuit semnalizatoare laterale cu unele negre, secventiale pe led - inlocuit motor climatizare, cel de langa ventilator - lipseau diverse mici plastice de la interior, embleme neoriginale la ext - astept sa imi ajunga grilele negru lucios ca sa se potriveasca cu restul "Shadow line"-ului - am facut rost de niste praguri extinse dar sunt negre si asteapta sa fie vopsite inainte de montaj - reparat izolatia din usile din spate ca sa nu mai ploua prin usi in masina Au mai ramas pe lista lucrurilor de facut: - 009C4A IHKA: Dynamic-pressure-flap-motor - 00E204 PDC: K-CAN-Low wire fault - 00E2C4 CON: K-CAN line fault - 00E5C4 CID: K-CAN line fault - o verificare a distributiei. Din ce am citit inainte de a cumpara masina acest M57 parea vesnic, total opusul lui N47 care deja a capatat notorietate pt problemele cu disctributia. Recent intr-o discutie avuta cu un fost posesor de E70 am aflat ca si M57 ar suferi de niste pb legate de distributie. - de inlocuit aripa dr fata, a fost inlocuita cu una aftermarket si alinierea la imbinari nu este cea mai buna - de vopsit bara fata/spate, aripi fata, praguri extinse - inlocuirea scaunelor fata cu unele comfort - alte mici retusuri legate de plastice samd1 point
-
1 point
-
Alex, iti recomand sa deschizi un topic pe forumul: https://www.bimmerforums.com/forum/forumdisplay.php?299-1988-1994-(E32) Sa nu uiti sa specific exact ce model ai si sa descrii cat mai in detaliu atat problema cat si incercarile de remediere. Nu este un forum prea dinamic; ca urmare trebuie sa ai rabdare pana o sa apara raspunsuri la intrebarea ta. Este acolo un user "shogun" (se pare ca e japonez) cu o groaza de know-how in ceea ce priveste BMW E32.1 point
-
Fara supãrare, sunt terminate la adâncimea aia. La ce le mai vinzi?1 point
-
Am vazut acum 15 ani un sofer de microbuz care, dupa ce a facut plinul, cand sarea pompa, mai punea mana pe microbuz si il impigea stanga/dreapta sa il balanseze cu scopul de a sparge bulele de motorina pt a mai putea turna cativa litri si astfel sa nu sara pompa prea repede. in jumatate din cazuri asa fac si eu. Eu doar daca plec la un drum de peste 400 de km, atunci iau o mica pauza de 10-15 minute. Mi se pare ca luand pauze as irosi toata stradania anterioara.1 point
-
1 point
-
https://www.ravenol.de/en/ Este printre cele recomandate din TIS. Are și selector de ulei.0 points
-
Daca vrei s-o faci retromobil, f bine, succes. Chestia asta oricum se bate cap in cap cu folosirea ca daily car. Adica tu vrei un fel de 2-in-1. Eu am vorbit din experienta personala, mententanta preventiva i-am facut si eu destula, ceva vechi ramane vechi, si nu merita "chinuita" zilnic. Ma rog, partea mai buna la tine e ca e benzinara, si poate peste ani ii va creste potentialul. Depinde cum o pastrezi in traficul din Ro. Vazusem pe grupul e39 pe FB cati bani baga unii in cate un diesel, care oricum poate fi si interzis in viitorul destul de apropiat (nu se stie ce mai viseaza astia). Chiar cunosc pe cineva care anul trecut a vopsit integral un 530d (si nu a fost ieftin, undeva catre 2000 eur), si nu prea intelegeam de ce. Intelegeam daca era un 3.0i sau un V8.0 points
-
Nu vorbim de project car. Tu parca mai aveai altele pe langa. Eu unul n-as mai lua-o de la capat si n-as mai tine e39 ca daily. Mereu mereu e ceva de facut, da mai da-le de fiare... ma rog, daca esti pasionat probabil nu ti se mai pare greu sa tot repari la "ghene".0 points
-
Vand un set de 4 anvelope de vara Runflat BMW Continental Conti Contact 3 DOT- 08/2018 Fata: 245/45R18 Runflat Spate: 275/40R18 Runflat Anvelopele au cam 3-4 mm si au fost folosite pe un F10 xdrive. Pretul este 100 de euro pentru toate 4. Tel: 0744.634.902 https://www.olx.ro/d/oferta/set-4-anvelope-vara-bmw-continental-IDeJAar.html-1 points
-
@Cristian are oarecum dreptate. Problema e ca s-a cumparat o masina veche, care va avea multe probleme si de acum incolo (am avut e39 si stiu prea bine ca pot ajunge saci fara fund). Rugina va tot aparea, pentru ca in anii aia nu se trata asa cum trebuie tabla, nici nu era aluminiu sau altceva mai ok. Si la 4000 eur a fost destul peste pretul mediu al pietei. Acum depinde de fiecare, daca vrei sa-ti bati capul cu restaurarea unui dinozaur, si iti face placere, de ce nu... Sa nu fie masina de zi cu zi, ca atunci chiar nu merita si mai mult iti strica bucuria de a mai pleca undeva cu ea. Bafta si apropo, nu lasa rugina sa intre mai mult, ca doar cu schimbarea elementului mai scapi dupa aceea.-1 points
-
-1 points
-
De curand am fost prin cateva servisuri si nicaieri nu am vazut sau auzit de Ravenol. Nici macar reclama. Probabil daca era bun il foloseau si ei. Dar e o marca tare buna si cunoscuta in Romania, am multi cunoscuti care au folosit acest ulei.-1 points
-
Unde scrie in TIS asta, vreau sa vad cu ochii mei . Daca ala e printre cele mai recomandate unde e acela cel mai cel in TIS.. Nu am stiut ca TIS da si nume de uleiuri.. (ce baga unii din burta.. sa fie mai interesanti)-1 points
-
Toate airbag-urile volan rotunde au fost schimbate pe recall. Problema e la celelalte, de aceea am si specificat usi. Banuiesc ca sunt slabe si cedeaza de la vechime. Cat despre daily driving o masina veche de 20 de ani, nu as (mai) recomanda, te lasa cand ti-e lumea mai draga. Acuma, fiecare stie cum ii e mai bine pt el. Bafta.-2 points
-
Cred cĂŁ nu doar mie mi se pare boring topicul ĂŁsta,nu? Probleme peste probleme, rezolvĂŁri peste rezolvĂŁri. Ceva bun/frumos la mașinĂŁ?Un drum extern cu plĂŁcerea de a conduce?o pozĂŁ?-3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00