Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/23/21 in all areas

  1. Pentru tine si matose, daca intre timp se uita in catalog Liqui Moly face uleiuri si mai sintetice decat cel in discutie. Tu 3NCU o sa zici pe romaneste ca face pentru piata romaneasca.. e "normal" sa spui asta.. Pana la urma nu conteaza eticheta cat conteaza daca este APROBAT sau nu! Nu recomandat... aprobat. Retine atat din discutia asta si nu te lua nici dupa mine nici dupa Matose.. Si afla din sursa cat mai oficiala, sa fie pe hartie, catalog al lor, etc etc.. si mai sus, cand m-am bagat in discutie, reiese ce am zis aici. Liqui Moly are un pic mai multe aprobari (pile la Porche si la Ferrari) De la un fan Shell Pure Plus/ Penzoil..
    1 point
  2. Variantele sunt: - uleiuri ce iti protejeaza mai bine motorul (A3/B4) dar nu prea conserva energia "vezi Doamne", adica ruperea filmului de ulei opune o rezistenta mai mare pt motor deci consum crescut ...si cam neprietenoase cu mediu - si uleiuri "conservatoare de energie" dar cu protectie scazuta asupra motorului, gen A5/B5, C3, etc. Tendinta moderna este inspre conservarea energiei si protectia mediului, adica mai simplu, ulei mai "alunecos", te lasa fara "frana de motor" (cum tot aud ), compatibil cu noi cerinte de fluidizare (DPF) dar deficitare la protectia motorului. In principiu a punctat bine @matose - putina corectie doar, ca TBN-ul se refera la capacitatea uleiului de a-si neutraliza proprii acizi. Pe romaneste - chiar daca anumite lanturi de molecule din ulei s-au desfacut si s-au recombinat cu carbonul, NOx sau oxigenul rezultand acizi ce ataca metalul, restul de lanturi de molecule preiau treaba si protejeaza motorul in continuare. Sigur, e bine-venit un TBN de 10, chiar 11, dar uleiurile "moderne" nu mai pot face asta. Acum e cu "alunecare", combustibil putin, protectie mediu ...si sa-ti cumperi alta masina dupa x km pt ca la cea actuala i-a crapat motorul lasat fara protectie suficienta chiar daca a mers "racheta". Singura asemanare intre LM TopTec4200 si Ravenol VMP ar fi ca ambii producatori sunt printre putinii care par a fi sinceri in descrieri (cat de cat) In rest e o comparatie intre mere si pere. LM declara ca 4200 e un ulei hidrocracat, adica grupa 4, adica compus dintr-o baza petroliera rafinata la care s-a adaugat un pachet de aditivi ...Ravenol se lauda ca VMP ar fi un sintetic veritabil (dati-mi voie sa am rezerve) compus dintr-o baza sintetica PAO (polialfaolefine) + pachet aditivi (grupa 5). Ce sa compar intre cele doua ? TBN diferit, HTHS diferit, grad de evaporare chiar diferit ...nu poti compara mai nimic pt ca sunt lucruri diferite. Ar fi cum ai spune - ce masina e mai buna, diesel sau benzinar ? Aprobari sau nu. Pe undeva e o chestie psiho-comerciala dar si financiara. Traim intr-o lume in care trebuie sa vinzi. Sau dispari. O aprobare pe un bidon va vinde, clar ...doar ca aprobarile implica intelegeri, de cele mai multe ori. Vin niste grasi la cravata insotiti de o pitipoanca, varsa pe un birou niste hartii, producatorul ulei aduce alte hartii ...tacere, toti dau din cap si par sa studieze cifrele (studiaza pe dracu pt ca aproape nimeni nu intelege nimic) ...nimeni nu merge pe linia de productie sau in laborator, se lucreaza doar cu cifre si oricum contractul si aprobarea au fost "facute" deja intre directori. Adica ai atatea aprobari pe un bidon de cati bani ai fost dispus sa pui la bataie ...si uite asa, in disperare de cauza, gasim in fisa tehnica sub aprobari ca "Liqui Moly recomanda acel sortiment si pt x,y si z marca". Adica producatorul (LM in exemplul asta) vrea sa vanda si nu mai sta dupa aprobari ci prefera sa spuna publicului ca produsul lor e bun si pt marcile pt care nu au aprobari. ...este povestea clasica pt posesorii de Astra G benzinar unde se impune norma LL-A-025 ...poi e o poveste intreaga sa gasesti norma asta fara C3 sau Dexos2. Si cine nu s-a priceput si nu a gasit, ce a facut ? A bagat in motor ce a putut ...si n-am vazut pe marginea drumului G-uri benzinare cu motorul crapat pt ca n-au folosit la fix LL-A-025. Liqui Moly Folosesc. Folosesc si acum la BMW, e90, 320d dar varianta TopTec4600. Nu e cea mai fericita alegere (stiu) dar avand in vedere specificul meu de drumuri, ma coafeaza cumva. Inainte de orice, sa stabilim un lucru - si cel mai de rahat ulei de raft rezista 5000 km. Dupa aceasta valoare incepe competitia. Personal nu am vazut ulei "de Romania" care sa mai fie in mintile lui dupa 10 mii. Nici macar Motul care se lauda cu esterii lui (am folosit de la ei varianta X'cess si EcoNergy/pe alte masini) Cum se explica totusi ca un Liqui Moly se aude "mai bine" (mai moale) intr-un motor, comparativ cu "maretul si sinteticul Ravenol" ? Sincer, nu stiu. Un pachet aditivi mai bine ales si proportionat, un alt component "secret" din compozitie (sper ca nu ZZDP) , chiar nu stiu - dar e un fapt real. Liqui Moly e un ulei motor care ofera silentiozitate. Folosesc Ravenol VMO (nu VMP) la un Golf 5 de ani de zile - nu i-a placut nimic altceva, doar asta. Experienta Liqui Moly - parere personala. Uleiuri hidrocracate realizate admirabil, sound moale motor, se comporta stabil in motor ....pana la forja. Talpa le omoara. Adica daca mergi ca un cetatean normal probabil vei completa 100-200 gr de la schimb la schimb dar cand te apuca nervii si rupi masina, sa tii flaconul aproape pt completat. Un ulei exceptional, calitativ, dar la pedala e papat. Chiar si asa, eu ma ambitionez sa raman pe LM la e90. Oricum dupa 7000 km e mort. Fiesta sotiei benzinar am tinut-o 4 ani pe Motul EcoNergy 5W30, A5/B5 ...nu erau de nasu' masinii specificatiile astea dar am zis sa incerc. Ok, disparea de la schimb la schimb (adica in 7-8000 km) 1,5 litri ulei. Acum de 2 ani e pe LM Specific Ford si am completat 400 gr de la schimb la schimb (ok, masina tinuta doar in oras la viteza mica) Nota Am ramas mirat si chiar am cautat si din alte surse si se pare ca Liqui Moly TopTec 4200 a ajuns la API SP (API - clasificari americane, S -scanteie (benzinar), P - norma de calitate ce creste alfabetic) Inca lumea cumpara SL, cine se mai pricepe alege SM, norocosii gasesc SN ...si vad ca s-a ajuns la aprobari de SP (s-a sarit peste O) Cum au reusit sa ajunga cu un hidrocracat de grupa 4 la API SP, nu stiu, dar clar, le-au luat fața la multi) Poate am fost usor off-topic si imi cer scuze - ideea de baza ramane ca nu este nimic de comparat intre 4200 si VMP. Toate bune.
    1 point
  3. Salut. Sper sa te lamuresc eu: Asa arata display-ul tau acum: Asa va arata cu iD5 Diferenta dintre id5 si id6 este doar codarea. La baza sistemul este iD5 doar codarea difera. Exista: unitate iD4 - codare id4 unitate iD5 - codare iD5 aceeasi unitate iD5 - codare iD6 unitate iD7 - MGU - codare MGU De exemplu la o unitate iD5 cu 4Gb RAM o sa ai asa: NBTevo_ID5_2007_Release ID5_2007-510-2013A Build 26 Versiunea este ID5 si din codare alegi ce sa ai : iD5 sau iD6 Corect, in funtie de litera pe care o ai poti avea full sau split screen. Daca nu ma insel la Mini este de la litera V20153I. Atentie!!! Nu este ca la BMW de la litera N18032I. Mini este un pic mai diferit. Versiunile sunt diferite, insa flashul este la fel. Corect. Se introduc alte fsc-uri fata de fsc-urile id4. Dupa upgrade vor aparea noi fsc-uri care trebuie injectate. Mai jos ai FSC-urile pentru softul iD5 009e0001 - FSC iSpeech NBT 00a00001 - FSC Navi Professional ECE / US 01700001 - FSC Component Protection 006f0001 - FSC HEADUNIT US SDARS 009f0001 - FSC TextToSpeech 009c0001 - FSC A4A BMW - S6NRA BMW Apps 00e50001 - FSC LAP TIMER 0120002d - EUROPE EVO 2017-2 01430001 - APP NLU Apple CarPlay 016e0001 - FSC Voice Control 016f0001 - FSC NBTevo Speech TTS Din cate stiu eu toate mini-urile cu id4 au antena wi-fi. Sau cele pe care le-am vazut eu. Hartile functioneaza. Este recomandat sa nu le folosesti pentru a nu umple Ramul , ca ulterior sa se restarteze. Exact. Toate functionalitatiile se pastreaza. Atentie mare insa. La unitatiile id4 , adica cum ai tu, Carplay va fi Split Screen. Daca vrei full screen unitatea va fi foarte instabila. Se va restarta din 5-10 minute, chiar daca nu folosesti maps. Exista o singura versiune care este stabila si poate duce si CarPlay. Si aceea este versiunea M. Repet, versiunile mini nu sunt la fel ca versiunile BMW. Din cate am facut eu toate au fost ok. Te salut!
    1 point
  4. @sarajevo, Ce preturi avrti in Germania?!?! Un set de placute originale bmw, fie fata, fie spate, au fost 350 de euro, inclusiv tva si manopera. Discuri fata/spate plus placute, cand le-am schimbat impreina, au fost 1700 euro, tva si manopera incluse. De la sumele astea s-a primit 10% discount E drept ca 30d are franele mai mari ca 20d iar daca are pachetul M sunt si mai mari, insa 840 euro pt placute este aberant. Ai si manopera inclusa in banii astia? Practic, la mine placutele au fost 630 euro.
    1 point
  5. acele stopuri vor schimba total look ul masinii si sunt si foarte bune, lumina e mult mai buna ca la cele clasice (semnalizari si frana) desi rescunosc ca mi plac mai mult pozitiile de la stopurile clasice decat cele de la stopurile LCI. eu la a mea am pus becuri cu LED si pe reverse ( doar ceata a ramas pe bec cu filament). stopurile alea de LCI o fac sa para mult mai noua (ca si generatie) decat e cu farurile noi si stopuri noi LCI va arata ca scoasa din cutie :sorcerer:
    1 point
  6. Salut, Felicitari, s-o stapanesti sanatos! Cool scaunele Alcantara. Ca vorbeai de hot-hatch mai aveai Bmw M2, Megane RS iv, Golf 8 GTI, Hyundai i30N, Toyota Yars GR, Civic Type R. Toate niste masini fun, mai driving-focused. Referitor la ce spuneai ca o lasi cateva luni la ei, atentie la cum functioneaza: Mergand la niste reprezentante Bmw Belgia/Luxemburg sa cer oferte pt un M2 mi-a fost propus ca in schimbul unei reduceri de 3-4k euro sa las masina la ei cateva luni(3 daca imi amintesc), sa se foloseasca de ea. Apoi sa mi-o vanda ca masina folosita - de aici si reducerea. Bine m-au "asigurat" ca doar "directorul" o va conduce si ii va face doar "rodajul" asa cum trebuie...etc. Treaba e ca nu ai cum sa stii, ce se intampla cu ea. Mi s-a parut neinteresanta oferta, ca pt 3-4 k euro reducere sa imi fie o masina ca M2 postita de cine stie cati.
    1 point
  7. Tare asta cu 14 zile. E un bun second hand. Nu iti da nimeni banii inapoi.
    1 point
  8. Pretul de care vorbesti este cu sticle noi de China, lucru pe care nu il vroiam, iar rezultatul era oricum un produs semi nou. Am ales varianta mai sigura si fara pierdere de timp. Initial am respins ideea de retrofit la stopuri LCI pentru simplu fapt ca sunt un moft estetic, dar le-am pus pe lista de modificari cu prioritate scazuta Astazi am dat comanda pentru un material de izolare capota de la STP, ce am acum pe masina necesita inlocuire.
    -1 points
  9. Verifica setarile climei sa fie barile pe rece, nu am inteles niciodata setarea aia ce sens are dar poate sa conteze, ma refer atunci cand apesi pe butonul Menu la clima. Oricum AC-ul din G30 e slabut, adica raceste greu cand e cald afara si dureaza destul pana ajunge la puterea lui maxima, adica vreo 10 minute. Si chiar si atunci e mult mai slab decat la alte masini pe care le-am avut. Daca nu e foarte cald afara parca e mai eficient AC-ul. Iar pe caldurile astea e o placere sa te urci in masina, a mea mai e si neagra. Trebuie sa pornesc motorul fara sa sa ma asez, apoi prefer sa stau afara in soare vreo 2-3 min cu 2 usi deschise sa ajunga la sub 45 de grade in masina.
    -1 points
  10. Raduron, cu ce compari cand spui ca clima e slabuta pe g30? Mie mi s-a parut fantastica raportand cu ce am la A6. E drept ca bmw-ul a fost alb dar nici A6-le nu e o culoare inchisa.
    -1 points
  11. Salut, Asa cum mentionat acum ceva timp, ma hotarasem (si am si reusit) sa vand F30 LCI, 320d. Cum am un Superb de serviciu, diesel, m-am hotarat pe ceva mic, un hot hatch. Ma uitasem dupa M135i, varianta F40, Audi S3, MB A35 si Cupra si Golf 8R. Audi si MB au iesit repede din discutii, neplacandu-i "copilotului", asa ca au ramas celelalte. Facand cateva configurari, am vazut la Cupra preturi muuuuult crescute fata de generatia precedenta (Leon Cupra, pentru varianta precedenta, pret final dupa discount 35k eur, acum ajunsesem cu configurarea la aprox 50k eur si am WOW!) Golf 8R, am vazut multe review-uri, toate lumea se plangea de constructie si de partea de infotainment, de multe bug-uri, dar laudau grupul moto-propulsor. Iarasi, o configuratie a ajuns la 55k Eur, ceea ce mi se parea wow. Asa ca am ramas, pe M135i. Dar vorbind la Bavaria, am gasit un M235i Gran Coupe F44. Stiu, nu e tractiune spate, stiu nu e motor longitudinal, dar mi-a placut. Masina de pe stoc..am reusit sa obtin un discount frumusel, lasand-o la ei, cateva luni. Are cam tot pe ea, mai putin HK, trapa si piele. Mi-as fi dorit trapa, dar beggers cant be choosers. Mai jos ceva poze..
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.