Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/24/22 in all areas

  1. Cam ala e consumul dacă ai drumuri scurte și nu se încălzește motorul . Pe vremuri am avut un Oltcit și cumva am pus mana pe un manual de reparații, acolo zicea la un moment dat ca iarna nu se recomanda a se face drumuri scurte deoarece consumul se poate dubla sau tripla. Sigur e alt motor alta era dar teoria rămâne oarecum valabilă.
    2 points
  2. Va salut! Samsar de meserie, avand cam toate modelele de bmw pana la ora actuala, mereu mi-a placut e46 coupe si vroiam sa iau una pentru sufletul meu, sa ramana mostenire la nepoti, dar nu gasisem ceva care sa merite, doar epave si cazane... Prin 2019 gasesc un E46 320d cabrio, si cand sa tocmesc masina vad in fundul curtii monstru.. E46 330cd. Desi vorbise prima parte a vietii ei engleza (UK) a primit o conversie profi din partea unor baieti care au stiut ce fac. Propietarul nu vroia sa o vanda, era masina lui de suflet si vroia sa renunte la cabrio ca oricum nu se compara 2.0d cu celebrul M57. 2 ani i-am scris zilnic doar doar o renunta la bijuterie...si vara trecuta m-am ales cu beleaua Atat de entuziasmat am fost ca in prima ora i-am si gasit un set de jante replici Vossen pe 19, concave cum ii sta bine oricarul coupe 2 zile dupa, check engine aprins, problema EGR...direct EGR OFF si soft 260 cai Etrierii aratau cam obositi, asa ca au fost reconditionati Volanul avea prea multa banda izoliera, asa ca a fost refacut Trimurile interioare erau horror, la fel au fost refacute, rama relocare clima lipsa, cumparata si montata Sa arate cam asa la final A primit si o suspensie sport reglabila pe inaltime / duritate Dupa vrea 300 km a inceput sa piarda niste ulei, schimbat cam toate garniturile posible de la motor + doape clapete acceleratie Astazi sa arate cam asa.. Majoritatea timpului sta cuminte invelita cu incarcator pe baterie tot timpul, cam 1 data pe luna o scot 2-3 zile in sezonul rece, asteptant primavara Ce am facut pana acum (am trecut si preturi pentru cine e interesat: -jante 19 2000 lei -cauciucuri spate 300 -suspensie reglabilă + montaj 2300 -Garnituri motor 1500 -egr Off 300 -soft cai 400 -vopsit etriere 300 -rama relocare clima 100 -grila stergatoare 150 -baterie schimbata 650 -recondiționat trimuri 200 -recondiționat volan 200 -recondiționat capace oglinzi 100 -husa 200 -încărcător baterie 300 -rama relocare clima 100 -anulare clapete 300 Ce vreau sa ii fac in continuare: -evacuare cu downpipe -retapitat volan piele Nappa + schimbator -schimbat intercooler -turbina hibrid -alt soft sa duca modificarile -ceasuri bord schimbat
    1 point
  3. Done.. Cred ca e ok acum.
    1 point
  4. Nici nu am observat acum cand am fost in RO daca imi apare semnul sau nu, poate mai vin in Februarie si verific atunci.
    1 point
  5. Dat fiind ca gargaritele 3-are cu acelasi motor, consuma urban cel putin 10 iarna, la greutatea si aerodinamica unui X3, 2 litri in plus ar trebui sa fie de asteptat.
    1 point
  6. Tot timpul am apreciat E46 coupe, mi se pare o masina atractiva care va avea un design aparte multi ani de zile. Personal, ti-as sugera schimbarea jantelor cu ceva gri/silver, ar da un contrast mult mai frumos. Felicitari legat de intretinerea interiorului, ai avut nervi pentru a desface toate trimurile, trimise la refacut si instalat din nou.. incet incet o faci pe placul tau, asta e tot ce conteaza. Bara spate cum o vei face? M Sport normal sau M3 style?
    1 point
  7. Bimmer, sincer, ma asteptam la mai mult din partea ta. La mai mult, mai ferm si mai aerisit. Ti-am citit "raspunsul" dar mie mi se pare alambicant, inghesuit si intrerupt in idei, fara o tintă vizata (evident, alta decat mine ) Hai sa o luam băbește pt ca experienta cu tine mi-a aratat ca doar asa reusim cumva sa ne intelegem. Deci - un coleg Sami are o masina si ne-a intrebat nedumerit despre consumul combustibil CB cum ca i se pare cam mare. Eu ce am facut ? ...nu cunosc in particular masina omului, nu stiu nimic concret si fizic despre ea decat acele date de model si motorizare ...si evident, i-am indicat niste MINIME verificari si puncte de plecare care, POATE, i-au scapat sau nu le-a stiut, in toata ecuatia asta cu consumul. Adica i-am indicat sa fie atent la niste mici chestii, nimic sofisticat. Nu cunosc ce roti are, unde locuieste ca altitudine, ce specific de drumuri are, cate bagaje/persoane transporta in mod uzual, cat lasa masina la relanti dimineata, ce stare tehnica are masina ...etc, etc, etc. Chiar de aceea nu am dezvoltat fiecare punct cu maxima rigurozitate stintifica ci doar le-am amintit cu REFERIRE universal valabila, nu doar cu privire la marca BMW X3 (pt ca aici nu intra sa citeasca doar cei cu X3 ci mult mai multe persoane) Ce ai facut tu ? Ai indicat (si foarte bine) ignorarea CB si realizarea unui "consum" de "la plin la plin". Corect. Pt ca degeaba venerati unii de pe aici ELECTRONICA pt ca uite, sunt momente cand te lasa in pantaloni scurti. ...si apoi, pe mai departe te-ai "pierdut" in particularitati de model, cu "stelute verzi", indicare de treapta si alte nebuneli. In afara ca ai vrut neaparat sa-mi zici mie neaparat "ceva" ...altceva cu ce ai ajutat pe initiator si cititorii ? Aceeasi veche poveste (intre noi) - tu vezi un autoturism "din bucati", pe sisteme ...eu il vad din ansamblu. Tu il vezi din "manual" si link-uri, eu mecanic. Are cineva dreptate ? Nu stiu, probabil sunt necesare ambele. .................. ELECTRONICA - i-am vazut rostul pana la un moment dat. Trecerea de la "platina" reglata manual, avans reglat manual "dupa ureche", de la capac delco ce ti se aburea in maini in Ianuarie si nu mai plecai de acolo ...pana la ECU - da, a fost un progres adevarat. Ce gasim acum pe masini sunt doar FIGURI ! ...senzori ploaie, lumini, senzori placuțe, presiune roti, senzori ulei, parcare, codari la orice rahat, etc, etc ...nu stiu, am impresia ca a cam disparut placerea sofatului in sine cand TU, BARBATUL, gestionai mare parte din lucruri. Pe vremuri chiar CONDUCEAI o masina ....acum avem ciorapei roz si suntem CONDUSI ! ...si inca tot strambam din nas. (nu ma mira faza cu masinile autonome) STELUTELE VERZI - Personal, chiar nu am nevoie de o monitarizare "inteligenta" care sa-mi spuna cand sa fac nu stiu ce si cum sa fac nu stiu ce ! Masina o conduc eu - daca ii convine, bine ...daca nu, o intorc cu rotile in sus sa vad cum o reașeaza "inteligenta" inapoi pe sol. Sa ne intelegem, nu vorbesc din buruieni ....sti, am povestit, inainte de BMW am avut pt o scurta perioada un Honda Civic, benzina, 140cp, v-itec (distributie variabila). Ok, toata electronica pamantului a bagat-o idiotul ala de japonez in masina aia ! ...avea atatia senzori pt orice rahat incat daca râgâiai la volan, aparea pe consola centrala "sarmale" ...sau "mici putin arsi" Nu aveam "stelute" verzi ci "liniute. Cica ECO. ....poi tată, m-a prins si pe mine ambitia sa umplu acele "liniute" toate verzi ...si parca devenisem un gammer d-ala apucat incat nu-mi mai pasa ce se intampla in jurul meu in trafic - io musai trebuia sa umplu liniutele cu verde ! Ok, se umpleau ele toate, insa doar in frana de motor dar "nu se punea" Ulterior am realizat ca fiind prins de liniutele verzi, am ajuns sa conduc ca o bunicuta ...ala nu mai era condus, aia era o sclavie a electronicii. In plus, bou'u ala de ECU nu stiu ce algoritmi folosea dar imi indica sa schimb treapta cand eu, omul, constatam ca daca i-as urma sfatul, as fi "subturat" asa ca treceam intr-o treapta superioara dupa ce adaugam inca un 500-1000 ture. Asa, de la mine. (apropo, si dieselul din dotare "pe cald" nu vede de la mine schimbare treapta decat dincolo de 3000-3500 ...spre 4000) Revenind Nu exclud rolul electronicii in gestionarea unei masini dar dupa parerea mea directia data ei de catre constructori a ajuns pe camp. Mai exact in lanul de porumb. Da, apreciez gestionarea motorului de catre ECU, apreciez sistemele de siguranta care intervin cand tu soferul visezi dar in rest... Conteaza doar in 2 momente din viata unei masini: Cand o cumperi - si atunci toti suntem innebuniti ca optiunile sa umple 2 foi A4 ...si ne luptam maxim si cautam si negociem ca "boss, da' are senzori de aia' ?" ...desi in realitate, 70% din optiuni nu o sa le folosim niciodata sau doar ocazional. Cand o vinzi - si umpli anuntul scriind cu mandrie si citet toate porcariile de care e in stare masina. Sau a fost. Ca final un link. Doar ca fapt divers. Nimic special si wow. https://www.e-automobile.ro/categorie-dinamica/79-coeficient-aerodinamic-cx.html Asta pt ca Bimer, trebuie inteleasa ecuatia intre temp mediu ambiant - geometrie unghiuri/ roti/ ulei/ greutate/ aerodinamica/ relief/puterea motorului. Toate genereaza "consumul" , nu sunt independente ci conectate ! Motorul masinii noastre a fost proiectat sa mearga optim la temp de lucru - 90/92°. In plus, conditiile optime pt un consum redus si eficienta maxima se situeaza in jurul valorii de 80-120 km/h. Sub aceasta valoare intervine forta de inertie ....peste, intervine aerodinamica. Ia vezi Bimner de cati CP ai nevoie sa egalezi rezistenta opusa de aerul din fata la o viteza de 200 km/h ? Unde mai pui bagajele, pacientii, o roata ce franeaza, uleiul, dealul din fata, filtrele imbacsite, nevasta care nu mai tace din gura, rotile mari, cracanate si incaltate chinezeste + un mers subturat pe o motorina jegoasa ? Te-am salutat. PS - cine a vrut sa inteleaga ce am scris aici, a inteles. PS2 - Bimmer, o aruncare de "manușă", ceva de genul "electronica vs. mecanica" - in frana de motor, exista consum de combustibil SAU nu ? Ma refer fizic, faptic, lichid carburant livrat cilindrilor. PS3 - offffffff, iar am scris mult dar chiar nu mi-am dat seama ! Daca te oboseste grav, eu zic sa citesti in "rate". Azi cat poti, maine la fel, tot vei finaliza la un moment dat.
    1 point
  8. Un i4 40, daca te apuci sa pui optiuni la el, ajunge la 75k euro. Iar la banii astia, are tractiune spate, e cu 200 kg mai greu ca model 3 LR, si cu 100 CP in minus. Iar model 3 e cu tractiune integrala si 20k euro mai ieftin, daca nu ii pui autopilot. N-am stat sa sap cat are fiecare autonomie. Dar reteaua de superchargere, acolo unde e (adica in Europa de vest), e un avantaj clar pentru Tesla. Si acolo o sa fie cumparatorii, nu la noi in tara. Si mie imi plac mai mult interiorul si designul de la bmw, dar totusi e o diferenta de pret. Iar cei din vest isi iau masini cu capul, nu ca oamenii de la noi cu garsoniera si seria 7.
    1 point
  9. Sami ...aspectul asta cu "consumul" e destul de delicat si controversat pt ca in general se scapa din vedere multe aspecte care dealtfel, adunate, cantaresc greu. Am sa incep cu o paralela intre masina ta si a mea ca sa iti formezi o idee. Am inteles ca tu ai un X3, 2007, 2.0, diesel, 150 cp, m47, SUV, euro4 (nu am inteles daca ai DPF) Ok, eu am e90, 2007, 2.0, diesel, 163 cp (vreo 198 soft), m47, sedan, euro4, fara DPF Inainte de orice presupun ca esti de acord cu ideea ca poti lua din fabrica 2 autoturisme identice, sa le dai in uz la 2 oameni din acelasi oras, cu aceleasi "drumuri" aproximativ ...si totusi sa scoata consumuri diferite. Si e normal si logic. Ok, pt inceput am consultat aproximativ autodata care spune (cu marja de eroare specifica) ca: - SUV-ul tau = 9,6 urban cu 5,9 extra, mediu 7,2 ...la o greutate de 1750 kg, - sedanul meu = 6,5 urban cu 4,5 extra, mediu 5,3 ...la o greutate de 1400 kg. In principiu consumul meu se invarte intre 7- 8,5% mixt, adica cu vreo 2 litri in plus de autodata. Trebuie inteles ca pe langa factorii generali cunoscuti, consumul unei masini depinde de: - greutatea ei - gestionarea schimbarilor de treapta in functie de viteza si turatie - jantele si cauciucurile - temp mediului ambiant - uleiul din motor si cv - consumatori electrici - specific de drumuri - greutatea "carata" - sistem franare - sistem directie - calitatea carburantului - coeficient aerodinamica a caroseriei - garda la sol - tractiune (simpla sau integrala 4x4) Poate mai sunt si altele (dar alea sunt pt "idioti" fixisti ca mine) ...insa sa incerc sa le parcurg rapid pe cele enumerate. - greutate Clar, cu cat mai greu, cu atat e nevoie de mai multa energie transformata din combustibil. Intre "noi 2" e o diferenta de 350 kg ...aia trebuie mișcata de pe loc si mentinuta in miscare indifirent ca dealuri sau vant din față. - schimbarile de treapta Presupunand ca nu ai cutie automata, e hotarator asupra consumului alegerea momentului optim pt schimbarea de treapta. Vad multi la 50km/h cu motor de 2.0 diesel in tr.4 ...ca cica economie ! Aia nu e economie, e prostie si necaz. - jantele si cauciucurile Hotarator ! Noile etichete europene anvelope indica estimativ si clasa de economie combustibil. Practic, nu e totuna sa fugi in cizme sau in tenisi. In plus, am constatat ca la capitolul roti, BMW e marca cea mai chinuita pt "aspect". Vad zilnic BMW-uri cu niste rotoace de tractor, cracanate nefiresc si pocit, incaltate cu chinezarii de clasa F "economie combustibil", unde proprietarul nici n-a auzit in viata lui de ET dat de constructor la jante sau alte notiuni. Cele mai economice dimensiuni ale unei roti sunt cele date de constructor pe original. Cu cat cresti raza pe janta si micsorezi talonul + eventual distantiere + ET mai mic - cu atat iti va creste consumul. Plus nesiguranta in trafic. In plus, se cunoaste - jantele tabla sunt mai usoare ca cele de aliaj (pe original ma refer), adica o forta de inertie mai mica, adica reducere consum. - temp mediu Stim toti, iarna aduce pe langa bucuria sarbatorilor de iarna si bucuria cresterii consumului cu 1-2 litri la %. - uleiul motor si cv Pe langa invingerea fortelor fizice de deplasare, motorul munceste si pt "ruperea" peliculei ulei. Atentie la uleiuri, nu-s toate la fel. - consumatori electrici Orice bec in plus, orice luminita, orice gadget adaugat = sarcina in plus pe alternator, respectiv consum combustibil. Nici un confort nu e gratuit. - specific de drumuri Una e sa parcurgi 100 km gol si la ses in linie dreapta cu viteza constanta ...altceva sa urci dealuri incarcat cu vant din fata si full bagaje + clima. De "bara la bara" + semafoare nu mai amintesc ... - greutatea carata Au unii in portbagaj inca "o casa" de lucruri... Apoi pasageri grasuti, marfa, d-astea ...dar ei fac consum de la plin la plin. - sistem franare Suficient una din roti sa ruleze putin infranata ...si totul s-a dus naibii. - sistem directie Orice nealiniere si abatere unghiuri geometrie directie duce la crestere consum. - calitatea carburantului In general s-a observat ca motorina premium parca se consuma ceva mai repede dar "te si duce" mai mult. Cu motorina normala parca "acul" pica mai lent dar nici masina nu-i prea vioaie ceea ce te forteaza sa calci mai mult pe pedala. - coeficient aerodinamica al caroseriei ....ca 0,26 ...0,28 ...0,32 ...astea nu-s povesti. Constructorii auto transpira pt cifrele astea. - garda la sol Cu cat reusesti sa blochezi mai mult volumul de aer ce se infiltreaza pe sub masina, cu atat vei fi infranat mai putin = consum mai mic. - tractiune Nu stiu ce fel de tractiune ai dar daca e 4x4 si nu o poti decupla - nu mai fă consumuri. Nu are rost. Ideea de baza ramane aceeasi - orice forta contrara motorului si pe care acesta trebuie sa o invinga duce la consum. Concluzie Poate ca 12-13% consum motorina pt masina ta (dat de CB) pare cam maricel dar nici foarte departe de realitate nu e. Hai, ignoram CB si autodata ...si posibil un consum normal mediu ar fi de 10-11...dar mediteaza asupra detaliilor enumerate mai sus. Toate bune.
    1 point
  10. De cand mi-am vandut masina in iunie 2020, caut motive sa-mi cumpar alta. Cu cat trece timpul, parca sunt tot mai tentat sa iau in considerare o electrica. Am testat anul trecut un Mini electric (voiam sa inlocuiesc F20-ul sotiei), insa din cauza range-ului, am fost nevoit sa il exclud, iar i3-ul era deja scos de pe lista din cauza design-ului interior (tentative multiple de negociere esuate cu sotia, la modul la care nu o vrea in conditiile in care i-o ofeream cadou). Asa am ajuns sa cer oferta de la BMW pentru i4 eDrive 40, pentru ca este o masina electrica care arata ca o masina, iar pentru mine e o optiune de luat in considerare. Din nefericire, suntem inca o tara bananiera, iar reprezentanta Baneasa mi-a spus ca vor avea unul la test spre final de an... Domnul care m-a sunat in urma cererii mele, nu era de la vanzari. Dupa o conversatie de 2 minute cu el, mi-a spus ca o sa transmita cererea mea la vanzari, si n-am mai auzit de ei de o saptamana. M-am ferit intotdeauna sa cumpar masini recent lansate. Din acest motiv insa, chiar daca banii nu ar fi o problema, in momentul de fata sunt tentat sa ma indrept tot catre Tesla, chiar cu toate neajunsurile ei din prezent (design oribil atat interior cat si exterior, multe probleme inca nerezolvate de la calitatea materialelor, asamblare, probleme cu vopseaua, etc pana la procesul de achizitie din Romania - care este deja posibil de ceva timp). In concluzie dpmdv Tesla are inca avantajul maturitatii, in timp de BMW beneficiaza de service local si acoperire nationala.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.