Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 04/25/22 in all areas
-
Revenind la mica prezentare a masinii, dupa cum am spus, a avut/are istoric pana in prezent. Fostul proprietar i-a facut intreaga mentenanta la Proleasing. Imediat dupa achizitionarea masinii am decis sa ii fac distributia, nu dadea semne, insa am mers pe clasicul "o fac sa fiu sigur", s-a schimbat kitul de distributie complet, simeringul de la cutie (preventiv) si uleiul + filtrul de ulei (totul OEM, la 170k) (restul de filtre + "primul" ulei au fost schimbate cu 2 saptamani inainte de schimbarea distributiei, imediat dupa ce am ridicat masina (167k fara vreo 200km). In decembrie 2021, la 179k km i-am schimbat tot kitul de accesorii(intinzator, curea, suruburi fulie, suruburi intinzator si fulia, absolut totul OEM), fulia originala a masinii prezenta micro-fisuri si am preferat sa schimb totul preventiv. In perioada imediat urmatoare am schimbat si placutele de frana pe fata, am mers pe placute ATE simple si senzor nou, evident, tot ATE. In ianuarie 2022 a urmat a treia revizie facuta de mine, la 181k (toate filtrele Mahle (ulei, polen, combustibil si aer) + ulei BMW). In martie 2022 (184k) "indragitul" meu F10 a decis sa ma surprinda cu o scurgere de ulei datorata garniturilor de la carcasa filtrului de ulei, i-am schimbat tot kitul de garnituri si daca tot s-a umblat acolo i-am curatat si admisia (+ schimbat clapete/garnituri), la fel, si de data asta, doar repere OEM. Ultima "investitie" au fost jantele style 454 (de pe LCI), pe care le-am gasit pe olx intr-o stare impecabila, cu doua cauciucuri Continetal PremiumContact 6 ca noi (dot 3020) si doua opinci, acelasi model, pe care le-am inlocuit cu 2 x GoodYear Assymetric Eagle F1, noi. (am optat pentru GY datorita experientelor bune din trecut + rezultatele din teste, pretul dintre modele fiind foarte asemanator, nefiind unul din motivele care au influentat alegerea). Odata cu ultima "investitie" a venit si o bataie de cap, senzorii de pe jantele noi nu sunt compatibili cu modulul TPMS de pe masina, presiunile afisate fiind cu 0.8bari mai mici decat realitatea (in loc de 2.3 cu 2.5, arata 1.5 cu 1.7 si evident, mesajul de low pressure). Din ce am inteles, problema poate fi rezolvata doar cu schimbarea senzorilor de presiune. Dat fiind faptul ca pe realoem dupa VIN-ul meu sunt date vreo 4 serii pentru senzori si tot atatea pentru modulul TPMS, voi scoate anvelopa de pe una din rotile de iarna pentru a vedea exact cu ce senzori a venit din fabrica, urmand sa comand 4 senzori noi...iar montajul alta bataie de cap.. Stiu ca multe din cheltuieli nu erau neaparat necesare (acum) sau puteau fi micsorate dpdv al valorii prin optarea pentru repere aftermarket, insa acestia au fost/sunt piticii mei. Cam asta este povestea masinii mele pana in prezent, sper ca nu v-am plictisit (prea tare). Va urma... Paste fericit tuturor!2 points
-
Salut, Detin un e46 FL 316i, in care am bagat in ultima jumatate de 1n , 1500euro. Mi s-a dus motorul ,nemaiavand compresie, masina n-a fost forjata. Ulei a avut mereu la timp. Am pus alt motor identic, plus garnituri si altele, mai putin semeringuri. Acum consuma ulei 0.7L la 1000km. COnsum benzina 8.5 /100km extra urban. Eu m-am saturat, am bagat 1500euro si inca mai are problemele de consum ulei si consum exagerat de carburant. Pe tester am eroare debitmetru si ax came, la service imi spun ca testerul meu e neprofesionist, al lor nu vede nimic. Dar masina mea porneste greu si consuma si mult 8.4 pentru extra urban. Acum, ce seria 3 sa iau din urmatoarele? dar una care sa ma tina mai putin pe la serviceuri si un consum corect pentru motorul ei. e46 FL 320D, E90 NFL 320D, E46 FL 318I, E46 320i FL, E90 320i, E90 325i, E92 320D???? eu merg cu ea doar extra urban sunt insa cu gandul la e90 nfl 320i si e46 FL 320i 2.21 point
-
Nu pierde nicio garantie. Dacă pune filtre originale, nu resetează intervalul de service și nu înregistrează lucrarea in rețea și in bord, cum ar putea sa își dea cineva seama ca a fost schimbat uleiul?1 point
-
Sau 325i fie E46 sau E90. Le-am avut pe amandoua, vorbesc in cunostinta de cauza. Eu am avut norocul sa nu intampin probleme majore. Cat despre 320d M47, motorul o fi el fiabil, dar suna groaznic, e prea zgomotos si depasit tehnologic.Mai degraba as alege un 325i e46 decat 320d e90.Pt. placerea de a conduce. Daca fiabilitatea este criteriul primordial, pur si simplu as alege un alt model/brand auto, ceva mai nou si probabil nu premium.1 point
-
1 point
-
Daca conduci extra-urban iti iei diesel. Pentru extra-urban iei benzina doar daca vrei sa te dai in bmw. Apoi bulet-proof motor decent nu prea au mai facut de la M47.. mi se pare ca face parte din euro 3 si euro 4 norma de poluare.. E46 nu as lua decat daca vreau sa fiu mai aproape de clasic. Mare grija M47 pe E46 isi poate inghiti clapetele swirl-flaps.. in rest, cam paie si bataie..1 point
-
Decat e90 320i, mai bine un e46 320i 2,2. Am avut cu multi ani in urma un 320i 2,2(primul meu BMW)...o masinuta corecta, motorul M54 suna tare bine.1 point
-
as merge pe e90 numai din cauza faptului ca este mai nou. ca și dinamica mi se par la fel, mai ok e90 ca e puțin mai updatat la interior. acum depinde care îți place mai mult. 2.2 de pe e46 da, motoarele de pe e90 am văzut ca vin cu vvt. Dacă vrei e90 iei lci n47 ii faci distribuția și nu ai stres de ea.1 point
-
as lua un e46 320i 2.2 benzina. dar auzisem ca e90 ar fi mai dinamic si mai comfortabil. sunt intre e90 NFL 320i si e46 320i 2.2 benzina. din ce stiu si motoarele mari consuma ulei, si la ele crapa vas expansiune antigel si tot ce e plastic.1 point
-
deci nu sunt singurul :)) cred ca singura varianta buna ar fi un 3.01 point
-
Am fost ieri la verificarea periodica pt caseta de directie, mi-au dat tema pt acasa bratul de care deja stiam si un burduf de la caseta. Fun times never stop1 point
-
Continua ciudateniile. Am fost cu masina la service pt a verifica mai in detaliu de unde vine problema senzorului de bosst minune. Pus diagnoza pt verificare dar eroarea nu mai era. Disparuta ca prin magie. PUFF! Am incercat reproducerea ei dupa reteta clara, stiuta deja (turat peste 2000rpm) dar degeaba. Ramane sa stau cu ochii pe ea acum sa vedem ce si cum. Intre timp am formulat teoria cum ca modulul PDC este vinovatul pt cele 3 vesnice erori ale mele: 00E204 PDC: K-CAN-Low wire fault 00E2C4 CON: K-CAN line fault 00E5C4 CID: K-CAN line fault Dupa ce l-am deconectat si am rescanat masina aveam o eroare evidenta pt lipsa de conexiune cu el si una pe IHKA(ciudat!) fara mesaj dar niciuna pe CON sau CID. Cand am reconectat PDC a disparut cea de IHKA. Asa ca voi cauta sa inlocuiesc modulul PDC pt ca in sfarsit sa fie totul verde1 point
-
Salutare, Vreau sa cumpar Connected Booster Packet, am cont shop pe DE. A intampinat cineva probleme la G30? Merci!1 point
-
Am zis aseara sa schimb senzorul ala de presiune pt ca deja ma astepta de cateva sapt sa il pun. M-am apucat de treaba stiind ca e ceva simplu, dau jos capacele de frumusete ale motorului, scot senzorul, pun senzorul. Desfacut capacele, scos senzorul dar a iesit fara garnitura asa ca am zis sa trag de ea sa o scot, a iesit jumatate, cealalta a cazut in galeria de admisie. Bonus level! Cum nu prea era de pornit motorul cu minunatia aia prin galerie am dat jos si galeria de admisie si am gasit bucata cazuta Toate astea se intamplau in parcarea din fata blocului spre minunarea vecinilor curiosi care veneau sa ma intrebe de ce fac motorul bucati Toate bune si frumoase acum, scos galeria, gasit bucata lipsa, pus galeria si restul chestiilor inapoi fara alte evenimente si i-am dat cheie ... a pornit fara nici macar sa zica pas. Am pus diagnoza, sters erorile aparute in urma deconectarii diversilor senzori si i-am dat talpa peste 2000rpm ca vad daca mai apare eroarea de la care a a pornit toata saga asta ... eroarea a reaparut, nu senzorul era problema, imi venea sa plang Asa ca a ramas sa o dau pe mana cuiva mai priceput decat mine pt ca abilitatile mele de depanare momentan se opresc aici1 point
-
Intr-o postare din noiembrie ziceam ziceam ca am de inlocuit un brat si am ales sa cumpar Lemforder. In aprilie a crapat, a plesnit si a inceput sa curga ulei din el ... in prima faza nu mi-am imaginat ca sunt hidraulice si am crezut ca pierderea e de la furtunul de intercooler. Am primit o sugestie pt a incerca si marfa celor de la Moog, ati interactionat cu produsele lor? Am cumparat si senzor de presiune pt galeria de admisie ce asteapta montajul, il curatasem anterior dar se pare ca nu a tinut prea mult.1 point
-
Preluat masina de la Bavaria ieri: - efectuat recall pt un surub de la o fulie, nu am retinut exact care - reparat paguba accident, inlocuit haion mic, bara spate, cofraj bara spate, armatura spate si vopsitul aferent1 point
-
De la cabluri pleaca o parte din probleme, altele apar in mod natural din cauza uzurii, pana la urma modulul va trebui reparat sau inlocuit1 point
-
Pana acum am avut frana de mana electrica la 3 masini, fara probleme, la fel cum nu am avut/ am probleme cu cea clasica. Am auzit oameni plangandu-se de ambele variante asa ca nu as putea zice cu certitudine care e mai buna dar ce pot spune cu siguranta este ca repararea uneia electronice costa considerabil mai mult! :)) Acum vizavi de motivatia de a face unele chestii am vazut sau citit la un moment dat despre decizia celor de la BMW de a oferi E70/71-ul doar cu optiune de cutie automata pt ca daca ar fi pus manuala in locul acela nu ar mai fi ramas loc pt suporturile de pahare, asa ca ...1 point
-
Nu esti primul care se plange de astfel de probleme cu frana de mana "moderna". Nu o sa inteleg niciodata ce rost a avut inlocuirea sistemului de frana de mana traditional, mecanic si simplu, care si-a dovedit fiabilitatea in zeci de ani de istorie auto, cu un sistem electronic.1 point
-
A mea nu are perne de aer, cumva le-am evitat cand cautam sa cumpar masina. Anterior am avut un E61 pe mana care avea acelasi sistem cu perne pe spate, intr-un an jum nu a dat vreun semn de oboseala. Din ce am citit se practica des anularea sistemului asta si inlocuirea sa cu arcuri. Autohold-ul mi-a facut niste "comentarii" in sezonul rece anterior dar dupa schimbarea placutelor, discurilor si sabotilor au disparut nemultumurile. Stiu ca modulul de frana de mana tinde sa se strice, am in vedere inlocuirea preventiva a cablurilor deoarece am inteles ca astea-s vinovate de cele mai multe ori.1 point
-
Ai schimbat și pernele de aer? S-a gândit cineva să folosească perne de la Air Lift ori sistemul de amortizoare cu garda reglabilă, cu piston, în locul pernelor originale? Am luat mașina în 2007, a pocnit o pernă în 2009 și a doua în 2012, iar în ultima perioadă perna de pe dreapta-spate se tot lasă, aleatoriu, fie după 5 minute de staționare, fie după o săptămână de stat pe loc, dar se ridică, imediat ce pornesc mașina, în schimb, perna de pe stânga-spate, când am pornit mașina, cu 2 zile înainte, după jumătate de oră a pocnit. Nu-mi place, deloc, acest sistem, iar materialele din care sunt confecționate pernele de aer sunt biodegradabile, deci, predispuse pentru defectare, mai ales cu praful si nisipul de pe străzi, din România, așadar, ce ați mai folosit, în adară de pernele originale - cum am utilizat și eu - dacă s-a mai gândit cineva să scape de această problemă? P.S. Atenție și la frâna de mână, mi-a rupt soția, tasta de acționare, iar problema majoră a apărut anul trecut, pe Transfăgărăsan, când mi se blocase frâna de serviciu în poziția de parcare, am.avut noroc să se deblocheze și să ajung la destinație, în apropiere, dar am avut de tras, mi-a deblocat-o un amic, cu testerul, apoi s-a blocat, din nou, după 10 minute, la final, am tăiat unul dintre cabluri, ca să mă pot întoarce acasă, unde m-a costat vreo 5.500 lei - după ce am schimbat discurile și plăcuțele, punând tot ATE, după nici 1.000 de km, vibra volanul și toată mașina, la fiecare frânare, până la urmă, mi le-a frezat cineva, fără a le mai demonta de pe mașină, cu 400 lei, mai era și o problemă la senzorul de pe dreapta-față, dar s-au rezolvat toate - toată povestea, inclusiv vreo 2 bielete antiruliu și încă un element Lemförder.1 point
-
Anul nou a venit cu ceva distractie ... o tamponare din spate care a atras dupa ea nevoia de inlocuire a catorva componente (haion mic, bara spate, cofraj plastic si armatura) eroarea pt piedica de manual pt schimbatorul de viteze a revenit a aparut o eroare simpatica pt senzorul de presiune pt boost Pana acum: astept confirmarea de la asigurator si comandarea de piese la reprezentanta am schimbat selectorul de viteze, no more error curatat temeinic senzorul de presiune de pe galeria de admisie, no more error Si pt ca nu m-am putut abtine am mai cumparat ceva plastice care nu erau tocmai 100%: placa de plastic de pe interior de la haionul mic, cea cu arcuri, vechea piesa s-a transformat intr-o colectie de cioburi de plastic ornamentele ce acopera sinele scaunelor din fata, de la picioarele pasagerilor din spate si cateva alte chestii mai marunte1 point
-
Pt ca nici masina asta nu a fost scutita de blestemul bio-plasticelor in urma cu cateva luni am acomandat manerele usilor de pe interior, au stat o vreme pe raft cateva luni ) ) asteptand sa imi fac curaj sa le montez pt ca traiam cu impresia ca e nevoie de demontarea intregii fete de usi pt a le schimba. Cineva mi-a atras atentia ca nu e nevoie asa ca m-am pus pe treaba si acum nu mai am manere lipicioase1 point
-
Schimbat si bratul de pe stanga ce facea zgomot, am optat tot pt Lemforder. Troncanit free! ) Mai schimb rotile cu cele de iarna si ar cam trebui ca in afara de motorina si lichid de parbriz sa nu mai ceara nimic pe anul asta1 point
-
In sfarsit am reusit sa imi fac timp sa pun pragurile, mie personal imi pare ca fura un pic din aspect desi adauga la cel de practicalitate, ma saturasem ca pasagerii cand coborau sa se scurga din masina si odata cu ei sa ia si lateralele scaunului. Planuiesc sa le vopsesc la anul impreuna cu celelate elemente atinse de diverse ghinioane ) Before: After:1 point
-
Cele de pe partea dreapta au fost schimbate cu Lemforder la ceva timp dupa ce am cumparat masina, momentan se prezinta ok. Oricum ms de info, voi tine cont pe viitor.1 point
-
Vezi ca nici Lemforder nu mai e ce era, si-au mutat o mare parte din productie in China si calitatea a ajuns uneori sub SWAG, FEBI, MEYLE, RUVILLE etc.1 point
-
Am fost ieri la Tureal pt a afla dc in continuare troncane chestii pe puntea fata. Au reusit sa reproduca sunetul la care ma refeream si au constatat ca este pivotul unuia din bratele inferioare de pe partea stanga, cel serpuit. Cele 2 brate inferioare de pe partea stanga au fost schimbate de fostul proprietar cu putin timp inainte de a cumpara eu masina si cum nu prea am mare incredere in calitatea pieselor folosite de el cred ca le voi schimba cu niste Lemforder ca sa stau linistit.1 point
-
1 point
-
Cu masina am rabdare pt ca nu e vina ei ca nu i s-a facut mentenanta sau ca drumurile patriei sunt cum sunt. Mai am o alta masina, un proiect, care m-a invatat ce-i aia rabdare )) un Citroen Xantia Activa. La acest X5 ma pot lauda ca exceptand cricul si coarba aferenta si probabil o mana de clipsuri si suruburi, pe care diverse service-uri uita sa le mai puna inapoi, masina este intreaga si complet functionala. Am fost nevoit sa fac o reprogramare la cei de la Tureal pt ca in continuare troncane cand trec peste denivelari medii si mari.1 point
-
Mai ai rabdare cu ea? ) si eu sunt tipicar, dar cred ca mi-as fi pierdut de mult rabdarea cu masina asta.1 point
-
Se mai adauga la raboj: - reconditionare caseta de directie (pe partea mecanica doar, din pacate micul joc din motorul de la active steering nu a putut fi remediat) - schimbat bascule superioare fata (Lemforder) - schimbat bielete directie (Lemforder) - schimbat capete bara directie (Lemforder) Operatiunea a fost facuta la Tureal.1 point
-
1 point
-
Mai adaugam pe lista celor facute: - revizie motor (ulei bmw 5w30, filtre aer, motorina, ulei, polen, MANN) - schimbat garnitura capac supape, Victor-Reinz - schimbat garnituri galerie admisie, dopuri clapete, Victor-Reinz - inlocuit bujii, NGK - inlocuit modul bujii, Beru - schimbat saibe si garnituri injectoare, Hoffer Manopera a fost facuta la BmGarage1 point
-
Schimbate azi: - discuri fata/spate - placute fata/spate - senzori uzura fata/spate - saboti si accesorii frana de mana - bielete anti-ruliu - facut geometrie Constatari: - unul din cuiele de fixare pt sabotii de pe stanga era rupt, inlocuit toate accesoriile - etrierul dreapta spate pierdea lichid de frana atunci cand era comprimat, schimbat garnituri - discurile si placutele pe spate aveau o uzura neuniforma atat pe grosime cat si pe suprafata, discurile incepusera sa se descompuna putin (brrr ingrijorator) - ca bonus cand era ridicata am observat ca am o pierdere maricica de ceva "lichid uleios" care se scurge de sus pe partea dreapta a motorului (cea cu turbina) pana la busonul de la baia de ulei, asa ca intra si asta pe lunga lista de to do -uri )1 point
-
Comandat astazi: - discuri fata/spate ATE - placute fata/spate ATE - senzori uzura fata/spate ATE - saboti frana de mana ATE - accesorii frana de mana ATE - bietele anti-ruliu fata/spate Lemforder Astept cu nerabdare sa ajunga si dupa repede cu ele pe masina pt ca deja "sare ceasul de la mana" cand franez un pic mai tare.1 point
-
1 point
-
Am reusit sa scap si de eroarea: 009C4A IHKA: Dynamic-pressure-flap-motor Era un motor de la instalatia de climatizare, din fericire era un motor accesibil fara nevoia scoaterii bordului. Este cel de langa ventilator. Simpla inlocuire nu este suficienta pt a face eroarea sa dispara, este nevoie si de o re-calibrare a motoarelor din sistemul de climatizare. Am reusit sa completez Shadow Line-ul, cel putin in viziunea mea, cu niste grile(nari) gloss black pe langa semnalizatoarele laterale secventiale pe care le montasem deja.1 point
-
la orice schimbare de masa/material se schimba si frecventa naturala de oscilatie(rezonanta) a componentei respective. de aici si scartaitul care apare in aceleasi conditii de utilizare1 point
-
nu stiu ce sa zic, daca ar trebui sa fie acceptata aceasta problema. am un coleg cu X3 si a avut problema asta la franare cu al doilea set de placute. a cerut sa ii fie schimbate din nou si parca situatia s-a mai ameliorat. la mine, al doilea set de placute spate nu scartie, in schimb scartie placutele fata insa doar cand dau cu spatele si apoi franez usor. daca franez mai tare, nu scartie. bmw este prima masina la care am intalnit problema asta. suplimentar, am observat ca placutele spate au fost mai scumpe decat cele fata. probabil au fost originale ambele(schimbate la MHS) insa cele fata au fost un brand mai prost1 point
-
Pe scurt: cu cat suprafata de contact (disc - placa frana) e mai mare cu atat mai greu ca presiunea intre cele doua sa fie distribuita uniform. Din cauza asta apar mici oscilatii in suprafata de contact - scartaitul. Aici detalii: Pb discurile de frana au santuri formate folosind vechile placute. Acum cele noi nu mai calca perfect pe discuri. Stiam ca franele (mai ales cele de inalta performanta) trebuiesc rodate. In primele cateva sute de km evitate franarile violente. Pana se "aseaza" placutele noi pe discurile existente. Scartaitul franelor e o problema frecventa la masinile cu frane de dimensiuni mari.1 point
-
De unde ai tras concluzia ca este praf? Du-te si mergi cu unul si vezi dupa aia ce si cum. Este o masina care face 10 ani e normal sa mai schimbi una alta la ea.1 point
-
Tu mai crezi ce scrie in carte? Adauga 2 l la consumul din carte tot timpul Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00