M54 - e46 2.2, 2.5, 3.0 benzina;
N52 - e90 2.5, 3.0 benzina;
Ambele motoare sunt fiabile si tank daca ai grija de ele. Pe M54 poti lucra destul de usor si singur, grija la DISA, PCV si sistemul de racire, M54 emana multa caldura si multe furtunase se fac terci in timp, mai ales daca sunt de proasta calitate. N52 am vazut ca este si el laudat pe internet, dar nu am avut deci nu ma pot pronunta. Ambele au Vanos si si acolo poate aparea un cost in plus.
Daca vrei masina de naveta si te intereseaza consumul cred ca cel mai bine cauti un diesel, acolo am vazut ca multa lume recomanda 3.0 diesel. Daca o vrei pentru plimbat si placerea de a conduce, o benzinara in 6 cilindri. Cum zicea crtir, M54 chiar suna frumos.
Daca nu esti neaparat fan e46/e90 si nici nu te atrage in mod special un model, recomand sa vezi/mergi cu ambele modele si sa vezi care iti place mai mult. Vezi si ce gasesti in stare mai buna, no rush, iti iei masina nu aspirator. Mie mi-a luat 6 luni sa gasesc un 2.2 in stare decenta, dupa multe masini verificate in tara si in germania.
Gasesti multe 320d la vanzare fiindca multi romani isi cumpara diesel, probabil cu gandul la consum, impozit si asigurare, am vazut ca benzinarele sunt mai apreciate inafara. La benzinare 6 cil/3.0 diesel ai sanse mai mari sa o vinzi mai incolo la o valoare mai mare, asta daca o mentii intr-o stare buna si nu a avut daune mari/nu are 300k, dar probabil nu la noi in tara. In cel mai rau caz iti scoti niste bani buni pe viitor pe catalizatoare, M54 are 2 catalizatoare.
Gasesti pe youtube la BMW Doctor un M54 vs N52 parca, si M539 restorations are niste clipuri interesante legate de M54.