Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/19/25 in all areas
-
o dati dintr-o extrema in alta... fiecare padure are si uscaturile ei. am vazut si "vechituri" in stare f buna de functionare si tinute din scurt cu tot ce trebuie ca mentenanta, si am vazut si euro6 cu egr off si adblue off si dpf off si altele... hai sa nu mai mancam cacat.3 points
-
Daca ai 28k euro sa dai pe un cotet ca dacia , ti bmw-ul si de banii aia ( 28k euro ) ai de unde sa platesti impozitul inca 20 de ani ( pana nu mai poti circula cu nici o termica ). Itp-ul sa fie Itp pe bune si orice " dpf off" sa fie respins cu bulinuta ca in decurs de 30 zile daca nu corespunde se radiaza permanent. Sa vezi cum n ar mai exista manarii de genul asta. Trebuie taiat in carne vie daca vrem sa ne civilizam . Va zic parerea mea : nu toti trebuie sa fim la fel , nu toti am studit si muncim la fel ca daca ar fi sa fim toti la unison dpadv , am avea toti dacia si am manca toti parizer.2 points
-
@BaXXon, euro 4 a fost introdus in ianuarie 2005 si a tinut pana in 2009. Crezi ca mai sunt mai mult de 5% masini euro 4 in mintile lor? Problema este ca chiar de pui o taxa, oamenii aia cu siguranta isi doresc o masina mai noua insa nu isi permit, si ce faci cu ei?! Si ei au de dus copiii la scoala, de facut cumparaturi etc. Nu imi dau seama cum se poate rezolva la modul real problema poluatii auto2 points
-
Din pacate, realitatea este alta. Este utopic sa credem ca, prin taxarea poluarii, statul vrea in fapt sa reduca noxele din aer. Statul are nevoie de bani la buget. O sa fac o paralela cu fumatul. Dupa Revolutie, acciza pe tigari a crescut frecvent. Oficial, motivatia era lacrimarea excesiva a statului de grija sanatatii populatiei. In realitate, impactul asupra consumului de tigari a fost minor. Abia cand, prin ceea ce eu inca o vad ca pe o minune in legislativul românesc, a fost adoptata legea 15 / 2016 care a interzis fumatul in spatiile publice inchise, s-a luat o masura care a rezolvat eficient problema fumatului pasiv si l-a redus si pe cel activ, intr-o masura mai ampla decat cresterea accizei. Similar, indiferent de scenariul de taxare a automobilelor, se uita un aspect fundamental. Soferul român nu isi va muta fundul din BMW in Logan. Este o forma de dependenta, ca si dependenta de nicotina. Da, vor fi cativa care vor fi convinsi sa isi ia masini noi - impinsi probabil, dupa cum ma astept sa fie "croita" legea, catre Dacii noi. Majoritatea insa vor mai taia din banii familiei, vor mai reduce din si asa putinul alocat educatiei copiilor, si tot cu un BMW vechi se vor afisa pe strada. O masura cu impact semnificativ asupra calitatii aerul pe care il respiram in orase as fi interzicerea si/sau limitarea utilizarii masinilor poluante. In anii '90, nu taxarea a scos rablele de pe strada, ci interzicerea importului masinilor mai vechi de 8 ani. Dar asta nu aduce bani la buget... Mai este si un aspect etic. De ce ar fi acceptabil ca un individ ce isi permite sa plateasca taxa de poluare sa conduca un automobil poluant? Doar nu isi aduna noxele intr-o punga si pleaca acasa cu ele, sa le elibereze in dormitor. Tot in plamanii oamenilor din oras ajung. Banii din taxa aplicata acelui individ potent financiar ii vor vindeca de cancer la plamani pe cei care s-au imbolnavit? Deci, citandu-l pe Caragiale, a se scuti. Inteleg dreptul statului de a impune taxe, inteleg dreptul statului de a modela comportamentul populatiei prin taxe, dar aceasa nu inseamna ca trebuie sa fim naivi si sa credem ca taxele ne vor curata aerul.2 points
-
B47 merge cu 0w30 daca ar fi sa pui uleiul recomandat. Dupa 100k poate 150k km as pune 5w30. @Hbkpk17 asa procedez eu acum cu un B47. Am ales sa merg pe o protectie mai buna pana motorul ajumge la regim. Nu ma intereseaza eficienta sau economia trambitata. Sfaturile celorlalti sunt si parerile mele. Esti constient ca ai un diesel cu filtru DPF.. / dieselului nu ii place orasul. In oras nu se face economia oferita de diesel.1 point
-
revizii motor ulei + filtre - 10k maxim 15k km depinde pe unde mergi ulei cutie - 100-120k maxim ulei diferentiale/grup - eu ti-as recomanda sa le faci undeva pe la 70-90k km ulei cutie transfer ( daca e xdrive ) undeva pe la 60-70k km... cutiile de transfer la bmw sunt cam pretentioase iar un schimb e pe la 4-500lei, deci nimic de speriat. distributia de verificat in intervalul 150-200k km, dar avand in vedere km putini nu cred ca e cazul de panica1 point
-
Depinde și de ce drumuri faci, cam la 10.000 km max uleiul. Am pus un atașament cu tipurile recomandate de ulei, îl găsești la ”Totul despre uleiuri”, am postat prin ianuarie. Cred că ai motor B47, l-am avut la X3, parcă foloseam 5w30, dar verifică, poate s-a schimbat. La cutie după 100.000 km sau când ai bani, la grup am pus și acolo parcă un tabel cu lubrifianți, dacă nu-l găsești mă întrebi.1 point
-
Am luat-o și eu de curiozitate, e utila în sensul ca nu mai stai sa te uiți în telefon, arata doar Sensor values din BimmerLink. Pe mine ma enerva ca nu am suport de telefon și trebuia sa stau cu telefonul în mana sau sprijinit de ceva daca urmăream live values in mers, asa ca e utila.1 point
-
Totusi vrem o tara ca afara insa facem compromisuri . Dpmdv cine nu-si permite ceva mai nou second hand, sa treaca de ex de la euro1234 la euro5, nu nou ca acum sunt extrem de scumpe cele noi , nu-si permite sa detina masina , exista transport in comun , cum am crescut multi ( eu cel putin mergeam pe jos pana la scoala cca 50 min ), nu e mare tragedie , dar unii s-au nascut in puf, se pare. N-ar mai fi trafic , poluare ... nu se vrea o societate evoluata, ca la buget , pt hotii astia , conteaza si 35 lei x mii de masini .... Va suparati degeaba dar in alte orase se platesc taxe grele pt vechituri si eu sunt de acord cu ei. Suntem in ue numai cu numele si cu pretentiile . Daca locuiam in oras si aveam munca acolo mergeam numai pe jos , masina o tineam pt urgente si concedii .1 point
-
Un fel de China acolo trecerea a fost simpla " partidul a spus" +"partidul a dat subventii" => masini electrice la tot poporul .1 point
-
A fost mașina Covid. In vara lui 2020 eram în Grecia și mă gândeam : poți să mori mâine de virus, nu i mai bine să mori cu X5 ? Am vorbit la dealer în septembrie și mi a spus despre noile motorizări diesel MHEV. Dar nu existau demo, în Olanda taxa de achiziție la un așa diesel era parcă 26.000 euro peste factură, plus impozit de vreo 4000 pe an. Am mers cu un 45e, mi a plăcut mașina ca feeling. Sigur, altă motorizare, dar scopul fusese atins. Am discutat cu un tip de la Bavaria pe care îl cunoșteam și care fusese la o prezentare a noului model 30D și 40D și m a convins . Nu regret nici un moment. 67.000 km prin toată Europa, zero probleme până astăzi. Numărul era de expat olandez.1 point
-
1 point
-
Va propun sa lasam balta subiectul viitoarei taxe de poluare. Guvernul va croi legea astfel incat toti cei trei actori de care ii pasa sa fie multumiti: propriul buzunar (bugetul de stat), Dacia, masa de voitanti ce pot fi manipulati. Cat despre super manager-ul Dacia, Mihai Bordeanu, acesta se crede Elon Musk-ul României si coace legi in deplin conflict de interese, cu complicitatea guvernului. Este atat de bun in meseria lui, incat strategia sa de crestere a vanzarilor Dacia este constrangerea populatiei sa cumpere. Va iesi, probabil, o alta lege stramba si a sansei ratate, al carei rezultat principal va fi faptul ca vom plati mai mult.1 point
-
1 point
-
Vinde-o si cumpara o masina pe care sa o poti intretine cum trebuie.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00