Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/12/25 in all areas

  1. raspunsul inspectorului RAR la intrebare: daca le montezi inainte, ti le trec in carte. Daca le montezi dupa ce faci cartea, sunt suficiente documentele de calitate furnizate de montator.
    2 points
  2. Iata mai jos topicul care am promis sa il fac in urma experientelor si intelegerii comportamentului unei baterii, dar nu doar bateriei din topic. Voi reveni in topic cu un alt raport al unei alte baterii Varta ce a fost pe masina mea cam 4-5 ani, timp in care din greseala am descarcat bateria sub 10V, tensiune nepermisa unei baterii din acid sulfuric! Asta scurtandu-i viata in sens capacitiv.. Descarcarea bateriei Bosch a inceput la 10 dimineata folosindu-se un bec de 12V, 35W, curent de descarcare de 2.9A, masurat de o clema de curent 3.1A. Descarcarea a inceput la 98%, nivel indicat de testerul ANCEL si stare de sanatate (SOH) 91%. Dupa o ora de descarcare ANCEL indica incarcare 91% si 709Ah capacitate de pornire. Dupa 3 ore ANCEL indica 66% nivel de incarcare si 691Ah capacitate de debitare curent. Dupa inca doua ore, la ora 16, ANCEL indica 56% incarcare si 681Ah capacitate totala de pornire. La ora 17 ANCEL indica 38% si 661Ah ramasi. La ora 18 mai putea 31% si 648A. ...probabil putea porni motorul dar foarte probabil si placile bateriei ar fi avut de suferit, asa ca nu am vrut sa experimentez pe baterie noua.. Poate alta data. Incarcarea s-a inceput dupa jumatate de ora de stabilizare interna a bateriei cu un curent putin peste 7A, dat de CTEK msx7.0. Spre socul si surpriza mea, cel putin, doua zone in interiorul incarcatorului se incing la 90 de grade. Sunt sigur ca pot tine 1, 2, 3 ani dar probabil nu mai mult. Ceva o sa cedeze mai devreme sau mai tarziu. Pozele atasate vorbesc de la sine. Dupa cum se poate vedea in pozele 24 la 28 temperatura de pe unul din radiatoare a ajuns LEJER la 92 grade Celsius! Si vreau sa zic ca va sta la 90 de grade cat timp incarcatorul v-a "impinge" in baterie 7A; adica ore pentru o baterie descarcata pe jumatate. Singura posibilitate de a reduce temperatura la una rezonabila este ventilarea fortata. Bine asta e solutia gasita de mine pentru banii dati pe asa incarcator. In privinta "indicatorului" ales de mine sa imi indice STAREA DE INCARCARE ca si capacitate a bateriei, pe mine unul ma satisface in totalitate pentru banii dati. Urmareste cat se poate de bine starea de descarcare-incarcare a bateriei, lucru care nu poate fi facut si analizat de nici un alt dispozitiv instalat pe masina sau incarcator. Nici nu cred ca exista incarcator comercial care sa faca asa ceva, pentru ca nu isi gaseste scopul in general, decat daca esti in afacere cu baterii.. Revenind la incarcatorul nostru cel mai cel.. in isntructiunile cu, care a venit nu scrie niciunde ca acesta estimeaza capacitatea bateriei incarcate sau descarcata. Daca voi aveti alte informatii mai oficial scrieti aici. ..Ce spune manualul despre reconditionare este ca reconditionarea sa fie facuta o data pe an cand baterie este mult descarcata, iar asta se poate face doar pentru bateriile pe acid sulfuric, nimic despre AGM.. Cred canu face decat o incarcare prin plusarea curentului in baterie pana la 15.8V si 1.2A dupa care revine la 13.6V. Fenomenul de plusare a curentului se intampla in ultimul stagiu cu, curent variind intre 2-7A la 14.7V. Folosirea programului de reconditinare, zic ei, poate stresa intern electronica incarcatorului. La temperaturi mai mari ambientale incarctorul ajusteaza automa curentul incarcarii, adica intre in auto-protectie. Daca sunt intrebari puteti sa le puneti. Raspund in masura in care stiu. (Din pacate pozele atasate nu au putut fi intoarse drept sa poata fi vazute cum trebuie pentru ca windows e cam prost si nu arata pozitia reala a unei poze..) Inspirat din alta discutie despre baterii:
    1 point
  3. La insistentele colegilor de forum fac o scurta prezentare cu scuzele de rigoare ca nu am poze de calitate inca dar ma ocup. Cumparata de la BMW Niederlassung Saarbrucken in Decembrie 2024 la 72.000 km cu garantie extinsa BMW Premium Selection pana in 05/2026. Culoare : Sophistograu Brillant Effect Tapiterie : Vernasca Cognac Fabricatie : 02/2021 Prima inmatriculare : 05/2021 01CB CO2 equipment 01DF Exhaust emission standards EU6 rde II 01SE 21" LA wheel V-spoke 741 MB emerg.op. 0230 Extra package, EU-speciifc 0258 Tyres with runflat properties 02NH M Sport brake 02PA Locking wheel bolt 02TB Sport automatic gearbox 02VB Tyre pressure display 02VR Two-axle air suspension 0302 Alarm system 0319 Integrated universal remote control 0322 Comfort access 0323 Soft-Close-Automatic doors 0328 Footplate, aluminium 03AC Trailer coupling 03AT Roof rails aluminium satinated 03MB Indiv. Ext. Line, burnished aluminium 0407 Sky Lounge panoramic glass sunroof 0413 Luggage compartment net 0417 Roller sun visor, rear door 0418 Luggage compartment package 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 044A Cup holder temperature-adjustable 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0481 Sports seat 0488 Lumbar Support Driver, Passenger 04A2 Glass application Crafted Clarity 04HA Seat heating, front and rear 04HB Heat comfort package, front 04KM Trims aluminium mesh effect dark 04NM Ambient Air Paket 04M5 Individual leather-covered dashboard 04NB Autom. climate control with 4-zone ctrl 04NE Blow-by heater 04T8 Expanded exterior mirror package 04U9 Acoustic pedestrian protection 04UR Ambient interior light 0548 Kilometre speedo 05A1 LED Fog lights 05AC High-beam assistant 05AQ Active guard plus 05AU Driving assistant professional 05AZ BMW Laserlicht 05DN Parking assistance system Plus 0610 Head-up display 0654 DAB tuner 0688 Harman/Kardon surround sound system 060A TV Function Plus 06AE Teleservices 06AF Statutory emergency call 06AG eDrive services 06AK Connected Drive Services 06C4 Connected Package Professional 06FH Rear-cabin entertainment, Professional 06NW Telephony with wireless charging 06U3 BMW Live operating area Professional 06WD WLAN Hotspot 0710 M leather steering wheel 0775 Headlining anthracite 07HW X Line 07R7 Innovation package 0801 National version Germany 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 0925 Dummy-SALAPA 09D5 Entertainment package de 09WL WLTP grouping A080 80 Ah AGM battery Primul retrofit facut in Decembrie au fost stopurile LCI. Revin cu mai multe fotografii in zilele urmatoare.
    1 point
  4. @HitmaNLive DIn punct de vedere al efortului de timp si al riscului privind rezultatul final, a alege un 430i este abordarea prudenta si rationala, chiar daca necesita o investitie ceva mai mare. Pe de alta parte, daca timpul nu este o resursa limitata si ai o pasiune pentru mecanica auto, atunci modificarea pe care o ai in vedere poate fi un proiect foarte interesant. B48 nu este tocmai un motor nou, dar nici nu este unul clasic. De aceea, iti recomand sa studiezi cu mare atentie diverse detalii care tin de tehnologia utilizata. Iti dau doar un exemplu. B48 are blocul motor din aluminiu, iar cilindrii sunt acoperiti prin tehnologia "electric arc wire-spraying". Intrucat nu pleci de la un bloc motor nou, ci de la unul care are o anumita uzura acumulata, pentru a monta pistoane si segmenti noi este probabil sa fie nevoie sa honuiesti. Nu cred ca acest lucru este imposibil, asa cum declara BMW: "Due to the thin material application during the electric arc wire-spraying procedure, subsequent processing of the cylinder barrels is not possible", intrucat totusi grosimea este de 0.3mm, suficient pentru o honuire. Pe de alta parte, nu stiu daca honuirea se poate efectua prin metode clasice, sau daca sunt necesare unelte/procedee speciale. Iar daca decizi sa nu honuiesti, inseamna sa joci la loterie: dupa tot efortul si cheltuiala de a modifica motorul, te poti trezi ca segmentii nu se rodeaza corect pe suprafata uzata a cilindrilor si risti sa ai un motor cu probleme de compresie si/sau care consuma ulei.
    1 point
  5. Am găsit ceva , nu știu dacă este de folos. Probabil indicativ. 5A0BC07_20MY_BMW_Maintenance_FINAL_Print_withCover_042220.pdf 5A1BC92_21MY_BMW_Maintenance_FINAL_Print_withCover_111220.pdf
    1 point
  6. Ai varianta electronica, asta odata, apoi cam tot e lifetime (ulei diferential/cutie automata) lichid de frana la 2 ani , ulei filtre daca te iei dupa ce dau ei ai 30k parca ulei filtru aer/habitaclu parca 60k alfel pe aici pe undeva mai sunt info https://bmwtechinfo.bmwgroup.com/sib_attachments/B000221 Attachment 2 CBS intervals 12-21.pdf ma rog e pe bani mai nou se pare. sau aici https://www.bmwofspringfield.com/service/service-intervals.htm?srsltid=AfmBOoormdcEsSiaIxFMxVtRF85QVW9Ads6qvQqvcb4aCJUr-qdfkfOb
    1 point
  7. Nu mai scrie nimeni pe caiete,acum este în bord tot istoricul.
    1 point
  8. Multumesc! Ce te intereseaza sa stii despre motor? Cel termic este clasicul 4.0i dar cu suportul celui electric este cu totul altceva. Autonomia electrica este in jur de 65-70 km depinde si de stilul de condus si temperatura exterioara. Cand a fost foarte frig in Bucuresti acum vreo 2 saptamani autonomia a scazut la 50-55 km. Eu o folosesc foarte mult electric pentru ca o incarc zilnic acasa. am zile intregi cand merg 100% electric. Conform aplicatiei MyBMW am un consum mediu lunar de benzina de 5.5l/100km. 45e are in standard suspensia pe perne de aer ceea ce o face foarte confortabila chiar daca este mai grea decat un G05 cu motor termic. Daca nu ai unde sa o incarci macar o data la 2-3 zile nu iti recomand motorizarea asta. Incarcarea bateriei in mers creste consumul destul de mult si nu faci nici o economie. Plus ca incarcarea in trafic de oras necesita mult timp, o poti incarca in mers la drumuri lungi si la viteze de autostrada dar in traficul stop-n-go din Bucuresti eu nu am reusit sa incarc mai mult de 10-15%. Daca vrei sa cumperi un 45e poti face un test de baterie la reprezentanta sa vezi cat din capacitatea initiala mai e disponibila. La mine dupa 4 ani si 75k km bateria este la 94% din capacitatea initiala. Vanzatorul, daca e dealer BMW trebuie sa iti puna la dispozitie "battery certificate", garantia bateriei fiind de 8 ani. Nu. La retrofituri te referi?
    1 point
  9. Cum a zis si alt membru, asa e. Apoi, daca vrei sa o intretii ca la carte si masina e SH si are peste 150-180-200k km.. poti sa schimbi absolut toate lichidele masinii! E cam obligatoriu. Asta e prima si cea mai sfanta regula! Vine de la unul ca mine care are o masina de peste 250k km si inca se tine bine. Eu asa am procedat si nu ma abat de.la regula de mai sus. Nu ma incred in cuvantul nici unui vanzator, FOST proprietar. Antigelul se schimba la 2-3 ani. Termostatul original isi pierde calitatile dupa vreo 4-5 ani. Uleiul la manuala se schimba pe la 150-200k km. La auto la 100k km nu mai mult, cu filtre si tot. Lichidul de frana tot la 2 ani. Diferential pe la 150k.. Astea de deasupra, lichide, le schimbi acum ca acum le e vremea! Rulmenti, brate suspensie, arcuri, turbina, injectoare, oglinzi, parbriz.. astea se rup (strica) can le vine vremea. Precum discurile si placutele de frana.. cand se uzeaza le schimbi. Nu mai deschid discutia despre senzori de frana.. dar daca sunt atinsi trebuie schimbati obligatoriu.
    1 point
  10. http://realoem.com/bmw/ Bagi VIN-ul (ultimele 7) si ar trebui sa iti spuna si ce motor ai.
    1 point
  11. am un bmw e91 din 2006 cu 380k km si mi s a recomandat sa bag 10w in loc de 5w. voi ce ziceti?
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.