Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 03/26/25 in all areas
-
Pentru ca ele au fost facute sa incarci seara la casa, sau cand esti la mall, sau la hotel. Eu sunt foarte multumit de ideea de plug in. Pana la Poiana Brasov din 220 km cati or fi, cu un full de electric + recuperarea energiei, am ajuns la 110 pur electrici, 140 extern + limite in localitati. X5 45e.3 points
-
@FanBMW76 Imi pare rau pentru ce ai patit. Ai avut ghinion cu aceasta masina, desi ai incercat sa iti iei anumite masuri de prevedere si ai cumparat dintr-o sursa de incredere. Sper sa rezolvi problema cu cat mai putina bataie de cap. Se pot trage unele concluzii, utile pentru oricine intentioneaza sa isi cumpere un BMW modern in conditie second-hand cu rulaj mare. 1. Chiar si pentru motoare care s-au dovedit robuste - precum B47, versiunile cu putere litrica de varf (25d, in acest caz) trebuie evitate. 2. Un istoric de revizii la 30k Km are un evident impact negativ asupra starii de sanatate a motorului. 3. A cumpara din reteaua BMW nu este un antidot pentru uzurile acumulate, indiferent cat de bine este pregatita masina de vanzare. Cel mai greu este a defini "rulaj mare". Valoarea difera in functie de opinia fiecaruia, dar putem cu totii sa consideram ca dupa cel mult 100.000 Km achizitia devine loterie. Unii sunt mai norocosi, altii sunt mai putin norocosi.2 points
-
Masina colegului @neo_andersson a ajuns in familia noastra. Nu pot spune lucruri noi despre ea, pentru ca o cunoasteti deja din topicurile de prezentare si vanzare. BMW 420d xDrive Individual GranCoupe M Sport Edition Culoare: Frozen Bronze Metallic Individual Tapiterie: Piele Merino Nutmeg Individual Optiuni: 248-Volan Incalzit 2TB-Sport Automatic Gearbox 2VB-Afisare Presiune Pneuri 2VF-Sasiu Adaptive M 2VL-Directie Variabila Asistata 302-Sistem de Alarma 316-Portbagaj Electric inclusiv inchidere/deschidere cu piciorul 319-Telecomanda deschidere porti/garaj integrata in oglinda interioara 322-Sistem de Acces Comfort (Keyless Entry&GO) 323-Sistem Soft-Close pentru toate cele 4 portiere 337-Pachet M Sport 3AC-Carlig de tractare electric rabatabil 3AG-Camera marsariere 420-Geamuri fumurii spate cu protectie solara 430-Oglinzi exterioare heliomate cu incalzire 431-Oglinda interioara heliomata 459-Scaune electrice cu memorie 481-Scaune Sport 488-Suport Lombar electric sofer si pasager 493-Pachet compartimente depozitare 496-Bancheta spate cu incalzire 502-Sistem de spalare faruri 552-Faruri Adaptive LED cu distributie variabila a luminii 5DP-Senzori de parcare fata+spate cu parcare automata laterala si longitudinala 5DL-Surround View (5 camere) 5AG-Sistem de avertizare la schimbarea benzii (unghi mort) 521-Senzor ploaie 534-Aer Conditionat Automat in 2 zone 563-Pachet lumini interioare in 2 culori 575-Prize aditionale de 12V 5AC-Asistenta la faza lunga 5AL-Sistem Activ de Protectie 5AS-Driving Assistant (avertizare la coliziune fata+spate, avertizare la plecarea de pe banda, avertizare la pietoni cu functie de franare) 5DF-Cruise Control Adaptiv Stop & Go (distronic) 609-Sistem de Navigatie Profesional 610-HeadUp Display 654-Radio Digital DAB 601-TV Digital DVBT2 6CP-Apple Carplay 6WB-Bord Digital 688-Sistem de sunet Harman Kardon Surround 6AC-Apel de Urgenta 6AE-Teleservices 6AK-Connected Drive 6AM-Informatii traffic in timp real 6AP-Servicii Remote 6FH-Rear Seat Entertainment (tablete pentru locurile din spate cu 2 telecomenzi si 2 perechi de casti wireless) 6NS-Sistem extins de conectivitate pentru smartphone 6U9-BMW Touch Command (tableta pentru locurile din spate) 6UK-Night Vision cu recunoastere de persoane si functie de franare 710-Volan M din piele 715-Pachet M Aerodinamic 760-Ornamente High Gloss Shadowline 775-Plafon negru antracit 7R7-Pachet Innovation 7VB-Pachet Comfort 7XP-Pachet de navigatie cu Connected Drive 8TH-Sistem de afisare a semnelor de circulatie HELC-Stopuri Facelift1 point
-
Incearca pe YT, daca ai cont google. Sau pe alta platforma.. si apoi link aici..1 point
-
E21 a fost si primul meu BMW. O masina grozava, cu multa personalitate (si foarte usoara pe puntea spate). Multumesc ! Mi-as dori sa pot vedea rezultate zilnic...dar realitatea este ca au fost update-uri anuale...sau in cel mai bun caz la cateva luni. Urmeaza sa intre la tinichigerie luna asta, si sper ca de acum sa fie update-uri (aproape) zilnic. Multumesc. Ma bucur de ele cand sunt gata, la fel cum face fiecare. Dar sincer, cred ca ma atrage mai mult cand le construiesc: sa imi bat capul sa integrez chestii noi si sa vad cum pot pune lucruri care nu isi au locul acolo si sa le fac functionale. Chiar a fost o delectare (care inca continua) sa fac un re-engineering la masina asta. Acum incerc sa integrez un sistem ABS desenat de la 0 pentru puntea spate, ca sa pot lega pilotul automat ( o sa detaliez cand o sa il termin). Multumesc! E un fel de Tanar si nelinistit , nu neaparat un serial bun, dar sigur cu un numar enorm de sezoane Am dedicat un post separat jantelor. Am destula experienta si la capitolul asta, asa ca am zis sa fac un set corespunzator pentru masina. Cum am mentionat anterior, am fost direct la fabrica, dar a trebuit sa iau un milion de masuratori pentru frane, ca sa fiu sigur ca intra (oricum urmau sa fie mega la limita din cauza marimilor etrierilor). Asadar, au inceput masuratorile de clearance la frane,aripi, amortizoare etc, urmate de calcule pentru dimensiuni la buze, backspace si toate nebuniile. Sfoara e sfanta in orice operatie Bun, dupa masuratori si calcule, aveam numerele finale. Am dat design-ul la produs, impreuna cu toate dimensiunile si s-a inceput fabricarea jantelor. 3 luni mai tariu aveam jantele la usa. Am cumparat cauciucuri si le-am pus pe masina. Calculele au fost corecte si vin la fix, cu suficient spatiu la etrieri. Pe spate este mult mai permisiv spatiul, etrierul nefiind la fel de mare. Astea sunt valorile finale la jante: Fata: 275/35/19 10J ET 0 Spate: 325/30/19 13J ET -60 Evident arata ciudat in poze din cauza suspensiei si kit-ului nefinalizat, dar se contureaza o idee. As fi vrut buze si mai mari, dar din cauza etrierilor nu a fost posibil. Sacrificiile pe care le facem pentru frane1 point
-
Ar fi interesant de știut la ce presiune "minima" se aprinde becul de ulei, unii producători au scăzut aceasta presiune ( caz celebru este Land Rover pentru motoarele V6 unde au modificat de la 1 bar la 0,7 sau ceva de genul , dacă nu mă însel și PSA a făcut ceva asemanator ). Una peste alta am ajuns sa mă mă bucur ca nu mai am un BMW "nou sh" . Later edit B58 urile aveau pompa de ulei cu paleți de plastic și au fost ceva probleme, la fel e și la B47?1 point
-
Singura chestie pe care am observat-o, in acel moment, a fost ca sa stins becul de la start/stop. Eu ma uitam pe navigatie sa vad cat de lunga este coloana de masini si deodata am vazut ca sa stins becul respectiv (era dezactivat permanent prin codare). Dupa aceea am observat ca turometrul este pe 0 si apoi mi-am dat seama ca sa oprit motorul fara niciun alt avertisment sau eroare in bord si am tras pe dreapta. LE: 1. Uleiul a fost schimbat cand a fost cumparata masina cu 5w30 Liqui Moly TopTec 4200 (am gasit o poza cu ce ulei a primit) ...acum 10-11 luni. Acum urma sa fac eu primul schimb de ulei. 2.Nu am facut decat cele 2 poze astazi. 3. Nu au spus nimic de sorb si nu am intrebat. 4. Maine daca am timp o sa fac mai multe ca o sa ajung pe la service (daca nu uit). Nu avea nicio bataie motorul. 5. Acum aprox 3 saptamani am fost la service sa verifice o pata (pe asfalt) aparuta in dreptul tobelor (condes a fost concluzia) si au spus ca motorul toarce foarte frumos, ca nu se aude lantul, filtrul avea incarcare de 20%...ceva de genul..etc. 6. La 2 spatamani de la achzitie am avut o problema cu pierdere de antigel si sa rezolvat cu inlocuirea garniturii de la EGR...ceva de genul. De atunci pana acum nu am mai avut pierderi de antigel. Nustiu daca conteaza dar mi-am adus aminte acest aspect. PS: Am o scurta filmare (din fata motorului si din interior cu bordul) pe care ma pus service-ul sa le fac pana sa ajunga platforma, dar nu le pot incarca deoarece sunt mai mari decat permite site-ul. PS1: La fel arata si la mine ca in al doilea video. Eu cred ca motorul a picat definitiv in momentul cand au plecat cu el in teste de la service. Probabil atunci a picat pompa de ulei definitiv.1 point
-
Nici eu nu le iau, nu are sens. Iar consumul de 8 fata de 6 la o berlina diesel mi se pare foarte bun..1 point
-
1 point
-
wow, ce nebunie, in sensul pozitiv Asteptam noi reply-uri ca pe episoadele unui serial bun!1 point
-
Salut baieti, Pentru posesorii de F fi G va recomand cu drag Bimmercode App (134 RON in Apple Store). Mai aveti nevoie doar de un VGate OBD Icar3, va recomand pe Wi-Fi (199 RON) daca aveti Apple. Daca vreti sa codati de pe Android e ok si pe Bluetooth. Varianta Bluetooth nu functioneaza cu iPhone/IPad. In 15 minute am reusit sa-mi codez: iDrive 6 lite de la iDrive 5.Comfort closing instant fara delay (adica inchiderea oglinzilor instant dupa apasarea butonului de inchidere din cheie)DRL tailgate always on (default pe F15 ziua nu se aprind)LED maner usi aprinse la marsarierVideo in Motion Extrem de usor si intuitiva aplicatia. V-o recomand cu drag. Mai sunt sute, daca nu alte mii de posibile codari in aplicatie. Pe mine doar cele de mai sus m-au interesat. O puteti face in linistea garajului vostru fara nici un stres sau alte costuri:) Succes!!!!1 point
-
Genul de proiect, banii nu conteaza. Bravo! Inca doua intrebari: Ce faci cu masinile aceste restaurari, capodopere pe roti - da fiindu-le si vechimea? Apoi, nu te-ai gandit sa restaurezi o masina facuta in anul nasterii tale si sa o pastrezi, intretii pana la sfarsit?1 point
-
Cred ca e un sentiment misto sa vezi cum prinde viata pe zi ce trece, cred ca in final va fi ceva deosebit.Succes.Am citit cu placere si abia astept continuarea.1 point
-
Super proiectul, ceva mai demult visam si eu sa restaurez un e21, a fost primul meu BMW.1 point
-
Multumesc Inca este in luru din pacate. Mai e mult pana departe. Multumesc. Trebuie sa indraznim sa iesim din tipare! Am vrut sa mai scap de greutate pe unde se putea, asa ca am tot cautat o capota din fibra ca sa scap de cea originala care cantareste 23kg, efectiv o ancora. Din pacate nu am gasit pe nicaieri una care sa pastreze prinderile originale, ca sa o pot monta pe balamale. Asa ca m-am hotarat sa fac una. Am luat legatura cu Sese RS, i-am lasat capota mea originala sa faca matrita si s-a apucat de treaba. Cu matrita facuta, nu a durat mult pana aveam si reultatul final. Foarte multumit de cum a iesit, avand toate prinderile originale si mai ales de cat de mult am redus din greutate. Capota de fibra are acum 9kg, o reducere de 14kg fata de cea originala. Pot sa fac si o capota din fibra de carbon, care ar reduce aceasta greutate posibil la jumatate, dar inca ma gandesc daca merita sau nu. Urmatorul pas a fost evacuarea. Fiindca a trebuit taiata podeaua si o sectiune mica din prag ca sa o pot face, avea sens sa fac aceasta operatie inainte ca masina sa intre la tinichigerie. Sectiunea de podea de la pasager va trebui inaltata ca sa aiba loc finala, asa ca am executat toata sectiunea, urmand mai apoi sa fie construita cum trebuie.1 point
-
Ca si proiect respect , personal nu agreez modificarile de genul dar asta e o parere personala. Felicitari si bafta1 point
-
oho...asa ceva nu s-a mai vazut, sunt curios si de rezultatul final. e gata sau este inca in prelucrare?1 point
-
Super proiect. Pe cat de complex si costisitor, pe atat de interesant. Felicitari si succes!1 point
-
wow , ne-ai lasat in suspans , ca atunci cand ae termina un sezon la un serial foarte bun incredibil cata munca poate sa intre in asa proiect, mai vad foarte rar asa ceva pe forumurile de afara ( in general USA) si e foarte placut sa vad exista si in Romania know how-ul necesar pentru asa ceva felicitari1 point
-
Recent am avut un drum de cca. 2000 Km cu un BMW i3 120Ah. Desi este un model invechit fata de masinile electrice de productie curenta, iar calatoria in sine a frizat masochismul, am tras invataminte foarte utile. Drumul a fost 90% autostrada, restul drum national si foarte putin oras. La subiectul topicului: pe parcursul indicat a rezultat o viteza medie de 82 Km/h si un consum de 14.7 kWh/100km. Statiile de incarcare de putere (pentru a scoate aproape de 50kW incarcare cu i3) Tesla si Ionity functioneaza excelent, dar per kWh platesti intre 0.58 si 0.68 Euro - depinde de locatie. Exista si retele care vand cu 0.8 Euro. In Romania, am incarcat cu 2.50 lei, dar si cu 2.99 lei (bravo OMV/Petrom!) - cca. 0.5 - 0.6 Euro. Avand in vedere aceste variatii de pret, se poate lua in calcul o medie de 0.6 Euro / kWH. Adica in mod "tipic", i3 a costat 8.82 Euro / 100 Km, ceea ce echivaleaza cu cca. 5.8l de combustibil fosil (benzina /motorina). Toate valorile de cost sunt aproximative, pentru ca reprezinta o medie grosiera a preturilor intalnite de-a lungul drumului. Aparent, e bine. In realitate insa, e prost. La o astfel de viteza medie, chiar si o masina pe benzina ar fi consumat mai putin, iar una Diesel s-ar fi descurcat cu cel mult 4.5l / 100 Km. Mai exista un cost ascuns, dar important: timpul. Viteza redusa si timpii de incarcare inseamna ca drumul dureaza mult. Este timp din viata, dar si cost cu mancarea si cazarea. Noroc ca inca exista hoteluri cu prize mai lente, unde poti incarca semnificativ mai ieftin. Extrapoland la un model electric modern (ex: BMW i4) si la un ritm de mers similar cu al unui automobil cu motor cu combustie (130 km/h pe autostrada), i4 ar fi consumat cca. 24 kWh/100 Km. La o medie de 0.6 Euro/kWh inseamna 14.4 Euro, care echivaleaza cca. 9.5l/100Km benzina / motorina. Concluzia mea: in prezent, masina electrica - fie ea si de ultima generatie este cel mai scump mod de a parcurge un drum lung. Costul este mai mare decat al uneia pe benzina si mult mai mare decat al uneia Diesel. La care se adauga costul greu de cuantificat al timpului irosit. Este evident avantajul unei masini electrice pentru oras si drumuri cu raza scurta, unde se poate beneficia de a incarca ieftin acasa. Pentru cine face insa frecvent drumuri lungi, in contextul actual este o optiune dezavantajoasa.1 point
-
Eu am recitit de vreo 3 ori simptomele.. si sincer ma crucesc.. adica nu's unde sa ma uit. Adica masina a mai pornit de vreo 2 ori, teste probe.. in probe s-a oprit din nou si dupa aia bang motor praf ☠ de la pompa de ulei..☠ Cazul ar trebui studiat cumva, sau sa zic asa revizuit.. macar sa intelegem noi astilaltii care stam si nu stim ce sa credem; eu ma uit ca prostu' citesc si nu inteleg, cum fara simptome sa crape in halalaul asta!! Nu de alta dar am un motor B47 de care vreau sa am grija cum pot mai bine.. ____________________________________ Intre timp de la un arab.. despre acelasi motor si probabil cilindree: O fi de la antigel, o fi acelasi motor? https://m.youtube.com/watch?v=JGwQGVulkek Ca aici zice de pompa de ulei: https://m.youtube.com/watch?v=APR---0qIgk Dar tot B47. Ce ulei avea motorul? O fi avut 0W30? Tu urma sa faci primul schimb de ulei de cand ai luat-o. Arabu zice de schimbat uleiul des cu tot cu filtru, obligatoriu. Nu cred ca greseste absolut deloc. Mai intreb, ca am intrebari.. Poze mai multe de la pompa de ulei am putea avea? Adica ma gandesc ca intern ceva se putea rupe nu e exclus, dar totusi uleiul o unge.. Sorbul pompei era infundat? Cuzinetii aia dupa cum arata, de la lipsa de ulei prelungit cred ca arata asa. Adica gandesc ca acolo apar si batai in biele.. in prealabil craparii complete, la ceva accelarari usoare..0 points
-
Mi se pare foarte dubioasa treaba, stiu ca la grupul VAG era o problema cu pompa de ulei, dar ti se aprindea martorul de ulei in mers. Daca incercai sa mai mergi sau ceva de genul distrugeai motorul. Nu inteleg cum a doua oara a pornit masina si motorul a mers normal pe platforma fara nicio eroare nimic, si la service au facut si o proba de drum. Nu am mai auzit sa pice pompa de ulei fara un martor aprins.0 points
-
0 points
-
0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
