Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 06/03/25 in all areas
-
Salutari, La cateva luni dupa ce am cumparat masina, un BMW F48 LCI din septembrie 2019, m-am trezit cu o problema: m-am trezit intr-o dimineata cu check engine-ul aprins. Pun ISTA+ si gasesc 2 erori, doua erori care cu cateva luni in urma, cand am cumparat masina, nu existau: 2BBA00 – Diesel particulate sensor, temperature sensor 8052B7 – SCR tank system, pressure: too low after metering break, leakage detected Rulez stergerea erorilor, insa din pacate acestea raman permanente. Deci sa o iau pe rand, sa vad despre ce este vorba. M-am indreptat catre prima eroare: Diesel particulate sensor. Conform ISTA+, aveam o singura etapa de parcurs: sa verific conexiunile, iar daca senzorul este corect instalat, trebuie direct inlocuit, nefiind nevoie de alt test. Zis si facut. Il caut in schite – la mine avea codul 0 281 008 472. L-am luat Bosch, nu original, pentru ca si cel de pe masina tot Bosch era – pret 677 RON la Epiesa. S-a desfacut destul de usor si l-am schimbat. Pentru schimbare, trebuie ridicata masina si demontate o parte din scuturi. Pun testarul, resetez eroarea. Eroarea 2BBA00 dispare, dar apare alta in locul celei vechi: 80528B – Metering line heating, activation: line disconnection In acel moment imi dau seama ca este clar o problema legata de AdBlue – fie senzorul NOx, fie AdBlue-ul s-a cristalizat pe injector sau undeva prin sistem. Nici eu nu stiam exact in ce directie sa o iau. Intreb la 6-7 service-uri, iar toti ma trimiteau la plimbare: „e greu de facut”, „se schimba tot sistemul AdBlue – injector, rezervor, conducte, etc.”. Trec la pasul urmator si incep sa caut baieti care se ocupa cu testere BMW si care sunt mai cunoscuti in domeniu. Inca de la telefon imi dau seama ca, desi au notorietate, nu stapanesc prea bine problemele legate de AdBlue (parere personala). Merg mai departe si contactez doi baieti care se ocupa cu softuri auto, retrofituri, chei auto si alte lucruri similare. Teoretic, ii urmaream de ceva timp pe retelele de socializare si vazusem postari interesante la ei. Le povestesc problema in detaliu, le raspund la toate intrebarile legate de ce vedeam pe tester, dar discutiile se terminau mereu la fel: „n-am timp acum sa te ajut, dar daca vrei, iti recomand sa il anulezi, ca e mai bine asa”. Oriunde mergeam, toata lumea imi spunea acelasi lucru: sa-l anulez. Inteleg ca sunt pareri pro si contra sistemului AdBlue, dar eu tind sa cred ca daca l-au pus acolo, a fost cu un scop, nu doar ca sa fie anulat (parere personala). Neavand alta solutie, ma apuc singur – ca de fiecare data – sa investighez. ISTA imi recomanda: Sa verific cablajul si mufa Daca totul este in regula, sa inlocuiesc metering line Verific conform schitei tabloului o siguranta (parca de 10A) care era pentru AdBlue – pentru metering line. Era OK. Ce este acest metering line? Metering line = linia de dozare in sistemul AdBlue/DEF. Este o conducta de presiune care transporta lichidul AdBlue (ureea) de la pompa de dozare catre injectorul AdBlue din sistemul de evacuare. Rolul ei este sa livreze cantitatea corecta de AdBlue in catalizatorul SCR (Selective Catalytic Reduction), pentru a reduce oxizii de azot (NOx) din gazele de esapament. Intr-un document ISTA legat de metering line am vazut ca ureea ingheata la -11°C, dar metering line-ul intra in functiune de la +7°C pentru ca ureea are nevoie sa fie incalzita, chiar daca ar ingheta abia la -11°C. Deci nu era o problema in luna august, cand mi s-a intamplat, dar era clar ca trebuia rezolvata inainte de iarna. Caut in meniul de "vehicle management → troubleshooting → text search" cuvinte ca AdBlue, metering line, etc. Ma opresc la cuvantul metering line mai exact la o functie in ABL pentru cateva teste. Aici vad un test de 20 de secunde pentru rezistenta de metering line. Pentru modelul meu, rezistenta trebuia sa fie intre 2.7A si 5.7A, dar la mine era 0.0 Ohm. Era clar: metering line-ul era ars. Intr-un soft de cautare piese de la producatorul Elit (am cont acolo), gasesc codul piesei si cer oferta in piata. La Epiesa si BMW direct era undeva intre 1800 RON si 2100 RON, din cate imi amintesc. Mi s-a parut mult, asa ca am zis sa incerc la dezmembrari. Pun cerere pe pieseauto.ro si primesc un raspuns de la un centru de dezmembrari din Galati: 600 RON cu expediere in aceeasi zi. Asadar, acest metering line are de fapt 6 METRI lungime. Ajunsa piesa, m-am apucat de montaj. A fost suficient sa ridic masina pe doua rampe in partea din spate si sa intru dedesubt. A trebuit sa dau jos toate scuturile pentru a avea acces la metering line. Conducta pleaca din zona centrala, cam in dreptul schimbatorului de viteze (poate chiar putin mai in fata), merge pe partea stanga a masinii, apoi traverseaza oblic spre dreapta, trecand prin spatele rezervorului de AdBlue, unde se conecteaza. Am ales sa montez conducta noua in paralel cu cea veche, declipsand-o treptat din cleme si inlocuind-o pe masura ce inaintam – eu am inceput din partea din fata. Daca ai putina indemanare, poti face singur totul pana ajungi in zona rezervorului. Acolo insa, lucrurile se complica: rezervorul trebuie coborat putin, iar spatiul este limitat, ceea ce face foarte greu sa tii rezervorul si sa inlocuiesti conducta in acelasi timp. Asadar, pentru acea etapa ai nevoie de o a doua persoana. Dupa ce treci de partea cu rezervorul, restul montajului decurge usor. Estimez ca, daca ai ceva indemanare, poti face toata operatiunea in 2-2.5 ore, folosind doar doua rampe cum am facut eu cu elevator totul se simplifica. Cel mai mult timp il pierzi cu scuturile, pentru ca sunt foarte multe suruburi de desfacut – efectiv m-au rupt acele suruburi de la scuturi, sunt peste tot. Concluzii: Daca ai o problema cu AdBlue, investigheaza cu atentie si ajuta-te de ISTA+. Poti economisi atat timp, cat si bani. Din experienta mea si din numeroasele locuri unde am intrebat, am observat ca multi se feresc sa intervina asupra sistemului AdBlue. Recomandarea generala este sa il anulezi din soft – nimeni nu isi mai bate capul sa investigheze cauza reala, pentru ca nu au timp sau nu vor sa se complice. Daca te confrunti cu probleme la senzorul de particule diesel sau la metering line, afla ca sunt relativ usor de rezolvat, iar costurile sunt decente. In cazul meu, am platit aproximativ 1300 RON pentru o piesa noua si una second-hand. Nu ai nevoie de cunostinte avansate – doar de putina indemanare, ISTA+ si o trusa de scule standard. Eu am folosit o trusa Yato, varianta mare, care a costat in jur de 550 RON. Asadar, mult succes! Sper ca ti-am fost de ajutor.3 points
-
340i daca vrei ceva "serios" altfel 330i se misca si el foarte bine si cel mai probabil pentru ce zici tu e mai potrivit. Problema e ca daca mergi cu 340 nu cred ca o sa mai iei 330 in considerare2 points
-
330d atat cel de 265 cp cat si cel de 286 cp au doar o singura turbina. La diesel, pe seria 3, doar M340d are 2 turbine. Dintre toate cele spuse mai sus as alege 330i. Mai putine batai de cap, iar diesel in oras, doar probleme ( egr, dpf, adblue, etc )2 points
-
Dupa afirmatia de mai sus, plus bugetul relativ generos, eu personal as merge pe oricare din cele 2 variante cu 6 cilindri, in ordinea asta: B58, B57. Parerea mea (pot sa confirme sau sa infirme cei care au), 6 cilindri e mult peste 4 cilindri, atat ca si putere, cat si ca si sunet etc... (aici vorbim de masini stock, pt ca degeaba tunam un 4 cil, ca putem sa il tunam si pe ala cu 6 cil, si atunci paradoxal, diferenta dintre ele creste si mai mult). Cat timp ne mai lasa "conducatorii intelepti" sa avem 6 cilindri (ei vor sa ne convinga ca drujbele alea in 3 cilindri is ce trebuie), ar fi pacat sa nu alegem 6, daca avem bugetul. Deci din link-urile ce le-ai pus mai sus, eu aleg 330d-ul fara discutii. Daca totusi crezi ca 6 cil e prea mult, atunci asa cum zicea colegul mai sus, un B48 in varianta 30i iti va satisface absolut toate nevoile. Eu nu sunt fan la PHEV, hybrid, 330e etc... vreau un B48 clasic si atat. PS: Eu personal as alege (ma rog, am si ales) RWD, nu as lua Xdrive. Ii drept ca se gasesc mai greu RWD, deci daca sa zicem ca gasesti una cu toate optiunile care le vrei, dar e Xdrive, asta e, o iei asa. Bafta!2 points
-
Am ales Vredestein Ultrac+ pe care le-am “asamblat” săptămâna trecută, împreună cu cele pentru Mercedes (tot Vredestein, dar Quatrac). Azi noapte l-am spălat și i-am mai făcut câteva poze cu roțile pe 17. Între timp a sosit și furtunul de răcire (era fisurat plasticul pe lung, chiar unde e sertizat), s-a schimbat odată cu roțile. S-a pus și antigel proaspăt, Hepu G11, plus aerisit. Îmi doream o nouă verificare a geometriei de când am schimbat rulmenții spate și am desfăcut basculele de pe punte, s-a bifat tot azi. Și cu astea am terminat. Declar deschis sezonul pentru plimbări. ODO 2142002 points
-
După 10 si vreo 200k km cu bătrânul meu E46 a venit timpul sa fac un upgrade. Am cochetat cu ideea de a cumpara un Porsche Cayenne 958.2 diesel, apoi am trecut la X3M dar cu niciuna dintre ele nu rezonam 100%. In urma cu vreo 2 luni am avut ocazia sa conduc un M2 G87 si a fost fix ce îmi doream. Un șasiu mic, multă putere si sentimentul de cart. Fiind si prima mașina noua pe care o cumpar am ales o configuratia destul tipica sa zic așa, am ales cam toate opțiunile mai puțin scaunele carbon ( mașina o sa fie folosită daily iar scaunele de carbon nu sunt cele mai comode ), trapa (am preferat plafonul de carbon, nu are track pack si trimurile de carbon (personal nu vad valoare de 1200e). Culoarea exterioară este Skyscraper grey, cu jante negre si etriere roșii iar la interior am ales sa merg cu scaunele M specifice cu accente roșii. Am mai ales Plus Package care conține cele mai utile dotări dpmdv: volan încălzit, confort access, faruri adaptive, driving assistant, Harman Kardon, scaune M specifice si head up display Fast forward in prezent pot spune ca aștept cu nerăbdare sa ajungă mașina. A fost cumpărată de la BMW Cluj si este planificat sa ajungă undeva prin Septembrie - Octombrie. si câteva poze cu interiorul1 point
-
Cel de 286CP NU are doua turbine. Pentru ca este TwinScroll, nu inseamna ca are doua turbine. S-a tot discutat aspectul asta. Cel de 286CP are si o componenta electrica fata de cel de 265CP, este Mild-Hybrid. Motorizarile 40d sunt cu doua turbine. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B571 point
-
90 de grade, dar cum am specificat cand egr ul este pe inchis temperatura scade spre 80. In mare parte temperatura este intre 140-160 de grade.1 point
-
Doar o precizare, ca eu oricum mi-am spus parerea pe acest subiect Referitor la 330d "265 cp (B57D30A) 1 turbo" Vs. "286 cp (B57D30B) 2 turbo" - conform acestui articol, cel de 286 cp are 2 turbine - https://www-bimmertoday-de.translate.goog/2020/05/27/bmw-b57-30d-motor-wird-zum-biturbo-diesel-mit-286-ps/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp1 point
-
Adevarat, sau pe aproape. 530i consuma 7 in afara si 11-12 in oras. Eu dintre toate as alege M340i, fiindca ai zis mai sus ca o viata avem. Diesel n-as alege, fiindca ai zis ca va fi folosita mai mult in oras... 330i daca iei, recomand cu garantie BMW Premium Selection.1 point
-
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=421797092&action=topOfPage&c=Limousine&clim=AUTOMATIC_CLIMATISATION_2_ZONES&cn=DE&dam=false&fr=2021%3A&ft=PETROL&hlt=LASER_HEADLIGHTS&isSearchRequest=true&ml=%3A125000&ms=3500%3B15%3B%3B&od=up&p=%3A35000&pa=REAR_VIEW_CAM&ref=srp&refId=ea6312c7-ae18-4d13-0fde-a850f26f8b63&s=Car&sb=p&searchId=ea6312c7-ae18-4d13-0fde-a850f26f8b63&vc=Car https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=425092805&action=topInCategory&c=Limousine&clim=AUTOMATIC_CLIMATISATION_2_ZONES&cn=DE&dam=false&fr=2021%3A&ft=PETROL&hlt=LASER_HEADLIGHTS&isSearchRequest=true&ml=%3A125000&ms=3500%3B15%3B%3B&od=up&p=%3A35000&pa=REAR_VIEW_CAM&ref=srp&refId=ea6312c7-ae18-4d13-0fde-a850f26f8b63&s=Car&sb=p&searchId=ea6312c7-ae18-4d13-0fde-a850f26f8b63&vc=Car https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=425758848&c=Limousine&clim=AUTOMATIC_CLIMATISATION_2_ZONES&cn=DE&dam=false&fr=2021%3A&ft=PETROL&hlt=LASER_HEADLIGHTS&isSearchRequest=true&ml=%3A150000&ms=3500%3B15%3B%3B&od=up&p=%3A35000&pa=REAR_VIEW_CAM&ref=srp&refId=09f7c3c0-4b19-2c39-7ed2-f2c3215129c2&s=Car&sb=p&searchId=09f7c3c0-4b19-2c39-7ed2-f2c3215129c2&vc=Car1 point
-
Daca stai la bloc si mergi preponderent in oras, atunci alegerea cea mai buna este benzina, motorizarea de 30i fiind cea mai potrivita. As fugi de diesel exploatat in oras, mai ales cu motor de 3litri. Ar merge si varianta 30e, dar daca stai la casa si ai posibilitatea sa o incarci zilnic. Sunt mai accesibile ca si pret si asta pt ca s-au terminat perioadele de leasing pt flotele de masini din companii. Prin urmare piata e inundata de aceste modele, de aici si preturile mai reduse. Eu totusi n-as alege una din asta chiar daca as putea sa o incarc zilnic si asta pt ca vorbim de un powertrain de tip 2 in 1. Adica un powertrain complex care functioneaza in tandem motorul ICE cu cel electric. De aici rezulta complicatii si batai de cap in cazul in care unul are ceva probleme. Posibil ca daca are un rulaj mai mic, undeva la 50k Km sa nu fie chiar problematice, dar mai tarziu dupa 100k Km cand bateria se degradeaza, problemele sa inceapa sa apara tot mai des.1 point
-
Btw, am uitat sa precizez, la 330d eu l-as lua pe cel de 265 cai (din ce am studiat, ala are 1 singura turbina). 330d-ul mai nou, cel de 286 cai (cat si M340d) au 2 turbine. Motivul e oarecum simplu: ai mai putine "probleme" (1 turbo vs 2), iar ca performanta, realistic vorbind, diferenta o vei simti la reprize 150-250 kmh. Pana la 150 kmh, toate 6 cil fug mai mult decat bine Deci pe principiul 1 turbo vs 2, variantele sunt 330d 265 cai, sau M340i (care tot 1 turbo are daca nu ma insel). Intr-adevar, 330d-ul albastru e superb, mai ales la interior cu tapiseria maro. Si cel gri e ok, e mai sobru dar asta e. "Problema" (din pct meu de vedere), pe langa Xrive ei si faza cu 2 turbine, dar hey, nu le putem avea pe toate.1 point
-
farurile la care te referi tu ( care nu plang ffs) sunt ori cele de pe facelift( 2023 minim) or cele cu laser( o optiune nu prea comuna mai ales pe seria 3). daca farurile sunt un must pretul va creste considerabil, si va fii foarte greu sa le gasesti pe 320d din toate modelele de mai sus as alege fara doar si poate 330d, dar ultima data cand m-am uitat un 330d era foarte aproape ca pret de m340i, m340d, ceea ce il face (330d-ul) in opinia mea necompetitiv ca si pret1 point
-
Dupa parerea mea treaba sta cam in felul urmator: -daca stai la casa sau ai posibilitatea sa incarci masina zilnic -> clar 330e. Da, este posibil sa ai un consum ceva mai mare la drum lung odata ce se descarca bateria dar nu e un capat de lume. Iti asumi un eventual consum cu 1-2 litri mai mare la drum lung fata de o benzinara pur termic, dar compenseaza cu mersul prin oras cu consum f mic. -daca nu stai la casa/nu ai posibilitatea sa incarci masina zilnic, nu vad de ce ai alege phev. Toata "smecheria" e sa le incarci zilnic si sa te folosesti cat mai mult de baterie. Eu am cumparat 330i ul meu cu 150k km (f31) si mari probleme nu am avut probleme cu el. Doar un furtun de antigel, problema comuna la motorizarea asta. In rest masina a ajung la 210k, cu soft si la motor si la cutie si merge perfect. Pe g20 ai generatia a 2 a de B48, mai rezistenta ca prima. Sa te uiti atent daca iti cumperi 330e si vrei sa ii faci soft, sa cauti sa fie cod motor B48B20B. Pe 330e s-au pus atat motoare de 320i cat si de 330i detunate la 190 cai. Cele de pe 330i sunt mult mai rezistente si scot mai multi cai. Personal nu as face rabat la drivers asistence pro (il vezi dupa ledurile pe volan) si sistem audio h&k. In rest fiecare dupa gust/preferinte.1 point
-
1 point
-
Prima eroare este de informare ca dpf-ul se apropie de 250000km, asa ca stai linistit ca nu sunt probleme. Necesita o resetare A dpf ului A doua este de la senzorul AUC A treia posibil sa fi schimbat display ul cu unul android.1 point
-
Salutari, Anul trecut am achizitionat un BMW F48 LCI din sept 2019, toate bune si frumoase, insa masina avea o problema: Angel eyes-ul exterior de la farul din dreapta avea o culoare diferita, mai spre galben. Stiam ca se poate remedia, imi aminteam discutii pe aceasta tema, insa nu stiam exact cum. Mai jos o sa va explic cum am procedat eu. Ce am facut?: Am ridicat capota si am desfacut capacelul de deasupra farului, imediat cum l-am ridicat mi-am dat seama ca aceasta piesa are doar modulul angel-ului dinspre interior. Nevazand nici o alta varianta de a ajunge pe sus, mi-am dat seama ca trebuie sa demontez/departez prima partea a carenajului rotii pentru a putea baga mana pe acolo, pentru a avea acces trebuie data roata jos, iar apoi din cate imi amintesc modulul este prins cu 2 suruburi torx, nu foarte usor de accesat. Am scos modulul si am vazut ca acesta era afectat, desemenea si capul fibrei - fix de asta imi era frica. Am cautat pe net o firma din Bucuresti care se ocupa cu remedieri de astfel de probleme, am gasit un baiat pe langa targul Vitan in capatul strazii Fizicienilor cu Energeticienilor - Andrei, cu un mic garaj care se ocupa cu astfel de lucruri, ajung acolo full, masini peste masini, unii erau programati cu 1 saptamana inainte, asadar nici o sansa, insa trebuia sa o rezolv ca penea peste mine programarea la RAR pentru inmatriculare. Vorbesc cu tipul si il rog sa ma ajute cu cateva scule ca demontez eu tot, el doar sa se uite la placa (o montasem inapoi dupa ce am desfacut-o initial - la constatarea facuta de mine) si la fibra. Zis si facut si m-am apucat de treaba, am demontat roata, lasat masina pe cric, demontat carenjaul partea din fata si bagat mana adanc si desfacut cele 2 suruburi, apoi am scos modulul afara. Dupa ce vede modul imi spune din start ca s-au ars led-urile si ca fibra este afectata dar putin totusi este afectata si vedem ce poate face. A mers cu modulul in garaj si l-a curatat cu alcool izopropilic si cu o freza mica cu cap diamantat montata pe o surubelnita electrica slim a inceput sa polizeze fibra. Toata treaba facuta de el practic a durat maxim 5 minute. Apoi am montat totul la loc, iar pentru aceasta interventie am platit 200ron, pretul cerut initial daca se ocupa el fiind de 500 sau 550 ron nu mai tin minte exact. Va pun mai jos o poza cu modulul si fibra cum aratau. . Probleme semnalate dupa prima etapa de reparatii: Dupa curatarea zonei de LED-uri, am observat ca LED-urile sunt afectate O parte din stratul de fosfor care le acopera lipseste LED-urile emit acum o lumina alb-albastruie-mov insa lumina trecea mult mai bine. Aici am luat decizia sa inlocuiesc modul LED si semnal. Aici intervine o problema: Vorbesc cu Andrei, baiatul de la service-ul de faruri sa imi comande el alt modul la furnizorul lui, imi cere un pret de 250ron ca sa il montez singur ca el nu are timp si sa astept 5-7 zile. Astept, modul soseste il iau ma duc acasa sa il montez iar modulul nou este fabricat de XTR si are un cod intern: B114294-D, in timp ce modulul meu are codul B114298-D. Teoretic ultima cifra din coada probabil este doar un update de piesa si zic, ok asta e trebuie sa functionze. Insa aici vine partea interesanta modul primit are soclul de mufa pentru 9 pini iar al meu are doar 8 pini. Ma reintorc la Andrei ii explic situatia imi returneaza banii si acesta verifica cu furnizorul, conform codului de pe piesa mea aceasta era piesa care imi trebuia mie, asadar nu de la furnizor este problema. Andrei imi explica ca nu are cu ce sa ma mai ajute si imi povesteste o speta la un G30 parca care tot la o piesa avea o mufa diferita fata de tot ce exista pe piata, in gandul meu, e o aberatie sigur doar vrea sa scape de mine. Caut 1 saptaman pe internet pe toate site-urile posibile, vorbesc cu diversi furnizori, toti imi comunica ca piesa lor are 9 pini nu 8 ca a mea, 99% dintre piese erau XTR, nimeni nu avea Valeo, dar conform codurilor lor interne de cautare, asta era . Deja era ciudat, incep sa caut in afara tarii pe diferite site-uri din Germania, Ebay, Aliexpress (aici erau disponibile zeci de modele de toate felurile), peste tot gaseam conform codului de piesa modulul cu 9 pini. Efectiv nu intelegeam, in capul meu incepuse banuiala ca Andrei a avut dreptate si eu am o mufa diferita. Gasesc intr-un fInal 2 module disponibile, unul in Estonia unde vanzatorul nu raspundea si un altul in Polonia pe OLX, unde vanzatorul nu voia sa se complice sa trimita in Romania chair daca efectuam plata in avans. La acestea 2 codul era identic cu al meu si pe modul. Asadar eram fericit ca mai existau insa dezamagit ca nu pot pune mana pe nici unul. Intre timp gasec undeva pe bimmer forum cred un topic unde un utilizator spunea ca la aceste module BMW a fabricat alt mufa o perioada de 1 luna sau ceva de genul. Zic pfoa... am traz lozul castigator. Caut pe internet un electrician bun, gasesc prin recomandari un tip TraxPelicanul parca sau ceva de genul prin Dr. Taberei care se ocupa cu reparatii mai complicate. Ii las modulul, iar dupa 3 zile vine vestea, se poate repara prin schimbarea ledurilor si niste lipituri pe acolo dar dureaza 2 saptamani sa aduca din state led-urile astea, neexistand nicaieri prin Europa iar doar ledurile ma costa 600 ron. Renunt la idee pentru ca eu nu ami aveam 2 saptamani pana la programarea rar, pentru ca deja stateam de 3 saptamani. Decid sa merg mai departe sa dau un email celor de Valeo. Si de aici primesc un raspuns negativ, acetia nu comerciau modulul. Va las raspunsul lor. Merg la urmatoarea etapa. Conform schitei cu piese componente ale farului, codul modulului este: 63 11 9477822, doar ca apare la ambele piese, modul interior si cel exterior. Insa schita in schita modulele arata altfel, gasisem pe net module sub aceasta forma dar cu alte coduri care nu erau compatibile cu X1, asadar imi dau seama ca este doar o imagine basic nu neapat cum arata modulul meu. Practic nu aveam un cod clar pentru ca pana in acel moment nu imi dadusem seama ca ele sunt defapt un pachet nu se vand independent, iar treaba cu mufa ma termina. Acum avand codul clar de piesa exista varianta sa comanda la piese auto, doar ca comanda durata cateva zile, iar piesa nu mai putea fi returnata. In capul meu era treaba, vine cu 9 pini, dau si niste bani si nu am ce sa fac cu ea. Asadar, intr-un final am apelat la BMW Bavaria Baneasa, ceea ce probabil trebuia sa fac de la bun inceput dupa ce am plecat de la Andrei, dar uite cum o simpla treaba cu o mufa – si faptul ca peste tot apare ca fiind cu 9 pini – te poate induce complet in eroare. Aici am discutat cu un consultant despre aceasta problema, iar el a cerut ajutorul colegilor si al electricienilor pentru a intelege ce se intampla. Se pare ca este vorba de un modul mai ciudat, care se poate comanda, iar durata de livrare este de 6-10 zile lucratoare, la pretul de 745 RON cu TVA. In 4 zile piesa a ajuns, fix in ultima zi cand mai aveam timp de montaj inainte de RAR. Au sosit ambele module, am repetat procedura de demontaj si montaj, am montat modulul nou, iar totul a devenit functional. Cu vLinker si BimmerCode am marit intensitatea angel-urilor la 100% (de la 90%), deoarece aveam impresia ca LED-ul inlocuit se vede usor mai slab decat restul. Dupa ce am marit la 100%, impresia a disparut. Concluzii: Le poate trage fiecare. Nu stiu daca am urmat cei mai corecti pasi sau am complicat mai mult situatia, dar in acele momente asa am gandit si am actionat. Spor si bafta daca va loviti de problema asta!1 point
-
1 point
-
Va salut!As avea si eu nevoie de o parere,daca cineva a mai intalnit asa ceva...Am cumparat un e 93 din 2008!Cand l-am luat am fost la un mecanic care a pus testerul pe masina si nu a gasit nici o eroare pe motor!Am mers cu ea aproape o saptamana,dupa care masina a inceput sa intrerupa!La mecanic pe tester a dat intrerupere pe cilindrul patru!A inlocuit bobina si verificat bujia,dupa care masina s-a comportat normal!La o zi distanta check engine aprins si intrerupe iar...A sters iar eroarea si masina merge iar normal!I-am spus ca sunt dispus sa schimb injectorul dar nu imi garanteaza ca va ajuta..Problema e ca pe instalatia injectiarelor a gasit niste bobine adaugate!Are cineva idee de ce ar fi puse?0 points
-
ODO: 67.447 km Saptamana viitoare merg sa-i fac revizia si sa dau jos piesele AM. Majoritatea piesele sunt vandute (downpipe, HPFP, charge pipes, barele stabilizatoare). Daca exista pe aici interes pentru arcurile H&R, jantele Wheelforce cu anvelope PS4s, toba Remus + difuzor de M550i, imi puteti scrie si discutam. Meanwhile, las un teaser0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00