Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/04/25 in all areas

  1. Desi parerile sunt impartite, eu cred ca notiunea de "off-topic" este utilizata prea strict - si ma refer in general la tot forumul, nu doar la acest topic. Din punctul meu de vedere, mesajele tale de mai sus nu sunt off topic. Poate ca nu exprima in mod direct un raspuns la subiect, dar ai abordat un aspect care este derivat din si are legatura cu topic-ul, chiar daca este o ramura laterala a acestuia. Erai off topic daca, de exemplu, incepeai sa discuti despre inlocuirea lantului la un N47 sau despre un film bun pe care l-ai vazut recent. In concluzie, un topic pe forum, ca de fapt si orice discutie in societate, ar trebui privit ca un arbore care are o radacina (subiectul in sine), un trunchi (mesaje strict la subiect), dar si ramuri (mesaje derivate, dar cu o anumita legatura cu subiectul).
    2 points
  2. Imi cer scuze catre OP ca ma "bag in seama". Dar doar ca sa lamurim exact faza cu "286 cp 2 turbine" (poate mai bine fac un topic nou ca sa nu poluam pe acesta). Eu nu am mentionat deloc de twin scroll (care stiu exact ce inseamna). Ci tocmai ca sa nu existe dubii am spus explicit "2 turbine". Aveti aici poze reale cu cele 2 turbine https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2006223 Iar aici link la Realoem in care se vad exact cele 2 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5X91-EUR-01-2022-G20-BMW-330d&diagId=11_8710 Turbina mica e corp comun cu galeria de evacuare iar turbina mare e separata. Da, si pt mine a fost o surpriza, dar asta e realitatea. Si da, cel de 286 cp are si mild-hybrid etc (oarecum inca un motiv de evitat), dar eu nu le-am mai mentionat pt ca eu daca as fi ales il luam pe cel de 265 cp care nu le are, deci mai putine batai de cap. Scuze inca o data pt off topic. Daca cineva vrea sa ma contrazica, cu mare drag facem un topic separat si dezbatem acolo.
    2 points
  3. Cel de 286CP NU are doua turbine. Pentru ca este TwinScroll, nu inseamna ca are doua turbine. S-a tot discutat aspectul asta. Cel de 286CP are si o componenta electrica fata de cel de 265CP, este Mild-Hybrid. Motorizarile 40d sunt cu doua turbine. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B57
    1 point
  4. 330d atat cel de 265 cp cat si cel de 286 cp au doar o singura turbina. La diesel, pe seria 3, doar M340d are 2 turbine. Dintre toate cele spuse mai sus as alege 330i. Mai putine batai de cap, iar diesel in oras, doar probleme ( egr, dpf, adblue, etc )
    1 point
  5. Motorul a primit dupa o prealabila incalzire a uleiului ulei de la Shell Pure Plus, 5W30, "urmatoarele calificari" ACEA C3; API: SN; BMW Longlife-04; MB Approval 229.51/229.31; meets reqiirements GM Dexos2. Masina are acum 137.900 in bord; ulei schimbat dupa 13.700 km pentru ca face predoninant distante scurte de 11-12 km la interval de 8 ore saptamanal. Nu consum dram de ulei. Dar nu e condusa agresiv ci mediu, normal. Motorului i s-au scos 5.5 litri cu masina relativ orizontala pentru ca locul ales pentru scos a fost putin in panta, spre botul masinii iar prezenta rampei nu a influientat inclinarea baii. Timpul de asteptare pentru scurgerea a cat mai mult ulei nu a durat mai mult de 1/2 ora. Am desurubat mai intai surubul de la fundul baii care e prins pozitionat lateral, la nivelul fundului baii. Pregatit cu un vas cam de 7 litri, capacitate totala. Cautati o zona si/sau perioada/zi fara vant ca acesta va face ca uleiul sa mai fie imprastiat si peste marginile vasului, mai ales in perioada cand acesta abia mai curge.. Ca alte solutii ar fi: fie sa folositi un fel de paravan pe lateralul masinii pentru a impiedica curentii de aer sa sufle in ce se prelinge, fie sa ridicati vasul pe un suport cat mai aproape de fundul baii. Am desfacut (la scurt timp) dupa desurubarea surubului baii si busonul (de completare) de pe capacul culbutori iar debitul a crescut. In perioada asta de 1/2 ora m-am incadrat si cu scosul filtrului. La acesta, dupa ce am scos surubul de la fundul capacului-suport al filtrului - cu cheia T55, uleiul a curs mult mai usor si fara probleme fata de data trecuta cand am desfacut direct cu cheia de 32mm. Practic din filtrul s-a scurs tot, fara mari probleme cu ulei imprastiat peste tot.. ca prima data.. Spre surprinza mea, cat am pus surubul de 17mm pe fundul baii si am asteptat sa se scurga uleiul pe partea filtrului.. cand revenit la fundul baii (am pus intre timp si noul filtru (amorsat cu ulei cu o seringa, dupa cum se vede in poze - Foarte Important din punctul meu de vedere) cu ulei stropit pe garnitura de cauciuc a capacului filtrului -sa poata fi desfacut mai usor data viitoare- cand am dat din nou jos surubul baii (acesta fiind pus temporar) a mai curs inca 150-200ml din baie! In total din motor a fost scos putin peste 5,5 litri. Excelent. Lista de scule necesare, nu stiu cum vi se pare voua dar mi-e imi pare ridicol de scurta, dupa cum este de usor de schimbat uleiul.. Asadar va trebuie extensiile din poze..: Chei tubulare, una de 8 si una de 32mm si una de 17mm. Eu am folosit un adaptor pentru "inbusul" T55.. Driverul e de 3/8 inch. Am preferat sa dau jos scutul motorului. E din pasla, usor de tinut cu o mana si lucrat.. L-am dat jos pentru ca nu am vrut sa se imbibe cu ulei din greseala. E tinut de 12-16 suruburi. Nu mai tin minte. Mare grija ca scutul are clipsuri din plastic. Eu pun pe absolut toate suruburile (cu atat mai mult astea cu clipsuri din plastic ) vaselina "anti-size" ce impiedica depunerea de rugina. Se gaseste in comert fie din cupru fie din aluminiu (mai buna..) fie din pasta ceramica - cea mai scumpa.. Va garantez ca stranse la mana decent, nu tare (!), ...unul nu cade(!), sau sa se desurubeze vreun pic.. neam. "Rampa", atat de groasa si solida cum o vedeti este facuta dintr-o masa rotunda veche, taiata de mine in "fasii". Bucatile sunt prinse doua cate doua cu suruburi de lemn suficient de lungi sa treaca prin doua placi. Am folosit ..cred vreo 6 sau 8 suruburi pe fiecare rampa. Inainte de insurubarea unor suruburi lungi si groase pre-gaurirea cu burgiu atat de gros cat sa lipseasca "filetul" surubului pentru lemn, e aproape obligatorie, dat fiind grosimea materialelor. Zero probleme pana in prezent. Dedesupt am pus o "talpa" de cauciuc ca sa impiedece impingere de catre rotile ne-tractoare ale masinii. 12 cm pe roti ridicata permite accesul la tot (Cu asa rampa si un cric hidraulic pot ridica masina la 50 de cm de sol pe capre metalice, profesionale desigur, ca nu ne jucam! Tot efortul dureaza.. 1,30 ore..) pentru umbla la scut la baie si chiar orice fel de inspectie.. vizuala. (un X1 avand garda mai mare fata de sol; mai complicat un pic e la berlina..) Pentru curiosi voi masura gradul de inclinare.. inainte de suprafata dreapta si lungimea totala a fiecarei rampe. Sunt late cat cauciucurile pe 17 .. Voi reveni cu detaliile din TIS. Din pacate nu am avut la indemana o cheie dinamometrica pentru strangerea surubului baii.. Nu l-am strans tare ci la simtul mainii dar ideal ar fi fost sa fie strans dinamometric! Din poze in punga se vede o saiba de cupru care are doua roluri; de a se adapta eventualelor deformari dintre marginea baii si capul surubului si prelua alte ne-uniformitati (zgarieturi..) dintre aceleasi doua corpuri stranse. I se mai spune cooper crush washer. Asadar, nu trebuie sa va speriati ca va trebuie cheie dinamometrica. Se strange slab spre intepenit bine. Pasul filetului este suficient de apropiat ca strangerea slaba se nu permita desfacerea la vibratii. Iar saiba de cupru previne si asta. In una din poze se poate vedea ca la fundul corpului filtrului e inscriptionat 5Nm + 2Nm. Nu stiu exact de ce sunt date doua strangeri. Poate aflu din TIS.. Aceleasi valori sunt trecute si pe marginea corpului ce se insurubeaza in corpul racitorului.. In TIS, Surubul baii se strange la 25Nm. Corpul filtrului se strange la 27Nm (cheia de 32) iar surubul de la fundul corpului la 6Nm.. ( cu T55) Alte instructiuni extrase din TIS sunt verificarea valvei de bypass din corpul filtrului sa se miste liber sub presiunea arcului. Probabil apasarea cu varful unei surubelnite confima asta. E pozitionata chiar langa gaura din centru corpului.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.