Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/06/25 in all areas

  1. Inca 3 poze de cand am cumparat-o.
    5 points
  2. Ca sa nu se inteleaga gresit, sunt pro anvelope all season, DAR... allseason doar pentru lunile reci ale anului, Oct - Mar. Multi folosesc allseason din lene si comoditate, din chitrosenie si zgarie branza, gen costum armani si slapi din targ. Am vazut g11 cu anvelope allseason Triangle, wtf. In ultima saptamana am facut poze la anvelope allseason de la prieteni si cunoscuti. Anvelope utilizate un ciclu complet, cu rulaj de pana in 10k km, dar care pe axa motoare au uzura specifica anvelopelor de iarna utilizate vara la temperaturi mari. Fapt care confirma ce s-a discutat, allseason sunt bune pentru masini normale si soferi pasnici, cu singur si sigur scop sa te duca din A in B fara apucaturi Verstapeniste. Sper sa se vada clar in poze problemele ce le semnalez. Pentru colegul bine intentionat, stiu si eu sa fac share de pe terte site-uri, am specificat mai sus. Anvelopa Barum din ultima poza are deja 3 sezoane complete doar pe axa motoare, dar numai 5k km de la montaj pe o masina normala de 1200kg si 64cp.
    1 point
  3. Faptul că pierzi servodirecția (care este electrică), iar cutia de viteze intră în protecție (un modul extrem de sensibil la fluctuațiile de tensiune) este un indiciu clar. Toți martorii aprinși simultan pot fi derutanți, dar ei semnalează de fapt că modulele respective nu mai primesc tensiunea corectă sau nu mai pot comunica între ele. Pentru a înțelege ce înseamnă fiecare simbol în parte și de ce aprinderea lor în masă indică o problemă de fond, un ghid vizual ca cel de pe martori bord este foarte util. Acum, legat de problema ta specifică, iată câteva puncte cheie: Tensiunea de încărcare: Faptul că în mers ai 12.1V este anormal și critic. În acel moment, mașina funcționează exclusiv pe baterie, care se descarcă. Alternatorul tău nu încarcă în sarcină. Tensiunea de 14.5V la decelerare este normală pentru BMW-urile cu Efficient Dynamics și senzor IBS (Intelligent Battery Sensor) – mașina încarcă bateria prioritar în frână de motor pentru a economisi combustibil. Dar în mers constant, ar trebui să ai undeva la 13.5-14.2V, niciodată 12.1V. Cauze posibile: Alternatorul "nou": Chiar dacă a fost schimbat, este posibil ca piesa să fie defectă din fabrică (mai ales dacă nu este un producător de top gen Bosch/Valeo) sau să nu fie modelul corect pentru mașina ta. Senzorul IBS: Acesta este un mic modul aflat pe borna negativă a bateriei. Dacă este defect, el nu mai comunică corect cu computerul motorului (DDE) și nu mai "comandă" alternatorului să încarce atunci când trebuie. Cablaje principale: Aici aș insista cel mai mult. Verifică cablul gros de masă care leagă caroseria de motor/cutia de viteze (cum a sugerat și @HitmaNLive). De asemenea, verifică cablul gros de plus care pleacă de la alternator. O altă problemă comună este conectorul mic, de obicei albastru (linia BSD), de pe alternator. Dacă acesta are contact imperfect, DDE-ul nu mai poate controla alternatorul. Înregistrarea bateriei: Cum a întrebat și @srb_alex, este esențial ca după schimbarea bateriei, aceasta să fie "înregistrată" în sistemul mașinii. Altfel, sistemul de management al energiei nu va ști cum să o încarce corect, ceea ce poate duce la probleme pe termen lung și poate stresa alternatorul. Eroarea de "Transmission Control Module" este, cel mai probabil, o consecință, nu cauza. Modulul cutiei este prima victimă când tensiunea scade sub un anumit prag. Nu te grăbi să schimbi piese la cutie până nu rezolvi definitiv problema electrică. Sfatul meu este să mergi la un electrician auto foarte bun, specializat pe BMW, care să știe să verifice în dinamică exact ce se întâmplă cu sistemul de încărcare. Mult succes
    1 point
  4. Misto masina, sa o stapaniti sanatosi. Sa revii cu feedback despre masina, autgonomie reala, consum..etc
    1 point
  5. Schimburi de ulei motor la 20k km sunt vesti bune, nu neaparat si excelente - comparat cu majoritatea BMW-urilor second hand rulate in Germania. Rulajul de 145k km si anul de fabricatie 2017 arata ca masina a trecut de prima tinerete. A continua cu schimburi de ulei motor la 10k km este o foarte buna practica. De asemenea, iti recomand sa schimbi imediat toate fluidele masinii, in principal uleiul din cutia de viteze, daca nu ai dovezi clare ca acesta a fost inlocuit relativ recent. Avand xDrive, daca decizi sa pui un set nou de roti, ai mare grija la tipul anvelopelor si utilizeaza jante originale BMW pentru modelul tau.
    1 point
  6. Dacă masina a venit fara Tcu sau Combox , fara HI-FI sau Logic7, acea fibră nu există in spatele banchetei. Aia vine montată pe mașinile care au cel putin o unitate in zona portbagajului. La al meu E92, a venit doar cu fibra scurtă in zona bordului. Când am facut retrofit la Combox, am tras toată fibra completă, care a deservit si la Logic7.
    1 point
  7. Pozele se incarca pe o platforma gen Imgur si se postează linkul aici, vezi instructiuni aici: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196081-cum-postez-imagini-pe-aici-pe-forum/
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.