Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/22/21 in all areas

  1. Aha deci BMW minte in manualul tehnic cand vorbeste despre Oil condition sensor. De fapt Alexandru care spunea ca senzorul masoara doar nivelul, stie mai bine. It measures the following variables: ! Engine oil temperature ! Oil level ! Engine oil quality The engine management system evaluates these measurements. With the oil condition sensor, the electrical properties of the engine oil are also determined. These properties alter when the engine oil shows signs of degradation and ageing. The electrical material properties of the engine oil change as the engine oil wears and ages. The changed electrical properties of the engine oil (dielectrics) cause the capacity of the capacitor to change. The electronic evaluation unit converts the measured capacity into a digital signal. The digital sensor signal is sent to the engine management system. The engine management system uses the signal for internal calculations (e.g. condensate in the engine oil). Si putina stiinta pentru anumiti de aici The amount of capacitance between two plates of a fixed size and a fixed separation depends on the dielectric constant of the material between them. The term dielectric constant is the measurement of an insulator’s ability to concentrate electric flux. Different materials have different abilities to do this. Air, for example, is the worst and has a dielectric constant of 1. Water has a dielectric constant of 80, ethylene glycol a value of 37 and pure engine oil a value of 5. With the numbers so very different, it’s easy to pick out the presence of contaminants via capacitance changes. Imi dati cu minus cand se aduc dovezi Astea-s datele, sunt pdf-uri peste tot pe net cum functioneaza asa senzori si cum sunt in stare sa verifice calitaeta unui lichid si impuritatile si ce fel de impuritati . Nu numai la bmw, si la alti producatori si nu numai la masini si in alte industrii. Dar probabil e pin de Olivia Steer si pe aici Nu stiu de ce unii vor sa ramana in epoca de piatra daca au impresia ca in 2020 nu poate exista asa ceva care sa mearga mana in mana cu un algoritm de calcul in functie de utilizarea motorului.
    2 points
  2. [quote name='bimmer90f30' timestamp='1565042886' Trebuie codata nu doar inregistrata. Parametri (tensiunea la care de opreste incarcarea) este diferita de la bateria cu acid sulfuric la cea cu gel! Asta are influienta mare. COSTUL bateriei AGM nu se justifica daca masina nu are sistemul Start-Stop.. Tu citesti tot ce scrie? Sau raspunzi asa doar de dragul de a aduna posturi?
    2 points
  3. Daca ai Combox se poate rezolva din codare. Apeleaza cu toata increderea la colegul de pe forum #SKW si daca are timp te ajuta. Comboxul este in portbagaj si il gasesti in spate, inspre banchete, dupa ce dai jos capacul âŹÂ ala din mocheta. Ai mai jos poza. Spor!
    1 point
  4. E un n43 ala de 2.0 cu valvetronic si vanos, injectie directa si senzorii aia nox ft scumpi? Adica unul nu e asa scump, imi pare ca primul e mai scump nu? https://www.autokarma.ro/sonda-lambda-dox-2046-denso Nu cred ca rezolvi pe forum, iti trebuie un service avizat si sau pe cineva care a a vut motorul asta, eu nu stiu cu ce se manaca si nici nu vreau sa stiu Ar fi bine sa incepi si cu o diagnoza
    1 point
  5. Daca iti sar si hidrocarburile in aer la test e clar ca mananca ulei pe undeva.... ori simeringuri supape ori segmenti
    1 point
  6. Salut, Am perne Arnott de aproape 2 ani pe masina si nu am avut probleme.
    1 point
  7. Stai, nu tu declarai ca masoara doar nivelul si atat ? Acuma recunosti ca masoara si altceva ?
    1 point
  8. Am lĂŁsat o pornita vreo 20 min și nici un miros, cum am cĂŁlcat frana cum a ĂŽnceput sa iasĂŁ fum.
    1 point
  9. Am carat toata vara si toamna materiale cu ea , cate 250-350kg:)) Ciudat, turbina nu are joc deloc. Filtrul epurator l.am schimbat fix acum 1 an. Nu stiu de ce tot se aduna ulei langa el si injectoare. O sa stau atent sa vad daca se mai aduna acum. Am tras o experienta urata, sa se tureze motorul singur cu cheia scoasa din contact, a trebuit sa o inec. Am bagat treapta 5, frana si s.a oprit. Ce cauze banuiesti? Sa fi pus mecanicul prea mult ulei? Am facut schimbul acum 2 saptamani, iar faza cu luatul pe ulei s.a intamplat acum 1 saptamana. Fix 5 litri am pus. El nu stie care ar fi cauza. Masina trage cum trebuie, merge fix cum mergea si inainte.
    1 point
  10. Hidden glowing: Up to a coolant temperature of 30 °C, preheating and start standby preheating are activated as so-called hidden preheating. Hidden preheating is triggered by the following signals: • Driver's seat occupancy • Seat belt buckle, driver • Valid ignition key • Terminal R • Brake operated • Clutch operated Hidden preheating is triggered a maximum of four times and then only enabled again when the engine is started. Din motivele de mai sus uneori nu mai apare simbolul bujiilor pe bord. Doar daca totul se succede foarte repede : deschis masina->asezat la volan->apasat start..
    1 point
  11. Salutare, Intrucat topicul se cheama "ghidul cumparatorului", incerc sa consolidez si eu aici feedback-ul meu dupa aproape 3 ani cu masina asta. Nu vreau sa creez polemici gen 4 cilindri vs. 6 cilindri sau altele asemenea, parerile sunt strict personale pentru stilul si nevoile mele curente. - Motorul de 2l diesel de 190CP este suficient pentru minim 95% din timp pe caroseria asta. Masina este foarte dinamica, pare mai usoara decat este in realitate si accelereaza rapid pana la 150-160km/h. Pe autostrazile din Europa merg in general cu 130-140km/h pe pilot automat, in Germania merg cam cat poate masina in zonele no speed limit (in general cam 200-230km/h) si in Romania de cele mai multe ori in limitele legale. Singurele momente in care simt nevoia de mai multa putere e pe drumuri nationale in Romania, cand ma grabesc si vreau sa fac depasiri rapide si dese (foarte rar se intampla asta). Daca bugetul e limitat (cum ma gandesc ca e la marea majoritate), e un motor suficient care nu dezamageste. - Cutia de viteze automata este un must have si functioneaza impecabil in tandem cu motorul. Mi-am pus padelele pe volan dar le-am folosit de maxim 3 ori in 3 ani de zile pe niste serpentine si doar ca sa vad cum e. Dupa cateva curbe mi-am dat seama ca masina face treaba singura mult mai bine - Suspensia M sport este foarte bine gandita, tine masina ferm pe sosea dar totodata e destul de comfortabila chiar si prin gropile din Bucuresti. Eu am si mers pe rotile standard pe 17" cu anvelope non runflat ceea ce o face mai permisiva cu rinichii. Daca stilul de condus e relaxat, cea standard cred ca e suficienta. Condus mai sportiv cu multa autostrada la viteze mari, suspensia M isi merita banii. Nu am experiente cu cea adaptiva, poate e un compromis bun intre cele doua variante, dar mie personal mi s-a parut scumpa. - Scaunele sport cu piele Dakota sunt tari si relativ inguste (mai inguste decat la F10 se pare), asadar pentru mine au fost cea mai neinspirata alegere (1.86 si cam 92kg). La drum mai lung de 2-3 ore lateralele preseaza pulpa piciorului atat de enervant incat numai la asta te gandesti si disconfortul e mare. Daca ar fi sa configurez iar, as merge pe scaunele normale sau as configura direct pachetul M si as lasa scaunele sport cu alcantara si material. Le-am testat si sunt mult mai moi si confortabile. Daca bugetul permite, scaunele comfort sunt geniale, insa cand configurezi masina noua cu scaunele astea, te usureaza lejer de vreo 4500 euro sau chiar 7000 euro cu piele mai moale individual Nappa (mult dupa parerea mea pentru ce ofera). - Sistemul audio hi-fi (cel intermediar) este suficient, se aude chiar bine as zice. As fi facut upgrade-ul la HK daca as fi mers insa si pe navigatia mare professional (nu te lasa cu cea standard) - deh limitare de buget Navigatia standard este ok, isi face treaba cu brio in orice situatie, chiar si la reconfigurari de traseu pe baza informatiilor de trafic. Din nou, daca bugetul e limitat, navigatia standard + sistem audio hi-fi si esti ok. Mi se pare japca pretul cerut pe navigatia professional si imi baga pe gat chestii pe care nu le folosesc in viata de zi cu zi (gen touch screen sau HDD-ul ala intern sa tin melodiile...le tin pe un stick usb si merge brici). - Farurile led standard lumineaza foarte foarte bine. Le-as pune pe cele adaptive cu functii extinse doar daca as merge mult pe drumuri nationale prin Romania, slab iluminate, unde mergi pe faza lunga si iti umbreste masinile celelalte sa nu le orbesti, insa fac o lumina de ansamblu pe laterale foarte faina. Autostrada sau oras sunt un moft, nu merita diferenta de bani. - Bord digital nu mi-as pune, imi plac mai mult ceasurile analogice, clasice...dar aici e mult vorba de gusturile personale. In schimb luminile ambientale merita toti banii, desi nesimtitii cer mult pe ele. Schimba masina complet pe timp de noapte, e foarte odihnitor interiorul si iti da senzatia de premium. - Vopseaua standard neagra, nemetalizata, e de o calitate execrabila. Se zgrie extrem de usor si se matuieste. Nu stiu cum e cea alba nemetalizata, poate nu se vad asa zgarieturile fine pe ea macar, dar lacul e ca si inexistent pe ambele...am fost profund dezamagit la capitolul asta. - Tinuta de drum este absolut excelenta la masina asta, e foarte stabila si silentioasa la viteze mari, iti da senzatia de siguranta. Franele sunt bune si te poti juca frumos pe niste serpentine cu sistemele dezactivate pe modul sport. Desi are un gabarit mare, odata ce te obisnuiesti un pic cu ea, o simti rapida si usoara. Materialele folosite la interior sunt de calitate buna (pe alocuri peste Mercedes E-klasse) si categoric peste seria 3, chiar si noua serie G20 care e un pas mare inainte fata de modelul anterior. - Climatronicul cu functii extinse nu cred ca merita banii, probabil cel standard dual zone e suficient. La fel si oglinzile exterioare heliomate si rabatabile electric nu cred ca merita...de fapt doar cea din stanga e heliomata si rabatarea o folosesc extrem de rar, as putea trai fara asta. Trapa imi place dar nu are nicio utilitate concreta pentru mine, nu sunt fumator...nu as configura-o la o masina noua. Head-up display e misto si util, dar nu must have. Sistemele de self driving nu le suport si mi se par scumpe pentru nivelul de tehnologie actual. Cam asta ar fi un sumar, dar raspund la orice intrebari daca mai aveti
    1 point
  12. Pune AGM de 90-95 Ah si 850-900A , in functie de ce gasesti . Codeaza ca 90-900 . In functie de tipul masinii , nu ai optiune de codare pt baterie non AGM, iar incarcarea nu va functiona cum trebuie si bateria se va termina foarte repede.
    1 point
  13. Habar nu aveam. O singura data am patit si la maxim o luna am schimbat uleiul. Era pe finalul intervalului de service
    0 points
  14. Cum sa nu știi edit de asta? E prima ora când auzi de ulei contaminat cu combustibil ( motorina sau benzina)? La regenerĂŁri, mai ales la cele care eșueazĂŁ sau nu sunt finalizate, acel combustibil injectat in dpf pentru a creste temperatura ajunge inapoi in baia de ulei. Foarte multe mașini ne vin cu 1-2 l de ulei peste nivel maxim si miroase uleiul ala a motorina de ĂŽți taie nasul, unii nu au mai avut ungere corecta si s a produs uzura destul de mare in motor. P.S si la regenerarile cu succes ajunge combustibil in ulei, nu doar la alea incomplete. Am zis sa repet ca sa ĂŽnțeleagĂŁ lumea. Si masinile pe benzina au dpf din 2019-2020, nu știu daca si la Bmw s a pus.
    0 points
  15. @cornele, la masinile astea noi nu mai e cu joje si cu sarme. @kragod, cel mai probabil s-a ars din ulei. Eu am patit ceva similar, insa pe dos. La mine a fost o eroare a senzorului pt ca aveam tot asa, peste 20.000km de la schimbul de ulei si eroarea imi spunea ca am prea mult ulei. Logica, pt situatia mea, spune ca daca la revizie ar fi pus prea mult ulei, senzorul ar fi depistat imediat si nu dupa 20.000km cand, in practica, clar ca o parte din ulei de fapt a disparut prin ardere. Vezi ca in Idrive ai posibilitatea masurarii electronice a nivelului. O pui in neutral sau parking pe teren orizontal iar motorul trebuie sa fie incins. Iti scrie acolo conditiile masurarii exacte. Intri in my vehicle apoi vehicle status, si cred ca apoi service requirments.
    0 points
  16. posibil lambda, fa un test de gaze la itp si vezi ce valori ai la lambda, daca ai si catalizatorul dus o sa ai un co de cateva ori mai mare daca incepe sa scada in turatie dupa cateva secunde e aproape dus
    0 points
  17. Nu. Se schimba doar pasla/rola periodic. Eu am modelul fara pasla dar peste tot unde am citit se spunea sa fie schimbata doar pasla, daca nu schimbi filtru vechi pentru filtru "imbunatatit" constructiv.
    -1 points
  18. NU! In nici un caz Trebuie codata nu doar inregistrata. Parametri (tensiunea la care de opreste incarcarea) este diferita de la bateria cu acid sulfuric la cea cu gel! Asta are influienta mare. COSTUL bateriei AGM nu se justifica daca masina nu are sistemul Start-Stop..
    -1 points
  19. Functia Start-Stop e activa, lucreaza?
    -1 points
  20. Zau, poate e mai bine ca tu sa fii atent ce scrii/explici. Intrebare in exclusivitate pentru tine. Cand se face codarea bateriei si cand se face DOAR inregistrarea? Aatept raspuns; suntem pe topic. Poti sa vii cu linkuri de pe alte siteuri/forumuri sa sustii ceea ce ai inteles tu si nu stiu eu. Corect!
    -1 points
  21. Nu. Nu are nevoie de baterie AGM. Bateria AGM nu se va incarca suficient niciodata daca nu codezi. Intelegi greu.
    -1 points
  22. Parerile impartite sunt pentru ca si altii pun intrebari. Am aceiasi masina ca tine. Si are nevoie doar de baterie normala. Dar stiu destule despre ambele modele pentru ca urmaresc si alte forumuri: Why do I need to "code" for a new battery? A: The answer to this varies. You may not have to! That is, so long as you replace your old battery with an exact replacement. However, if you switch from a wet-cell type battery to an AGM type battery, or vice versa, you must code for the change. https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1338302 Ne-am lamurit? (bmmerdriver?)
    -1 points
  23. Nu te mai agita atat .....AGM e top de top indiferent de firma producatoare,la tine e Banner/BMW si la mine Exide/BMW.Banner este o super firma si baga baterii OEM pe VAG la greu...nu te mai lua dupa toti agaricii care recomanda ei non-AGM .....ca e bun si ieftin. Ai noroc ca esti 318i si scapi ieftin.Pui un AGM de firma tot de 80 si o inregistrezi ....10 ani ura si la gara,nici de praf nu o stergi.
    -1 points
  24. Agarici fara sclipici ,tu esti un fel de Gica Contra sau Cosmin ca tot aia e.De ce ma faci prost ?Degeaba.I-am recomandat omului sa puna AGM de care vrea muschiul lui.....ca toate sunt bune .De exemplu si Exide care e din America ,exista din 1888 si printre altele a echipat primul modul care a aselenizat (adica a ajuns pe luna).Si multe altele.Dar tu esti Batman si vrei Varta .Pai mai bine Bosch ca e tot aia si e mai ieftin. Printre altele pe care nu le stii dar faci pe altii prosti ...EXIDE a inventat AGM-ul. Fraere care esti fraer.
    -1 points
  25. Si daca le polishezi, va fi veche? Nu le polishezi, dar le tiganesti cu colant. Buuun!
    -1 points
  26. Il scoti si gata, mai putin urmele de la lama de cutter ). Ce iti imaginezi ca ai "deteriora" prin polish? Probabil nu intelegi procesul de afirmi asa ceva. Dar na...fiecare cum il taie capul.
    -1 points
  27. Tu ai gasit ulei acolo pentru ca ai trecut cu motorul printr-o situatie exceptionala cu posibile repercusiuni catastrofice... Ce a explicat userul caruia i-ai dat replica (lui din 2009..) a fost ca in mod curent, adica de uz normal, acolo nu are de ce sa fie ulei. Situatii diferite, raspunsuri diferite.. la tine nu e firesc tocmai pentru ca turbina a luat-o pe ulei; iar uleiul si-a facut de cap.. Eu sa fiu tu as duce turbina la verificat, ca ea a "tras" cel mai mult in urma experientei prin care ai trecut. Succes.
    -1 points
  28. Pai trebuia sa fie mai slab ca sa se mai si strice motorul.. Nu puteau continua sa faca motoare fiabile.. Lor ce le mai iesea?? Ciuciu vanzari din piese ciuciu clienti de masini noi! Asa, se vede cu ochiu liber ca vand... si profita. Da' ce e senzorul ala mraz, vreun laborator chimic? Nu te supara, ..din nou, daca tu ai fost mintit nu inseamna ca trebuie sa perseverezi in a te/ne minti in continuare. In cel mai bun caz acel senzor este unul optic sau cel mai probabil un amarat de senzor care masoara o anume (oarecare) conductivitate a lichidului, in cazul nostru a uleiului si cu marja enorma de eroare (ca nu ii costa pe ei CI PE NOI) raporteaza "managementului" motorului ca e cazul ca in sfasit sa scoti uleiul ala facut "praf" nu apa.
    -1 points
  29. mraz, tot iti place sa dai din gura ... De unde le scoti? Eu am citit de 3 ori pdf-ul lui mgi si imi confirma exact presupunerea, "changing the capacitance" atat. Un curent electric trece prin ulei si masoara nevelul de incarcare electric al uleiului; atat. E o masuratoare foarte proasta, aproape empirica, lasata in plata Domnului.. menita sa ii protejeze pe ei cu intervale lor lungi de schimb si nu pe noi, proprietarii de masini. Nu mai pot eu in ce format e trimis ce citeste senzorul ala! mraz, intri pe topic cu o poveste ingrozitoare a unui prieten si tii partea unui senzor care nu isi face treaba. Incredibil. Mgi, multumesc de confirmare.
    -1 points
  30. Pai atunci rezolva tu misterul (cauza) ruperii distributiei si apoi scrie aici. Pana atunci, nu mai tine partea unui senzor care culmea decide viata uleiului intr-un motor, ulei care ASIGURA UNGERE a lantului, patinelor si cate si cate altele.. nu doar a pistoanelor si altor lagare din motor.. Tu chiar nu vezi inlantuirea unor evenimente aparent minore spre o posibila catastrofa?? Nu acuza nimeni pe nimeni. Constatam cat putem de bine si tragem o concluzie. Iar concluzia 90% din situatii nu "trage" spre bunavointa fabricantului, pentru ca problema intretinerii masinii e a mea, nu a lui. Il critic pentru greseli. Ce troll? E vorba de logica minora si bun-simt.
    -1 points
  31. Calitatea uleiului in niciun caz nu o masoara.
    -1 points
  32. Nu stiu ce sa zic.. ciudata experienta. (Tipica reactia; asa se procedeaza de indata ce bagi de seama. Opresti bagin in viteza mare si asta e.) Am inteles (recent) ca atunci cand "o ia pe ulei" turbina.., de fapt ea supraalimenteaza aprinderea prin admisie (si arde inclusiv uleiul de pe traseu unde a intrat in abundendenta). De aceea scade si uleiul din baie rapid.. Ai cumva acoperit radiatorul motorului (ca acum e frig si iarna..), circulatia aerului spre interior adica spre filtrul de aer al motorului? Asta ar putea fi o cauza.. Ultimile paragrafe sunt cam presupuneri.. Nu cred ca e de la ulei. Axul turbinei, sau turbina, dupa asa experienta nu as verifica asa.. am zis mai sus. Poate se blocheaza in alta parte, poate actuatorul da rateruri, nu mai aduce geometria turbinei inapoi, nu stiu..
    -1 points
  33. Ăn opinia mea, nu ar trebui sĂŁ economisiți niciodatĂŁ bani pe lucruri precum o baterie. Aș sugera sĂŁ alegeți din linia de produse Bosch. S-ar putea sĂŁ fie scump, dar am avut câteva dintre ele și nu am avut niciodatĂŁ probleme.
    -1 points
  34. Nu vreau sa il contrazic pe Boaska tocmai pentru ca s-ar puteasa fie uzura in motor... Dar fa si un test cu tester dedicat bmw ca poate sunt erori nestiute.. Iata cum consumul creste si chiar hidrocarburile pot sari in aer: Minutul 4:50 pe acolo, de verificat conditiile pe care senzori de oxigen interpreteaza arderea si implicit comunica injectoarelor ce sa faca..
    -1 points
  35. @cosmin, nu stiam de treaba aia cu motorina in ulei din cauza regenerarilor incomplete a DPF. Anyway, asta era fix acum 2 ani si cu 45.000 km in urma, masina avand in acel moment aproape 2 ani si 45.000km. Cand mi-a aparut eroarea reapectiva, masina era in fata blocului pe plan absolut orizontal. Eroarea respectiva a fost singulara.
    -1 points
  36. Buna observatia. Asa stiu si eu. ___________________________________ Cum ar putea fi instalat un racitor de ulei cand uleiul in diferential practic circula doar prin scufundarea partiala a pinioanelor si stropire (si in plus ceva placi.. frecand si folosind ulei.. al LSD-ului...)? si cum o scoti uleiul ca sa il treci prin racitor si apoi sa il bagi inapoi in diferential?
    -1 points
  37. Interesant ce ai citat in postul #159; o sa copii si eu ce spune acolo. Da, merita verificat de ce se aduna uleiul ala langa injectoare numai cand a luat-o pe ulei practic turbina a ramas supra-alimenata cu ulei si cu vanele complet deschise, deci totul la interior iar tu nu mai vrei sa treci prin asa ceva cu aceiasi turbina.. eu cel putin as verifica bine turbina sau chiar schimba cu alta. Dar probabil nu vrei sa o faci pentru ca motorul e batran. (Daca tu ai ajuns la 390k km cu motor dus in rosu.. iti dai seama cat ar mai tine al meu care nu a vazut rosu inca?? :super: Taria motoarelor vechi; tancuri nemtesti! A mea are cam 430k km.. ca am si uitat )
    -2 points
  38. Eu personal am invatat multe din ce a aratat tipul asta aici. E permis asa ceva si e pe topic? Ultima postare probabil a fost cam nesarata. Cred ca si de aici putem invata ceva cu totii, unii..
    -3 points
  39. mraz, fii atent te rog ce zice omul in linkul de mai sus de la minutul 18:00 unde introduce ideea si apoi 19:00 unde o spune mai clar. (Zice ceva despre uleiuri si intervale lungi de schimb al uleiului si ca atare uzura prematura.)
    -3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.