Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/03/21 in all areas

  1. Trebuia sa iei G11 albastru.
    2 points
  2. Ti-as fi recunoscator daca mi-ai indica unde sa fixex "crocodilul" in spate pt a desprinde ambele roti de pe sol. Am mai vrut azi sa-mi reglez frana de mana dar mi-a fost lene sa ma mai tavalesc pe jos... * Caru' pt boi l-am cumparat de la un vecin care voia sa-l bage pe foc. I-am dat 50 lei pe el. Tot zic ca intr-o zi o sa-mi fac timp sa-l restaurez putin, sa-l pozitionez intr-un loc mai onorabil si sa-l umplu cu flori...
    1 point
  3. Am promis sa revin cu "impresii" dupa inlocuirea antigelului si azi a fost "momentul. Intai sa clarific un lucru - in vasul de expansiune (chiar cu proba luata) nu am reusit sa identific culoarea antigelului pt simplu fapt ca parea limpede-transparent. L-am "masurat" si aproximativ rezista la -30° dar nu-mi placea mie de el si gata. M-am prezentat langa utilaj cu 4 litri de G12 concentrat si 4 litri apa demineralizata - si asta pt ca am bloc motor si radiator de aluminiu si G12 mi s-a parut de bun-simt. Stiu, BMW zice altceva dar masina e la mine. Surubul golire de pe blocul motor nu l-am putut identifica. Sub nici o forma ! Adica am gasit unul care promitea (cam pe la jumatea blocului motor de jos in sus/in spatele turbinei) dar mi-am dat seama repede ca degeaba il desfac pt ca era imposibil de scos. Intre capul surubului si catalizator era un spatiu de sub 1 cm, deci eventual doar il slabeam, dar de scos nici vorba. Ok, am zis ca incerc sa ma descurc si fara golirea blocului sperand cumva in sinea mea ca in masina sa fie tot un G12 vechi... Demontat intercooler sa ajung la "fundul" radiatorului, desurubat dopul de golire, s-au scurs vreo 4 litri de lichid + 0,5 litri cat am mai suflat eu cu gura in vasul de expansiune, nah, stiam ca mai este aproape inca atat in motor dar daca nu am gasit surubul, m-am multumit cu atat. Totusi m-am linistit cand am vazut ca in lighean (fiind o cantitate mai mare gramada) parea ca antigelul era un G12 rau obosit. Era mai nasol sa fi avut 4 litri albastru/verde ramasi in motor peste care sa adaug roz. Dupa scurgere am montat dopul la radiator, am preparat antigelul nou 1:1, si l-am turnat in vasul de expansiune. Au intrat usor 4 litri dar acel 0,5 n-a mai vrut ! ...tot strangand de furtune (degeaba, motor rece, termostate pe inchis), tot jucandu-ma cu bulele de aer, l-a un moment dat am remarcat ca mi-a disparut joja din vasul expansiune ! O caut cu degetele (vasul plin ochi), bag o sarma, bag o penseta, nu vedeam nimic. Golesc vasul cu un furtun (prin cadere /am luat o gura de G12) si nu pricepeam de ce joja statea inclinata pe peretii vasului intr-o zona unde nu trebuia sa fie. Reusesc sa o scot cu o sarma si atunci pricep - in vasul expansiune este un "patrat" de plastic cu densitate mica ce urca si coboara in functie de nivel lichid, condus/ghidat pe un "bĂŁț" de plastic vertical cu profil de cruce. Ok, nu ma deranja ca mi s-a rupt sonda ci imi faceam griji ca acel patrat-talpa sa nu iasa de pe bațul ce-l conduce si sa mi se plimbe aiurea prin vas (am studiat, exista posibilitatea asta) Singura solutie care mi-a venit pe moment ca acel patratel sa nu paraseasca axul pe care culiseaza a fost sa dau o gaura cu o sarma inrosita in foc in partea maxim superioara a axului si bavura lasata de sarma in plastic sa aiba rol de piedica pt patratel - ceea ce s-a si intamplat. As fi scos de tot acel patratel dar cred ca a fost montat inainte de confectionarea finala a vasului pt ca orificiile lui nu-ti permite acest lucru. In plus, pe fundul vasului am vazut ca mai exista un fel de supapa cu tija (spre furtunul gros inferior) si n-am vrut sa risc cu patrațica in suspensie... Am rezolvat, e ok acum, am joja la purtator - dar si cine a proiectat-o a fost un bou ! Imbinarea jojei cu patratelul se realizeaza printr-un plastic subtire cat un chibrit ! Aerisirea a fost o banalitate, nu m-am jucat decat cu aerisitorul de pe vasul expansiune. Am pornit motorul si din 5 in 5 min ma jucam cu aerisitorul. Cand am vazut ca nu mai iese aer, am inchis tot, inclusiv capota ...si am mai verificat nivelul dupa 30 km (cand am ajuns acasa de la țarĂŁ). Patratica era sus langa bavura plastic a gaurii facute de mine, trecea 1 mm de antigel peste ea, am pus joja de proba, totul ok, mai vad maine daca scade. Masina s-a comportat normal, 91/92°C la drum intins, 97-98°C in oras la "bara la bara". Stiu, am inlocuit doar jumatate din G12 obosit cu G12 nou dar decat nimic, tot e ceva. Poate intr-o zi calduta de toamna de Septembrie repet operatiunea si macar mai imbunatesc calitatea antigelului. ...si 2 clipuri YouTube https://youtu.be/pOkgb5csn8U https://youtu.be/ESg9jfYty9A
    1 point
  4. uite la prietenii cu ochii oblici, la pretul de acolo adaugi montajul 2-300 euro (se desfac fetele de usi si bordul); per total, nu cred ca merita. pe original pretul se tripleaza. https://www.aliexpress.com/item/1005002696979905.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.8d407fdejmTumI&algo_pvid=a320ac74-e8e0-406d-8260-e330662b2e82&algo_exp_id=a320ac74-e8e0-406d-8260-e330662b2e82-15
    1 point
  5. 13NCU, adevarate aventura cand schimbi tu antigelul! Asta e un compliment nu altceva. Si acuma o sa mergi fara indicator de nivel? Oare nu era mai bine, daca tot " BMW zice altceva dar masina e la mine" NU ERA OARE MAI BINE SI INTELEPT sa ii fi pus motorului doar apa, de care vrei tu.. de vreo doua ori si apoi sa ii pui antigelul sufletului tau!?? Intreb si eu asa, cum e mai intelept pentru inlocuire eficienta. Oricum e bine ca stii un lucru clar, in caz ca nu il stii il spun eu, nu e bine deloc sa amesteci G11 cu G12 si sa uiti de ele ca-s amestecate.. (Dar zau ca nu inteleg de unde incapatanarea asta sa pui altceva decat ce iti recomanda producatorul.. e cu mult mai ieftin celalalt? Sau l-ai gasit la magazinul de la coltz?) Si nu, nu e deloc asemantor cu idee de a NU inlocui uleiul in cutia de viteza; aste este o Cu Totul Alta Idee. ..de ce nu ai pus Undelemn de la Bunica in cutie(?), ca sa fii pe aceiasi "linie" cu ideile emise .. de "stiu eu mai bine" tipica romanilor.."? )
    0 points
  6. Ma indoiesc ca F30 are functiona cum a fost proiectat cu benzina de 95. ..pana si Skoda Fabia din 2005 vrea benzina de 98...
    -1 points
  7. Sa fie asa cum zici. Nu mi-a ajuns cunostarea atat de departe. Numai ca nu pot sa cred ca, cei de la BMW nu ar recomanda benzina cu cifra octanica mai mare. Adica numai grupul VAG ar avea problema cu detonarea daca nu folosesti benzina potrivita..? O sa caut si alte pareri pentru colegul nostru. Nu am masina pe benzina.
    -1 points
  8. Asa e numai grupul VAG pune recomandari pe usita de la rezervor... ce ironie.. (aia din State au si alte uleiuri - n-or fi pacaliti/indusi in eroare si ei... (?) eu stiu ca softul motorului controleaza totul si da si detornarea potrivita... in functie de CE SE RECOMANDA sau IN FUNCTIE de locatia unde este exportat motorul-masina... dar nu le stiu eu pe toate...)
    -1 points
  9. Nici eu nu vreau sa ma contrazic... sau sa contrazic, doar de dragul stiintei zic ce aflu si eu, si, fie vorba intre noi, multe din ce/cate se intampla in motoarele zilelor noastre nu prea avem habar decat cand e prea tarziu... daca nu se cade in latura celalta a conspiratiei.. .."Travis" explica foarte bine ce si cum in linkul de mai jos http://mechanics.stackexchange.com/questions/39/what-are-the-benefits-of-premium-high-octane-petrol dar si altii.
    -1 points
  10. ar fi interesant sa se afle cine voteaza negativ sa se stie caci FOARTE probabil acelora trebuie sa li se explice mai in amanunt , ..ca, chiar nu-i de joaca cu anumite RECOMANDARI.. POT avea implicatii serioase la buzunare iar votul lor e (doar) din prea putina cunostinta..
    -1 points
  11. (english) RESPECT for Eric The Car Guy! Warning, :sorcerer: (approach cautiosly) might hurt the brain!
    -1 points
  12. -1 points
  13. @George - multumesc pt implicare ....dar nu. Am luat G12 (roz) pe baza experientei si in urma a ore in sir de citit aici pe forum si prin alte parti. Daca cineva reuseste sa ma convinga tehnic de ce sa folosesc G11 la un motor cu bloc si radiator din aluminiu, in secunda 2 arunc G12 cumparat in vasul toaleta si cumpar G11. Pt simplul fapt ca asa recomanda producatorul - pe mine nu ma mișca. Producatorul mai recomanda sa nu inlocuiesc uleiul in cutie ...uite ca l-am inlocuit pt ca imi agata rau tr. 1 - si problema rezolvata. In ultimele 6 luni mi-a mai agatat de 2 ori la semafor, total aiurea. Producatorul recomanda ulei motor Castrol ...sau ma rog, minunea aia de ulei BMW TwinPower 5W30. O mizerie ! L-am folosit la inceput si dupa 2000 km l-am aruncat. Ala nu e ulei, e doar o reclama. Dar iti multumesc pt timpul acordat, sunt convins ca ai fost bine intentionat. Toate bune !
    -1 points
  14. Ca si parte a diagnozei, cand dai drumul la ventilator pe o viteza mica, ca sa auzi ce se intampla.. auzi ceva zgomote in bord de clapete care par ca se misca? Stii ca daca dai drumu la aer si bine-nteles, ai si toate grilele pe pozitia deschis, stii ca aerul trebuie sa iasa pe absolut toate gurile de sus (pe la parbriz) pe mijloc si pe jos, pe la picioare, in mod egal? De la pozitia din mijloc (nici un buton apasat pe panoul AC) poti sa incepi sa te lamuresti selectand pe rand cate o directie: sus, mijloc, jos.
    -1 points
  15. Salutare, Am scazut pretul la 11.800 negociabil.
    -1 points
  16. valabil, se pare ca o sa mai stea un an la mine )) A ajuns la 142 k km.
    -1 points
  17. Ma asteptam citandu-ma sa pui intrebari din ce nu ai inteles. E mai simplu decat de explicat in cuvinte. Trebuie doar sa pornesti motorul, aau sa pui contactul. Dupa care: 1. DESELECTEZI din panoul AC orice directionare a aerului. Acum e timpul sa observi daca aerul iese pe sus, pe la mijloc si pe la picioare. Aici poti sa dai drumul la ventilator pe turatie mai mare. (La mine, un E90 iese pe sus prin bord pe langa locasul boxei de pe bord.. si NU prin grilele chiar de sub parbriz) 2, daca apesi butonul de directionat aer doar pe sus, aerul ar trebui sa iasa doar prin toata grila de aub parbriz si sa se opreasca pe grilele de la mijloc si pe jos. 3. Daca apesi selectand directia aerului doar pe grilele din mijloc si deselectezi directia de sus, acum aerul ar trebui sa iasa doar pe la mijloc si nu pe sus sau pe jos pw la picioare.. 4. Dupa ce deselectez directia aerului pe la mijloc si selectezi directia doar pe jos, atunci aerul trebuie sa iasa DOAR pe jos.
    -1 points
  18. Daca tot ai dat cu rotile in calea ferata, poate s-a deformat sasiul masinii si asa da citiri incorecte, pompa ABS, care sincer eu nu cred ca are vreo treaba cu numaratul kilometrilor pana la revizia franelor. Mergi la un specialist sa verifice aliniamentul (geometria) rotilor.
    -1 points
  19. No, mai colegule, daca nu ti-a fost pe plac comentariu de mai sus, atunci eu iti zic sincer ca daca pui sau motorul ar fi avut antigel G11 verzui sau albastrui la -30 tot verzui sau albastrui era dupa 2-3 ani. Ca asa a fost la mine, recuperat in bidon transparent. Acum, pe partea cealalta, antigelul nou are si alte propietati, una principala ar fi de oarecare ungere .. daca il iei putin intre degete observi ca se formeaza ca o pelicula usor alunecoasa, mai alunecoasa parca decat cel uzat.. Ce sa zic, bafta in experimentat. Nu incerc decat sa vorbesc despre lucruri neconsiderate de altii. Iar cine vrea, baga si la cap. .Altii sa dea cu, capu' in minus caci, ca orice om, nu pot sa am dreptate in fata tuturor Bravo, sa ne raportezi de acolo de sub utilaj, ca ne face bine! Acum, razand si glumind, sper ca nu faci schimbul la ulei de motor cu motorul "pravalit" asa? Nu de alta dar asa RAMPE frumoase, e pacat sa nu aiba parte si de un cric hidraulic cu doua capre de 2 tone fiecare, pe un petec de beton armat pus de tine.. (Pentru orice ultilaj ai avea.. simt ca iti place sa te murdaresti de mecanica ) BMWul are un punct FORMIDABIL de ridicat fata sau spatele masinii de o data, iar pentru asta ii apreciez. Caru' pentru boi da bine in poza, nu-i vorba. Am incheiat banter-ul.
    -1 points
  20. Asta-i in fata: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/BASICS-Jacking_Up_Your_Vehicle/BASICS-Jacking_Up_Your_Vehicle.htm# Dar in figura 5 ,ice ca se poate ridica de diferential.. hmm, Eu am crezut ca toate au acea piesa triunghiulara.. Iti arat imediat.
    -1 points
  21. Nu am cautat in viata vietilor mele asa ceva, atat de mult pe internet: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU51-EUR-02_2007_E91_BMW_320d&diagId=51_6030#51717160377 Se pare ca numai E91 are.. si vine in pereche cu, cealalta "brida" in V... Mi-as face oricand un retrofit asa ceva daca as putea. De sub piesa 1 se agata "crocodilul" pe spate; extraordinar de stabil si solid. Daca vrei sa te bagi des sub masina, cauta in dezmembrari piesa aia in V (nr.2) si uita-te cu atentie cum e prinsa de marginile exterioare alea masinii, practic sunt niste tevi pe capat in care intra niste suruburi lungi si te-ai scos. Piesa 1 se prinde relativ usor in partea de sus de probabil orice cadru de diferential la E90.
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.