Jump to content

BMW E60 530xi 272cp, 2008


feitosak1

Recommended Posts

Nu m-am dat niciodata cu un X sau quattro in zapada, chiar sunt curios de senzatie

 

Simti cum sapa toate cele 4 roti, atata timp cat nu ramai suspendat, ca fuge putin stanga-dreapta la accelerari mai tari, oricum inainteaza si nu dai de belele. Practic, daca nu abuzezi de incredere si mergi ciobaneste, poti spune ca mergi si iarna precum vara.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cam asa e. Senzatia e ca te impinge pe traiectorie fara sa ai grija, transmite cuplul la roata individual, pe rotile cu cea mai buna aderenta.

La quattro e exact invers, transmite cuplul pe puntea cu aderenta mai slaba. De aia sunt si cazuri de quattro care nu pot pleca de pe loc cand sunt cu una dintre punti pe aderenta zero. Sunt clipuri pe youtube cu Quattro cu puntea spate pusa pe role, ca la itp, si nu se transmite cuplu absolut deloc pe puntea fata, nu pleaca de pe loc. Hal de 4x4.

Am mers si cu quattro pe A4 Allroad si mi se pare mult mai misto Xdrive. Quattro are un avantaj pe zapada mare cu aderenta buna, pentru ca se transmite cuplul majoritar pe puntea spate. Insa in rest Xdrive e superior pentru ca e mult mai adaptabil la realitatea de la roata. Parerea mea. Quattro e o legenda, Xdrive nu e, dar e vorba de o legenda de acum 40 de ani. In secolul 21, Xdrive e superior. Iarasi, parerea mea.

Si pe asfalt uscat sau un pic alunecos e mai misto Xdrive, e un sistem mai mult electronic decat mecanic, care previne, gandeste in locul tau si corecteaza, pe cand quattro torsen e un sistem mai degraba mecanic, il ai si te descurci cu el asa cum e. Stiu ca la noile modele au mai umblat un pic la quattro, tocmai sa il faca mai adaptabil.

Si la Opel Insignia 2017 au introdus un sistem nou, ceva cu Torque Vectoring, rotile din exteriorul virajului primesc mai mult cuplu pentru a tine masina pe traiectorie in viraje.

Edited by feitosak1
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu e neaparat locul potrivit insa sa stii ca Torsen C este un sistem de integrala care functioneaza infinit mai bine si mai performant decat xdrive. Xdrive este pur electronic, Torsen C implica mai mult mecanica si te ajuta mai mult decat o va face electronica. Vorbesc din experienta, nu din auzite, si nu cu audi ci cu totul alta marca. Dar cu ziceam, e forum bmw si nu e locul sa dezvoltam subiectul.

Xdrive este foarte bun pentru utilizare curenta, situatii dificile precum cea de zlele acestea si nu numai, per total nu as mai reveni la tractiune spate.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

o intamplare amuzanta de acum vreo 7-8 ierni, aveam un A6 3.0tdi quattro atunci - zapada mare printre blocuri, 40-50 cm; nicio problema pentru quatro, efectiv eram ca un plug - chiar am facut mai multe ture decat era nevoie; apoi vara cand am fost la revizie ma intreaba mecanicul - de ce ati dat jos scutul de la motor? (are un scut de plastic, mare, parca mai mare decat la F10, pe toata suprafata botului); zic - nu dom'le n-am umblat la scut!! apoi realizez ca mai mult ca sigur l-am pierdut atunci printre blocuri, infipt in zapada :sorcerer:
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca sa ne intelegem, eu ma refeream la generatia de masini 2008-2009, cele pe care le-am condus (E60-ul meu si A4 Allroad). Cum a fost imbunatatit quattro la ultima generatie de Q7, nu cunosc, stiu ca au schimbat multe (de ex. la A4 B9 Quattro, in regim de autostrada, trage doar fata).

 

Deci, Xdrive poate transmite chiar 100% din cuplu pe una din punti, sau chiar 100% la o singura roata, daca aia e singura cu aderenta. Poate quattro sa faca asta? La generatia 2008-2009, Quattro era 40% fata - 60% spate si putea transmite maxim 65% din cuplu pe fata si maxim 85% pe spate.

In sfarsit, nu tin sa ne contrazicem, oricum nu ajungem nicaieri. Mi-am exprimat preferinta pentru Xdrive fata de Quattro. Recunosc ca Quattro e mai capabil pe zapada, dar in viata de zi cu zi, pe asfalt uscat sau umed, Xdrive e ce trebuie. xDrive actioneaza rapid, fiind un sistem predictiv care anticipeaza situatiile in timpul rularii, la nivel de milisecunde. Torsenul de la quattro este reactiv si intervine atunci cand apar diferente in ceea ce priveste tractiunea pe fiecare punte.

Edited by feitosak1
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Depinde de la situatie la situatie.Am mers zilele astea cu un G5 4 Motion si nu am avut probleme in nameti.Diferentele sunt destul de mici intre sistemele astea de strada.Daca intram in categoria dedicata 4x4 deja xdrive si quattro ies rau in comparatie cu ce gasesti pe Nissan Mitsubishi , Toyota sau Suzuki dar aici vorbim strict de tractiune in conditii dificile.Pe sosea deja sunt depasite de xdrive si quattro cu mult.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu m-am dat niciodata cu un X sau quattro in zapada, chiar sunt curios de senzatie

 

Ca sa-ti mai dau un exemplu, asta-seara veneam spre casa pe un drum "satesc", o banda pe sens, zapada afanata de 5-10cm. Aveam in fata vreo 2 masini care mergeau cu 30-40kmh, am stat putin in spatele lor si cand am avut loc sa depasesc, am bagat piciorul in acceleratie (nu kickdown, ci cat sa schimbe din 3 in 2), am intrat in depasire, DTC clipocea in bord, masina mergea ca pe sine (simti cum trage fiecare roata individual, in functie de aderenta, se misca un pic masina stanga-dreapta, dar fara vreun pericol sa iesi de pe traiectorie, e mai mult un fel de balans din cauza faptului ca rotile primesc cuplu diferit in functie de aderenta), depasit in siguranta, revenit pe banda la vreo 80kmh, masina tot pe sine :D

Link to comment
Share on other sites

Cand fac rost de una o sa ma dau, pe uscat sincer nu mi-a placut asa mult sistemul (pe oricine masina), mi se pare ca trage putin mai greu, iar senzatia de a te baga in scaun mi se pare mai mica insa clar pe zapada e nebunie, acelasi lucru se intampla la E60 cu tractiune doar spate, vorbesc la mine cand vin de la servici in fiecare zi mai bag piciorul in 2-3 blana sa vad ce se intampla, isi face putin balans stg-dr dar nu sa se duca decisiv intr-o parte sa pierzi traiectoria, sunt foarte incantat de sistemele respective, tin minte in timisoara anul trecut, erau undeva la 3-4 grade insa zici ca era gheata pe asfalt, nu stiu ce fel de asfalt au aia acolo, am mai spus in alta parte, am bagat cateodata piciorul in masina in treapta a 3-a pe drum cu 2 benzi pe sens (era un bulevard), cand mi-a fugit de spate am crezut ca distrug tot ce prind, nu a fost asa, doar a tras mai tare spatele intr-o parte si luand piciorul de pe acceleratie s-a redresat instant ca si cum ar forta-o cineva sa revina inapoi, asa se simte. Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Buna treaba ai facut!

M-am activat si eu cu simeringurile astea, adicĂŁ consumul in cazul meu e mult mai mic, undeva la 1l/10.000km si cicĂŁ ar fi normal la 335i.

De curiozitate, la ce service ai ĂŽnlocuit simeringurile?

Aceași treaba am facut-o la mașina tatalui meu, un e46 1.8i care halea 1l la 1000km si scotea fum de nu-i vedeai spatele mașinii.Dupa ĂŽnlocuirea simeringurile, nu mai scoate pic de fum.

Noi am fost la Florin, undeva prin sectorul 4...super meseriaș.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Un consum de 1l la 10.000km mi se pare chiar ok la un motor de genul ala.

Le-am inlocuit la Nasi, recomandat de userul CautRezolvari, cel cu monstrul diesel E46. Am fost foarte multumit, baiat serios, priceput, corect.

Cat ulei consuma acum masina tatalui tau? La mine, dupa 700km de la schimbarea simeringurilor, nivelul e acelasi. Inainte de schimbare, ar fi scazut un pic, poate chiar un sfert.

Stiam de un mecanic recomandat pe forum, Florin din Chitila. Nu il stiu pe cel din sectorul 4.

Desi sunt motoare diferite, sunt curios cat a costat schimbarea simeringurilor la E46?

 

Apropo, mi-a dat teapa baiatul cu tipsurile, cel de la care le-ai luat tu :D Nu de bani, ca nu i-am dat avans, ci de timp. Dupa 3 saptamani s-a trezit ca nu le poate aduce pe negru, ci numai pe inox. Le-am gasit eu pe ebay si le-am comandat azi, dureaza vreo 2-3 saptamani. Cred ca de pe ebay/alibaba le lua si el.

 

Cand fac rost de una o sa ma dau, pe uscat sincer nu mi-a placut asa mult sistemul (pe oricine masina), mi se pare ca trage putin mai greu, iar senzatia de a te baga in scaun mi se pare mai mica

 

Daca te referi la demaraj, o masina 4x4 va pleca mereu mai bine de pe loc, pe 0-100kmh de ex, decat aceeasi masina cu fwd/rwd, din simplul motiv ca pune puterea pe asfalt pe toate cele 4 roti. Cu Xdrive nu poti face burnout, ii dai talpa la semafor si pleaca ca din pusca. Daca te referi ca trage mai greu la viteze mari, asta da, e si mai grea, plus ca rwd e superior ca sportivitate.

Edited by feitosak1
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nasol sa aud asta cu tipsurile...PĂŁi sa iti dea banii inapoi!

Am gresit cand am spus de mecanicul din sectorul 4, de fapt am fost la Florin din Chitila si m-a costat 1600 lei cu totul,asta incluzând garnitura capac culbutori, lant distributie,simeringuri + manoperã, care a durat undeva la 3 ore.

Din momentul ala nu a mai consumat niciun gram de ulei, pana acum a fĂŁcut aprope 4000km si uleiul este la semn.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu i-am dat avans pentru tipsuri. Doar ca am stat 3 saptamani dupa el. Nu e problema.

Am vorbit si eu cu Florin la telefon acum cateva luni, i-am zis de problema cu consumul de ulei, insa mi-a zis ca nu e 100% convins ca e de la simeringuri si ca la motorul asta N53 n-ar fi neaparat necesar sa fie inlocuite, etc. A ramas sa ne mai auzim, sa mai vorbim. Mie mi s-a parut ca avea multa treaba si nu voia sa ia inca o masina. In sfarsit.

E bun pretul pentru tot ce ai schimbat.

Apropo, am un prieten care lucreaza cu Bavaria si mi-a zis ca schimbul de simeringuri la N53 in reprezentanta costa aproximativ 6500 ron :D

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, e foarte, foarte ocupat.Eu l-am sunat in Septembrie si abia in Noiembrie aveam programarea, dar a meritat.

Legat de tipsuri, ai grija ca sunt mulți pe ebay care vând,dar calitatea diferă foarte mult,din cauza asta am cumparat de la el.

Edited by cristy7610
Link to comment
Share on other sites

Cam asa e. Senzatia e ca te impinge pe traiectorie fara sa ai grija, transmite cuplul la roata individual, pe rotile cu cea mai buna aderenta.

La quattro e exact invers, transmite cuplul pe puntea cu aderenta mai slaba. De aia sunt si cazuri de quattro care nu pot pleca de pe loc cand sunt cu una dintre punti pe aderenta zero. Sunt clipuri pe youtube cu Quattro cu puntea spate pusa pe role, ca la itp, si nu se transmite cuplu absolut deloc pe puntea fata, nu pleaca de pe loc. Hal de 4x4.

Am mers si cu quattro pe A4 Allroad si mi se pare mult mai misto Xdrive. Quattro are un avantaj pe zapada mare cu aderenta buna, pentru ca se transmite cuplul majoritar pe puntea spate. Insa in rest Xdrive e superior pentru ca e mult mai adaptabil la realitatea de la roata. Parerea mea. Quattro e o legenda, Xdrive nu e, dar e vorba de o legenda de acum 40 de ani. In secolul 21, Xdrive e superior. Iarasi, parerea mea.

Si pe asfalt uscat sau un pic alunecos e mai misto Xdrive, e un sistem mai mult electronic decat mecanic, care previne, gandeste in locul tau si corecteaza, pe cand quattro torsen e un sistem mai degraba mecanic, il ai si te descurci cu el asa cum e. Stiu ca la noile modele au mai umblat un pic la quattro, tocmai sa il faca mai adaptabil.

Si la Opel Insignia 2017 au introdus un sistem nou, ceva cu Torque Vectoring, rotile din exteriorul virajului primesc mai mult cuplu pentru a tine masina pe traiectorie in viraje.

 

Quattro nu e sistem de mers offroad. E o transmisie cu care poti sa urci un deluletz la stana cu Q7 si sa mergi ceva mai safe in conditii de aderenta slaba. Asta legat de "hal de 4x4" :D

E pur mecanic cu tot ce deriva din asta versus un sistem electronic. Filmuletele pe care le vezi pe net facute de concurenta cu 2 ture de roata nu sunt relevante pt toata lumea.

De asemenea, quattro transmitea 50:50, dupa 2008 ish este 40:60 (fata-spate). E de asemenea disponibil si Audi Sport Differential.

 

Nu ma intereseaza preferintele, nu castig nimic daca alegeti xdrive, insa ma frapeaza dezinformarea asta subiectiva :)

  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Am zis eu despre quattro ca e sistem de mers offroad? Dimpotriva, am zis ca in unele situatii e superior fata de Xdrive. Mi-am spus parerea dupa ce am condus si quattro (A4 allroad si Q7 prima generatie) si xdrive (masina mea si un X5). O repet: quattro e mai bun in conditii ceva mai grele, cum ar fi zapada mare, xdrive e mai util in viata de zi cu zi, in situatii aproape de limita, datorita electronicii. Repet, din experienta mea cu ambele sisteme. Special am precizat ca e parerea mea, nu ca sunt studii care dovedesc asta. Daca asta inseamna dezinformare subiectiva, ok. Mai bine incheiem subiectul. Edited by feitosak1
  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

1500 ron simeringuri si manopera

Ai pus simeringuri Victor Reinz sau sunt OE(made V. Reinz) ?

 

...adicĂŁ consumul in cazul meu e mult mai mic, undeva la 1l/10.000km si cicĂŁ ar fi normal la 335i...

In cazul meu consumul este de 0.7l la 6000km, ulei Castrol 0w40 LL01.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.