Jump to content

e90 LCI nu porneste la rece


Recommended Posts

Si mai departe cum te gandesti sa procedezi?

Am facut programare dau _chiulasa_ jos ii refac filetul este o strungarie in Baneasa pe care o recomanda toata lumea si gata. Ce atata tam tam. Asta e ... nu cred ca sunt nici primul nici ultimul care o pateste cu bujiile. Data viitoare daca o sa mai am eroare pe Releu de bujii o sa schimb doar releul. Si eu am ascultat recomandari (e bine sa schimbi si bujiile daca schimbi releul) . Na acuma am vazut cat e de bine :). De la un banal schimb de bujii 1 luna fara masina si plus o nota de peste 1k euro.

Link to comment
Share on other sites

Si practic ce se face acum ? se largeste gaura si se baga reductie ?

care ar fi solutia tehnica pentru problema lui ?

Exact. Gaura se largeste si se baga un helicoil. E cea mai buna solutie.

 

http://www.helicoil.com.sg/library/About-Helicoil-Stripped-Repaired-Hole.jpg

http://www.skivirus.com/imagehosting/4248eb8649dc1ba.jpg

 

Chiulasa e din aluminiu si altfel nu se poate rezolva intr-un mod elegant. Tocmai d-aia BMW recomanda schimbarea chiulasei intr-o situatie de genul asta. Ei iti recomanda cea mai buna solutie, fara sa conteze costurile.

Link to comment
Share on other sites

Am facut programare dau _chiulasa_ jos ii refac filetul este o strungarie in Baneasa pe care o recomanda toata lumea si gata. Ce atata tam tam. Asta e ... nu cred ca sunt nici primul nici ultimul care o pateste cu bujiile. Data viitoare daca o sa mai am eroare pe Releu de bujii o sa schimb doar releul. Si eu am ascultat recomandari (e bine sa schimbi si bujiile daca schimbi releul) . Na acuma am vazut cat e de bine :). De la un banal schimb de bujii 1 luna fara masina si plus o nota de peste 1k euro.

 

Nu are rost sa dai chiulasa jos daca filetul este deja distrus. Chiulasa trebuia data jos in cel mai rau caz pentru a scoate bujia rupta.

Bujia de la pistonul 2 e pozitionata foarte bine pentru marirea diametrului si montarea unui helicoil.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Si eu am ascultat recomandari (e bine sa schimbi si bujiile daca schimbi releul) .

Cata vreme bujiile functioneaza, nu vad de ce sa le inlocuiesti odata cu releul. Eu am inlocuit doar releul (de un an si jumatate), bujiile merg si acum fara probleme.

 

si daca se ard bujiile ce faci?

vinzi masina? :hyper:

 

O vinzi vara cand porneste fara probleme :frantics: .

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Exact. Gaura se largeste si se baga un helicoil. E cea mai buna solutie.

 

http://www.helicoil.com.sg/library/About-Helicoil-Stripped-Repaired-Hole.jpg

http://www.skivirus.com/imagehosting/4248eb8649dc1ba.jpg

 

Chiulasa e din aluminiu si altfel nu se poate rezolva intr-un mod elegant. Tocmai d-aia BMW recomanda schimbarea chiulasei intr-o situatie de genul asta. Ei iti recomanda cea mai buna solutie, fara sa conteze costurile.

Acel Helicoil de care spui tu poate sa sara de acolo si e o solutie temporara. Mie imi place masina si nu vreau sa o vand deci nu se pune problema sa gasesc o solutie temporara si o vand.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

si ce alta solutie mai exista ?

presupun ca altfel se poate aleza gaura si bagata o reductie babana

mie nu mi se pare ca cu helicoil ar fi o problema ca doar e infiletat, e mai elegant decat sa-ti iasa o reductie din chiulasa

nu prea cred ca are cum sa sara, eventual doar sa scape compresie,

mai intai incearca asa vezi daca merge

oricum trebuie dat injectorul jos si aspirat capul pistonului sa nu-ti ramana vreun span pe acolo

Link to comment
Share on other sites

Bujiile se mai si schimba asa, din cand in cand :) ... mai ales cand nu mai functioneaza. Lumea merge "la greu" cu ele arse si cu releul nefunctional, am remarcat prin service-uri.

Ele ies greu pentru ca s-a mers mult cu ele arse si pentru ca au fost stranse necorespunzator.

 

M47 stiu ca avea problema asta mai des intalnita, durau si mai putin, eu la 45.000 le-am schimbat pe toate cu releu cu tot, doua erau gata deja. Am inteles ca la motorul asta, un releu nu "duce" doua randuri de bujii.

 

La n47 prima a murit la 90.000, iar atunci le-am schimbat pe toate 4 cu tot cu releu. Releul degeaba dupa cum mi s-a spus, pe fond nervos probabil :)

Are si n47 partile lui bune :)

Link to comment
Share on other sites

Bujiile se mai si schimba asa, din cand in cand :) ... mai ales cand nu mai functioneaza. Lumea merge "la greu" cu ele arse si cu releul nefunctional, am remarcat prin service-uri.

Ele ies greu pentru ca s-a mers mult cu ele arse si pentru ca au fost stranse necorespunzator.

 

M47 stiu ca avea problema asta mai des intalnita, durau si mai putin, eu la 45.000 le-am schimbat pe toate cu releu cu tot, doua erau gata deja. Am inteles ca la motorul asta, un releu nu "duce" doua randuri de bujii.

 

La n47 prima a murit la 90.000, iar atunci le-am schimbat pe toate 4 cu tot cu releu. Releul degeaba dupa cum mi s-a spus, pe fond nervos probabil :)

Are si n47 partile lui bune :)

 

Eu am verificat bujiile dupa ce le-am scos (pe alea 3) . Tipul care a facut extractia bujiei rupte avea avea echipament sa le verifice si mi-a aratat se inrosea capatul la toate 3.

Link to comment
Share on other sites

Update: In cele din urma BMW-ul a gasit problema. Bujiile care au fost montate de niste baieti de la un service de pe forum nu au fost infiletate pana la capat.O sa vedem acuma dupa ce le infileteaza cei de la BMW care e problema si sa vedem si nota de plata.

 

Ti-am spus de la inceput ca problema este de la bujii sau releu, dar tu spuneai ca le-ai schimbat. Verifica la inceputul topicului.

Link to comment
Share on other sites

Ti-am spus de la inceput ca problema este de la bujii sau releu, dar tu spuneai ca le-ai schimbat. Verifica la inceputul topicului.

Pai da le-am schimbat. Ceea ce au scos cei de la BMW din masina au fost bujiile noi puse de mine. Si dupa ce le-am schimbat avea masina simptomele descrise.Le-am platit factura celor de la MHS si scrie clar pe factura(Bujiile functioneaza).

Link to comment
Share on other sites

Pai da le-am schimbat. Ceea ce au scos cei de la BMW din masina au fost bujiile noi puse de mine. Si dupa ce le-am schimbat avea masina simptomele descrise.Le-am platit factura celor de la MHS si scrie clar pe factura(Bujiile functioneaza).

 

Si cum ai decis sa le schimbi? Ce te-a determinat?

In afara de eroare. Cum se comporta masina la rece?

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

eu ma gandeam la o bucse infiletata de genul http://bilder.xxl-automotive.com/gross_image_kt11004_1.jpg

 

poti folosi si o solutie de metalset de la Loctite sau 3M pentru o mai buna aderare la chiulasa de al. bucsa se sudeaza de chiulasa si nu mai exista riscul sa se desfaca odata cu bujia

 

nu cred ca mai este nevoie sa desfaci chiulasa se lucreaza pe pozitie

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acel Helicoil de care spui tu poate sa sara de acolo si e o solutie temporara. Mie imi place masina si nu vreau sa o vand deci nu se pune problema sa gasesc o solutie temporara si o vand.

In ce calitate si pe baza a ce spui asta? Varianta asta nu e deloc temporara si nici nu este vreo improvizatie. Este o operatiune profesionala si care se face si in afara.

Faza cu bucsa facuta la strung e mai degraba o improvizatie decat asta.

Macar in cazul unui helicoil esti sigur ca materialul e foarte dur si va rezista, in timp ce calitatea bucsei depinde de materialul din care a fost facut de catre meserias. Si cum intotdeauna se incearca maximizarea profitului, probabil ca fierul ales pentru acea bucsa va fi unul slab sau cel mult mediocru.

 

Daca vrei sa fie ca de fabrica, schimba chiulasa. Alta solutie nu exista.

 

Bucsa pusa la strung e fix acelasi lucru, diferenta este ca bucsa aia e facuta artizanal, adica i se da filet exterior pentru a fi prinsa pe chiulasa si filet interior pentru a insuruba bujia.

Helicoil este un filet fabricat industrial. Dai gaura de majorare in chiulasa, apoi se face filet in chiulasa si se insurubeaza helicoil-ul.

 

Ideea ca helicoil-ul "sare de acolo" e hilara. Singurul risc care exista in cazul unei bucse sau a utilizarii unui helicoil este ca la urmatorul schimb de bujii sa iasa bujia impreuna cu bucsa sau helicoil.

 

Ceea ce nu se va intampla daca bujiile nu vor fi stranse prea tare.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Eu iti recomand sa schimbi _chiulasa_. Problema asta o sa o ai si vara si iarna. Imposibil sa nu gasesti una la dezmembrari. Atata timp cat iti pierde compresie, o sa iti oscileze turometrul mereu, pierzi putere, iar daca pornirea incepe cu pistonul respectiv, masina nu iti porneste.

Pentru a face o asemenea reparatie, trebuie sa te gandesti ca reparatia respectiva trebuie sa reziste unor presiuni foarte mari care au loc in camera de ardere.

Asteptam sa ne zici ce ai facut.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

http://www.ebay.de/itm/Gluhkerzen-Gewinde-Reparatur-Set-Diesel-Motoreninstandsetzung-Gluhkerzengewinde-/151234938640?pt=Kfz_Handwerkzeuge&hash=item23364e0710

 

http://www.ebay.de/itm/Reparatur-Werkzeug-Set-fur-Gluhkerzen-Zundkerzen-Gewinde-M12-M14-Gewindebohrer-/251085353891?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item3a75da73a3

 

eu nu i-am spus sa monteze o bucsa facuta la strung, si chiar daca e facuta la strung poate ca strungarul ala a mai facut si stie ce material sa foloseasca, bronz, otel etc daca nu sa cumpere o reductie

 

bucsa nu are cum sa iasa, pentru ca are umar, si chiar anumite striatii pe umarul bucsei care nu mai permit desfacerea ulterioara, asta e solutia de fabrica

 

dar ma rog fiecare cu fixurile lui

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

In ce calitate si pe baza a ce spui asta? Varianta asta nu e deloc temporara si nici nu este vreo improvizatie. Este o operatiune profesionala si care se face si in afara.

Faza cu bucsa facuta la strung e mai degraba o improvizatie decat asta.

Macar in cazul unui helicoil esti sigur ca materialul e foarte dur si va rezista, in timp ce calitatea bucsei depinde de materialul din care a fost facut de catre meserias. Si cum intotdeauna se incearca maximizarea profitului, probabil ca fierul ales pentru acea bucsa va fi unul slab sau cel mult mediocru.

 

Daca vrei sa fie ca de fabrica, schimba chiulasa. Alta solutie nu exista.

 

Bucsa pusa la strung e fix acelasi lucru, diferenta este ca bucsa aia e facuta artizanal, adica i se da filet exterior pentru a fi prinsa pe chiulasa si filet interior pentru a insuruba bujia.

Helicoil este un filet fabricat industrial. Dai gaura de majorare in chiulasa, apoi se face filet in chiulasa si se insurubeaza helicoil-ul.

 

Ideea ca helicoil-ul "sare de acolo" e hilara. Singurul risc care exista in cazul unei bucse sau a utilizarii unui helicoil este ca la urmatorul schimb de bujii sa iasa bujia impreuna cu bucsa sau helicoil.

 

Ceea ce nu se va intampla daca bujiile nu vor fi stranse prea tare.

 

 

Cei de la BMW au zis ca Helicoil nu este o solutie pentru ca exista riscul ca sare. Nu am spus eu asta pentru ca ti-am zis ca nu sunt mecanic.

Link to comment
Share on other sites

Cei de la BMW au zis ca Helicoil nu este o solutie pentru ca exista riscul ca sare. Nu am spus eu asta pentru ca ti-am zis ca nu sunt mecanic.

Te-au prostit. Doar vroiau sa-ti ia bani de o chiulasa noua. Era culmea sa-ti spuna in felul urmator: "Domnisorule, problema dvs. se poate rezolva cu 200 lei. Insa noi va putem factura o chiulasa noua, garnitura de chiulasa + alte garnituri si manopera aferenta la peste 100 de milioane. Ce varianta alegeti?"

Si, in plus, daca ai inceput cu email-uri in Germania, cu siguranta au vrut sa scape de tine. Si au reusit.

 

Si, in plus, o reparatie de genul asta in mod sigur nu este agreata de BMW.

 

BMW nu reconditioneaza chiulase, nu se practica de fapt la ei nici un fel de reconditionare. Se depisteaza problema, piesa se schimba. Castig maxim, risc minim.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Sulut. Din cate am vazut, anumiti posesori de BMW nu accepta sa schimbi _chiulasa_. Asta e decizia ta. Sunt student la inginerie in anul al treilea. Asta fac la scoala : motoare, pistoane, suruburi, roti dintate etc. Daca tu vrei sa faci aceea improvizatie cu gaurire + adaugare de material iti recomand sa dai _chiulasa_ jos. Dc.: Pt ca in momentul in care tu prelucrezi piesa pe masina cu o scula ashietoare, piesa prelucrata nu trebuie sa deplaseze nici un mm in timpul prelucrarii. In al doinea rand, daca piesa este pe masina risti sa iti cada fragmente din piesa pe care o prelucrezi in interiorul camerei de ardere unde se gaseste pistonul si cilindrul. Odata ce iti cad bucati de material acolo, in timpul functionarii risti sa zgarii pistonul si camasa cilindrului, ca urmare iti pierde compresie si patesti acelasi lucru dar cu urmari mult mai grave.
  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sulut. Din cate am vazut, anumiti posesori de BMW nu accepta sa schimbi _chiulasa_. Asta e decizia ta. Sunt student la inginerie in anul al treilea. Asta fac la scoala : motoare, pistoane, suruburi, roti dintate etc. Daca tu vrei sa faci aceea improvizatie cu gaurire + adaugare de material iti recomand sa dai _chiulasa_ jos. Dc.: Pt ca in momentul in care tu prelucrezi piesa pe masina cu o scula ashietoare, piesa prelucrata nu trebuie sa deplaseze nici un mm in timpul prelucrarii. In al doinea rand, daca piesa este pe masina risti sa iti cada fragmente din piesa pe care o prelucrezi in interiorul camerei de ardere unde se gaseste pistonul si cilindrul. Odata ce iti cad bucati de material acolo, in timpul functionarii risti sa zgarii pistonul si camasa cilindrului, ca urmare iti pierde compresie si patesti acelasi lucru dar cu urmari mult mai grave.

 

esti in anul 3 dar cred ca ai sarit cateva clase primare, in primul rand renunta la modul asta agramat de exprimare si documenteaza-te mai bine despre ce faceti in orele de studiu, ma gandesc ca ai nimerit in strungarie nicidecum in aula magna de la universitate :thumbsup:

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 3
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Domnule BOASKA, nu are rost sa continuam o discutie in contradictoriu. Eu am indrumat aceasta persoana sa faca ceea ce este mai bine pentru masina pe care o detine. Masina fiind un bun personal, fiecare posesor efectueaza reparatii in functie de buget si de felul in care doreste. Modul meu de adresare este unul cat se poate de normal, asa ca nu imi permit sa aduc injurii nici unui utilizator acestul Forum. In urma cometariilor la cerintele acestui utilizator, fiecare si-a exprimat propriile pareri.

O seara frumoasa.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu poti sa oferi garantie pe o lucrare facuta la modul asta (helicoil), de aceea nici nu se face asa ceva in reprezentanta.

 

Nu se face asa ceva in reprezentanta nu pentru ca nu poti oferi garantie ci pentru ca e o lucrare care depinde de experienta celui care o face.

Cu alte cuvinte, reprezentanta nu poate sa-ti ofere un serviciu care ar putea sa nu se realizeze conform planului pentru ca dupa ar fi buni de plata.

Si pentru ca reprezentanta trebuie sa-ti ofere solutia cea mai buna, nu un compromis.

Pe de alta parte, daca ai de ales intre o reparatie de 200 lei (una foarte practica) si una de peste 100 de milioane, cu siguranta o vei alege pe prima.

Chestiile astea cu "sare bujia", "sare helicoil-ul" sunt niste ineptii sinistre.

 

@Dobrescu: N-ai nici o treaba. Esti in anul III de facultate si probabil ai scris

ghiulasa, chiouloasa

sau cine stie ce bazaconie.

 

P.S: Si aia cu "aceea improvizatie" a fost foarte tare. Vai de diploma ta.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.