Jump to content

Discuri frana noi ovalizate


mihai vigariu

Recommended Posts

de rectificat nu as rectifica in viata mea. cost mai putin sa cumpar altele noi. In schimb o sa merg la un service unde sa-mi faca unghiurile si sa mai verifice odata rotile. unghiurile le-am facut in Ro acum 5 luni cand am schimbat caseta. Dar le mai fac odata si aici. Si rotile echilibrate in tara mi le-au gasit aici cu lipsa 30 de grame.

colegul care a lucrat in service la BMW mi-a spus ca e undeva la 150Euro rectificatul. Si ca a facut frecvent asta, in special la motoare mari, M-uri, X-uri, unde bateau discurile datorita abuzurilor soferilor. un schimb sarind cu mult de suma aceea de 150 euro.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Pai normal ca de la abuzuri si doar cand ai motoare puternice se ovalizeaza, si de rectificat la un S6 sau M5 se merita datorita costurilor ridicate a discurilor

si la noi la autohaus toate masinile au franele top pana ajungi la lexus

alea au toate 300+ cutii automate si sau hybrid... pe autobanda se simt imediat ca au fost abuzate :))

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Revin pe acest topic cu gandul ca ar fi intersant si de ce nu UTIL sa trag(em) o concluzie.

 

Concluzia ar fi ca daca se intampla sa trebuiasca sa schimbam si discurile de frana si constatam vibratii la franare pana sa ajunga cel putin sub limita de siguranta (discuri subtiate), E BINE sa ne gandim, daca avem de gand sa schimbam din nou discurile ... SA REFACEM GEOMETRIA ROTILOR, (sau cel putin sa o verificam) aliniamentul rotilor (cum li se mai spune) si apoi sa incercam discuri noi.

Asta daca nu de dam la rectficat .. care, se pare, ca nu e chiar ieftin.

 

Asta cred ca e unul motiv destul de important al ovalizarii dicurilor.

:offtopic:

In curand v-a trebui sa schimb discurile si placutele fata, la o Fabia veche de 10 ani; masina in familie; care NU va fi condusa de mine.

Daca discurile vor vibra dupa un timp, stiu ce o sa ii fac atunci; aliniamentul! :good:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Revin cu un feedback, dupa aproape 2000 de km cu franele OEM. Au inceput sa scartaie, dar se manifesta ciudat. Plec cu masina, pune 20 de frane nu se aude nimic, apoi incep sa scartaie. Am impresia ca le trebuie un anume timp pana se incalzesc, si cand sunt calde scartaie. Am umblat iar la ele, le-am curatat si am folosit o vasilina speciala pentru placutele de frana, ar trebui sa amorseze orice vibratie a placutelor in etrier.

post-26175-0-28788400-1434290218_thumb.jpg

post-26175-0-06256400-1434290229_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Revin cu un feedback, dupa aproape 2000 de km cu franele OEM. Au inceput sa scartaie, dar se manifesta ciudat. Plec cu masina, pune 20 de frane nu se aude nimic, apoi incep sa scartaie. Am impresia ca le trebuie un anume timp pana se incalzesc, si cand sunt calde scartaie. Am umblat iar la ele, le-am curatat si am folosit o vasilina speciala pentru placutele de frana, ar trebui sa amorseze orice vibratie a placutelor in etrier.

Unde ai pus vaselina speciala?

Adica, in ce loc in zona placutelor?

Ce culoare are aceea vaselina?

Link to comment
Share on other sites

Unde ai pus vaselina speciala?

Adica, in ce loc in zona placutelor?

Ce culoare are aceea vaselina?

 

salut, am pus in "zona urechilor" placutei, acolo unde atinge etrierul, pentru a absorbi vibratiile. Initial am zis ca ma scapat pt ca nu au mai scartait vre-o saptamana, apoi au inceput iar sa mai scartaie, dar mai putin, si doar la franari la viteze mici. Personal cred ca este si din cauza prafului de frana care se mai depune. Am incercat sa dau cu un spray de curatat dar nu pot da decat pe exterior, pe interior nu ai acces.

Ai grija sa nu ajunsa vasilina pe suprafata de franare. Avea culoarea galbuie, dar am vazut ca exista si ceva argintiu parca.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un feedback, dupa aproape 2000 de km cu franele OEM. Au inceput sa scartaie, dar se manifesta ciudat. Plec cu masina, pune 20 de frane nu se aude nimic, apoi incep sa scartaie. Am impresia ca le trebuie un anume timp pana se incalzesc, si cand sunt calde scartaie. Am umblat iar la ele, le-am curatat si am folosit o vasilina speciala pentru placutele de frana, ar trebui sa amorseze orice vibratie a placutelor in etrier.

 

ai incalzit discul de nou mai mult decat era necesar

poate sa dispara dupa cateva sute de km

Link to comment
Share on other sites

ai incalzit discul de nou mai mult decat era necesar

poate sa dispara dupa cateva sute de km

 

greu de imaginat, pt ca am mers cu grija, chiar am franat cat mai putin posibil in primii trei cinci sute de km. Eu as zice ca are de a face totusi si cu etrierii, sa nu uitam ca e o masina de 20 de ani. Intre etrieri si placuta este probabil ceva joc si de aici si scartaitul. Le las asa, n-am ce face, daca n-ar fi franat bine poate ma gandeam sa schimb etrierii.

Link to comment
Share on other sites

Eu am pus acu 1 an Ate power disc, cu striatii si placute brembo. Si au vibrat de cand le-am pus, doar dupa cateva franari mai dure, probabil cand se incalzesc, si cand e foarte cald afara. Este enervant, pentru ca am dat destul pe ele. Cele vechi aveau un grad ridicat de uzura, si nu se simtea nimic in volan. Doar ca daca franam de la 200, pana pe la 120-130 frana bine, dupa aia se ducea sanie, ca si cum as fi pus frana de motor. Acum franeaza excelent in orice conditie, la orice viteza, dar mai si vibreaza uneori.
Link to comment
Share on other sites

salut, am pus in "zona urechilor" placutei, acolo unde atinge etrierul, pentru a absorbi vibratiile.

 

Am incercat sa dau cu un spray de curatat dar nu pot da decat pe exterior, pe interior nu ai acces.

Ai grija sa nu ajunsa vasilina pe suprafata de franare. Avea culoarea galbuie, dar am vazut ca exista si ceva argintiu parca.

 

Ai procedat cum as fi procedat si eu; eu folosesc un soi de faselina pe baza de cupru, sau contine particole de cupru (aliaj de cupru o fi) pentru ca a mea chiar are culoarea cuprului.. si nu e spray ci crema destul de solida (ca untul..)

Oricum ideea e aceeasi, sa se dea doar la suprafetele de contact ale placutelor cu etrierul; practic doar pe spatele placutelor unde sunt presate din spate..! Sa nu se exagereze pentru ca aceea vaselina e prevazuta sa nu se scurga/curga pentru ca rezista (nu se scurge) la temperaturi extreme, mari..

 

..sa nu scartaie altceva decat franele..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

320d nfl si automat- sunt la al doilea set de ATE Power cu placute ATE. Primul set de discuri s-a dus dupa 4 seturi de placute( au disparut striatiile). Combinat cu schimbul de lichid de frana pot sa spun ca masina franeaza impecabil, scotandu-ma din situatii destul de delicate. Am avut diverse probleme cu tremuratul la franare, dar inainte a da vina pe discuri am verificat :

 

- etrier, curatat pistonas, schimbat garnituri, schimbat/curat locasurile ca sa culiseze normal

- bucsaraie

- suspensie

- directie

- unghiuri

- jante

....pana la cauciucuri . Am patit la o fosta masina sa uzez cauciucul longitudinal a.i. avea valuri si evident dansa toata masina.

 

 

Nu am avut probleme cu scartaitul nici o secunda, dar faptul ca placute sunt mai moi intradevar lasa mult praf.

Ca si concluzie - daca ma refer la marcile uzuale de discuri nu as incerca alta combinatie/producator.

 

Off topic: Am fost la ITP si am vazut( cand testau franele) pe ecran niste forte de 2700kg la franare. Stie cineva care sunt valorile minime admise etc?

Edited by Acelover
Link to comment
Share on other sites

 

Off topic: Am fost la ITP si am vazut( cand testau franele) pe ecran niste forte de 2700kg la franare. Stie cineva care sunt valorile minime admise etc?

De ce nu i-ai intrebat pe ei? Ar trebui sa stie ce fac :hyper: :laugh: :pardon: ce trebuie sa se intample...

 

Si ne spuneai si noua ce si cum.

Mi se pare ca sub 2500 kgf e FAILURE! :hairy: scuze PICATA!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

De ce nu i-ai intrebat pe ei? Ar trebui sa stie ce fac :hyper: :laugh: :pardon: ce trebuie sa se intample...

 

Si ne spuneai si noua ce si cum.

Mi se pare ca sub 2500 kgf e FAILURE! :hairy: scuze PICATA!

Individul nu a dorit sa spune ce e cu acele valori( recunoasc ca nu mi-am batut capul- mai mult m-a interesat sa vad ca sunt apropiate sg-dr)

Tu de unde stii ca sub 2500kgf e picata?

Link to comment
Share on other sites

Individul nu a dorit sa spune ce e cu acele valori( recunoasc ca nu mi-am batut capul- mai mult m-a interesat sa vad ca sunt apropiate sg-dr)

Tu de unde stii ca sub 2500kgf e picata?

Am glumit.

Chiar nu stiu. Dar cred ca acel individ ar trebui sa poata explica in linii mari ce se intampla si de ce/cand o masina poate pica testul franei de urgenta sau a celei de mana; cea de mana la mine cel putin pica la fiecare doi ani... dar m-am obisnuit sa umblu la ele, sa le reglez inainte.

 

Dar, am aflat ca eficienta franelor trebuie facuta in functie de cat este de grea masina, e specifica pentru fiecare masina, daca e sa vorbim pe standarde (norme). Si cand se teesteaza frna de urgenta NU trebuie sa fie mai mare de 25% intre stanga-dreapta; asta in Anglia, conform normelor englezesti:

http://forums.motester.co.uk/forum4/3289.html

Link to comment
Share on other sites

Individul nu a dorit sa spune ce e cu acele valori( recunoasc ca nu mi-am batut capul- mai mult m-a interesat sa vad ca sunt apropiate sg-dr)

Tu de unde stii ca sub 2500kgf e picata?

 

Depinde de masina daca este un yaris este suficient 2.0

La un bmw Tb sa fie peste 2.5 asa este

Eu am avut aproape 3.0 ultima data

 

Si ca fapt divers fă testul de frane cu anvelope noi si pe urma cu unele slick si o sa vezi diferenta

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Calcul frane de urgenta.

Si numai, pentru cei din Anglia.

Testarea se face pe acele role la viteza de 6-7 km/h. ;)

E complicat, si in engleza :frantics: , in schimb are sens (pentru ca sunt vitale; franele) pentru cei care incerca sa inteleaga ... necesita echipament de test si se tine cont si de DIFERENTA intre roti la franare (nu trebuie sa fie mai mare de 40kgf intre roti).

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

greu de imaginat, pt ca am mers cu grija, chiar am franat cat mai putin posibil in primii trei cinci sute de km. Eu as zice ca are de a face totusi si cu etrierii, sa nu uitam ca e o masina de 20 de ani. Intre etrieri si placuta este probabil ceva joc si de aici si scartaitul. Le las asa, n-am ce face, daca n-ar fi franat bine poate ma gandeam sa schimb etrierii.

Cum se manifesta acum?

La mine de vreo 2 luni nu mai vibreaza deloc.

Nu am schimbat jantele, nu am schimbat cauciucurile, ci doar bieletele antiruliu, dar nu stiu daca astea ar influenta acest lucru, si nici nu am sesizat ca vibratia sa se fi oprit imediat dupa schimbarea lor.

Tind sa cred ca s-au mai uzat, nu stiu, foarte ciudata treaba.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salut. Trebuie sa schimb discurile fata din cauza uzurii si am dat comanda de ate power disk. Intrebarea e alta...placutele pe fata sunt noi trw(nu au 2000k), trebuie neaparat ate ceramice in combinatie cu power disk-ul sau merg cele pe care le am acum?

Daca trebuie neaparat ceramice gasisem o varianta de la Jurid (JURID 571959JC)...oare sunt ok?

Edited by danny84
Link to comment
Share on other sites

Nu e musai sa iei ceramice. Insa daca schimbi discurile, e clar ca trebuie si un set nou de placute +senzori. Explicatia o ai mai sus: placutele actuale au amprenta discurilor vechi, ergo vei face praf noile discuri.

Intrebarea mea e urmatoarea: de ce mergi pe power disc si te zgarcesti la placute, mai ales ca ele au rol important in franare?

Edited by is_toy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.