Jump to content

Martor presiune ulei(rosu)


KayserSoze

Recommended Posts

Am facut undeva la 2200 km dupa ce am schimbat senzorul si momentan totul este ok. Nu am mai avut probleme cu martorul de presiune ulei. Am fost in acest weekend pe TransfĂŁgĂŁrĂŁșan-Transalpina si am solicitat-o putin. Totul ok.

@Cabro, consumul de ulei s-a redus fata de acum 3000 km, semne ca segmentii de pe pistonul 2 pe care i-am inlocuit au trebuit sa isi faca pasul.

Motorul a fost desfacut in ianuarie si am inlocuit toate garniturile inclusiv simeringurile de la supape. Sunt originale de pe Bavauto. In masina e pus Ravenol VMP 5W30 si mi-a zis un mecanic sa las uleiul asta 10000km ca sa isi faca segementii pasul, ca a patit si el sa consume exagerat ulei dupa segmentare. Am si eu comandat liquimoly 5w40 Top tec si astept sa fac schimbul cu el, sa vad daca mai consuma la fel.

Link to comment
Share on other sites

Ravenol VMP e un ulei foarte bun, incomparabil mai bun decat TopTec

 

Incomparabil cum?! :)) Sunt mai multe variante de Top Tec-uri...

Daca comapari fisele tehnice la VMP si Top Tec 4200 (varfurile de gama sa zicem), sunt 99% identice. Tinand cont ca Top Tec 4200 are mult mai multi ani de cand este pe piata si nu au fost probleme, as zice ca e recomandarea safe, si ca e cel putin la fel de bun, daca nu mai bun decat de VMP.

Link to comment
Share on other sites

Cum sunt nerabdator din fire am gasit spcificatiile:

https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-vmp-sae-5w-30/

 

https://products.liqui-moly.com/top-tec-4200-5w-30-2.html

 

Sunt identice la capitolul (important) APROBAT de cutarescu..

Ba chiar Liqui-moli are mai multe aprobari.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sigur ai comparat toti parametrii? :)

 

Da, l-am comparat pt ca folosesc 4200 de cativa ani fara probleme. Am trecut de la BMW OE (dupa multi ani de folosinta fara probleme), la Top Tec 4200 dupa ce am studiat multe recenzii de pe site-urile din europa, utilizatori, site-uri gen amazon, forumuri etc etc

Link to comment
Share on other sites

Cum sunt nerabdator din fire am gasit spcificatiile:

https://www.ravenol....-vmp-sae-5w-30/

 

https://products.liq...00-5w-30-2.html

 

Sunt identice la capitolul (important) APROBAT de cutarescu..

Ba chiar Liqui-moli are mai multe aprobari.

 

Ma bucur ca ne gasim in concordanta acum :)

ps. vezi ca aici ai toate datele despre 4200 https://sichdatonline.chemical-check.de/Dokumente/566/11294_0012_12-05-2020_EN.pdf

 

Aprobarile pt 4200 sunt ok din toate punctele de vedere... ba chiar, si peste cerintele BMW in anumite circumstante (nu stiu daca toti cunosc ca anumite standarde la la MB sau Porsche sunt mai riguroase decat la BMW... deci, daca acest ulei le face acelora fata, cu siguranta nu e slab calitativ pt BMW, dimpotriva)

Am cautat acum 2 ani toata datele despre VMP (pt ca auzisem de el ca "e bun")... suna bine pe hartie, daaarrr, fiind un ulei nou pe piata, nu am gasit destule referinte vechi ca si data ca sa imi dau seama daca este ok pe "long term". Eu unul nu ma bazez pe review-uri de cateva luni.

Una peste alta.... folosesc 4200 Top Tec de 3-4 ani pe N57 si nu am avut nicio problema.

De ce am trecut la 4200 de la Bmw OE? Aveam un prieten cu acelasi motor langa mine.... al lui nu prea se auzea... al meu trancanea... el 4200, eu Bmw OE (motorina OMV amandoi, nu ma luati cu injectoare:)). Dupa ce am pus si eu 4200 se auzeau identic. Asta acum 3-4 ani.... si a ramas la fel sunetul de atunci.

Nu zic ca VMP e un ulei prost, dimpotriva, cred ca este foarte ok. Dar, parca eu unul nu l-as recomanda in fata 4200 top tec.... nu inca cel putin.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Aprobarile alea sunt fix pix, nu dupa asta se alege un ulei. Sunt teste practice pe Google care tin cont de vascozitate la rece / cald, evaporare, protectia metalului la frecare, etc.

Nu stau sa iau acum toti parametrii la rand insa Top Tec NU este Full Sintetic pe cand VMP este, insa ca si indicatie generala trebuie analizat NOACK (6.3% VMP vs 9.5% TopTec) si TBN (8.8 VMP vs 8.5 TopTec). NOACK se refera la procentul de evaporare si trebuie cat mai mic altfel avem consum inexpicabil de ulei, iar TBN se refera la protectia motorului la frecari si trebuie cat mai mare. Ca o regula generala uleiurile non-DPF au un TBN peste 10 si protejeaza mai bine motorul decat cele Low Ash proiectate pentru motoare cu DPF. Si eu am folosit Liqui Moly insa este un ulei slab ridicat in slavi de "Made in Germany" scris pe eticheta, la fel ca Polytron-ul cu eticheta "Made in USA" care ascunde un ulei no-name care face motoarele sa bata.

 

Nu conteaza parerile lui X si Ysau vascozitatea, uitati-va la teste de frecare vedeti sa fie FULL Sintetic si analizati NOACK + TBN. Asta va salveaza motorul, nu faptul ca lui Gigel, pe cazanul lui de Golf cu 800.000km uleiul minune X i-a luat bataia de tacheti :)

Link to comment
Share on other sites

Mai Matose nu e chiar asa.

Cum sa ne trimiti la google? Pe bune??

 

Cum sa nu fie full sintetic!?

De unde ai scos-o?

Te-ai uitat la ei in CATALOGUL LOR si ai vazut cumva!?

Ia uita-te mai bine la pagina 21.. google te poate ajuta aici.

 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.liqui-moly.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Technische_Informationen/Kataloge_und_Prospekte/EN/5603.pdf&ved=2ahUKEwjm8eKl_vbxAhVhVRUIHY8nBO0QFjACegQIDRAC&usg=AOvVaw0qh9cZIQ1qcBmEoGVshZPq&cshid=1626967538443

Data viitoare sa vii mai informat nu fara baza.

 

Fara ofensa.

 

Dj alexino, sunt pe forum in primul rand de dragul intelegerii mai bune a masinilor si apoi a oamenilor. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Variantele sunt:

- uleiuri ce iti protejeaza mai bine motorul (A3/B4) dar nu prea conserva energia "vezi Doamne", adica ruperea filmului de ulei opune o rezistenta mai mare pt motor deci consum crescut ...si cam neprietenoase cu mediu

- si uleiuri "conservatoare de energie" dar cu protectie scazuta asupra motorului, gen A5/B5, C3, etc.

 

Tendinta moderna este inspre conservarea energiei si protectia mediului, adica mai simplu, ulei mai "alunecos", te lasa fara "frana de motor" (cum tot aud :) ), compatibil cu noi cerinte de fluidizare (DPF) dar deficitare la protectia motorului.

 

In principiu a punctat bine @matose - putina corectie doar, ca TBN-ul se refera la capacitatea uleiului de a-si neutraliza proprii acizi. Pe romaneste - chiar daca anumite lanturi de molecule din ulei s-au desfacut si s-au recombinat cu carbonul, NOx sau oxigenul rezultand acizi ce ataca metalul, restul de lanturi de molecule preiau treaba si protejeaza motorul in continuare. Sigur, e bine-venit un TBN de 10, chiar 11, dar uleiurile "moderne" nu mai pot face asta. Acum e cu "alunecare", combustibil putin, protectie mediu ...si sa-ti cumperi alta masina dupa x km pt ca la cea actuala i-a crapat motorul lasat fara protectie suficienta chiar daca a mers "racheta".

 

Singura asemanare intre LM TopTec4200 si Ravenol VMP ar fi ca ambii producatori sunt printre putinii care par a fi sinceri in descrieri (cat de cat)

 

In rest e o comparatie intre mere si pere.

 

LM declara ca 4200 e un ulei hidrocracat, adica grupa 4, adica compus dintr-o baza petroliera rafinata la care s-a adaugat un pachet de aditivi ...Ravenol se lauda ca VMP ar fi un sintetic veritabil (dati-mi voie sa am rezerve) compus dintr-o baza sintetica PAO (polialfaolefine) + pachet aditivi (grupa 5).

 

Ce sa compar intre cele doua ?

TBN diferit, HTHS diferit, grad de evaporare chiar diferit ...nu poti compara mai nimic pt ca sunt lucruri diferite. Ar fi cum ai spune - ce masina e mai buna, diesel sau benzinar ?

 

Aprobari sau nu.

Pe undeva e o chestie psiho-comerciala dar si financiara.

Traim intr-o lume in care trebuie sa vinzi. Sau dispari.

O aprobare pe un bidon va vinde, clar ...doar ca aprobarile implica intelegeri, de cele mai multe ori. Vin niste grasi la cravata insotiti de o pitipoanca, varsa pe un birou niste hartii, producatorul ulei aduce alte hartii ...tacere, toti dau din cap si par sa studieze cifrele (studiaza pe dracu pt ca aproape nimeni nu intelege nimic) ...nimeni nu merge pe linia de productie sau in laborator, se lucreaza doar cu cifre si oricum contractul si aprobarea au fost "facute" deja intre directori. Adica ai atatea aprobari pe un bidon de cati bani ai fost dispus sa pui la bataie ...si uite asa, in disperare de cauza, gasim in fisa tehnica sub aprobari ca "Liqui Moly recomanda acel sortiment si pt x,y si z marca". Adica producatorul (LM in exemplul asta) vrea sa vanda si nu mai sta dupa aprobari ci prefera sa spuna publicului ca produsul lor e bun si pt marcile pt care nu au aprobari.

 

...este povestea clasica pt posesorii de Astra G benzinar unde se impune norma LL-A-025 ...poi e o poveste intreaga sa gasesti norma asta fara C3 sau Dexos2. Si cine nu s-a priceput si nu a gasit, ce a facut ? A bagat in motor ce a putut ...si n-am vazut pe marginea drumului G-uri benzinare cu motorul crapat pt ca n-au folosit la fix LL-A-025.

 

Liqui Moly

Folosesc.

Folosesc si acum la BMW, e90, 320d dar varianta TopTec4600. Nu e cea mai fericita alegere (stiu) dar avand in vedere specificul meu de drumuri, ma coafeaza cumva.

 

Inainte de orice, sa stabilim un lucru - si cel mai de rahat ulei de raft rezista 5000 km. Dupa aceasta valoare incepe competitia. Personal nu am vazut ulei "de Romania" care sa mai fie in mintile lui dupa 10 mii. Nici macar Motul care se lauda cu esterii lui (am folosit de la ei varianta X'cess si EcoNergy/pe alte masini)

 

Cum se explica totusi ca un Liqui Moly se aude "mai bine" (mai moale) intr-un motor, comparativ cu "maretul si sinteticul Ravenol" ?

Sincer, nu stiu. Un pachet aditivi mai bine ales si proportionat, un alt component "secret" din compozitie (sper ca nu ZZDP) , chiar nu stiu - dar e un fapt real. Liqui Moly e un ulei motor care ofera silentiozitate.

Folosesc Ravenol VMO (nu VMP) la un Golf 5 de ani de zile - nu i-a placut nimic altceva, doar asta.

 

Experienta Liqui Moly - parere personala.

 

Uleiuri hidrocracate realizate admirabil, sound moale motor, se comporta stabil in motor ....pana la forja. Talpa le omoara.

Adica daca mergi ca un cetatean normal probabil vei completa 100-200 gr de la schimb la schimb dar cand te apuca nervii si rupi masina, sa tii flaconul aproape pt completat.

Un ulei exceptional, calitativ, dar la pedala e papat. Chiar si asa, eu ma ambitionez sa raman pe LM la e90. Oricum dupa 7000 km e mort.

 

Fiesta sotiei benzinar am tinut-o 4 ani pe Motul EcoNergy 5W30, A5/B5 ...nu erau de nasu' masinii specificatiile astea dar am zis sa incerc. Ok, disparea de la schimb la schimb (adica in 7-8000 km) 1,5 litri ulei.

Acum de 2 ani e pe LM Specific Ford si am completat 400 gr de la schimb la schimb (ok, masina tinuta doar in oras la viteza mica)

 

Nota

Am ramas mirat si chiar am cautat si din alte surse si se pare ca Liqui Moly TopTec 4200 a ajuns la API SP (API - clasificari americane, S -scanteie (benzinar), P - norma de calitate ce creste alfabetic)

Inca lumea cumpara SL, cine se mai pricepe alege SM, norocosii gasesc SN ...si vad ca s-a ajuns la aprobari de SP (s-a sarit peste O)

Cum au reusit sa ajunga cu un hidrocracat de grupa 4 la API SP, nu stiu, dar clar, le-au luat fața la multi)

 

Poate am fost usor off-topic si imi cer scuze - ideea de baza ramane ca nu este nimic de comparat intre 4200 si VMP.

 

Toate bune.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tot ca regula generala TREBUIE LUAT IN CALCUL ca marea majoritate a motoarelor zilelor astea, mai ales alea pe motorina, trebuie sa li se puna UN ULEI SPECIFIC!

Matose, am crezut ca stii lucrurile astea...

 

Daca tu pui in motor un ulei non-DPF filtrul de particole va avea o viata MAI SCURTA!

Eu am crezut ca tu stii treburile astea.. nu de alta, dar nu e frumos deloc sa distribui lucruri nerecomandate de producator...

 

 

lasa NOACK si TBN deoparte.. cand tu compari uleiuri DEDICATE DIFERITELOR ECHIPARI, cu sau fara DPF.. ce fel de studii faci daca tu pleci de la premize diferite!?

 

Asa mi se pare normal si firesc, daca compari, compara plecand de la acelasi conditii.

 

Matose, mai vorbim despre full sintetic dupa ce te uiti in catalogul lor, ok?

 

13NCU, ar trebui sa scrii o carte.. frate, stii cate ceva.. dar ma omoara textele tale lungi.. ;)

Si din pacate nu bati nicaieri.. mai strasnic asa sa se vada cat de cat..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Slabe sanse sa gasesti in Ro la raft un ulei motor veritabil, cu adevarat SINTETIC.

 

Preturile pleaca de la 100 lei per litru in sus ...si românu' nu cumpara atata timp gaseste un bidon la 35 lei litru pe care scrie "full syntetic" si "tehnologie de sinteza" - oricum nu deosebeste chestiile astea.

Important e sa scrie ceva legat de sinteza...

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Slabe sanse sa gasesti in Ro la raft un ulei motor veritabil, cu adevarat SINTETIC.

 

Preturile pleaca de la 100 lei per litru in sus ...si românu' nu cumpara atata timp gaseste un bidon la 35 lei litru pe care scrie "full syntetic" si "tehnologie de sinteza" - oricum nu deosebeste chestiile astea.

Important e sa scrie ceva legat de sinteza...

Pentru tine si matose, daca intre timp se uita in catalog ;) Liqui Moly face uleiuri si mai sintetice decat cel in discutie. Tu 3NCU o sa zici pe romaneste ca face pentru piata romaneasca..

e "normal" sa spui asta..

Pana la urma nu conteaza eticheta cat conteaza daca este APROBAT sau nu! Nu recomandat... aprobat.

 

Retine atat din discutia asta si nu te lua nici dupa mine nici dupa Matose..

 

Si afla din sursa cat mai oficiala, sa fie pe hartie, catalog al lor, etc etc.. si mai sus, cand m-am bagat in discutie, reiese ce am zis aici. Liqui Moly are un pic mai multe aprobari (pile :) la Porche si la Ferrari)

 

De la un fan Shell Pure Plus/ Penzoil..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Porsche si Ferari sunt din alta gama. Nu le compara cu tractoarele noastre. Acolo e vb de alte turatii si temperaturi, noi vb de oboseli cu care dam prin gropi.

 

Bimmner, ti-am mai spus, esti un baiat extraordinar, te implici, sari, ajuti, te straduiesti, fii linistit - se vede, apreciem ...dar la uleiuri .... Nu-i de tine, accepta asta.

Link to comment
Share on other sites

 

Bimmner, ti-am mai spus, esti un baiat extraordinar, te implici, sari, ajuti, te straduiesti, fii linistit - se vede, apreciem ...dar la uleiuri .... Nu-i de tine, accepta asta.

De ce?

Tu le bei? :) ai laborator?

Din ala de testeaza unii pe YT?

 

Nu vreau decat argumente logice si de bun simt nu vrajeli.

Am trecut demult de ascultatul motorului cu urechea.. :)

Nu ma implic, explic si caut lacunele din logica unora si le dau cu ea in cap.

E bine asa? :)

 

Hai sa continuam discutia pe topicul dedicat:

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/55493-uleiuri-totul-despre-uleiuri-teste-recomandari-etc/page__st__4280

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Liqui Moly face uleiuri si mai sintetice decat cel in discutie.

 

Normal ca face insa nu mizeria de TopTec care are tehnologie de fabricatie, specificatii si rezultate slabe fata de competitie, mai bine mergi pe Motul X-Cess / X-Clean. Eu am luat ulei d-asta din Germania direct si e altceva fata de ce e la noi.

Uleiurile Mercedes OE sunt iarasi foarte ok, sunt facute de Petronas (Selenia)... nici nu se compara cu ce gasim noi in bidoanele de BMW OE.

 

Nu am recomandat ulei non-DPF in masina cu DPF, daca asta ai inteles este fix problema ta :)

Edited by matose
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am luat Liqui Moly ca m-am speriat de cat ulei consuma masina si toti imi recomandau sa renunt la Ravenol si sa iau Liqui Moly, Motul sau BMW OEM. Deoarece consuma cand ii dadeam talpa, am zis sa iau 5w40 TopTec 4100 dupa ce m-am uitat oe fisa tehnica de la VMP si TT4100. E vorba de vascozitatea la cald. Acum insa am o curiozitate, ce parere aveti de Ravenol RUP? Pe foaie suna foarte bine, parca imi pare rau ca nu am luat ala, sa vad daca consumul de ulei mai ramane la fel de ridicat.
Link to comment
Share on other sites

 

Normal ca face insa nu mizeria de TopTec care are tehnologie de fabricatie, specificatii si rezultate slabe fata de competitie, mai bine mergi pe Motul X-Cess / X-Clean. Eu am luat ulei d-asta din Germania direct si e altceva fata de ce e la noi.

Uleiurile Mercedes OE sunt iarasi foarte ok, sunt facute de Petronas (Selenia)... nici nu se compara cu ce gasim noi in bidoanele de BMW OE.

 

Nu am recomandat ulei non-DPF in masina cu DPF, daca asta ai inteles este fix problema ta

 

Asta cu Germania, eu nu o mai halesc de multi ani :)

Am abonament Amazon Prime si mi-am comandat de acolo ulei si filtre de multe ori. Vin indentice cu ce gasim in Romania in magazinele mari. Nu vb aici de produse contrafacute. Intamplator, am fost in unul din depozitele importatorului LM din Romania si am vazut cum vine uleiul din import, ambalajele, paletii, hartogaraia aferenta etc. Este identic cu cel de pe piata din Germania, spun asta comparand codurile speciale de productie inscriptionate pe bidoane.

Diferentele de preturi in Romania, din cate mi-a fost explicat, sunt pentru ca unii reselleri, cumpara cu tonele si astfel primesc discount mult mai mare. Ca si exemplu, Emag cumpara fenomenal de mult ulei de la ei, obtinand discount-uri mari de tot, in comparatie cu magazinele mai mici.

 

Ca si idee, am prieteni care folosesc Motul Xclean dar si VMP. Toti sunt multumiti, sunt uleiuri bune.

Ideea pe care voiam sa o subliniez este ca nu prea poti spune ca unul e fenomenal de bun fata de celelalte.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Terminati odata cu prostiile cam orice ulei duce 10k pana si ala de supermarket, personal am bagat Liqui in X1 si E30 masinile merg ok , ma rog E30 are un zgomot dubios dar acolo e altceva(nimeni nu stie ce si astept sa crape odata sa stiu o treaba). Din ce am incercat BMW, Castroul , Motul, Liqui, Elf toate au fost ok de mentionat ca rar saream de 10k la schimb si acolo se vedea diferenta deoarece masinile au mers 60-70% urban . Daca as incerca sa fac un "top" ar fi Liqui apoi la mica distanta Motul(desi motul s-a cam dus dracu mai nou, inainte aveau ceva specifil LL04 care mergea superb pe M54) nu am incercat Ravenol dar sa vedem poate il testez pe urs poate se intampla o minune.
Link to comment
Share on other sites

Am abonament Amazon Prime si mi-am comandat de acolo ulei si filtre de multe ori. Vin indentice cu ce gasim in Romania

 

Avea alt cod fata de ce se comercializa in Romania si eticheta era usor diferita, asta cum o explici?

Nu zic ca e contrafacut ce gasim la noi insa in general este alta calitate dar si pretul mult mai mic. Asta cu cantitatea comandata nu prea merge... un ulei bun costa si nu e fezabil sa-l vinzi sub costul de productie!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.