Jump to content

Cum protejam masina iarna? De la protectie pana la curatarea de zapada


nlaur86
 Share

Recommended Posts

Salutare,

 

Maine e prima zi de toamna si in curand va veni si prima zapada. Veti spune ca mai e mult, dar mai bine sa fim pregatiti din timp :)).

Cum ne protejam masinile pe parcursul iernii, astfel incat sa iasa cat mai putin sifonata? A mea sta in curte pe parcursul noptii si in parcarea subterana de la munca pe parcursul zilei (la -1, aproape de usa, deci nu apuca sa se prea dezghete, din pacate).

 

Cele mai mare provocari cred ca le reprezinta:

- Materialul antiderapant care uneori mai are in componenta si nisip, care se pune pe caroserie si de cele mai multe ori zgarie fin lacul;

- Zapada care se pune pe masina care trebuie ulterior curatata, iar daca masina nu este perfect curata, la curatare zgarii automat lacul;

 

In afara solutiei evidente pe care nu am cum sa o aplic (sa bag masina in garaj), ce alte variante avem pentru protectia masinii? Prelata pusa peste masina in noptile in care se anunta zapada e o solutie?

 

Merci!

Link to comment
Share on other sites

Maine e ultima zi de vara poate.

Cea mai mare prostie sa bagi masina intr-o incapere incalzita dupa ce ai mers cu ea pe drumuri pline de sare/clorura.

Pentru a nu zgaria masina incerci sa nu dai zapada jos pana la lac. Am observat ca unii au o obsesie, ca nu pleaca de pe loc pana nu e si tabla uscata:)), iau tabla la pumni sa sparga gheata, rup geamurile cu racleta (n-am folosit in viata mea o racleta pentru a dezgheta geamurile).

Edited by anormal
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Prelata pusa peste masina in noptile in care se anunta zapada e o solutie?

:nea:

 

vei avea surpriza ca, dupa ce asterni prelata, ea sa se imbibe cu apa de pe caroserie (nu mai zic ca se poate sa ploua/ninga), iar daca mai da si un gerulet, sa vezi ce frumos te chinui sa o dezlipesti de pe tabla...

 

cel mai bine, ii aplici masinii un tratament cosmetic potrivit (nu ma pricep sa iti spun de care anume) si poti spera ca sarea/nisipul nu vor mai adera asa de usor la caroserie...

Link to comment
Share on other sites

 

cel mai bine, ii aplici masinii un tratament cosmetic potrivit (nu ma pricep sa iti spun de care anume) si poti spera ca sarea/nisipul nu vor mai adera asa de usor la caroserie...

 

personal :

 

cand e murdara de sare, nisip, gheata + alte chestii specifice iernii => la spalatorie => 25 Ron! si gata!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca pregatirea unui BMW de iarna NU difera CU NIMIC cu pregatirea de iarna a oricarei altei masini, iar intrebarea din topoc isi gaseste fooarte bine raspunsul pe google..

 

Apropo, pregatirea de iarna in principiu NU prea are a face cu frumusetea masinii(!) asta in cazul in care eu nu inteleg toamna si iarna, ci, cu asigurarea ca masina e capabila sa treaca iarna in siguranta, ca si pregatita timpului nefavorabil.. Curatarea tuturor canalelor de scurgere a apei(..) care se pot infunda camd ti-e lumea mai draga; adica toamna, iarna cand nu este chiar inghetat..

Si mai sunt destule de verificat.

Trebuie doar sa va uitati manualul masinii..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 in cazul meu, de pregatirea aia are grija service-ul, pt ca e inca in garantie utilajul, iar revizia se face fix la inceputul iernii.

Eu vorbeam fix de protejarea masinii din punct de vedere vizual. Sfaturi si know how-uri de la cei care au reusit sa isi protejeze masinile pe timp de iarna.

Au fost cateva sfaturi utile in raspunsurile de mai sus :)

 

Daca e sa analizezi 90% din intrebarile de pe forum, vei gasi in mod clar raspunsul lor pe google (exista forumuri BMW mai dezvoltate in afara unde sigur s-au discutat mare parte din probleme). Credeam ca e o comunitate aici, unde putem discuta pe diferite subiecte comune.

Da, de acord, daca intreb ceva banal gen unde gasesc seria caroseriei, da, atunci ma poti trimite la google, dar in cazul de fata, voiam sa vad si alte pareri ale colegilor pe o tema data :).

Link to comment
Share on other sites

Ok, daca vrei sa iti impartasesc un secret care tine binisor de curatenia prelungita pe timp nefavorabil atunci ceruirea sau "wax"-ingul protejeaza vopseaua masinii bine se aderarea noroiului, sau mai ales curatarea usoara chiar daca nu speli masina si sa zicem o prinde ploaia..

Eu folosesc un wax de calitate; nu lasa urme dupa aplicare si se aplica chiar daca masina e inca, cu apa pe ea.

https://m.okazii.ro/cautare/simoniz.html

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@bimmer - ceara respectiva rezista pana la prima spalare cu spuma activa ( acid sulfuric + acid fosforic )

 

Pentru a trece iarna cu protectie pa lac trebuie urmati cativa pasi :

 

- spalare

- uscare

- decontaminare mecanica cu argila soft + clay lube

 

https://ingrijireauto.ro/wet-sanding/835-834-carpro-immolube-multi-purpose-lubricant-lubrefiant-pentru-multe-utilizari.html#/154-cantitate-500ml_ambalaj_original

https://ingrijireauto.ro/argila/291-167-argila-bilt-hamber-autoclay-regular-200g.html#/101-tip_argila-soft

 

- decontaminare chimica

 

https://ingrijireauto.ro/solutii-pentru-decontaminare/730-677-carpro-eraser-intensive-oilpolish-cleaner-curatitor-intensiv.html#/154-cantitate-500ml_ambalaj_original

 

- polymer sealant ( in 2 straturi ... buffingul este foarte usor )

 

https://ingrijireauto.ro/sealant-auto/487-424-menzerna-power-lock-ultimate-protection-sealant.html

 

- microfibre de buffing

 

https://ingrijireauto.ro/lavete-pentru-buffing-/747-carpro-boa-mf-350gsm-40x60-prosop-microfibra.html

 

- quick detailer pentru extra protectie ( ideal o aplicare la 2 spalari )

https://ingrijireauto.ro/detailer-rapid-quick-detailer/274-413-sonax-brilliant-shine-detailer-.html#/206-cantitate-750_ml_ambalaj_original

 

Sau daca iti permite bugetul poti sa inlocuiesti sealantul cu un coating ceramic si un top coat :

 

https://ingrijireauto.ro/protectii-nano-si-ceramice/1020-1088-carpro-cquartz-uk-30-protectie-ceramica-kit-diverse-combinatii.html

 

+

 

https://ingrijireauto.ro/protectii-nano-si-ceramice/947-974-carpro-gliss-hyper-slick-top-coating-strat-protectie-super-fin.html

Edited by Acero99
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

As mai adauga. Cea mai expusa e partea inferioara a masinii. Exista diferite substante pe baza de lubrifianti (http://bestride.com/news/6-ways-to-prevent-rust-this-winter) dar dezavantajul e ca retin si praful/mizeria. Deci primavara trebuie curatat.

 

Acum mai in gluma-serios am putea proteja masina iarna scotand-o mai rar. Niste miscare in plus nu strica avand in vedere regimul de sezon.

F36-le meu a vazut o singura zi cu putina sare in 3 ierni. Si atunci am fost rapid la spalare cu ea. Daca n-am nevoie neaparat o tin in garaj mai ales daca e sare/vreme nasoala.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Ok, daca vrei sa iti impartasesc un secret care tine binisor de curatenia prelungita pe timp nefavorabil atunci ceruirea sau "wax"-ingul protejeaza vopseaua masinii bine se aderarea noroiului, sau mai ales curatarea usoara chiar daca nu speli masina si sa zicem o prinde ploaia..

Eu folosesc un wax de calitate; nu lasa urme dupa aplicare si se aplica chiar daca masina e inca, cu apa pe ea.

https://m.okazii.ro/cautare/simoniz.html

 

Numai ceara de calitate nu e aia. Nu merita efortul sa aplici prostia aia.

Mai bine aplici ceva calumea daca tot vrei sa faci ceva. Eu folosesc de 3 ani ceara de la soft99. In octombrie o pregatesc, iar in primavara inca e prezenta pe masina. Prostia aia din link-ul tau e PA la prima spalare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acero99, nu trebuia sa imi dai mie replica ca sa faci reclama altui site. ;) asta e o gluma. :)

Era suficient sa mentionezi ce alte solutii crezi tu ca pot fi mai bune.

Fara indoiala ce ai spus acolo are valoare. Chiar mare si mult timp pierdut de dragul masinii (fie el bmw..) ori EU nu am timp de facut toate treburile alea.. Iar lumea wax-ingului ingemanata cu polish-ingul e o adevarata "lume" (pentru mine pierdere de timp!).

 

De ce ar trebui sa spal masina cu spuma activa? ..acid sulfuric + acid fosforic.. probabil e menit sa dizolve tot. ;)

 

Eu spal personal masina si o spal cu apa si un capacel de Turtle wax.

 

Dupa a doua apa, cand masina nu apuca sa se usuce dau cu, ce am mentionat mai sus (e drept produsul e luat personal din vest -daca trebuia mentionat..) aplicat cu un "pad" care nu absoarbe wax-ul dar care intinde eficient amestecul de apa si wax pe suprafata cat mai mare. Apoi rad cu o racleta zona respectiva dupa catecu o carpa uscata din microfibre aplic un "buffer" manual.

Asa cum iese sunt multumit si nu se duce deloc waxingul la prima ploaie cum zic unii! Masina pare "murdara" pentru ca wax-ul nu a fost intins bine si lustruit.. cum trebuie.

Mentionez ca folosesc masina in fiecare zi si dupa doua saptamani apa inca fuge de pe capota.. Incerc sa nu uit ca dupa prima roua in diminetile reci (inainte sa plec) sa rad apa de pe masina cu o racleta din silicon.. https://m.emag.ro/racleta-auto-flexibila-din-silicon-1998/pd/D3P1PHBBM/

Si asa va fi curata toata ziua!

Treaba cu racleta imi ia fix 2 minute in fiecare dimineata (cand e roua..), ceea ce imi asigura masina curata toata ziua si cel putin doua saptamani cu apa "fugind" de pe vopsea ca bobitele de roua; asta e semnul pentru mine ca wax-ul inca isi face treaba.

Voi puteti sa nu credeti, nu imi pasa.

Am vrut doar sa impartasesc metoda mea simpla si usoara!

 

Masina are vopsea originala iar destui care au remarcat au ramas surprinsi de conditia vopselei dupa 13 ani.

..Incerc sa spal masina o data la o luna, dar nu reusesc de fiecare data.. Asa am trecut prin 7 ani de posesie..

 

(Daca nici englezii nu se pricep la waxing atunci probabil altcineva vrea doar sa exagereze.. sau isi iubeste mai mult masina decat timpul liber..:

 

https://www.google.co.uk/amp/s/www.standard.co.uk/lifestyle/motors/14-car-waxes-put-to-the-test-a3459191.html%3famp )

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Sunt multe specimene d-astea si aici pe forum pentru care masina pare mai mult o povara decat un bun care sa le usureze viata. Probabil nu i-ai descoperit inca :))

@bimmer - ai masina argintie ?

Pai nu! ;)

Gri sobolan, adica gri-inchis. Cea mai buna vopsea pentru oameni practici si care nu au timp de ferchezuit la masina (nu ca nu mi-ar placea..).

 

Sa fi fost neagra o vindeam demult!

Alba, tot cam acolo.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am inteles. Atunci din cauza asta iti permiti sa folosesti racleta aia si s-o speli asa rar.

Neagra am eu. Nu mai cumpar in viata mea. :)) Nu e vorba ca trebuie spalata mai des ci de faptul ca se vede absolut orice zgarietura pe ea. Daca o spal si dau cu mana pe vopsea pur si simplu se zgarie, in lumina de neon din parcarea subterana te ia inima. Bine, treaba asta se intampla la orice vopsea, insa la negru e belea, mai ales la 668.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ce scriu eu ce intelege lumea ... a fost ultima postare pe subiectul asta ... auzi reclama la site ... ti-am oferit mura in gura de pe un site romanesc unde produsele sunt in stoc si ti se livreaza in 1-2 zile ... poate era mai ok sa dau linkuri de la magazine din UK si SUA

 

multa bafta

Edited by Acero99
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.