Jump to content

Anvelopele fara Run-Flat strica cutia de transfer. Mit sau realitate?


Recommended Posts

https://www.cauciucuridirect.ro/product/Michelin/55/19/R-440237?ID=sea_rd_ro_Froogle_Shopping&Country=RO?ID=sea_rd_ro_Froogle_Shopping&Country=RO&ID=sea_rd_ro_froogle_shopping&Country=RO&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA98WrBhAYEiwA2WvhOqlwwpCgExvKz9Pp-wS6KhDYB7-M46cDkv_wWyxFFGskhU62QdbyFxoCUxUQAvD_BwE

asa ar fi, ce e drept sunt un pic zgomotoase cel putin pe serie 1 vs vara dar e normal.

Comparatia e cu PS4 , dar pana acum mie pe rwd imi plac aceste Crossclimate 2 , vad azi cum merg si pe zapada pare ca in Bucuresti ninge toata ziua ,mai incolo am ceva drumuri prin oras de facut 🙂 .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, branevl said:

Eu ce am vazut ca la la xdrive daca nu ai runflat o sa faca urat cutia de transfer asta daca nu ai normale xl cu steluta.

Un prieten la fel la xdrive a pus anvelope noi de iarna hankook xl si ii dadea socuri, a pus dupa runflat su steluta nu a mai avut probleme.

Eu am runflat de vara cu steluta nu am probleme, de iarna am normale xl dar cu steluta si nu am probleme, se pare ca ar trebui neaparat runflat sau runflat cu steluta sau normale dar cu steluta, normale fara steluta nu se poate, face cutia de transfer urat. Cel mai bine pui runflat. Totul pleaca de la deformarea anvelopelor normale fata de cele runflat, se pare ca si cele cu steluta dar normale au o deformare mai mica, nu stiu exact raspunsul.

Runflat fara steluta are un prieten pe un g30 xdrive, nu are nici o problema, deci nu e musai steluta la runflat, dar la normale se pare ca trebuie neaparat cu steluta.

Sa fi sigur se pare ca la xdrive cea mai buna varianta este runflat cu steluta. Mai de mult nu credeam nici eu asta cu steluta cu runflat dar dupa mai multe cazuri vazute am inteles cum sta treaba. Xdrive este un sistem foarte sensibil la anvelope:)).

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Sper sa se rezolve dupa schimbarea anvelopelor, daca cutia de transfer este prea uzata e posibil sa trebuiasca reparatie, depinde de starea ei. Sa ai si presiunea corect facuta si directia. Eu asta as face in prima faza, anvelope noi runflat cu steluta, aa si jantele sa fie drepte.

Cel mai sensibil 4x4 de l am vazut eu este xdrive.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Viper05 said:

in ce sens au profilul diferit? diferit intre anvelope? sau diferit fata de alea de vara?

Toate 4 sunt la fel. Nu a putut sa-mi explice ce e diferit fata de cele avizate de BMW (cu steluta).

Pe mine ma surprinde ca vibratia a aparut dupa 10 luni (de ce nu imediat) si ca nicaieri BMW nu scrie: interzis a se folosi cele fara steluta ca e afectata cutia de transfer. Spune doar ca le recomanda pe cele cu steluta pentru performante superioare.

Just now, SilviuT said:

Toate 4 sunt la fel. Nu a putut sa-mi explice ce e diferit fata de cele avizate de BMW (cu steluta).

Pe mine ma surprinde ca vibratia a aparut dupa 10 luni (de ce nu imediat) si ca nicaieri BMW nu scrie: interzis a se folosi cele fara steluta ca e afectata cutia de transfer. Spune doar ca le recomanda pe cele cu steluta pentru performante superioare.

A vazut ca nu au steluta si a decretat ca asta e cauza. Fara explicatii. O sa le scriu celor de la Michelin sa-i intreb.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate bmw asta zice sa pui la xdrive neaparat steluta, altfel daca ai avea masina in garantie ai pierde garantia,daca nu ai avea anvelope cu steluta.

Dar poate vibratia este de la altceva, de obicei cand face probleme cutia de transfer iti da niste socuri/ zvacuri.

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Si la cutia de transfer de obicei pica un motoras (actuator) care e destul de ieftin de schimbat.Unele service-uri le dau stricate total si cer mai multi bani pe reparatii.

sper sa nu se considere reclama dar pentru cei care au probleme cu cutia de transfer recomand aceasta firma...au si articole interesante.

https://cutietransfer.ro/produse/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, branevl said:

Cel mai sensibil 4x4 de l am vazut eu este xdrive.

De departe majoritatea problemelor sunt date de anvelope fara *.

2 minutes ago, tzucul said:

sper sa nu se considere reclama

Se considera reclama, dar este de bine si este nevoie de ea. Asa ca multumim!

Link to comment
Share on other sites

Am pus sâmbătă și eu pe f30 xdrive Michelin crossclimate 2 in două diminsiuni 225/45 r18 și 255/40 r18 , cele față au dot 5022 made in Spain și spate 4323 made in Serbia .

Sper ca nu am făcut o greșeală . Nu am simțit mare schimbare însă la 180 la oră parcă nu mai e așa stabilă . Doar o sută de km am apucat să fac .

Link to comment
Share on other sites

Depinde ce ai avut inainte, sunt un pic mai moi Crossclimate 2 adica la mine daca compar 265/35/18 235/40/18 PS4/PS4S vs 245/35/18 225/40/18 Crossclimate 2 desi in cazul Crossclimate as avea flancul mai ingust, masina "zguduie" mai putin, ca si stabilitate nu prea am observat sa fie diferente majore la 180 e la fel 🙂 

@Romulus as zice ca nu ,Crossclimate nu prea vin RF in dimensiuni peste 225 sau cel putin eu nu am gasit de ex 245/35/18

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

255/40 r18 nu este runflat aceasta dimensiune asa ca am luat XL ca pe fata.

Nici nu cred ca sunt CC2 cu steluță .

Am avut înainte Continental winter contact ts860 . 
Dupa seria mașinii doar Continental winter contact și Pirelli sotto zero sunt cu steluță .

All season nu există cu steluță cel puțin pe dimensiunile mele.

Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat anvelopele sunt de aceeasi dimensiune, acelasi producator, acelasi model si in principiu uzura cat de cat egala, nu au de ce sa creeze probleme la XDrive. Xdrive nu stie daca masina are runflat cu steluta, fara steluta, non runflat etc. Functioneaza strict pe diametrul total al rotii

Pot exista probleme de quality check si desi anvelopele sa fie de aceeasi dimensiune, de fapt sa nu fie corect real, cand o iei la ruleta. Au mai existat cazuri si la Michelin. Deci in prima faza de verificat asta

Acea steluta doar atesta ca a trecut de un quality check mai riguros si in principiu anvelopa ar fi conforma din toate pctele de vedere (dimensiune, greutate)

Edited by minu94
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Am masina cu XDrive. Anvelope fara steluta si non runflat (luate noi de mine) rulate aprox 60.000km si nicio problema. 

Sa o luam logic, cum ar identifica cutia de transfer faptul ca este o anvelope runflat cu steluta? Este imposibil.

Mai nou, la multe masini noi BMW vin cu steluta si fara runflat. 

Si ca sfat pt cei care cred ca pot avea probleme cu cutia de transfer: exista o aplicatie numita XDelete care decupleaza ambreiajul si merge doar pe spate. In cazul in care experimentati acele socuri, instalati aplicatia si faceti masina doar spate si vedeti daca mai face. La un F32 cu xdrive avea acele socuri ca de cutie de transfer dusa, am instalat aplicatia si am facut-o spate si tot avea socurile. S-a dovedit ca sonda lambda avea probleme si facea masina sa mearga in socuri.

Edited by minu94
Link to comment
Share on other sites

Nu ca e stiez e vorba de deformarile pe care le are o anvelope normala fata de una runflat, ma rog o luam de la capat, bine ca nu ai avut, eu stiu multi care au avut probleme din cauza anvelopelor normale.

Toate bmw urile vin cu steluta pe anvelope de fabrica, hai sa nu bagam in ele. Fara runflat vine cele fara xdrive din ce am vazut, cele cu xdrive vin cu runflat.

Link to comment
Share on other sites

Si in aceeasi masura cunosc si eu oameni care nu au avut probleme cu Xdrive si anvelope non runflat. Eu ce as sfatui, desi suna ft prostesc si stiu asta, cand se cumpara anvelopele sa fie masurate personal la ruleta si sa se asigura ca diametrul tuturor este la fel cu o dif max de 1%.

Problema vine in general de la anvelope cu quality check facut prost

Cand mai pun mana pe un BMW nou cu xdrive si anvelope cu steluta fara runflat fac poza, sa vedeti. Ultimul model a fost un seria 3 g20 2.0d cu xdrive care avea hankook cu steluta fara runflat

Edited by minu94
Link to comment
Share on other sites

Sunt gândit și parcă un pic regret ca nu am luat runflat cu steluță de iarnă .

michelin crossclimate 2 costau 1070 euro și cu reducere și montaj am plătit total 938 euro. Cam atât costau și Continental sau Pirelli de iarnă runflat cu steluță. Mi se par scumpe și ar trebui să fie totul ok.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.