Jump to content

Anvelopele fara Run-Flat strica cutia de transfer. Mit sau realitate?


Recommended Posts

Buna ziua. Vin cu o intrebare. 
sunt fata si nu stiu. 
am facut pana pe autostrada si nu aveam roata de rezerva. Ulterior, am chemat platforma si neavand de ales pentru ca mi trebuia urgent masina am cumparat doua cauciucuri runflat. Le am schimbat pe spate sa fie ambele la fel. In concluzie care sunt consecintele daca pe spate am cauciucuri runflat 255/35/19 si pe fata am cauciucuri standard 235/35/19?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, ADRIAN HD said:

Daca masina e xdrive nu e bine,trebuie sa aibe cam acelasi profil toate 4 gumele,daca nu e x drive e relativ ok,dar si asa masina se va comporta ciudat sa spun asa,e ca si cum iei intr-un picior un pantof si in altul un adidas de alergare.

Fals

  • De acord! 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hai sa povestesc ceva ! , pana acum 2 ani am avut vulcanizare unde am si muncit personal , am avut un client cu un x5 E70  care punea pe masina tot ce gasea .... sh ... diferite ca producator .... etc ... omu foarte zgarcit din fire

DAR !!  anvelopele respectau dimensiunea ceruta de producator

DECI a avut asa:

- fata runflat spate non-runflat

- fata runflat spate unu runflat altu non-runflat

-fata normale spate unu runflat altu non-runflat

de cele mai multe ori a avut anvelope de la diferiti producatori ... si a mers asa 4-5 ani si nu a avut probleme ... l-am interebat pt ca stiu cat de sensibil e xdrive

concluzia o trageti voi

 

 

Link to comment
Share on other sites

Daca faci asa si pe noile x5 iti garantez ca pica cutia de transfer dupa putin timp, probabil pe e70 era mai fiabila.

Concluzia trasa de mine care am un g30 xdrive, trebuie puse anvelope noi toata 4 la fel, ori runflat ori nonrunflat dar la fel toate 4 ca si marca, profil. Obligatoriu directia bine facuta si jantele sa nu fie strambe altfel o sa iti dea socuri sau vibratii.

Daca ai jante mai late pe spate se pot pune anvelopele mai late destinate masinii tale, dimensiuni scrise pe stalpul masinii sau in acte, nu ce visezi noaptea.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2023 at 6:03 PM, Shep86 said:

Daca te referi strict la partea ca unele sunt run flat si altele nu sunt, nu are nici o treaba. 

@ADRIAN HD 

Ce mai conteaza 3-4 mm daca masina e cu profile diferite?

image.thumb.png.2431bfd3fe7a5ea13d14b338286e3d97.png

Ce site este ala de unde ai facut captura?

Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2023 at 7:16 PM, Elenaaaaa222 said:

Buna ziua. Vin cu o intrebare. 
sunt fata si nu stiu. 
am facut pana pe autostrada si nu aveam roata de rezerva. Ulterior, am chemat platforma si neavand de ales pentru ca mi trebuia urgent masina am cumparat doua cauciucuri runflat. Le am schimbat pe spate sa fie ambele la fel. In concluzie care sunt consecintele daca pe spate am cauciucuri runflat 255/35/19 si pe fata am cauciucuri standard 235/35/19?

Nu faptul ca sunt run flat si non run flat e problema, ci dimensiunile.

Combinatia aia de 255/35/19 si 235/35/19 nu e ok :)) Nu stiu cine te-a sfatuit sa pui 235/35/19 pe fata, cand ar trebui sa fie 225/40/19.

E o diferenta de 2% intre diametrul rotilor spate vs fata, dupa cum arata colegul mai sus. In afara de faptul ca strica cutia de transfer, nici viteza nu ti-o indica corect, dar asta e cea mai mica dintre probleme

Edited by claudiu1892
  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salut,

Eu am venit de la service cu alta "gaselnita". Cauciucurile all season (Michelin Crossclimate 2) chiar daca au dimensiunea standard ceruta (225/60 R17) pentru un X3 cu xDrive produc vibratie in cutia de transfer, deci trebuie sa le schimb desi au doar un an vechime. Ce parere aveti ?? Au aparut vibratii usoare dupa aproximativ 10 luni de la montaj.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, SilviuT said:

Salut,

Eu am venit de la service cu alta "gaselnita". Cauciucurile all season (Michelin Crossclimate 2) chiar daca au dimensiunea standard ceruta (225/60 R17) pentru un X3 cu xDrive produc vibratie in cutia de transfer, deci trebuie sa le schimb desi au doar un an vechime. Ce parere aveti ?? Au aparut vibratii usoare dupa aproximativ 10 luni de la montaj.

Pentru ca nu sunt run-flat? Poti sa dai mai multe detalii ce inseamna mai precis "am venit de la service"?

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca exista un soft care sa poata identifica profilul anvelopei....
cel mai probabil sunt 2 valori pe care le ia in considerare sistemul, fie xdrive sau rwd, diametrul si greutatea si aici sigur are o toleranta pentru ca jantele/cauciucul + echilibratul garantat nu au aceeasi greutate.
atata vreme cat cauciucurile sunt la fel, o sa fie ok.

On 5/22/2023 at 11:50 AM, branevl said:

Daca faci asa si pe noile x5 iti garantez ca pica cutia de transfer dupa putin timp, probabil pe e70 era mai fiabila.

Concluzia trasa de mine care am un g30 xdrive, trebuie puse anvelope noi toata 4 la fel, ori runflat ori nonrunflat dar la fel toate 4 ca si marca, profil. Obligatoriu directia bine facuta si jantele sa nu fie strambe altfel o sa iti dea socuri sau vibratii.

Daca ai jante mai late pe spate se pot pune anvelopele mai late destinate masinii tale, dimensiuni scrise pe stalpul masinii sau in acte, nu ce visezi noaptea.

nou iti ofera siguranta la inceput, dar dupa 10-20k km?
nu o sa ai niciodata uzura similara pe roti, mai ales pe cele de tractiune, rotile de pe dreapta se vor uza mereu mai mult avand in vedere ca in RO, cel putin, marginea drumului este murdara, implicit risc de un mic derapaj la accelerari este mai mare, iar in multi km se aduna.

+ ca presiunea, incarcarea si geometri nementinute corect duc la uzura prematura si neuniforma, si atunci, inseamna ca dupa un nr de km ajungi la batai/smucituri in cutie... si atunci schimki anvelopele la jumatatea vietii?

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Pentru ca nu sunt run-flat? Poti sa dai mai multe detalii ce inseamna mai precis "am venit de la service"?

Nu sunt run flat.

Explicatia celor de la service privind vibratia din cutia de transfer. Anvelopele sunt cauza. Schimbate (noi) acum 14 luni (15000 km), roti reechilibrate acum 2 luni. Acum 3-4 luni a aparut vibratia. Am facut schimbul de ulei la cutia de viteze si la transfer, vibratia nu a disparut iar explicatia celor de la service - anvelopele.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, SilviuT said:

Nu sunt run flat.

Explicatia celor de la service privind vibratia din cutia de transfer. Anvelopele sunt cauza. Schimbate (noi) acum 14 luni (15000 km), roti reechilibrate acum 2 luni. Acum 3-4 luni a aparut vibratia. Am facut schimbul de ulei la cutia de viteze si la transfer, vibratia nu a disparut iar explicatia celor de la service - anvelopele.

Doresc sa mai intreb odata. Am inteles ca exista o vibratie din anvelope. Intrebarea mea este, cei de la service au spus ca din cauza ca anvelopele nu sunt ruflat, a survenit o asa vibratie?!?

Adica au spus ca daca erau runflat, totul era ok dar pentru ca ele nu sunt runflat, vibreaza?

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Romulus said:

Doresc sa mai intreb odata. Am inteles ca exista o vibratie din anvelope. Intrebarea mea este, cei de la service au spus ca din cauza ca anvelopele nu sunt ruflat, a survenit o asa vibratie?!?

Adica au spus ca daca erau runflat, totul era ok dar pentru ca ele nu sunt runflat, vibreaza?

Nu. N-au zis nimic de run flat. Au spus ca e din cauza ca sunt all seasons si au profilul diferit. Eu nu i-am crezut si de aceea am intrebat si aici.

Link to comment
Share on other sites

Eu ce am vazut ca la la xdrive daca nu ai runflat o sa faca urat cutia de transfer asta daca nu ai normale xl cu steluta.

Un prieten la fel la xdrive a pus anvelope noi de iarna hankook xl si ii dadea socuri, a pus dupa runflat su steluta nu a mai avut probleme.

Eu am runflat de vara cu steluta nu am probleme, de iarna am normale xl dar cu steluta si nu am probleme, se pare ca ar trebui neaparat runflat sau runflat cu steluta sau normale dar cu steluta, normale fara steluta nu se poate, face cutia de transfer urat. Cel mai bine pui runflat. Totul pleaca de la deformarea anvelopelor normale fata de cele runflat, se pare ca si cele cu steluta dar normale au o deformare mai mica, nu stiu exact raspunsul.

Runflat fara steluta are un prieten pe un g30 xdrive, nu are nici o problema, deci nu e musai steluta la runflat, dar la normale se pare ca trebuie neaparat cu steluta.

Sa fi sigur se pare ca la xdrive cea mai buna varianta este runflat cu steluta. Mai de mult nu credeam nici eu asta cu steluta cu runflat dar dupa mai multe cazuri vazute am inteles cum sta treaba. Xdrive este un sistem foarte sensibil la anvelope:)).

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Just now, branevl said:

Rezolvarea lui silviuT nu este alta decat cumpararea unor amvelope noi runflat cu steluta sau runflat fara steluta, in cazul lui nu m as mai risca si as lua runflat cu steluta. Probabil deja are o uzura la cutia de transfer.

Cred ca ai dreptate. Eu doar vreau sa inteleg cine si ce i-a spus de la service.

Link to comment
Share on other sites

Ce i au zis aia la service doar el stie:)) . Oricum la masini cu talon mare cum este x3, x5, x6, nu intra in discutie la anvelope decat runflat, cele normale xl au deformari mult mai mari, clar nu e o varianta buna, fie ca sunt allseason, iarna , vara, same shit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.