Jump to content

Stage 1 B48


phznts

Recommended Posts

Da, am aflat si eu ca nu prea opteaza lumea pentru el. Initial cautam masina in RO, si e plin de diesel, fie 2.0 sau 3.0. 

Din cate am citit nu castigi foarte mult cu un remap conservator la 30i, se duce aproape de 280. Dar vorbesc din carti, poate ne ajuta cineva cu experienta reala.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, phznts said:

Da, am aflat si eu ca nu prea opteaza lumea pentru el. Initial cautam masina in RO, si e plin de diesel, fie 2.0 sau 3.0. 

Din cate am citit nu castigi foarte mult cu un remap conservator la 30i, se duce aproape de 280. Dar vorbesc din carti, poate ne ajuta cineva cu experienta reala.

La 30i, da, doar prin resoftare castigi vreo 30 de cai si vreo 60/70Nm. Dar si asa se simt destul de mult. 

La 520i, cred ca marja e mai mare, il poti aduce aproape de 530i stock

Link to comment
Share on other sites

LSPI se poate intampla din multe motive, nu are nici-o treaba si nici nu este influentat de un Stage 1. Un soft facut corect (nu la marginea santului cu 200eu) este perfect safe pentru motoarele astea. Benzina turbo nu resofteaza oricine, un Stage 1 curat ar trebui sa fie minim 350-400eu poate si mai mult daca se face masuratoare dyno (pe role, nu mizeriile alea pe GPS) inainte si dupa.

Referitor la cifre, va pot da cifrele la ceea ce am facut si testat eu: 420i cu motor B48 184cai urcat la 250cai / 440nm iar 530i 252cai urcat la 287cai si 450nm. Imbunatatirile majore sunt la cuplu si chiar se simte 🙂

Edited by matose
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Eu citesc mult si pe forumurile din afara (in special US), si acolo sunt multi care se plang ca le-au facut "boom" motoare B48 (inclusiv B48B), dupa stage 1. Ce-i drept, majoritatea foloseau harti OTS (ex BM3), dar era si cineva cu custom, facut la o firma ok. 

Ideea e ca dupa un stage 1 se recomanda benzina cu cifra octanica cat mai mare, iar daca softul e facut cum trebuie, nu cred ca ar fi probleme. Eu unul, insa, daca o sa simt vreodata nevoia de putere mai mare, cred ca cel mai probabil o sa fac saltul la 40i, 6 cilindri. Nu vreau sa ma complic cu remapari.

Edited by claudiu1892
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mersi de lamuriri. M-am mai linistit, nu aveam de gand sa caut cel mai ieftin soft, deci ar trebui sa fie safe. Am inteles ca sunt si niste uleiuri care ajuta la prevenirea LSPI. Pe 120d M47 folosesc Liqui Moly TopTec si n-am avut de ce sa ma plang. Vad ca au o varianta anti LSPI (Special Tec) dar nu e compatibil LL04, doar pentru GM si Opel. Aveti idee de vreunul potrivit? Ma gandesc ca daca scad intervalul de schimb pe la 8-10k si alimentez doar OMV/MOL premium ar trebui sa fie ok.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, mgi said:

Din cate stiu, doar pe G-uri e ecu protejat.

Si pe F40 si F44 (cel putin 135i si 235i)

sunt pe toate forumurile modelelor de mai sus si nu exista niciun remap. De abia acum cateva zile, a aparut unul, dar parca era din Malaezia sau ceva de genu. In UK se folosestw mult TDI tunning box, dar am vazut ca da erori

Link to comment
Share on other sites

Nu am ce link sa-ti dau, eu am facut si fac in continuare asa ceva. Nu exista limitari si ECU-uri blocate daca ai sculele care trebuie...

P.S: Da, sunt cazuri de garantii respinse din cauza "tuning-urilor" care mai nou sunt detectate cu usurinta chiar daca reinstalezi softul original. Eu nu recomand oricum modificarea softului atat timp cat masina este in garantie, pentru ca BMW cauta orice scuza sa-ti refuze garantia. Oricum asa cum am mai spus de modificat se poate indiferent de an sau varianta de soft, in cel mai rau caz se demonteaza ECU si se face pe pini in mod bench (fara desfacerea capacului ECU).

Edited by matose
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Resuscitez putin topicul. Avem pe aici posesori de B48B20A (320i, 520i, x3 20i, x4 20i) care au facut minim 10k km cu un stage 1 si daca da ce feedback au si daca au intampinat ceva probleme!

P.S ar ajuta si niste detalii la stage 1 (ce cifre au obtinut si eventual unde l-au facut)

Thx

Edited by AlexGCS
Link to comment
Share on other sites

M-am tot uitat la variante, race chip, mhd, bm3 dar cred ca pana la urma o sa optez pentru un remap custom si cat mai safe mecanic. Daca ajung la un 250cp si 400+ NM sunt multumit. Totusi ar fi un plus de 35-40% ca si putere dar din ce am intrebat in stanga si-n dreapta daca pui benzina buna si faci schimbul la max 10k n-ar trebui sa fie nicio problema. Din ce am citit cica o evacuare mai putin restrictiva ar ajuta la un stage 1 ca sa lase motorul sa “respire” mai bine. Idk, momentan sunt doar pareri. Cel mai probabil la sfarsitul lunii mai o sa-mi fac curaj si merg sa fac si stage 1 si evacuarea sau evacuarea si apoi stage 1 (inca nu stiu care ar trebui sa fie ordinea :)) )

Link to comment
Share on other sites

On 4/28/2024 at 8:00 PM, InSidE said:

nu faceti soft la 2.0i pt ca se duce motorul , nu e acelasi motor de pe 30i 

Spui asta pentru ca ai facut si s-a dus motorul sau pentru ca ai citit pe grupuri/forumuri de b48-uri pocnite din cauza combustibilului? (vezi cazul din egypt unde au maxim benzina de 95) 

Link to comment
Share on other sites

Daca softul e facut de un tuner bun, nu de gigel la coltul blocului, daca masina e intretinuta si in stare tehnica buna, si va fi intretinuta si in continuare ( nu cu revizii la 25 30k ) atunci nu vad ce probleme ar fi...

Eu nu as pune vreun box d ala de tuning, alea intr adevar pot bubui motoare, dar un soft custom facut calumea e ok!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.