Jump to content

Recommended Posts

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Nu ma asteptam sa faci asemenea remarci. Are treaba cu infrastructura cumva? 🤞 sper ca nu.

 

Parerea mea..

Ba fix cu infrastructura are treaba. Din cauza asta Tesla vinde in prostie acolo, si din cauza asta aproape toti producatorii o sa adopte conectorul de incarcare Tesla in US..

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Self sufficient inseamna si auto-limitare.. sau crezi ca din self sufficient poti sa iti asiguri tot consumul de energie necesar?

(Sunt curios in ce domeniu lucrezi..)

Din punctul meu de vedere nu este o limitare, pe langa curentul care il iau eu din retea, eu mai am si panourile care imi ofera o libertate, se ia curentul pt cateva zile eu pot avea curent cu ajutorul lor daca mai ai si niste baterii treci peste o pana de curent fara nici o problema. De ce sa fim mereu dependeti de alti cand putem sa fim semi dependenti. Dependentele nu sunt bune niciodata. 

 

Vazusem odata un reportaj cu un orasel de prin nu stiu ce tara europeana care ei si-au montat o eoliana si nu stiu cat la % din oras folosea curent doar de acolo. 

Edited by Alex3245
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E bine asa, banii ajung tot in europa ceea ce este bine. Stiu ca cineva spunea ca BMW lucreaza solid state battery si am gasit si eu acest articol acum:

https://sharpmagazine.com/2023/02/09/solid-state-batteries-bmw/

Din acest articol pare ca solid state battery este un holy grail al masinilor electrice dar inca nimeni nu-l atinge. Vad ca ei cerceteaza asta din 2016, oare care sunt problemele actuale ale celor de la BMW ? Nici nu stiu daca fac dezvoltarea in house sau au alt provider, daca am aflat providerul poate putem afla de acolo.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex3245 said:

De ce sa fim mereu dependeti de alti cand putem sa fim semi dependenti. Dependentele nu sunt bune niciodata. 

Asa ziceam si eu inainte sa ma insor.. ce dependenta, ce compromis...? 😉

Hai sa schimbam, ne intoarcem la subiect..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Dap, stiu. E o tampenie ca iarasi e EU vs USA. daca ei tot schimba acum, trebuiau sa faca tot CCS. ma rog... imi place mai mult mufa tesla.

 

Pai de ce, sunt prosti? Ei (tesla) vor sa demonstreze ca nacs e un standard de facto, ca să ia (iar) niște subvenții de la stat. Sunt bani mulți in joc. 

In alta ordine de idei, se pare ca și tehnic e mai reușit decât ccs.. 

Link to comment
Share on other sites

NACS-ul ca si design tehnic este mai complicat doar cu acei 2 pini, pe cand CCS-ul ca si design tehnic este mult mai simplu, partea de incarcare AC/DC este separata pe cand la tesla este integrata in acei 2 pini.
image.png.74efe851faa9ae8eede03624e412a21a.png

CCS-ul cred ca a fost dezvoltat asa pentru ca in europa incarcarea trifazata este destul de comuna fata de US.

Momentan doar CCS ul suporta incarcarea pe arhitectura de 800V

Pe cand designul la NACS este mult mai friendly user, mult mai usor si mai usor de manevrat.


Oricum eu nu sunt vreun expert, e doar asa o intelegere de balta.

Edited by Alex3245
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

La NACS conectorul e mai mic si mai usor de manevrat, plus cablul care e mai subtire. In plus, daca nu ma insel, are un switch care iti deschide charge port-ul. Deci mai user-friendly per total.

NACS suporta (sau o sa suporte in curand) 1000V si putere de pana la 1MW, deci asta nu e o problema. Singura chestie pe care nu o are e incarcare trifazata, si din cauza asta nu prea e bun pentru Europa. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

E interesanta partea asta de 1000V, eu din ce am vazut si stiam NACS-ul support doar 500V dar poate interatiile noi o sa suporte si 1000V.


Pare ca electricele se vand bine

EV sales jumped 50 percent in Q3—which brands are celebrating?

https://arstechnica.com/cars/2023/10/tesla-is-losing-market-share-as-ev-adoption-grows-and-prices-fall/

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Eu am fost socat de Audi cu E-Tron GT, cel putin de pret si range. Arata bine masina, dar cine naiba e cretin sa dea asa multi bani pentru asa range cand sunt alternative de 2 ori mai misto, luxoase si cu range mai decent... Dar aud ca nici ID3 si ID4 de la VW nu o duc prea bine.

Eu ma tot uit la variantele de masini din China, dar sincer, personal, nu m-a tentat niciuna. Adica poate ca a doua masina, da, dar si asa am un nod in stomac cand ma gandesc la service, fiabilitate, scartaituri.

Arata bine pe dinafara, dar pe dinautru ma astept sa fie chinezarii... Nu se invata meseria asta in 10 ani asa usor. 

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca problema nu e atat de service cat de siguranta lor , uitam ca pana la bani , aspect si diverse optiuni masina trebuie sa si reziste la un accident mediu , major si anume sa  protejeze viata si integritatea corporala . Cumva in goana dupa bani si intrarea pe o piata poate aici e lipsa , asa ca arata bine si diverse superoptiuni mai mult sau mai putin necesare nu prea m-ar tenta in detrimentul sigurantei chiar si ca a doua masina sau mai stiu eu ce rationament .

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Eu am fost socat de Audi cu E-Tron GT, cel putin de pret si range. Arata bine masina, dar cine naiba e cretin sa dea asa multi bani pentru asa range cand sunt alternative de 2 ori mai misto, luxoase si cu range mai decent... Dar aud ca nici ID3 si ID4 de la VW nu o duc prea bine.

Eu ma tot uit la variantele de masini din China, dar sincer, personal, nu m-a tentat niciuna. Adica poate ca a doua masina, da, dar si asa am un nod in stomac cand ma gandesc la service, fiabilitate, scartaituri.

Arata bine pe dinafara, dar pe dinautru ma astept sa fie chinezarii... Nu se invata meseria asta in 10 ani asa usor. 

Si mie imi place mult cum arata e-tron GT dar range-ul este prea mic pentru moment.
Poate prindem si noi baterii solid state prin 2025-2026 si de acolo o sa apara si masinile cu autonomie de 700-1000 km.

1 hour ago, Romulus said:

 

Nu stiu ce sa zic de video-ul asta, aparent persoana asta doar titluri de genul are:
image.thumb.png.7cea537bc2215be507cf6dc66d37a0d5.png

Are deja 3 video-uri pe acest topic, Volkswagen CEO "-", Jeep CEO "-", GM CEO "-" .

Eu din ce am vazut VW a vandut quarterul asta cele mai multe electrice cu 50% mai mult decat in 2022. Ce colegi mai am prin idustria automotive toti au zis ca muncesc de rup pe proiectele de electrice. 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.