Jump to content

Recommended Posts

Un articol pentru tema EV vs ICE, pare destul de interesant:

Puteti sa sariti direct la partea de electrice.
https://rakkhi.substack.com/p/why-your-next-car-should-be-fully?r=1afqp&utm_campaign=post&utm_medium=web

Si aici ar mai fi un spreedsheet facut de cineva care traieste in Canada, cu cat economiste el conducand o masina electrica.

IMG-1809

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, mgi said:

E adevarat, dar nu poti sa-l crezi selectiv - adica doar unele afirmatii

Corect, e mult mai simplu pentru mine. Eu nu il cred deloc pe clovn.

Nu am spus ca-l cred... Am aratat ce spun unii, eu nu cred nimic. Ala minte de cand se trezeste, pana cand se trezeste din nou.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Eu nu il cred deloc pe clovn.

Exista un canal dedicat doar cu continut si dovezi despre cat rahat mananca musk si cate dosare are in desfasurare in legatura cu toate minunatiile de le declara. Common sense skeptic se numeste, merita urmarite, cam lungi video urile.

Poate sa scoata si tesla de 10k ca tot nu cumpar.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

A scos Citroen un C3 electric acum, la 22-25k euro, care pare interesanta ca o a doua mașină de oraș. Sa vedem ce spun și review-urile când or apărea. Dar la 15k euro cu rabla și cu rețea de service și cu dimensiuni decente (4m), pe hartie suna ok. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, FiveThreeFive said:

image.thumb.png.7e5819ec4d5d4ced81d842003f2be4e3.png

Pana nu-si ia labele de pe controlul complet asupra masinii, diagnoza, etc.. poate sa si-o bage in cel mai excelent clasament. Scoala veche ce sa ii faci, vreau o masina (si orice altceva!) sa o posed, o data ce am dat banii munciti de mine pe ea! Restul pentru mine nu's decat niste fani fara coloana vertebrala.. vad doar viziunea marca musk.. ca altceva nu poate fi. El e guru lor..

Numitul musk nu facea nici o branza fara ajutorul statului american! Exact ca in cazul partidului comunist chinez si masinile electrice!

..Despre ce vorbim? In nici un caz despre common sense si competitie adevarata. Asa ca.. bine ar fi ca asa rapoarte sa nu fie facute publice daca realitatea din spate e usor alterata de o competitie inegala.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

https://www.theverge.com/2023/10/23/23928563/tesla-doj-ev-range-exaggerate-investigation

Reuters: Tesla had allegedly created software to rig its driving range estimates to show a rosier picture. 

Car & Driver: The German automakers—BMW, Mercedes, Audi, and Porsche—typically provide a relatively conservative range figure, allowing us to meet or even at times exceed the range numbers in Car and Driver’s real-world tests. Tesla, meanwhile, pursues an impressive figure for its window stickers, and ends up returning real-world results that are on average two times as far off the label value as most EVs. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

 

🤣

Cam are dreptate omu', nu? E o isterie generata de tampeniile din politica si liberalism progresiv si din pacate multe companii cu istorie si renume vor plati scump pentru tampenia asta.

 

 

Are, are.. cum mi-am mai exprimat parerea masina electrica e foarte, dar foarte potrivita oraselor! De inchiriat, taxi.. etc etc. Este o idee excelenta. La cat mai eficient facute, cu program excelent de reciclare a bateriilor.. statii de incarcare "peste tot locul"

.. si cand alea de mai sus se dovedesc un succes deplin, probabil chiar va fi peste 20-30 ani, incet incet o sa se mareasca numarul punctelor de incarcare.. dupa ce sapa si ingroapa CABLURI SUFICIENT DE GROASE din timp.. atunci o sa iesim si din oras electrificati cum mult mai mult curaj.. (pana atunci faceti calcule in privinta punctelor de incarcare, considerati si pe altii care au ca si voi masini electrice si nevoia de a incarca, etc etc..)

 

Edited by bimmer90f30
  • Facepalm 2
Link to comment
Share on other sites

nu de cabluri suficient de groase e nevoie, cu cat e mai gros cablul cu atat are rezistenta mai mare. probabil magistrla duce destul( nu stiu , nu sunt expert) dar stiu ca atunci cand vrei sa duci energie pe sute de km se pierde exagerat de mult pe parcurs

daca crezi sau nu ,zilele de glorie nu sunt in trecut, inovatii vor exista  si pe viitor mai mult ca sigur energia electrica se va produce intr-un alt fel mai eficient, la fel ca si bateriile

https://amp.theguardian.com/environment/2022/dec/12/breakthrough-in-nuclear-fusion-could-mean-near-limitless-energy

Link to comment
Share on other sites

Eu tot o sa-mi iau o electrica la anul sau poate inchiriez ceva electrica 2, 3 saptamani sa vad cum este. Eu oricand as da lege in orasele mari doar cu electrica sa mai circuli, autobuze eletrice, totul electric.

Momentan masina electrica nu este o revolutie doar e evolutie, adevarata revolutie o sa fie cand o sa reuseasca o noua chimie la bateriile electrice. Oricat am zice de motoarele termice, ele sunt in toate capitolele in spatele motoarelor electrice.

 

Si mie mi se pare ca energie nucleara trebuie studiata mai mult.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Pai nu stiu ce vrei sa spui exact dar caderea de tensiune pe un conductor e invers proportionala cu sectiunea conductorului. Astfel, pe un conductor mai subtire, caderea de tensiune va fi mai mare -> incalzire mai mare a conductorului. Cu cat vrei sa suporte un curent mai mare cu atat mai gros va trebui sa fie conductorul, legea lui Ohm...

  • De acord! 3
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Viper05 said:

cu cat e mai gros cablul cu atat are rezistenta mai mare.

Daca demonstrezo asta garantat primesti premiu pentru revers engineering of phisics (daca ar exista asa ceva)..pana atunci ramai printre noi.

Raspunsul tau e gresit. Resitenta creste cu distanta si scade o data ce maresti diametru (pe aceiasi distanta!) unui cablu. Daca nu ai inteles, uita-te la cablurile din masina ce pleaca de la baterie spre demaror si intreaba-te de ce sunt atat de groase. Pentru ca acele cabluri sa fie capabile sa trimita sute de amperi spre demoror ca acesta sa ii foloseasca sa "dea motorul peste cap". Daca le-ar pune la fel de subtiri ca celelalte masina ti-ar lua foc in procesul descris mai sus.

Aproape acelasi lucru se intampla cu, cererea de curent cand toti, adica toti vrem sa ne incarcam masinile electrice pe strada, ca e mai ieftin curentul acasa nu (bine aici intra un calcul, se face o medie prin care cablul respectiv trebuie sa fie suficient de gros pentru o media a consumului) dar asta nu inseamna ca, cele existente nu vor fi schimbate!! 

Nu se pun suficient de groase cabluri? O sa stam cu totii in intuneric... ca pica o siguranta undeva.. si ele chiar exista, ca sa nu ia foc cablul... ingropat, atarnat, oricum ar fi el.

Eu chiar am crezut ca toate lucrurile astea sunt stiute de iubitorii de masini full-electric.. daca nu, 🤯🤣🤯🤣🤯🤣 cum cred ei ca vine energia electrica spre casa lor, asa nelimitat, ei trebuid doar sa incarce si sa aiba bani sa o plateasca. NU prea e chiar asa. Avem o lume a fizicii cu, care trebuie sa lucram..

Daca eu nu am stiut sa (iti) explic sa ii lasam pe altii mai destepti sa ne explice:

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Romulus said:

De ce masina electrica este cea mai proasta investitie in 2023 (4tuning.ro)

🤣

Cam are dreptate omu', nu? E o isterie generata de tampeniile din politica si liberalism progresiv si din pacate multe companii cu istorie si renume vor plati scump pentru tampenia asta.

 

 

Băiatul ala bate câmpii cu precizie și nu înțelege nimic din cum funcționează lucrurile. 

Da, cauze de poluare sunt multe. Dar asta nu înseamnă că nu trebuie sa le combatem pe toate. Iar mașinile sunt cele care poluează cel mai mult lângă oameni. Cel mai bun exemplu sunt orasele din China unde nu se vedea cerul de smog acum 10 ani, iar acum se vede. Pe lângă poluarea sonora, care la electrice e mult mai mica. Deci respiri mai bine, te îmbolnăvești mai puțin și ai și mai puțin stres. 

După care: avioane și vapoare. Pai cine ar fi putut sa facă direct în vapor electric cu tehnologia de acum 10 ani? Nu trebuie întâi dezvoltate bateriile, îmbunătățite și de-abia după trecut la vehicule foarte mari? Și nu exact asta ar întâmplă? La fel și cu avioanele și la fel și cu hidrogenul. 

Da, infrastructura e proasta la noi. Dar chiar și asa, poți face distante mari electric. Iar costul la drum lung cred ca e comparabil cu o mașină cu ice. In oraș se găsesc variante mai ieftine, mai un type2, mai încarci acasă.. Și cum majoritatea nu suntem pe drumuri mereu, ci de 2-3 ori pe an, diferența se simte la buzunar. 

In final, treaba cu poluarea produsa de fabricarea mașinii iar e o prostie. S-a calculat ca o electrica poluează mai puțin ca o mașină cu ice atunci când consideri toată durata de viata a ei. 

Și a mai rămas doar prețul, care și el se cam apropie încet încet. 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, mgi said:

Da, cauze de poluare sunt multe. Dar asta nu înseamnă că nu trebuie sa le combatem pe toate. Iar mașinile sunt cele care poluează cel mai mult lângă oameni. Cel mai bun exemplu sunt orasele din China unde nu se vedea cerul de smog acum 10 ani, iar acum se vede. Pe lângă poluarea sonora, care la electrice e mult mai mica. Deci respiri mai bine, te îmbolnăvești mai puțin și ai și mai puțin stres. 

Pai stai usor, poluarea e motivul sau schimbarea climatica din cauza eliberarii carbonului exagerat in atmosfera?

 

17 minutes ago, mgi said:

Și cum majoritatea nu suntem pe drumuri mereu, ci de 2-3 ori pe an, diferența se simte la buzunar. 

Nici vorba atata timp cat dai din buzunar cel putin 10.000 euro in plus la cumparare.

 

18 minutes ago, mgi said:

In final, treaba cu poluarea produsa de fabricarea mașinii iar e o prostie. S-a calculat ca o electrica poluează mai puțin ca o mașină cu ice atunci când consideri toată durata de viata a ei. 

Aici depinde de interesul celor care fac calculele. Parerile sunt super impartite.

 

19 minutes ago, mgi said:

După care: avioane și vapoare.

Astea nici macar nu sunt pe nici o lista inca. Se bat cu pumnul in piept multi care incearca sa profite pe moment de expunere si PR, dar cam atat.

20 minutes ago, mgi said:

La fel și cu avioanele și la fel și cu hidrogenul. 

Asta cu hidrogenul e groasa rau. Ignorant fiind, nu m-am gandit ca molecula de hidrogen este asa de mica, incat nu exista materiale din care sa faci un rezervor si sa nu scape din acel rezervor in timp. Nu stiu ce se spera aici, dar inteleg ca e trist, si nu atat pentru stocarea in rezervorul masinii dar si in rezervoarele industriale.

Link to comment
Share on other sites

Si aici cu dedicatie pentru Toyota: https://electrek.co/2023/10/25/toyota-evs-dont-make-sense-australia-tesla-disproves/?utm_source=flipboard&utm_content=topic%2Fteslamodely
 

Toyota incearca sa-si vanda cat mai mult acele phev dar pare ca si-au pierdut si clientul favorit. 

Poluare este de mai multe tipuri, cea climatica care este bazata pe CO2 si poluare pentru restul noxelor care ne afecteaza pe noi direct. Ca daca o luam doar dpdv CO2 diesel face mai putin CO2 fata de benzina dar mult mai noxe care ne afecteaza pe noi direct.
La nivel local este mai importanta sa scapi de aceste noxe daunatoare corpului uman si la nivel global sa scapi de incalzirea globala prin reducere CO2-ului.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.