Jump to content

535i f10-probleme decontare cost reparatie in baza garantiei


crtir

Recommended Posts

 Salutare !
 
 In urma cu aprox. 3 luni am cumparat din reteaua dealerilor Bmw Germania(BMW Gebrauchtwagen.de) un 535i F10 an 2013, km in momentul prezent aprox. 119.000. Masina am cumparat-o cu garantie EuroPlus, valabila un an. Din putina germana pe care o cunosc, am inteles in mare ca pe documentul de garantie sunt acoperite probleme de functionalitate, zgomot, de natura mecanica si electronica.
  La momentul achizitiei, din discutiile telefonice cu o doamna de la acel dealer Bmw, mi s-a spus ca nu toata masina se afla in garantie, dar motorul si cutia(automata) fac oricum, subiectul garantiei.
   De cand am luat masina, am observat o usuara fluctuatie de relanti cu motorul rece(acul de la turometru instabil, fluctua). In mers nu am simtit vreo neregula. In urma cu vreo 3 saptamani duc totusi masina la Bmw Automobile Bavaria Timisoara, pt. o verificare si un diagnostic pe problema.
   Am primit un rezultat de diagnoza cu concluzia ,,intra aer fals la motor, trebuie schimbat capacul culbutorilor''. Deviz reparatie: 6200 ron. Cei de la Bmw Timisoara primesc un raspuns fara prea multe detalii de la firma de asigurari din spatele garantiei ca aceasta reparatie nu este acoperita conform contractului.
   Mai departe am luat legatura cu Doamna de la dealerul Bmw din Germania, cea cu care am corespondat pt. intocmirea documentelor la achizitie. Am insistgat cu destule telefoane si mail-uri, timp de aproape 2 saptamani. Am cerut insistent sa-mi fie decontat costul reparatiei de 6200 ron pt. motor si sa primesc un termen pt. finalizare a cererii. In mail-ul initial am atasat atat devizul de reparatie cat si documentul de garantie.
   Doamna mi-a raspuns si pe mail cat si prin telefon ca ii pare rau de situatie si ca ei au sesizat mai departe firma de asigurari cu care au intocmit polita de garantie si ca nu au primit inca un raspuns.
    Dezamagit de situatie si asteptare, am decis sa achit eu costul reparatiei, ieri am si platit si ridicat masina din servis Bmw Timisoara Automobile Bavaria. Intentionez sa insist mai departe pt. a-mi recupera suma platita.
    Intrebarea mea este: prin ce mijloace legale si de bun simt pot sa fac presiune in continuare pt. a-mi recupera banii platiti ? Si mai mult de atat, cum sa procedez pt. urmatoarele luni, pt. alte posibile decontari de costuri pt. viitoare posibile probleme tehnice, cat timp mai este valabila garantia ?
    Va multumesc !
Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Ai citit hartiile bine bine sa vezi ce este acoperit?

Intreb pentru ca sunt patit si eu asa cu Tiriac. Initial mi s-a spus ca "motorul si cutia" fac obiectul garantiei. Semnat actele (unele hartii ca primaru gandinadu-ma ca e Tiriac, nu fac ei magarii ...) si totul frumos pana a 2-a zi cand mi s-a aprins un martor in bord iar in urma diagnozei a rezultat ca trebuie schimbata admisia. Evident ca m-am dus la ei si mi s-a atras atentia ca in contract scrie motor si in paranteza doar cateva piese de baza cum ar fi pistoane, _chiulasa_, arbore cotit si inca cateva chestii de baza din motor ...

M-am ambitionat si eu, m-am certat cu ei si in final au acceptat sa suporte 70% din costul reparatiei. Am acceptat doar pentru ca vroiam sa termin odata cu toata nesimtirea lor. Mai bine cumparam masina de pe olx, macar acolo stiam una si buna :) 

Edited by Tavicu
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, WIN60 said:

Nu e nesimțire.. romanul nu e obișnuit sa citească din pacate. 
 

Cand îți spune ca este motor si cutie, efectiv la acele piese se refera. 

Să înțeleg că ți se pare normal ca atunci când primești "garanție pe motor" ,de fapt să primești garanție doar pe o componentă a motorului ?

Nu era corect sa scrie "garanție parțială motor ,respectiv piesa x,y,z" ?

Mie îmi pare o golănie in stil chinezesc !

Link to comment
Share on other sites

La noi in tara (as paria ca si in Europa pentru marea majoritate a masinilor vandute sh) nu exista garantie din bara in bara. Poate contracost, dar nici atunci.

Dar oricum nu e pe principiul pe care il vezi in SUA (garantie contracost din bara in bara), care se aplica inclusiv la masini SH si ti se schimba orice, fara intrebari.

Practic, trebuie sa citesti foarte atent la ce se refera garantia, cu atat mai mult la o masina SH.

Daca e sa fim seriosi, in Romania sunt si masini noi, in garantie, unde ajungi sa te certi si sa te lupti ca sa obtii ceva.

Europlus nu e o garantie BMW, e o garantie printr-un tert, parca in Romania era prin RealGarant. 


Gasesti aici procedurile pentru decontare, respectiv ce acopera garantia:

https://www.bmw.de/content/dam/bmw/marketDE/bmw_de/topics/offers-and-services/warranty/pdf/BMW-EuroPlus-warranty-conditions-2022-Reading-sample.pdf.asset.1670241227989.pdf

 

 

 

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Eu asa stiam ca merg aceste garantii, doar atunci cand e moarta efectiv, nu mici defecte. 
 

Tu te poti folosii de garantia obligatorie ce se acorda la vanzarea bunurilor sh,  cauta legislatia pe europa.eu si vezi acolo, cum poti actiona inclusiv, au ei un departament care te ajuta. 
 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Tavicu said:

e Tiriac, nu fac ei magarii ...

La asta nu pot sa spun decat: 😂

@crtir: impreuna cu garantia respectiva ar fi trebuit sa primesti o carticica in care sa spuna exact ce e acoperit. La mine, de exemplu, lista de excluderi era mai mare decat cea de chestii acoperite, si masina era mai noua si cu mai putini km. Daca asiguratorul a raspuns ca respectiva piesa nu e acoperita de garantie, nu cred ca ai ce sa faci mai departe. Ar mai fi fost o potentiala solutie sa apelezi la goodwill de la bmw, dar ma indoiesc ca ar fi mers pentru piesa asta pentru ca e ceva minor. De obicei se da la reparatii mai mari: motor, cutie, etc.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Godini said:

Să înțeleg că ți se pare normal ca atunci când primești "garanție pe motor" ,de fapt să primești garanție doar pe o componentă a motorului ?

Nu era corect sa scrie "garanție parțială motor ,respectiv piesa x,y,z" ?

Mie îmi pare o golănie in stil chinezesc !

Teoretic scrie undeva componentele care intra in garanție si de asemenea scrie ca orice componenta care nu se regăsește in lista de garanție, este exclusă de la garanție. 

Link to comment
Share on other sites

     Multumesc tuturor pt. raspunsurile constructive si utile !

  Paul_e88, multumesc in mod particular pt. informatia cu EuroPlus Servis Center !

  Cateva precizari vizavi de raspunsul initial primit de catre Automobile Bavaria Timisoara: da, Real Garant le-au raspuns lor cu refuzul de decontare al platii. Am inteles ca telefonic i-au si intrebat daca porneste motorul. Pt. ca raspunsul a fost da, cumva discutia s-a terminat in acel punct.
   Am citit link-ul tau despre cum ar trebui sa functioneze decontarea in baza garantiei EuroPlus. Inainte de a comenta cateva aspecte importante de acolo, am cateva intrebari:
     -1) EuroPlus Servis Center este un partener al grupului Bmw ? Este o companie externa, firma de asigurari ? Cine, ce sunt ei si care este specificul activitatii lor ?
     -2) Real Garant presupun ca este firma de asigurari germana cu care dealerul Bmw din Germania a incheiat polita de garantie pt. masina vanduta mie; cum de ai banuit ca este vorba despre ei ?
      -3) Care este adresa de contact(e-mail+telefon) unde poate fi facuta o cerere viitoare de decontare plata cost reparatie ? Nu am observat-o in link.

 
  Acum as reveni la continutul util din link . Am observat ca exista doua metode de decontare: prima ar fi ca eu, ca beneficiar al politei de garantie, sa fac cererea de decontare plata pt. probleme tehnice la masina catre EuroPlus Servis Center. A doua varianta ar fi ca, chiar dealerul Bmw local sa faca cererea de decontare. Im ambele cazuri, trebuie facuta o constatare la dealerul Bmw local pt. problema si costurile aferente. Ulterior trebuie sa primesc o confirmare de inregistrare a cererii de catre EuroPlus, dupa care eu platesc reparatia si la final ei imi livreaza banii in cont. Asta am inteles eu lecturand cele din link.
   Pt. ca eu deja am achitat costul reparatiei pt. schimbarea capacului culbutorilor fara sa fi facut o cerere de decontare directa catre EuroPlus Servis Center(dialogul fiind purtat doar cu dealerul Bmw Germania si cel din Timisoara), presupun ca nu mai am mari sanse sa-mi deconteze cineva/cumva banii platiti.
   Dar sunt totusi foarte interesat sa stiu ce demersuri concrete si eficiente sa fac pe viitor pt. alte posibile probleme tehnice, cat timp garantia ar mai fi valabila.

   Craciun fericit tuturor membrilor acestei comunitati !

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat EGR-ul pe garantia EuroPlus acoperită de Realgarant. Am fost la dealerul bmw din Iasi, APAN. EI au constatat defectul, au întocmit un deviz și au trimis pe mail totul direct către Realgarant. Cei de la Realgarant au deschis un dosar și au răspuns cu numărul dosarului și parca in același timp au trimis o factura dealerului din Germania de unde luasem mașina. Dealerul din Germania a trebuit sa plătească. Intr-un final Realgarant a plătit banii celor de la APAN, iar cei din urma m-au chemat și mi-au dat banii înapoi.

 

in concluzie totul trebuie sa treacă prin Realgarant. Tu încă îți poți recupera banii. Cei de la bmw Timișoara trebuie sa aibă disponibilitatea ca in baza devizului întocmit sa deschidă un caz către Realgarant.

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

 Am scris in postarile anterioare. La mine Real Garant a refuzat deja decontarea platii. Ma intereseaza ce fac mai departe, atat in demersul decontarii platii efectuate de mine pt. recenta reparatie, dar mai ales pt. alte viitoare scenarii de posibile probleme tehnice.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, crtir said:

 Am scris in postarile anterioare. La mine Real Garant a refuzat deja decontarea platii. Ma intereseaza ce fac mai departe, atat in demersul decontarii platii efectuate de mine pt. recenta reparatie, dar mai ales pt. alte viitoare scenarii de posibile probleme tehnice.

Salut, vorba lunga e saracia omului. Daca ai apelat la toate mijloacele legale care au fost trecute in contract si ei refuza sa deconteze atunci ai o singura solutie, avocat. Nu inteleg ce doresti, fiindca baietii ti-au dat mai sus toate rezolvarile. Ia un avocat care se pricepe pe partea aceasta de litigii comerciale, asta daca esti convins ca vei castiga, altfel vei pierde si mai multi bani.

Sunt convins ca in contract sunt definite toate caile de urmat in cazul unei neintelegeri privind reparatiile si decontarile lor.

Succes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.