Jump to content

BMW X3 G01 30i - downshift in timpul franarii


goangaus

Recommended Posts

Inteleg ca la G01 nevelul de ulei in transmisie se poate verifica doar in service prin desfacerea unui surub dedicat, afecteaza in vreun fel cutia daca fac aceasta verificare la 42000 km?

Intreb pentru ca am gasit postarea de mai jos de la alt brand dar tot cutie ZF8HP, problema fiind cauzata de prea mult ulei in cutie. Ma gandesc ca ar fi cea mai simpla rezolvare.

https://5thgenrams.com/community/threads/rough-downshifting-coming-to-a-stop.13222/page-9#post-347674

Link to comment
Share on other sites

Nu afecteaza daca verifici, dar da, doar in service si de catre cineva care stie datele problemei. Uleiul din cutie trebuie sa fie la o temperatura cand se desface surubul si se verifica. Nu e bine ca sa-l desfaca cineva care nu stie procedura de umplere/verificare ZF. Totusi, imi vine greu a crede ca au pus din fabrica prea mult ulei...

ps. vezi ca ala din link e un mareeeee dobitoc :))) a desfacut busonul cu motorul oprit, normal ca era baia plina si a tasnit afara mult ulei :)))))) Se verifica nivelul cu motorul pornit, uleiul sa fie intre 35-40 grade etc etc

Edited by DJ Allexinno
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, goangaus said:

Am vazut ca se verifica cu motorul pornit dar ma gandeam ca trebuie pentru atingerea temperaturii de 40 de grade nu de altceva, busonul ala este in partea de sus a cutiei, cum ar putea tasni ulei pe acolo cu motorul oprit?

Intocmai, pentru ca nu cunosti "cum ar putea tasni pe acolo", ti-am recomandat sa te duci la cineva care stie cu ce se mananca si sa nu mai citesti tot felul de prostii de la toti nebunii de pe net. De ce crezi ca nivelul se face cu motorul pornit si nu oprit?!?

Atunci cand e motorul pornit, uleiul in cutie, circula... nu sta in baie... e in mecatronic, in racitor, peste tot! Atunci se face nivelul, nu cu el oprit. Cu motorul oprit, uleiul e tot in baie si iti garantez ca va da pe afara chiar daca e mai putin decat trebuie in cutie!

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, DJ Allexinno said:

Intocmai, pentru ca nu cunosti "cum ar putea tasni pe acolo", ti-am recomandat sa te duci la cineva care stie cu ce se mananca! De ce crezi ca nivelul se face cu motorul pornit si nu oprit?!?

Atunci cand e motorul pornit, uleiul in cutie, circula... nu sta in baie... e in mecatronic, in racitor, peste tot! Atunci se face nivelul, nu cu el oprit.

Ok, recunosc ca nu ma pricep, acum incerc sa inteleg care e treaba. Speram ca verificarea de nivel sa fie o operatiune simpla dar se pare ca nu prea. Reprezentanta nu cred ca se baga la cutie si daca merg la altii mi-e sa nu apara probleme cu garantia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am nevoie de un sfat pentru ca nu stiu cum e mai bine sa abordez problema.

Nu am cunostinte tehnice sa rezolv singur problema dar in schimb ma pricep la cautat si gasit informatii. Am gasit o gramada de topicuri deschise pe internet legate de acest "harsh downshift" pe franare dar foarte putine solutii. Putinele solutii gasite indica inlocuirea valve body\mechatronics.

Masina este in garantie iar la reprezentanta primesc doar raspunsul standard, masina nu are cod de eroare deci nu are nici o problema. Nici nu pot reproduce, face doar cand vrea ea. Tinand cont de faptul ca am gasit plangeri de acest gen incepand cu anii 2005, tind sa cred ca BMW stie foarte bine care este problema dar ar fi prea costisitor pentru ei sa rezolve tot pe garantie.

Sunt dispus sa fac reparatia asta din buzunarul propriu si ulterior, daca se gaseste vreo piesa deteriorata, sa-mi decontez lucrarea la BMW. 

Nu stiu exact cum sa fac asta, pentru ca orice lucrare la cutia de viteze imi anuleaza garantia.

Valve body din ce inteleg de la cei care au inlocuit-o nu da coduri de eroare. Ce ma sfatuiti sa fac, cum sa procedez?
Foarte convenabil, avem o piesa care nu apare la diagnoza, ulei lifetime, dar nu putem umbla la ea in caz ca suspectam ceva.

Pentru curiosi, am centralizat aici topicurile gasite pe acest subiect.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

Nu poti face lucrarea la BMW? Ar fi culmea sa iti anuleze garantia daca e lucrare facuta in reprezentanta. Si sa verifice piesa veche pt defecte, daca e buna sau defecta, caz in care iti vor deconta si banutii pe asigurare (daca ai Premium Selection) sau pe garantie (daca mai ai garantia de fabrica). Vezi intai ce costuri presupune. 

Eu am patit cu compresorul de clima, care functiona gresit, cand dorea el si nu aparea nici o eroare pe tester.

Am avut noroc ca dupa indelungi plangeri si re-testari, a aparut eroarea pe tester si l-au schimbat pe garantia Premium Selection (care e un fel de asigurare, nu garantie propriu-zisa, iar asiguratorul are nevoie de dovezi ca sa aprobe sau nu o lucrare acoperita de asigurare).

Insista sa testeze si stai pe capul lor. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Cosminbad said:

Nu poti face lucrarea la BMW? Ar fi culmea sa iti anuleze garantia daca e lucrare facuta in reprezentanta. Si sa verifice piesa veche pt defecte, daca e buna sau defecta, caz in care iti vor deconta si banutii pe asigurare (daca ai Premium Selection) sau pe garantie (daca mai ai garantia de fabrica). Vezi intai ce costuri presupune. 

Desfac ei cutiile de viteza in garantie care ei spun ca nu au probleme?

Link to comment
Share on other sites

De câte ori am reclamat defectul asta mi-au spus doar ca masina nu are nimic, nici măcar nu mi-au spus ce verificari s-au facut. Dacă era asta o opțiune ma gandesc ca mi-o prezentau. 

Ma indoiesc ca desfac ei cutii de viteze dar o sa întreb, sa fiu sigur. Am garanția extinsa de 4 ani.

Am deschis un caz și la ZF în care am descris pe scurt problema si am atașat și excelul de mai sus, poate am vreo surpriza plăcută deși slabe șanse.

Inițial tichetul a fost trimis la Faur, dar au răspuns ca au redirecționat către departamentul de service cutii automate din Germania pentru ca ei nu au expertiza necesara.

Acum de când a venit gerul a început sa smuceasca și la schimbarea din 1 în 2, la plecarea de pe loc. Nu mereu, ce-i drept, dar destul de des, cat e motorul rece.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

Bmw nu repara cutii, le înlocuiește. Sfatul meu e sa mai reclami din când în când pana se termina garanția, ca să existe un istoric în caz ca se strica. Dar nu te apuca sa mergi la alții sa umble în cutie, ca sigur nu mai da bmw nimic. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Romulus said:

La dealeri, nu cred. Dar probabil ar trebui sa insisti la BMW Romania si la dealerul la care ai fost. Cat de des face?

De cele mai multe ori face zilnic, dar are perioade când face la câteva zile sau mai rar. Problema este ca face doar în trafic nu asa la o plecare de pe loc în parcare și frana. Din aceasta cauza nu pot reproduce când trebuie sa reproduc, am văzut ca și alții spun ca se intampla doar la condus în trafic, la turatii joase și opriri multe.

Link to comment
Share on other sites

So, din ce stiu eu, la cutiile ZF8HP de pe BMW au un loc de unde iese uleiul in caz de overfill, deci nu mi-as face probleme ca ar fi ceva legat de overfill. 

3f9tgrV.jpeg

In caz de underfill, ti-o scoate in neutru.

Deci problema as cauta-o altundeva, probabil solenoizi. Daca ai ISTA sau aplicatie pe telefon numita XHP sau Bimmerlink poti vedea adaptarile cutiei si sa vedem acolo ce zice.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, minu94 said:

So, din ce stiu eu, la cutiile ZF8HP de pe BMW au un loc de unde iese uleiul in caz de overfill, deci nu mi-as face probleme ca ar fi ceva legat de overfill. 

3f9tgrV.jpeg

In caz de underfill, ti-o scoate in neutru.

Deci problema as cauta-o altundeva, probabil solenoizi. Daca ai ISTA sau aplicatie pe telefon numita XHP sau Bimmerlink poti vedea adaptarile cutiei si sa vedem acolo ce zice.

O sa comand acum un device pentru diagnoza, îmi puteți recomanda unul ok, cel de jos e bun?

https://www.emag.ro/diagnoza-vgate-vlinker-bm-wifi-bmw-bimmercode-resetari-live-data-regenerare-dpf-control-flaps-asd-programare-sku1720/pd/D3M09KMBM/?utm_campaign=share_product&utm_source=mobile_dynamic_share&utm_medium=android

Link to comment
Share on other sites

Este bun insa va trebui mai apoi sa platesti si aplicatia, care e in jur de 300 lei (Bimmerlink). Ce telefon folosesti, Android sau iOS?

Eu mai mult as recomanda sa iei cablu ENET ca e mai safe si un adaptor USB-C to Ethernet sau Lightning to Ethernet ( in functie de telefon ). De asemenea, daca asta e tot ce vrei sa faci si esti din Bucuresti, te pot ajuta eu sa ne uitam peste valori intr-o seara 

Edited by minu94
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, minu94 said:

Este bun insa va trebui mai apoi sa platesti si aplicatia, care e in jur de 300 lei (Bimmerlink). Ce telefon folosesti, Android sau iOS?

Eu mai mult as recomanda sa iei cablu ENET ca e mai safe si un adaptor USB-C to Ethernet sau Lightning to Ethernet ( in functie de telefon ). De asemenea, daca asta e tot ce vrei sa faci si esti din Bucuresti, te pot ajuta eu sa ne uitam peste valori intr-o 

Mulțumesc pentru ajutor, o sa comand un cablu ca e bine sa-l am la nevoie, cu adaptor USB C, sa vad daca merge cu varianta free de la XHP pentru citit erori și valori adaptare transmisie.

Vad ca se găsește cablu Enet cu ISTA inclus la 40 ron 🤔 , asa ieftin e ista sau vand softuri piratate pe Emag?

LE: Am comandat pana la urma cablul asta, nu vad diferențe în specificații fata de cel la 40 ron, doar ca e "premium", poate e mai de calitate

 

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Romulus said:

Nu se vinde ISTA pe emag. Si nici nu e inclus in cablu. Omuletii iti dau un link sa il furgasesti singur.

Scrie in descriere ca îți dau acces la un Google drive unde gasesti aplicatiile de diagnoza. Anyway, nu am de gând sa folosesc ISTA, e prea complex pentru cunoștințele mele tehnice, eram doar curios.

Dar faptul ca exista pe Emag un produs cu descrierea "Diagnoza Premium BMW ENET Seriile F si G, Software ISTA+ Inclus" nu e în regula. Parca suntem înapoi în anii 2000 când găseai CDuri cu soft piratat la orice colt de strada 🙂

Edited by goangaus
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, goangaus said:

Scrie in descriere ca îți dau acces la un Google drive unde gasesti aplicatiile de diagnoza. Anyway, nu am de gând sa folosesc ISTA, e prea complex pentru cunoștințele mele tehnice, eram doar curios.

Dar faptul ca exista pe Emag un produs cu descrierea "Diagnoza Premium BMW ENET Seriile F si G, Software ISTA+ Inclus" nu e în regula. Parca suntem înapoi în anii 2000 când găseai CDuri cu soft piratat la orice colt de strada 🙂

Am patit eu cand am achizitionat cablu enet cu ista inclus (link cu acces pe Google Drive), in cutie nu am primit ninic. Am facut reclamatie si ulterior am ramas cu cablul si am primit si un voucher (echivalentul cablului).

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, srb_alex said:

Am patit eu cand am achizitionat cablu enet cu ista inclus (link cu acces pe Google Drive), in cutie nu am primit ninic. Am facut reclamatie si ulterior am ramas cu cablul si am primit si un voucher (echivalentul cablului).

Bun asa, scot cablul gratis 😉

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.